Jos Jeesus tulisi nyt maan päälle hakemaan uskovat
Kommentit (127)
Luin jostain hyvän jutun joka jäi mieleeni pitkäksi aikaa. Meni jotenkin näin: Ottakaa huomioon että olemme kuullet vain toista osapuolta.
Kaikki varmaan tietävät ketä..
jos jeesus hakis hörhöt pois täältä!
Tervemenoa vaikka heti, sanon mä.
Tai ymmärrän sen, että pieni lapsi on syntinen mutta en sitä että miten lapsi sitten voi pelastua jos kuolee jo lapsena, kun ei kuitenkaan ymmärrä vielä Jeesuksen olemassaolosta mitään. Vai pelastaako se kaste lapsen? Entä jos lapsi kuolee päivää ennen kastetta? Paska säkä sitten vaan vai..?
kokis elämänsä onnellisimman hetken! Mä uskon, että Jeesus tulee pian. Taivaassa ei ole enää itkua tai surua. Miksi kaikki ei usko? Tämä pelastus ja rauha suhteessa Jumalaan on mieletöntä. Mä en tajua, miten ihmiset voi rakentaa elämän materialle ja menestykselle, kun elämä on niin lyhyt ja helposti päättyvä. Jumalaan uskominen ei ota pois mitään sulta. Usko ei ole tiukkoja sääntöjä, vaan sydämen varmuutta ja luottamusta, että Jumala pelastaa mut kuolemasta.
Kannattaa etsiä Jumalaa, vielä on aikaa! Suosittelen. Tämä toi mun elämään ilon.
Vierailija:
Tai ymmärrän sen, että pieni lapsi on syntinen mutta en sitä että miten lapsi sitten voi pelastua jos kuolee jo lapsena, kun ei kuitenkaan ymmärrä vielä Jeesuksen olemassaolosta mitään. Vai pelastaako se kaste lapsen? Entä jos lapsi kuolee päivää ennen kastetta? Paska säkä sitten vaan vai..?
sanoo Jeesus. Kaste ei pelasta. Meissä on synti syntyessä jo itämässä, mutta lapsi ei ole tehnyt syntiä. Sen takia hän on taivaskelpoinen.
mutta vakuuttunut, että pääsisin taivaaseen Jeesuksen hakiessa omansa. Jumala antaa mulle anteeksi Jeesuksen ristin tähden.
Jumala on antanut pikkulapsellekin lahjaksi uskon. Me itse hylkäämme tämän lapsen uskon myöhemmin.
niin olisitko osannut odottaa häntä?
Mutta jotenkin en iiiihan vielä :)
Tai siis. Nyt tuntuu, että olisi ehkä kiva vielä hengailla täällä jonkin aikaa, mutta mikäli JEesus tulisi kaikki hakemaan, tuskin jäisin ikävöimään arkea täällä.
Tämä maailma alkaa olla jo niin täynnä pahuutta että on todellakin vain ajan kysymys, milloin Jumalan viha syttyy toden teolla. Kaikki ovat hylänneet hänen käskynsä ja pilkkaavat Raamattua: mm homot ja lesbot, abortit, sodat, kidutukset jne... Mutta ennen kuin Jumalan viha syttyy ja maapallolle tulee ahdistuksen aika, jollaista ei ole ennen nähty, Jeesus tulee noutamaan omansa turvaan. Miljoonat ihmiset katoavat silmänräpäyksessä. Jos hauat tietää aiheesta enemmän, lue fiktiokirjasarja aiheesta: Viimeisten päivien vaellus. Kuvaa hyvin fiktiomuodossa, mitä maapallolla tulee tapahtumaan.
olevani niiden joukossa jotka pääsevät taivaaseen.
Jalat maassa, sydän taivaassa...
Vierailija:
....pilkkaavat Raamattua: mm homot ja lesbot....
Nim. kiinnostaa vaan tietää
Pahuus lisääntyy, ihmisten rakkaus ja välittäminen laimenee, Israelin tilanne jne, aivan niin kuin Raamatussa ennustetaan. Mutta eikös lähetystyö pitäisi tehdä loppuun kaikkien kansojen parissa ennen kuin loppu tulee? Ei kai niitä olekaan kuin about 20 - 50 heimoa/kansaa, joille esim. Raamattua ei ole vielä käännetty.
Eikös siellä mm. ennusteta että lopussa kaikki kansat kääntyvät taisteluun Israelia vastaan...
