Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotin syöpäsairaalle mummille, että vien hänet kasvohoitoon, ostoksille, lempiravintolaansa ja minne haluaakin, vastaus oli "mitä hel vetin väliä semmoisilla enää olisi, älä tule jos ei ole oikeaa asiaa"

Vierailija
13.10.2022 |

Elinaikaa max. puoli vuotta lääkärin mukaan, mutta kukaanhan nyt ei ole ennustaja.

Mummi suuttui tästä niin, että ei vastaa enää puhelimeen. Kun yritin mennä käymään, sanottiin että hän ei ota vieraita vastaan. Äitini kyllä pääsi häntä katsomaan. Tuntuu kamalalta.

Kommentit (304)

Vierailija
201/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummo ap:n ns. Stockamummo eli rikas sukulainen, joka maksaa kaiken ostosreissuilla? Myös ap:n ostokset.

Vierailija
202/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, yritä olla välittämättä mummon reaktiosta, se on nyt se sairaus mikä puhuu hänessä. Laita vaikka viestiä, jossa pyydät anteeksi ja kerrot ettet tarkoittanut sitä pahalla vaan halusit viettää aikaa hänen kanssaan. Kuulostaa vähän siltä, että mummosta tuntuu nyt siltä, ettei millään ole enää mitään väliä. Älä enempää soittele perään vaan anna sitten olla. Jos hän haluaa nähdä vielä niin kuulet varmaan asiasta äitisi kautta. Ja jos ei, älä syytä itseäsi Kyllä mummosikin olisi voinut ajatella sinun tunteitasi kun kyseessä on isovanhempi-lapsenlapsi-asetelma, mutta kaikki eivät vain sellaiseen pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä kunnossa mummisi on, mutta ehdottaisin mummille että voisi se kuoleman odottelu sujua rattoisamminkin kuin murjottaa kotona. Kyse on kriisistä, hirveästä tilanteesta, mutta ei se kotona ahdistumalla ainakaan  helpota . Mummisi tarvitsee välillä muitakin, joten teet oikein yrittäessäsi. Voit selittää mummille, miten et osaa keksiä muutakaan osoittaaksesi rakkauttasi häntä kohtaan. Se on sinun tapasi välittää hänestä ja mielelläsi kuulisit, mitä hän toivoisi vai riittääkö kun vain olette hänen kotonaan yhdessä.

Tämähän se on. Jos mun lapsenlapseni ehdottaisi jotain kasvohoitoa ja muuta höttöä, tulisin surulliseksi, jopa loukkaantuisin siitä, ettei hän olisi vuosien saatossa oppinut tuntemaan mua paremmin. Harmistuisin, ehkä myös itselleni, enkö pitänyt häntä tarpeeksi lähelläni.

Vierailija
204/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksesi oli tahditon. Ei tuollaista voi ehdottaa kuolevalle! Jotenkin irvokasta.

Vierailija
205/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä, voi tulla perintöjä

Vierailija
206/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin inhoan shoppailua ja tuollaista hömppää, olen yli 60v ja vakavastikin sairastanut. Ei sairas ihminen jaksa juosta asioilla joista ei muutenkaan pidä. Ehkä tässä on nyt hyvin nuori, ja hyvin naiivi tyttönen kyseessä, joka ehkä sydämessään haluaa hyvää, mutta ei ole vielä elämänkokemusta eikä empatiakykyä asettautua vaikeasti sairaan ja kuolevan ihmisen asemaan. Ja todellakin toivon ,että ei ole tullut pieneen mieleenkään, että mummi vielä maksaisi nämä hänen mielestään "kivat juttunsa"  vielä kaiken muun lisäksi. Itse olen valitettavasti joutunut näkemään vierestä kun lapsenlapsia kiinnosti vain tasan tarkkaan niin kauan  kun mummi pystyi maksamaan kaikkea "kivaa", mutta kun sitten makasi vaipoissa hoivakodissa  viimeiset kolme vuotta, niin eipä näitä rakkaita lapsenlapsia enää näkynyt mailla eikä halmeilla. Siihen asti mummi aina säästi viimeisetkin pennoset näille rakastamilleen lapsenlapsille mutta 1/3,sta  esim. ei "jaksanut" enää edes hautajaisiin asti tulla. Nykytermi evvk:lle on tämä " en jaksa". "ahdistaa".

