Pariskunnasta toinen kotona, toinen töissä. Kuuluuko kotona olevalle kaikki kotityöt?
Kommentit (591)
Suurin piirtein. Jos minä kävisin töissä ja toinen kotona niin olettaisin että kotona oleva tekee kotitöitä.
Työviikon pituus on 36 h. Kyllä siinä ajassa kotona oleva ehtii tehdä kaikki kotityöt. Jos menee yli, niin sitten loppu jaetaan puoliksi.
No minä teen kotona töitä ja teen liki kaikki kotityöt ihan taukoliikuntana.
Joudun tekemään töiden jälkeen kotityöt.
Muija ja 19v tytär ei sohvalka löhöämiseltään ehdi tehdä kotitöitä.
Jos on sairaslomalla, pitää levätä. Jos on työnhakija, menee aikaa työnhakuun. Jos on lapsen kanssa kotona, täytyy olla lapsen kanssa. Jotain kotitöitä voi tehdä, jos pystyy, mutta kyllä jaettavaakin jää.
Riippuu syistä miksi on kotona ja kuinka paljon asiaa menee muihin tärkeämpiin asioihin (esim. lapset). Jos on vaikka kotiäiti ja lapset tulevat koulusta kotiin klo 12-14 välisenä aikana, niin toki kotona oleva tekee kotitöitä, mutta iltapäivällä on sitten lasten kanssa. Mielestäni tuollaisessa tilanteessa on ihan kohtuullista, että yhdessä sitten hoidetaan päivällisen jälkeen kaikki iltaan liittyvät kotityöt (esim. ruokapöydän ja lelujen siivous).
Eihän se toisen kotona olo tavallaan vapauta työssä käyvää kaikesta yhteisestä vastuusta, mitä tulee yhteiseen kotiin ja lapsiin.
Eikö se ole työssäkäyvältä aikamoista hyväksikäyttöä? Toinen tekee kotona ruoat, pesee pyykit, siivoaa yms ja toinen vain elää kuin hotellissa?
Tavallaan kotona olevalla ei ole vapaa-aikaa ollenkaan, ei ole viikonloppuja.
Meillä minä olen kotona (opiskelen) ja teen kyllä melkein kaikki kotityöt. On sovittu, että miehelle kuuluu tiskikoneen täyttö ja lisäksi hän tekee ruoan noin kerran viikossa. Kaupassa myös käydään yhdessä useimmiten.
Ei tietenkään kumpikaan tee kaikkea. Kotityöt jaetaan tasan. Kotona oleva voi sitten LISÄKSI tehdä jotain suuritöisempää jos haluaa käyttää aikaansa siihen. Se ei velvoita työssäkäyvää osallistumaan suuritöisempään.
Mahdoton sanoa mitään noilla tiedoilla.
Jos joku hoitaa pientä lasta/lapsia kotona, ehtii tehdä vain osan, usein vain hyvin pienen osan. Puolikshan ne silloin menisi.
Jos lapseton pari ja toinen täysin terveenä työttömänä työnhakijana, hän voi varmaan tehdä normaalit kotityöt täysin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä olen kotona (opiskelen) ja teen kyllä melkein kaikki kotityöt. On sovittu, että miehelle kuuluu tiskikoneen täyttö ja lisäksi hän tekee ruoan noin kerran viikossa. Kaupassa myös käydään yhdessä useimmiten.
Onnea yritykselle saada tilanteeseen muutos sitten kun sinä menet töihin.
Saavutetuista eduista ei tingitä.
Vierailija kirjoitti:
Olet hyväksikäytetty kynnysmatto.
Vierailija kirjoitti:
Työviikon pituus on 36 h. Kyllä siinä ajassa kotona oleva ehtii tehdä kaikki kotityöt. Jos menee yli, niin sitten loppu jaetaan puoliksi.
Tuossa on kylläkin se oletus ettei ole muita vastuita, esim. lapsenhoito tai työnhaku.
Jos kulut jaetaan tasan, kotona olevan ei tarvitse tehdä yhtään enempää kotitöitä kuin työssäkäyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hyväksikäytetty kynnysmatto.
Näin me nähdään asiat eri tavalla. Minulla on päivän aikana ruhtinaallisesti aikaa, pyöräytän pari koneellista pyykkiä, imuroin ja lenkitän koirat. Illaksi teen ruokaa. Koen elämäni erittäin helpoksi ja kepeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton sanoa mitään noilla tiedoilla.
Jos joku hoitaa pientä lasta/lapsia kotona, ehtii tehdä vain osan, usein vain hyvin pienen osan. Puolikshan ne silloin menisi.
Jos lapseton pari ja toinen täysin terveenä työttömänä työnhakijana, hän voi varmaan tehdä normaalit kotityöt täysin.
Olemme lapseton pari ja olen työtön ja terve. En tietenkään ala hoitaa yksin kaikkia kotitöitä. Puoliksi menee.
Kotityöt kuuluvat molemmille, mutta kotona oleva voi tehdä enemmän. Ei ole oikein, että kotona okevan pitäisi tehdä kaikki. Varsinkin jos on lapsia, niin kotitöitä riittää molemmille. Kummallakin puolisolla on oikeus tuntea olevansa tarpeellinen kotona. Jos toinen on kuin hotellissa, niin pitemmän päälle se ei ole hänelle itselleenkään hyvä ratkaisu.
Ei, jos toisella on hoidettavana perheen pienet lapset. Jos kyseessä on lapseton pari, niin kotona oleva tekee kaikki kotityöt, jos työssäkäyvä maksaa kaikki talouden kulut.
Ei tietenkään.