Jo pelkästään Suomen ja Euroopan mediassa huomaa, että Israel-vastainen propaganda on tehnyt tehtävänsä, ja ihmisten mielet saatu taitavasti manipuloitua vihaan Israelia vastaan -> eli kansalaisten mielet ovat " otollisia" sille jos joku maa hyökkää Israeliin.
Jne...
Oliko sotia, kidutusta, pahuutta, väkivaltaa? Luonnonmullistuksia, tulipaloja, ruttoa?
Kyllä aika rauhallisia aikoja eletään useimmissa maailman kolkissa. Pahoista asioista vaan kuullaan heti ja nyt. Ennen tapettiin kokonaisia kansoja, eikä muualla paljon siitä tiedetty.
että omissa oloissaan onnellisina eläville luonnonläheisille heimoille tai pitkän sivistyksen omaaville kansoille mennään tyrkyttämään ahdasmielistä ja pinnallista länsimaista uskoa.
Jeesuksen sanoman. Luonnonläheiset ihannoidut uskonnot ovat harrastaneet usein esim. ihmisuhreja ja taikuutta. esim. intiaaneilla todella raakoja kulttuureita. kyllä lähetyssaarnaajat ovat useimmiten auttaneet ja tietenkin myös ihmisten ollessa kyseessä vääryyttäkin sattuu. Ilman kristinuskoa olisimme luultavasti aika barbaarisia. Armo ja anteeksianto kuuluvat kristinuskoon. Alkuperäiset lakimmekin perustuvat paljolti Raamattuun.
Vierailija:
että omissa oloissaan onnellisina eläville luonnonläheisille heimoille tai pitkän sivistyksen omaaville kansoille mennään tyrkyttämään ahdasmielistä ja pinnallista länsimaista uskoa.
Oletko varma, että he ovat aina niin onnellisia? Juuri kuulin SEKL:in läheteiltä, että kun he pari vuyosikymmentä sitten menivät jonnekin Indonesian syrjäiseen saareen, sen asukkaat pelkäsivät pahoja henkiä niin paljon, että näkivät suorastaan nälkää, kun ruoan kerääminen ja muu ulkona oleilu oli niin pelottavaa. Heille tieto Jeesuksesta vapahtajana oli helpottava ja todella hyvä uutinen.
Listasin ylös muutamia epäkohtia, joihin toivoisin vastauksia ja jotka askarruttavat minua.
- Raamatun merkit: riippuu niin tulkinnasta. Asiasta lukeneena olen huomannut että jokaisella aikakaudella on nämä kaikki merkit tapahtuneet ja kas, mitään ei vieläkään ole tapahtunut.
- En ymmärrä miten syntyvät lapset ovat syntisiä, kunnes heidät kastetaan! Se avuton ja viaton vauva ei kyllä ole tippaakaan syntinen.
- Tosiaan, jokainen uskonto uskoo olevansa se oikea. Mistä tietää mikä (jos on) on oikea?
- Mikä vapaa tahto se tälläinen on? Jos ei käyttäkkään vapaata tahtoaan uskomiseen tulee rangaistus. Eli tavallaan ja nimenomaan Jumala ' pakottaa' uskomaan.
- Tiesittekö että suurimmat sodat ovat johtuneet uskonnoista? Vertaa islamin pilakuvat..Ei nyt ihan sotaa mutta ei kauas heitä.
- Uskonnot ovat aikamoista pelottelua: kadotus ym ym. Ennen vanhaan uskottiin myös että haukkumalla ja pelottelulla kasvaa kilttejä lapsia. Niin tosin kävikin mutta mikä onkaan mielisairaiden määrä nykyään. Henkisestä pahoinvoinnistakin sairastuu..
- Miten te voitte väittää että Jumala rakastaa kaikkia jos homot ja lesbot ovat kuitenkin ' pahoja' ?
- Yhdyn erääsen kirjoittajaan siitä että uskominen on vähän kuin vastuun siirtämistä jollekin yliluonnolliselle. Ikäänkuin aivot vapaalle.
EIkä tarvi vastata mitään jos selitykset ovat tyyliin " No ei ole pakko uskoa, mulle riittää että minä _tiedän_" . Kuten uskovaiset sanovat kun eivät itsekkään tiedä ja yrittävät piilottaa häpeänsä ylimielisyyden taakse. Näin mulle aina käy kun olen yrittänyt kysellä näistä uskovaisilta.