Pitbullit riehuivat taas
Jenkkiperheen kaksi lasta menehtyi pitbullien hyökkäyksessä. Äiti ei voinut tilanteelle mitään ja sai itsekin vammoja. Koirat olivat perheen omia vielä, 8 vuoden ajan.
https://nypost.com/2022/10/07/tennessee-mom-kirstie-jane-bennard-hospit…
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Ainahan näitä puolustelijoita löytyy, ei meidän muppe vaan. Kunnes...
Sehän se tässä onkin hauskaa kun niin usein nämä rakit tekee tuota täysin varoittamatta. *KLICK* tappomoodi aktivoitu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö joku pitänyt jotain tommosta koiraa irti työpaikallaan, jossain ravintolassako se oli, ja siellä ulkona terassilla se koira kävi jonkun seurueen vanhemman koiran kimppuun ja puri hengiltä?
Tämä varmaan:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, koirien omistajissa on se vika. Pitbull on erittäin aktiivinen rotu; ei todellakaan millään lailla sovi pikkulapsiperheen kiireiseen arkeen.
Täysin väärä rotuvalinta! Ihmisellä on vastuu siitä, että rotu ja perhe natsaavat.
Kivittäkää vapaasti! :)
Pitbull voi vaikuttaa rauhalliselta, moni omistaja kehuu kun on niin rauhallinen, mutta pinnan alla kytee, ilmoittamatta on jonkun toisen koiran kimpussa tai ihmisen.
Kaiken kieltäjät, kertokaapa onko koskaan jonkun asian kieltäminen saavuttanut toivottua tulosta. Ei. Niinpä. Silti niitä koiria on. Saavuttiko alkoholin kieltolaki mitään. Ei. Huumeet on kielletty, eli niitä ei pitäisi tämän teorian mukaan olla Suomessa.
Ihmisethän on kaikki nämä koirarodutkin luoneet. Onko se koiran vika. Kaikki on muitten vika mutta ihmisessä itsessään ei ole ikinä vikaa.
Joku sairaalloinen jännyyden haku ja ihannointi ajaa tietynlaiset ihmiset näitä hankkimaan. Ei tuota oikein muuten voi selittää miksi pitää välttämättä saada jännäkoira itselle, eikä se lässynlää tylsän tavallinen noutaja tai spanieli kertakaikkiaan vaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Joku sairaalloinen jännyyden haku ja ihannointi ajaa tietynlaiset ihmiset näitä hankkimaan. Ei tuota oikein muuten voi selittää miksi pitää välttämättä saada jännäkoira itselle, eikä se lässynlää tylsän tavallinen noutaja tai spanieli kertakaikkiaan vaan käy.
Naapurin wt muijalla oli taistelukoira, huokasin helpotuksesta kun eukko rakkeineen muutti pois.
https://www.reddit.com/r/BanPitBulls/comments/xzdw08/peak_pitbrain_pare…
Tässä on hyvä itsesuojeluvaisto vauvalla kun osaa olla hiljaa ja liikkumatta. Vanhemmilla ei ole aivoja ollenkaan.
Monet pelkää isoja koiria (minkä siis ymmärrän, en vähättele fobioita). Mutta ei se ole aina se koko koirassa. Pitbullitkin painaa vaan semmoset 30 kg korkeintaan, kun olin pieni meillä oli bernhardinkoira joka painoi 75 kg. Eli yli kaksi kertaa enemmän. Kita oli valtava ja koira antoi minun availla suutaan ja tutkailla hampaitaan. Ei koskaan edes kokeillut ketään hampaillaan. Antoi minun myös nukkua pää vatsansa päällä. Se myös luuli kerran että pienintä lapsiporukasta retuutettiin (ei retuutettu, kuului leikkiin) ja tuli väliin. Mutta bernhardinkoirat onkin alunperin pelastuskoiria. Niiden luonne on ystävällinen ja suojeleva.
Tutkijatkin ovat sanoneet ettei pitbullia lapsiperheisiin, enkä yhtään ihmettele että rotu on kielletty joissain maissa. Kyllähän ne ovat yliedustettuina hyökkäystilastoissa.
Helsingissä edelleen (käsittämätöntä!) tulee vastaan lenkkipoluilla koiria, jotka ovat irti ja omistaja puuskuttaa perässä. Koskaan en ole saanut niin vähätteleviä ja tyhmiä vastauksia, kuin koiranomistajilta, kun olen huomauttanut että koira on pidettävä kiinni. Kerran eräs iso koira juoksi kovaa vauhtia kohti ja omistaja huutaa sieltä sadan metrin päästä ohjeita, mitä saa tehdä ja mitä ei (???)
Ei kai sen nyt ole MINUN tehtävä alkaa siinä lenkkipolulla toimia ohjeiden mukaan, ettei koiruli vain hermostu!!?? Koirat PIDETÄÄN KIINNI!
Koiran omistaja (ei kaikki toki) voi olla käsittämätön moukka, miten käyttäytyy.
Parantamisen varaa asenteissa kirjoitti:
Helsingissä edelleen (käsittämätöntä!) tulee vastaan lenkkipoluilla koiria, jotka ovat irti ja omistaja puuskuttaa perässä. Koskaan en ole saanut niin vähätteleviä ja tyhmiä vastauksia, kuin koiranomistajilta, kun olen huomauttanut että koira on pidettävä kiinni. Kerran eräs iso koira juoksi kovaa vauhtia kohti ja omistaja huutaa sieltä sadan metrin päästä ohjeita, mitä saa tehdä ja mitä ei (???)
