Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (19666)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mummoilemisesta..... Kasarin alussa olin parikymppinen ja parhaalla ystävälläni silloin kaksi pientä lasta. Päästiinkö viikonloppuna discoon tai yökerhoon riippui aina siitä, saiko hän lapsenvahdin vai ei. Läheskään aina ei saanut, joten mä sitten istuin iltaa hänen luonaan ja monesti jäin yöksikin, jos viimeinen juna ehti mennä jo. Ystäväni oli kova neulomaan lapsilleen villatakkeja, sukkia, lapasia jne ja mäkin sitten rupesin ottamaan puikot ja lankoja aina mukaan. Siinä me kaksi alle 25-vuotiasta naista istuttiin mukavasti nojatuoleissa, neulottiin ja juteltiin. Olihan se aika mummomaista, mutta ei me sitä silloin niin ajateltu. Mun äitini oli aina kova neulomaan ja vasta muistisairauden pahennuttua lopetti. Just vähän aikaa sitten nuorempi sukupolvi alkoi kysellä villasukkien perään. Viimeisetkin mummilta aikoinaan saadut kun olivat kuluneet jo puhki. Ja mä nyt ole tässä suhteessa lähisuvun ainoa mummoilija, joten ostinpa vähän aikaa sitten Une
Vaude. Ihana tarina. Itse seurustelin nuorena kauan poitsun kanssa, jonka äiti leipoi ihania karjalanpiiraita. Poika itse tuoksui mukavasti shapoolle. Oli kiva muutenkin.
Oi että naurattaa nuo trollin jutut. Kerran kertoi olevansa rikas, ei toisten työhuolet vaikuttanu. Nyt esiintyy kuin joku Hymyn tai Nyrkkipostin toimittaja. 'Firma edellyttää vauvasivun seurantaa'. Salli mun nauraa :)
Ja lisäksi kertoo, 'että osaa käyttäytyä' ja on rehellinen
Haistakoon huilun, koko jankkari!
Vierailija kirjoitti:
Oi että naurattaa nuo trollin jutut. Kerran kertoi olevansa rikas, ei toisten työhuolet vaikuttanu. Nyt esiintyy kuin joku Hymyn tai Nyrkkipostin toimittaja. 'Firma edellyttää vauvasivun seurantaa'. Salli mun nauraa :)
Sinulla on varmaan älyllistä vajavuutta, kun et ymmärrä, että kapinoitsijoita on paljon yhtäaikaa täällä. Ymmärrätkö: yhtäaikaa moni kirjoittaa. Ja tietysti heillä on eri elämänvaihe, mutta sama päämäärä: sananvapaus. Piirränkö kuvina, vai ymmärsitkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on varmaan älyllistä vajavuutta, kun et ymmärrä, että kapinoitsijoita on paljon yhtäaikaa täällä. Ymmärrätkö: yhtäaikaa moni kirjoittaa. Ja tietysti heillä on eri elämänvaihe, mutta sama päämäärä: sananvapaus. Piirränkö kuvina, vai ymmärsitkö?
🤭😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sallitaan, me ollaan sallivaa väkeä. Iloista ketjua onkin kaivattu!
Odotellaan mukavia Mauritiuksen kuulumisia, kuin myös saatiin Irlannista, kiitos niistä. Haaveilen itse ensi syksyn matkasta, edellisestä on kymmenisen vuotta. Sitä ennen reissattiin vuosittain, väillä työreissuja parikin vuodessa. Mukavasti tuli käytettyä ruotsia, englantia, saksaa, ranskaakin. Nyttemmin kielitaito ruostuu. Pitäis varmaan reissata enemmän tai mennä kielikurssille.
No. Viikonlopun suunnitelmiin kuuluu savusauna huomenna. Ihanan leppeät löylyt. Grillausta, mukavaa yhdessäoloa ja seurustelua.
Kaikille kivaa viikonloppua :)
Hah. Jankkari vastailee itselleen. Naurettavaa ja ilmiselvää.
Lapsellista, säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
No. Jankkaus kai sulle/teille tepsii, kun se toistuu. Ja toistuu.
Siis: jos tämä ketju ei sovi, on jo muitakin. Voi jopa perustaa oman(vaikka kymmeniä uusia).
Se ei jostain kumman syystä käy! Miksi???
Kun jankkaus jatkuu ja jatkuu. Miksi ei annettu vaihtoehto käy?
