Jos Jeesus tulisi nyt maan päälle hakemaan uskovat
Kommentit (127)
Vierailija:
Suomeen on profetioitu suuri herätys etenkin nuorison keskuuteen.
Oletkos huomannut, että ihan oikeassa maailmassa ja käytännössä monia nuoria ei vois vähempää " Herran pelko" kiinnostaa.
Vierailija:
Jumala ei vain ole halunnut tehdä ihmisestä robottia. Hän haluaisi olla yhteydessä meihin, meidän omasta tahdosta. Eihän se ole mikään suhde, jossa toinen pakotetaan rakastamaan itseään, viettämään aikaa itsenstä kanssa, jossa häntä ohjaillaan kuin robottia. Jumala on halunnut asioiden menevän näin.Millä tavalla haluaisit että Jumala sulle ilmestyisi? Hän ei postiluukusta varmaan tipahda, koska usko ei ole näkemistä. Pyydä Jumalalta vilpittömästi että hän sun elämässä jotenkin tulisi todeksi/ilmestyisi sulle, niin hän varmasti tekee sen!
On vain aivan perverssi ajatus, että kaikkivoipa luoja luo vapaatahtoisen olion, jonka kanssa haluaa olla suhteessa, ja sitten suuttuu ja rankaisee, kun tämä luotu ei haluakaan tai ei edes pysty tällaiseen suhteeseen (koska se luoja ei kuitenkaan ilmeisesti antanut tarpeeksi suurta ymmärrystä).
Enkä halua mitään ilmoitusta miltään jumalalta.
Miksi ihmiset usein vasta sairauden, kuoleman uhan ym. aikana rukoilevat? miksi ihmiset kastavat lapsensa ja käyvät ripillä ilman, että edes ajattelevat syvemmin? Säälin Jumalaa, kun lapsensa ovat hänet täysin hyljänneet. Ajatellaan vain tätä lyhyttä elämää ja itseään. Meillä on Taivaallinen Isä, joka on luonut meidät! Minä en itse ymmärrä paljon Raamatusta, mutta kaipaan Jumalaa tosi paljon ja olen vakuuttunut hänen olemassaolostaan. En voi selittää sitä rauhaa, joka hänen ajattelemisestaan tulee. Koko elämälle on tullut oikea tarkoitus. Ei tunnu enää niin turhalta kaikki. Mä en oo synnitön ja parempi muita, mutta mulla on Isä, joka kuuntelee. Ja Raamatun mukaan hän rakastaa kaikkia ihan yhtä paljon.
pedonmerkki ym soopaa...voi vaan arvata pelkäskö mun pikkusiskot ja kävikö mun vanhemmat rähjäämässä tälle hullulle...
Ei ihme, että sen omat kakarat on tänä päivänä narkkeja ja yks niistä, joka ei huumeisiin ole koskenut meni naimisiin vankilassa nuoruutensa viettäneen narkin kanssa.
pilkataan ja kehoitetaan olemaan vahva
Niinpä niin.
Jeesus sanoi, että tulkaa lasten kaltaiseiksi, niin teidän on taivasten valtakunta. Ainakin omat lapseni uskovat yksinkertaisesti Taivaan Isään ja Jeesukseen ja heille kuolema on vaan uuden elämän alku, kun päästään katsomaan Taivaaseen isomummia ja isopappaa.
Pedonmerkkijutut sun muut apokalyptiset profetiat saattaa joillekin olla jotenkin " kiehtovia" , varsinkin jos kuvittelee itse niistä tietävänsä enemmän kuin muut. En itse niitä kovin lähtisi kommentoimaan ja arvuuttelemaan, kun aihealue vaatii paljon syvällistä teologista tutkimusta.
Pelastumisen kannalta ne ei ole oleellisia, vaan noi aiemmin mainitut asiat.
Mielestäni on jotenkin aseman väärinkäyttöä ja rakkaudettomuutta pelotella lapsia moisilla asioilla, enkä ole koskaan aiemmin kuullut kenenkään uskovan niin tekevän, vaikka heitä tunnenkin aikasen paljon eri sukupolvilta.
Mutta, niinpä ristiretkiäkin tehtiin " Jeesuksen nimissä" , vaikka kristinuskon sanoma taisi olla retkeilijöille perin vieras. Voisinhan mäkin ruveta vaikkapa " vihreäksi" ja samaan aikaan keskittyä erityisesti luonnon tuhoamiseen. Tarkoitan tällä, että esim. kristinuskon nimissä saattaa tapahtua pahaakin, millä ei ole tekemistä elävän uskon tai Raamatun sanoman kanssa.
22+49+ 68+75
PS: Muuten: ovatko ilmestyskirjaviittaukset jotenkin pehmeämpiä ja mukavampia , jos ne esittää vaikka suomalainen mainetta niittänyt hevibändi?
Vierailija:
mutta milläs valitset oikean jengin?