Vierailija
207/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä tarkoitit hyvää, mutta ehkäpä halusit vaan tällä saada itsellesi sädekehän.

Miksi haluat viedä syöpäsairaan jonnekin tapahtumiin tai hoitoihin?

Et taida tietää yhtään mitään siitä, kuinka kamalaa on sädehoito tai solusalpaajahoito, ei siinä todellakaan ajatella kauneushoitoloita ja sellaisia.

Eli joko olet pahimman luokan trolli tai muuten vaan tyhmä.

Vierailija
208/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummisi pitäisi hyväksyä kuolevansa. Hän kuolee joka tapauksessa ennen lapsiaan ja lapsen lapsiaan. Mummisi taitaa olla näitä naisia jotka ova jääneet loppuiäkseen teini ikäisen draama prinsessan asteelle. Tuossa pitää jo pystyä hyväksymään kuolemansa ilman tuollaista draamaa. Tekisi mieli kehottaa sanomaan mummillesi suoraan ettei millään mitä teet ole oikeastaan mitään sen suurempaa merkitystä. Kuoleman läheisyys tuo hänessä vain esiin ilkeän itsekeskeisen perusluonteen. Sano että puolen vuoden päästä olet arkussa ja maailma jatkaa menoaan. Andy Mackoy sanoi osuvasti "en kuole kenenkään puolesta, meillä jokaisella on aikamme". Andyn kanta kuolemaan on omalla tavallaan kypsempi.

Vierailija
209/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäsairaalle, varsinkaan jos saa juuri hoitoja ei maistu ruoka eikä jaksa kulkea.

Missä ihmeen pumpulissa ap oikein elää?

Häpeäisit.

Vierailija
210/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummisi pitäisi hyväksyä kuolevansa. Hän kuolee joka tapauksessa ennen lapsiaan ja lapsen lapsiaan. Mummisi taitaa olla näitä naisia jotka ova jääneet loppuiäkseen teini ikäisen draama prinsessan asteelle. Tuossa pitää jo pystyä hyväksymään kuolemansa ilman tuollaista draamaa. Tekisi mieli kehottaa sanomaan mummillesi suoraan ettei millään mitä teet ole oikeastaan mitään sen suurempaa merkitystä. Kuoleman läheisyys tuo hänessä vain esiin ilkeän itsekeskeisen perusluonteen. Sano että puolen vuoden päästä olet arkussa ja maailma jatkaa menoaan. Andy Mackoy sanoi osuvasti "en kuole kenenkään puolesta, meillä jokaisella on aikamme". Andyn kanta kuolemaan on omalla tavallaan kypsempi.

Hyvähän se on ei-kuolevan julistaa miten toimii kun on kuolemassa. Ettei vaan "Andy" pidä sitten kysnin hampain kiinni typeristäkin hoidoista.

Vierailija
211/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika , ap.stä tuntuu kamalalta. Miltähän mummosta tuntuu? Kasva ap aikuiseksi!

Vierailija
212/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli iloinen ja rempseä ystävä, mutta parantumattomaan syöpään sairastuttuaan hän alkoi reagoida joihinkin asioihin ja muihin ihmisiin voimakkaasti ahdistuen vaikka muuten iloa riitti edelleen. Hän oli myös pahoittanut mielensä syvästi joistakin sellaisista muiden ihmisten tokaisuista, joissa minä terve en nähnyt juuri mitään loukkaavaa vaikka olen herkkä havaitsemaan ja taitava eläytymään muiden tunteisiin. Aikaisemmin hänellä ei ollut tapana pahoittaa mieltään.