Kateus tätä pitkään jatkunutta ketjua kohtaan? Sinun/teidän uusi ketju voi jatkua sekin :)
Jankkaaja jankkaa niin kauan kuin jankkaaminen jotakuta ärsyttää. Hän haluaa jankkauksellaan huomiota ja jatkaa niin pitkään kuin saa haluamansa. On mahdollista, että välillä vastaa itselleen, jotta saa nostettua omia jankkauksiaan. Ilahtuu joka kerta, kun joku ärsyyntyy ja antaa huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis: jos tämä ketju ei sovi, on jo muitakin. Voi jopa perustaa oman(vaikka kymmeniä uusia).
Kateus tätä pitkään jatkunutta ketjua kohtaan? Sinun/teidän uusi ketju voi jatkua sekin :)
Jankkaaja jankkaa niin kauan kuin jankkaaminen jotakuta ärsyttää. Hän haluaa jankkauksellaan huomiota ja jatkaa niin pitkään kuin saa haluamansa. On mahdollista, että välillä vastaa itselleen, jotta saa nostettua omia jankkauksiaan. Ilahtuu joka kerta, kun joku ärsyyntyy ja antaa huomiota.
Tämä niin totta. Jankkari on paljastettu ja trollius selvitetty. Joku osoite ei ip vaan vpn saatu selville. Tutkinta jatkuu. Asiattomat viestit poistettu. Valvonta jatkuu.
On vain ajan kysymys, milloin selviää. Mode on oikeudenmukainen. Seurataan sanoman käyttäytymissääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitan tämän ylläpidolle saman asian spämmäyksenä.
Huonoa kuuluu.... laiskottaa...
No ei tiedä itkeäkö vai nauraa kun lukee näitä viestejä! Pari päivää oli jo asiallista kirjoittelua.
Lähdettiin klo 9 kakkoskodilta ajelemaan, reilu kuusi tuntia myöhemmin kotona. Paljon oli liikennettä.
Ei näkynyt pelloilla kurkia eikä joutsenia.
Huomenna pyykinpesua, kauppareissua, pihahommia.
Katkaisin liian pitkäksi kasvaneen sitruunapuun jonka siemenestä kasvatin. Toivottavasti ei ottanut itseensä! Laitoin katkaistun latvan vesilasiin, saa nähdä juurtuuko?
Hyvää yötä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi voi. Tämähän oli vain vastaus spämmäykseen. Sori vaan.
Kukaan ei jaksa lukea näitä, miksi sopimattomien viestien käyttöä ei tänne haluta, voitte spämmätä seksikuulumisenne toisaalle, kuten ohjeistettu on. Petipuuhat seksiosioon!
Hyvää yötä, kauniita unia ja oman kullan kuvia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi voi. Tämähän oli vain vastaus spämmäykseen. Sori vaan.
Kukaan ei jaksa lukea näitä, miksi sopimattomien viestien käyttöä ei tänne haluta, voitte spämmätä seksikuulumisenne toisaalle, kuten ohjeistettu on. Petipuuhat seksiosioon!
Tänne kuuluu kaikki kuulumiset. Aina.
Me ei sananvapaudesta luovuta. Ei koskaan. Laki on meidän puolella. Ylläpito oli ja on meidän puolella.
Pohdin tässä elämää ihan yleisesti. Puuttumatta ketjun historiaan, joka lienee kolmisen vuotta vanha. Huomasin ketjun iltapäivälehden mainoksesta. Kirjoitan blogin tässä samalla, koska ihmettelen tätä otsikkoa sen harvinaisuuden ja samalla tavallisuuden tähden. Milloin viimeksi kuka kysyi Sinulta: Mitä sinulle kuuluu? Ja kuunteli kiinnostuneena vastauksen. Milloin itse kysyit? Aidosti haluten tietää, kuunnellen vastauksen. Ja mitä merkitseekään, että Sinulle on isolla kirjaimella? Se kysymys on juuri Sinulle. The kysymys. Ymmärräthän sen tärkeyden. Kuka vaan ei kysy keltä vaan, vaan Sinulta.
Mukavaa Mauritiuksen matkaa!
Jos voisin jotenkin teleportata itseni sinne niin voisinpa sen tehdäkin.
Noin pitkä lento ei vaan houkuta yhtään, reissasimme vain Euroopassa aikoinaan. Kuutisen tuntia koneessa on mulle maksimi.
Katson Titanic leffaa
Lopetan kirjoittelun
Hyvää yötä
Radiossa soi Georg Ots, Kiirehtäin riennä ystäväin
Olitpa, Lammas, hyvä ystävä ystävällesi, jolla oli pieniä lapsia 🌸