Ei kai sen nyt ole MINUN tehtävä alkaa siinä lenkkipolulla toimia ohjeiden mukaan, ettei koiruli vain hermostu!!?? Koirat PIDETÄÄN KIINNI!
Koiran omistaja (ei kaikki toki) voi olla käsittämätön moukka, miten käyttäytyy.
Kannattaa kuljettaa vasaraa mukana. Veitsellä tuollainen on vaikea pysäyttää mutta vasara menee kallosta läpi.
Täytyy olla päässä vikaa, jos jatkaa tämän rodun puolustelua aina vaan. Lähes aina kun uutisoidaan, että koira on hyökännyt niin se rotu on ollut pitbull
Kyseiset koirat aivan liian arvaamattomia, pienestä sekoavia aivan ylimitoitetulla reaktiolla kera sen, että kun kerran hyökkäävät, on hyökkäystä vaikea lopettaa.
Toki aina voi löytää aikuisen ihmisen tekemän virheen (koira ja lapsi jätettiin keskenään vahtimatta, rajua leikkiä koiran ja lapsen kanssa, lapsi koski koiran pentuun, lapselle ja koiralle ei ollut tehty selväksi, että niillä on omat erilliset ruuat ja lelut, koira karkasi pihasta, omistaja liian heikko pitämään koiraa hihnassa, aggressiivisella koiralla ei kuonokoppaa lenkillä jne.) mutta virheitä sattuu ja muitten koirarotujen kohdalla harvemmin käy niin, että esim. viaton sivullinen, kuten kadulla kulkija, kärsii niinkin vakavat vammat, että raajoja amputoidaan, kasvot täysin raadellut, henki menee tms.
Vierailija kirjoitti:
Vika on aina omistajassa, ei koiran rodussa. Suurinosa koirista ei myöskään lähtökohtaisesti sovi pikkulapsiperheeseen, eikä tämäkään ole mitenkään rotusidonnaista. Pienet lapset ovat arvaamattomia ja kovakouraisia ja aika harva koira loputtomasti sietää sitä, että revitään korvista tai saatetaan yhtäkkiä heittää jollain esineellä, häiritään unta jne. Kannattaa muistaa, ettei koira hyökkää ilman syytä. Toiset rodut ovat reaktiivisempia kuin toiset, mutta jokin ärsyke siellä aggression taustalla aina on. Pikkulapsi on toki syyntakeeton aivan samoin kuin eläin, joten vastuu siitä, että yhteiselo sujuu, on yksin aikuisella.
Minulla on 2 pientä koiraa. Rodun pitäisi olla ns. lapsiystävällinen. Omani inhoavat lapsia, ja on kokonaan minun vastuullani huolehtia, etteivät ne pääse osoittamaan tunteitaan puremalla. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, etten voi päästää koiria kosketusetäisyydelle lapsista ikinä missään. Siitä, että välimatka säilyy, olen vastuussa minä, eivät lapset saati koirat. Jos jostain syystä vahinko kuitenkin kävisi, syy olisi minun, ei koiran, eikä alle 3-vuotiaan lapsen. Sitä vanhempi ymmärtää jo pysyä kaukana, jos käsketään. Jollei tottele, saa hampaasta ihan aiheesta.
Tosi kiva asua sellaisessa kodissa, jossa saa varoa ettei mene jonkun elukan lähelle, joka kuitenkin liikkuu vapaasti talossa. Vähän kuin olisi juoppo vanhempi joka hakkaa jos satut vähän vahingossa ärsyttämään. Olet kuvottava ihminen.
Lapsiperheelle sopii esim. kultainennoutaja tai nöffi (newfoundlandinkoira), ovat lempeitä ja kärsivällisiä. Ei missään nimessä pitbullia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheelle sopii esim. kultainennoutaja tai nöffi (newfoundlandinkoira), ovat lempeitä ja kärsivällisiä. Ei missään nimessä pitbullia.
Kultaiset noutajat on puremalistoilla heti pittiksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultaiset noutajat on puremalistoilla heti pittiksen jälkeen.
Niitten suu on niin pehmeä, että harvemmin johtaa siihen, että koko käsivarsi amputoitava.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken kieltäjät, kertokaapa onko koskaan jonkun asian kieltäminen saavuttanut toivottua tulosta. Ei. Niinpä. Silti niitä koiria on. Saavuttiko alkoholin kieltolaki mitään. Ei. Huumeet on kielletty, eli niitä ei pitäisi tämän teorian mukaan olla Suomessa.
Ihmisethän on kaikki nämä koirarodutkin luoneet. Onko se koiran vika. Kaikki on muitten vika mutta ihmisessä itsessään ei ole ikinä vikaa.
Täällä on monta kertaa jo sanottu että ihmiset ovat nuo pedot luoneet ja ihmisten pitäisi ne lopettaa. Pitbulleilla ei ole tarkoitusta olla kun ovat vaaraksi. Mitään syytä ei ole kellään näitä pitää kun on tervejärkisiä vaihtoehtoja. Ihminen on syypää näiden elossa olemiseen ja koira syyllinen hyökkäilyyn sen takia miksi se on luotu, tappajaksi.
Pitbull on jalostettu taistelukoiraksi vedonlyöjiä varten. Siinä sinulle käyttötarkoitus.