Terveen ja sairaan näkökulmat ovat joskus hyvin kaukana toisistaan, mutta kaikelle on varmasti hyvä selitys..

Vierailija
213/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mummisi kanssa samaa mieltä siitä, että turhaa enää panostaa mihinkään kaudenhoitoon ja shoppailuun, kun kohta on jo vainaana arkussa, mutta puolustukseksi apeelle, monet saattohoito potilaat haluaa nauttia elämästä viimeiseen asti. Olen kuullut, että saattohoito potilaiden kynsiä lakataan ja hiuksia kiharrellaan, laitetaan ripsiväriä ja huulipunaa jne... Ja saattohoito potilaat haluaa tällaista, ei kaikki mutta osa. Toiset lähtee Linnanmäelle vielä viimeisenä eli viikkona vaikka pyörätuolilla. Ap.n ajatus oli kaunis ele ja hyväntahtoinen. Olen erittäin pahoillani ettei se ollut hyvä ajatus hänelle.

Vierailija
214/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko jonnekin vi tun kasvohoitoon pitäisi haluta lähteä syöpäsairaan mummon? Oikein piristävää keskittyä naaman ryppyihin tällaisenä aikana...

Vierailija
215/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpäsairaalle, varsinkaan jos saa juuri hoitoja ei maistu ruoka eikä jaksa kulkea.

Missä ihmeen pumpulissa ap oikein elää?

Häpeäisit.

Pitäisikö hävetä sitä, että tahtoo piristää toista?

Olet trolli.

Vierailija
216/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempi se kasvohoito olisi rentouttavaa joten miksi ei. Miksei kuoleva voisi nauttia spa hoidoista. Siinä ole mitään pahaa tai turhaa.

Vierailija
217/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin pitää vaan katkerina marttyyreinä kuollakin. Ei tässä mitään enää nautita kärsitään ja kuollaan naama enempi viturallaan kuin norsulla. Kuka uskaltaa jonkun kärsimystä yrittää helpottaa.

Vierailija
218/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä kunnossa mummisi on, mutta ehdottaisin mummille että voisi se kuoleman odottelu sujua rattoisamminkin kuin murjottaa kotona. Kyse on kriisistä, hirveästä tilanteesta, mutta ei se kotona ahdistumalla ainakaan  helpota . Mummisi tarvitsee välillä muitakin, joten teet oikein yrittäessäsi. Voit selittää mummille, miten et osaa keksiä muutakaan osoittaaksesi rakkauttasi häntä kohtaan. Se on sinun tapasi välittää hänestä ja mielelläsi kuulisit, mitä hän toivoisi vai riittääkö kun vain olette hänen kotonaan yhdessä.

Tämähän se on. Jos mun lapsenlapseni ehdottaisi jotain kasvohoitoa ja muuta höttöä, tulisin surulliseksi, jopa loukkaantuisin siitä, ettei hän olisi vuosien saatossa oppinut tuntemaan mua paremmin. Harmistuisin, ehkä myös itselleni, enkö pitänyt häntä tarpeeksi lähelläni.

Ei voi olla totta! Et sinäkään sitten paljon ihmisistä ymmärrä, jos tuommoisesta harmistut.

Ovatko ihmiset muka ihan tosissaan sitä mieltä, että ap puhui väärin?

Minäkin olen lukenut, että moni syöpäsairas toivoo itseään kohdeltavan kuin ketä muuta tahansa, ilman hyssyttelyä ja liiallista voivottelua.

Luulisi vanhan ihmisen osaavan jo sanoa kauniisti kiitos ei, nyt en jaksa, voin liian huonosti, jos se on tilanne.

Vierailija
219/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuolevan tarvitse olla kohtelias kenellekään. Ap:n olisi pitänyt ensin kysyä mummolta, mitä tämä haluaa tehdä, tai haluaako mitään.

Vierailija
220/304 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ap on teininä haistatellut mummilleen eikä koskaan auttanut missään, eikä käynyt katsomassa vaikka mummi olisi toivonut.  Mitäs sitä nyt enää riekkumaan siinä.