Uusi työpaikka ja raskaus
Juup, olen tosiaan juuri aloittanut uudessa työpaikassa ja olen raskaana. En ole kertonut raskaudestani työnantajalle vielä. Koeaika on vielä menossa. Koeajallahan voidaan irtisanoa ilman mitään syytä?
Koen todella suuria omatunnon tuskia asian vuoksi. Olisi kai pitänyt pysyä vanhassa työpaikassa, mutta uusi paikka on parempi ja otin työt vastaan, vaikka tiesin jo siinä vaiheessa raskaudestani. Teinkö väärin? Vaikka eipä sillä tässä vaiheessa enää merkitystä ole :(
Kommentit (3)
koeajan jälkeen!!
Todennäköisesti sut irtisanotaan koeajalla, jos nyt koeajalla paljastat raskauden. Olen nähnyt liikaa niitä tapauksia. Ja tosiaan, koeajalla voi irtisanoa ilman syytä. Ja jos kysyt syytä niin aina voi pomo sanoa syyksi esim. " et soveltunut työhön" ym. vaikka todellinen syy olisi raskaus.
Lain mukaanhan sun tarvitsee ilmoittaa raskaudesta vasta viimeistään 2 kuukautta ennen äitiysloman alkua.
Nauti raskaudesta ja pidä se omana tietonasi koeajan loppuun asti!
Miksi mun pitää olla näin velvollisuuden tuntoinen. Eihän asialle voi mitään ja sitä paitsi jossain vaiheessa lapset on joka tapauksessa tehtävä. Olisiko se sitten yhtään sen parempi, jos jäisin äitiyslomalle vasta vuoden päästä? Raskaus on vieläpä ihan suunniteltu ja vauva toivottu.
Pitäisi vaan nauttia tästä olosta ja uudesta tulevasta perheenjäsenestä.
Ap, joka vieläkin pyörittelee asiaa päässään.
Mulle on nyt kax kertaa käynyt niin että kun oon aloittanu uuden duunin ni hyvä jos koeajan oon kerenny suorittaa ni raskaustesti on näyttäny plussaa... Eihän raskaus saa olla este työpaikan saamiselle/pitämiselle... mutta kannattaa ilmoittaa raskaudesta sitten koeajan jälkeen ihan varmuuden vuoksi :) Voithan rehellisesti sanoa että sä et sitä ollut suunnitellut ja pahoittelet jos katsot sen tarpeelliseksi :)