Ne on vaan ilmestyskirjassa ennustettu, että näin tulee vielä joskus tapahtumaan. Ja sehän voi käytännössä alkaa Luoja ties mistä syystä...
En halua miettiä sitä, koska pelkään myös - ja tiedän että uskovatkin joutuvat silloin ahtaalle.
Ainut lohtu mikä mulla on silloin on se, että Jeesuksen toinen tulemus on lähellä. En puhu omiani, vaan sen mitä Raamatussa on kirjoitettu.
Usko tai ole uskomatta. Mutta älä tahallasi ymmärrä asioita väärin.
En voi kuin rukoilla että olisin itse niiden joukossa jotka " nousevat tuuliin ja pilviin Herraa vastaan" .
Itse oon uskossa, ja toivottavasti kestän loppuun asti.
Vielä " ristin sanoma on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat" .
Vierailija:
En voi selittää sitä rauhaa, joka hänen ajattelemisestaan tulee.
Sä olet luovuttanut lopullisen päätäntävallan ja vastuun elämästäsi jollekulle muulle, onhan se helppoa ja mukavaa. Olisi kyllä kieltämättä mahtavaa, jos voisi laittaa aivot vapaalle ja tehdä itsekin niin.
helene-05:
Ne on vaan ilmestyskirjassa ennustettu, että näin tulee vielä joskus tapahtumaan. Ja sehän voi käytännössä alkaa Luoja ties mistä syystä...En halua miettiä sitä, koska pelkään myös - ja tiedän että uskovatkin joutuvat silloin ahtaalle.
Kun maailmassa on tarpeeksi hihhuleita, joilla on tarpeeksi valtaa he aloittavat sodan oikeuttaakseen oman uskonsa (sisältää myös muut maailmankuvat). Esimerkiksi tällä hetkellä maa, joka maailmassa käy eniten sotia on valinnut johtoonsa hihhuleiden tukeman ääri-konservatiivin. (puhun siis yhdysvalloista, joka ovat maailman ase- ja sotamahti). Lisäksi he vielä aseistavat mm. Israelia ja Turkkia (Turkki on ainoa ent. Islamistinen maa sillä suunnalla, siis heille tärkeä liittolainen).
Ja sitten näillä kristityillä hihhuleilla on vastassaan toisuskoiset hihhulit ilman " kunnollisia" aseita ja niinpä he räjäyttelevät itsensä " siviilikohteissa" . Ja kaikki tämä uskontojen nimissä. Ja nyt puhutaan vain tästä päivästä. Ajatelkaa historiaa taaksepäin. Mistä ne sodat johtuvat? Ihmisistä ja heidän sairaista uskomuksistaan, joissa ei laisinkaan kunnioiteta toisinajattelijoita. Joissain ajanjaksoisa nämä hyökkäykset tehdään avoimemmin ja toisinaan salaillummin.
...niin hän varmasti viimeistäänkin havaitsee, kuinka porukkaa jakava kysymys tässä onkaan. Kyse on uskosta ja halusta uskoa ja jollei halua uskoa, niin selitykset ovat turhia.
Meitä uskovia on erilaisia, niinkuin yleensäkin ihmisiä. Tuskinpa me kaikki yhtenä rintamana allekirjoittaisimme kaikkia toistemme tänne nopeastikin latomia sanoja, vivahteita tai tulkintoja. Mutta viimeisen päälle viilatut teologiset analyysit eivät pelasta meistä yhtäkään:vaan usko syntien anteeksisaamiseen Jeesuksen ristin sovitustyön kautta.
1.Kor.1-2:
Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta. Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua, mikä ei ole yhtään mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin. Näin ei yksikään ihminen voi ylpeillä Jumalan edessä.
Ei ilmestynyt Jeesuskaan maailmaan roomalaisena bodarikuninkaana, vaan Hän syntyi halvassa tallissa halveksitut paimenet ensimmäisinä vierainaan.
Kuitenkin elämäni suurin ilo ja kunnia on kuulua Jumalan perheeseen ja mielestäni käsittämätön onneni se, että voin illalla viimeiseksi nukkumaan mennessäni keskustella päivän tapahtumista Kaikkivaltiaan Jumalan kanssa. Käsittämättömän mahtavaa mulle, hullutusta sulle, joka et usko.
T. Aiemminkin kirjoitellut, mutten numeroita enää muista
PS:
Noi kommentit fanaatikkojen sodista yhdistettyinä sydämen kristittyihin ja heidän " sodanlietsontaansa" olivat kuitenkin sellaista soosia, että pitäisikö kommentoida pidemmältikin. No, kukin vetäköön itse johtopäätöksensä, vaikkapa Uuteen Testamenttiin tutustuen.
Tärkeintä jokaiselle uskovalle on tiedostaa, että Jeesus VOISI tulla minä hetkenä hyvänsä. Juuri tästä syystä ne aiemmatkin sukupolvet olivat melkoisen varmoja että loppu tulee jo heidän aikanaa. Ja toden totta, Jeesus OLISI VOINUT tulla myös silloin.
Ilmestyskirja on syystä Raamatussa, sen viimeisillä sivuilla. Sen ääressä kristityt kautta aikojen ovat voineet pysähtyä miettimään sitä suurta kysymystä; mihin joukkoon minä kuulun, jos Jeesus tulisi juuri nyt. Ja hyvä sitä onkin miettiä, loppujen lopuksi me kaikki olemme tuomiolla joko suoraan elävinä tai kuolleista herätettynä.
Ei kai niitä olekaan kuin about 20 - 50 heimoa/kansaa, joille esim. Raamattua ei ole vielä käännetty.
[/quote]
Häh? No aika paljon enemmän taitaa kyllä olla. Kun pelkästään indonesiassa on saaria joilla puhutaan TUHANSIA sellaisia kieliä, joita ei juuri muut kuin natiivit puhu...että en ihan usko että esim niille on raamattua käännetty.
Vierailija:
Se tarkoittaa sitä, että Jeesus tulee noutamaan omansa pois tästä maailmasta. Hän ei näyttäydy kenellekään. Yhtäkkiä vain miljoonat ihmiset katoavat maan päältä. Auton rateista, lentokoneista jne. Varokaa lentämästä lentokoneilla, joissa on uskovainen lentokapteeni. Ellette meinaa siis päästä mukaan tempaukseen.
Siis ootteko te oikeesti tosissanne? Siis uskooko tosiaan näin moni näihin juttuihin? Olenko mä ainoa, joka meinaa suorastaan vaipua epätoivoon näitä juttuja lukiessa? Että tämmösiä juttuja oikeasti joku kelaa vielä nykypäivänä. Huhhuh!
Jos ei osaa perustella näkemyksiään, niin kaikki selittely on turhaa. Miten kukaan voi löytää uskosta keskenään mitään yhteistä, jos sitä ei tarvitse/kykene toisille selittämään. Se on vaan vahva " musta tuntuu" juttu ja niin kuuluukin olla?
Vierailija:
...niin hän varmasti viimeistäänkin havaitsee, kuinka porukkaa jakava kysymys tässä onkaan. Kyse on uskosta ja halusta uskoa ja jollei halua uskoa, niin selitykset ovat turhia.
Eli uskossa oleminen on viimekädessä käsitys, että minä olen oikeassa uskossa (toisinajattelijat ovat " väärinajattelijoita" ) ja se on heidän häpeensä, kun eivät ymmärrä? Silloinhan käsitys mistä vaan uskosta on harhaa. Se jokaisen tunne kun on ihan oma ja jokainen kokee sen ihan omalla tavallaan.
Kyllä keskiajalla oli helpompaa, kun uskonnon säännöt olivat selkeät ja jos näistä säännöistä poikkesi oli kerettiläinen. Muu jengi sai sitten tehdä sulle ihan mitä vaan. Entä nykyuskonto, joka kuitenkin pohjautuu keskiajanihmisten " kuljettamiin" käsityksiin, mutta on muuttanut muotoansa totaalisti matkalla. Onko tämä jengi samoilla taivaspaikoilla tuonpuoleisessa?
En ymmärrä, että ihmiset vielä tänäkin päivänä kykenevät pitämään tiukasti kiinni tästä parituhatta vuotta vanhasta illuusiosta. Uskontojen teoriat ovat niin täynnä aukkoja ja niitä ei kukaan ole koskaan kyennyt minulle paikkaamaan. Viimekädessä selitellään näitä " mutku musta tuntuu siltä" juttuja. Todetaan, että uskoa pitää olla tai sit sitä ei ole. Miksi pitäisi uskoa johonkin, mikä ei toimi edes teoriassa? Onhan Joulupukkikin kiva ja se tuo sentään lahjoja lapsille vuosittain. Tekeekö Jumala samaa?
On jotain ristiriitaista siinä, että joku sanoo: " Jumalaa ei ole ja lisäksi se on sadisti" . Kuulostaa sielunvihollisen sanoilta.
Toinen hyvä sanonta, joskaan ei sielunvihollisen, on: " juoksuhaudoissa ei ole ateisteja" .
Eräs entinen ateisti kertoi nettivideossaan, että on helppoa olla ateisti, kun syntyy varakkaaseen sukuun, käy hyvät koulut ja saa kaiken elämässään. Vasta kuolivuoteella ja kuoleman lähestyessä alkaa ajattelemaan, että tässä onkin nyt lopullinen loppu edessä, eikä mikään järki tai maallinen mammona auta. Se vaan on niin, että usein vasta kuoleman läheisyys herättelee ihmisiä ajattelemaan, josko järki ja fyysisin aistein havaittava maailma ovat sittenkään koko totuus.
Vierailija:
Sä olet niin oikeassa! Loppuisipahan vihdoinkin kaikki pahuus, jota kristinuskonkin nimissä tällä pallolla harjoitetaan.