Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotin syöpäsairaalle mummille, että vien hänet kasvohoitoon, ostoksille, lempiravintolaansa ja minne haluaakin, vastaus oli "mitä hel vetin väliä semmoisilla enää olisi, älä tule jos ei ole oikeaa asiaa"

Vierailija
13.10.2022 |

Elinaikaa max. puoli vuotta lääkärin mukaan, mutta kukaanhan nyt ei ole ennustaja.

Mummi suuttui tästä niin, että ei vastaa enää puhelimeen. Kun yritin mennä käymään, sanottiin että hän ei ota vieraita vastaan. Äitini kyllä pääsi häntä katsomaan. Tuntuu kamalalta.

Kommentit (304)

Vierailija
301/304 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinun ajatuksesi oli kaunis, mutta mummisi käy nyt läpi elämänsä suurinta luopumisnäytelmää.

Luopumista elämästä.

Ymmärrä tämä ja ole kärsivällinen häntä kohtaan.

Voi, miten kauniisti kirjoitit, tämä tosiaan kolahti. Itse olen joutunut seuraamaan oman aikuisen lapsen luopumisnäytelmää

Vierailija
302/304 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset täällä kommentoi tosi ilkeesti. Älä välitä, ap. Kyllä sinä varmasti tiedät, mitkä tarkoitusperäsi olivat ja miksi ehdotit juuri näitä asioita. Ehkä ne olivat hänen mielipuuhiaan ja reaktio yllätti sinut. Mummollasi varmasti on vaikeuksia hyväksyä lähestyvää kuolemaa ja siksi hän reagoi noin.

Kuten joku ehdotti, laittaisin myös hänelle viestin tai äitisi mukana kirjeen. Kertoisin, kuinka rakas hän on ja pyytäisin anteeksi, jos ehdotus loukkasi häntä. Sinä et tarkoittanut pahaa ja haluaisit vain viettää aikaa hänen kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/304 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolla on varmaan tuskainen olo ja kipujakin ehkä.  Ei jaksa olla kohtelias ja ystävällinen.

Toisaalta tuo "älä tule ellei ole oikeata asiaa" on silti kohtuuttoman ikävästi sanottu.  Itse tässä jo mummoiässä olevana ajattelen ainakin vielä, että ei ole olemassa tilannetta, että en lapsenlastani kaipaisi, eli en voisi sanoa koskaan heille, että älä tule.  En ikinä voisi työntää heitä pois luotani.  Kyllä saavat tulla ilman asiaakin.  

Mutta mistäpä minä vielä tiedän, mitä elämä eteen tuo ja miten ajatusmaailma voi muuttua.

Mutta mitähän se mummo sillä oikealla asialla tarkoitti?   

Vierailija
304/304 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeasti ihana ihminen. Sääli, että kauniit ideasi eivät saaneet vastakaikua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi