Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (19664)

Vierailija
19621/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit avat vaikka kymmenen ketjua haluamastasi turismista, älä sotke sitä tänne.

Hei vähän nyt sitä empatiaa ja lohdutusta, josta tätä ketjua ap itse kiitteli. 

Juuri niin. En voi käsittää mikä vimma joillain on yrittää ajaa ketjusta pois kaikki, jotka haluavat keskustella muustakin kuin leipomisesta, puutarhanhoidosta tai käsitöistä. 

Hei. Muistutus kaikille 'räväköistä kuulumisista', kaksikin ketjua auki, sinne siis:) tai jokainen voi avsta mieleisiään ketjuja vaikka kymmenittäin, osaatte kyllä, luulen niin. Niihin sopii gambiat, petipuuhat tai tai kiroilut, ehkä. Olkaa hyvät :)

Vierailija
19622/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙄

On olemassa huumoria ja "huumoria". Oletan, että tähänkin ketjuun kirjoittavat ovat kaikki täysi-ikäisiä eli aikuisia. Ja siksi ihmetyttää tämä muka hauskan kirjoittelun taso. Koska sehän ei ole hauskaa.

Mutta toisaalta tänne ilmestyneet kyseenalaiset kirjoitukset kertovat karun kovaa kieltä tämän päivän ihmisten haasteista mielenterveyden puolella. Ja siksi toisaalta on hyvä, että he voivat omaa kurjuuttaan ha huonoa oloaan jonnekin purkaa. 

Kuten täällä jo muutkin ovat sanoneet, jätetään heidän kirjoitukset aivan omaan osaansa. Vaikka ärsyttävätkin.

Toisaalta eipä tänne enää tee mieli itse mitään kirjoittaa. Tämä on suuri harmi, koska ilmapiiri oli täällä aiemmin hyvä ja keskusteleva. Nyt tämä on täynnä kiusaamisen ahdistavaa ilkeilyä.

Eniten minua haittaa, kun kivoja, asiallisia kuulumisia täällä irvaillaan ja ilkeillään. 

Minua haittaa paljon enemmän, kun kivoja, asiallisia kuulumisia poistetaan. Kuka enää viitsii täällä mitään kertoa, kun ei ole mitään takeita että kuulumisia pääsisi muut lukemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19623/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. En voi käsittää mikä vimma joillain on yrittää ajaa ketjusta pois kaikki, jotka haluavat keskustella muustakin kuin leipomisesta, puutarhanhoidosta tai käsitöistä. 

Hei. Muistutus kaikille 'räväköistä kuulumisista', kaksikin ketjua auki, sinne siis:) tai jokainen voi avsta mieleisiään ketjuja vaikka kymmenittäin, osaatte kyllä, luulen niin. Niihin sopii gambiat, petipuuhat tai tai kiroilut, ehkä. Olkaa hyvät :)

Voitko vielä selittää, miksi matka Gambiaan on "räväkkä", mutta matka Mauritiukselle ei sitä ole? Jos antaisit vaikka listan noista "räväköistä" matkakohteista, niin tietäisin jatkossa olla kirjoittamatta niistä tänne?

Vierailija
19624/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla lapsellisempaa kuin vastata valheellisesti muille esitettyihin kysymyksiin? Miten alas joku voi vajota, tsiisus :(

Tämän allekirjoitan. Siis tyhmempää ei ole. Eikö kukaan kommentoi koskaan asianomaisen viestejä, sekö ajaa moiseen naivismiin?  No. Ei ole hauskaa, vaan tyhmää, naurettavaa, käsittämätöntä.

Vierailija
19625/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko vielä selittää, miksi matka Gambiaan on "räväkkä",

Ethän nyt tekeydy tyhmemmäksi, kuin olet. Ehkä mahdotontakin.

Trollit, jankkaajat, ilkeilijät ilmoitettu, onhan vpn osoitteesi turvallinen??? En usko, että ip käytössäsi!

Vierailija
19626/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on panokaveri ihan vaan Teneriffalla, niin ei herätä liikaa epäilyjä. Uskallan täälläkin kertoilla matkailustani.

Vierailija
19627/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ethän nyt tekeydy tyhmemmäksi, kuin olet. Ehkä mahdotontakin.

Trollit, jankkaajat, ilkeilijät ilmoitettu, onhan vpn osoitteesi turvallinen??? En usko, että ip käytössäsi!"

Mitä ihmettä kuvittelet ilmoittelustasi minulle seuraavan? Voin kertoa, että ihan työpaikan koneella tätä kirjoittelen. 

Vierailija
19628/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme juttuja tässä ketjussa

.Ei enää mitään tavallista.Poistun.

En mäkään tänne mitään enää avaa, kun harrastukseni solvataan, kirjeenkirjoittajat 'muumioidaan', leivontaohjeita halveerataan etc

Onneks löysin uuden kivan ketjun, mitä en tietenkään voi paljastaa. Tietäjät tietää  :)

Juu, minäkin tiedän tuon ketjun, mutta pelkään hieman, että sielläkin alkaa kohta tuo moralisointi, että miten on ok kirjoittaa monille vaikeista asioista. Kirjoitatko tarpeeksi hyvin vai valitatko liikaa yms. Itsekin tahtoisin kirjoittaa, kuinka olen muuttanut elämäni ja kaikki on loistavasti, mutta en voi sitä kirjoittaa, koska se on valetta.

Sitten yritän raapia kasaan jotain tekstiä ja se on saman toistoa monesti. Kiitoksena tähän ketjuun moni on jaksanut lukea viestejäni ja ollu

Ketjun luonne on nyt muutettu. Piste. Kaikkea lainmukaista saa tänne kirjoittaa. Ennen oli ennen. Nyt on nyt. Koeta ymmärtää.

Vierailija
19629/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetapas sinä nyt tuo ikävä päällepäsmäröinti ja määräily. Viestittelysi alkaa mennä jo spämmäilyn puolelle. Kukaan ei varmasti täältä poistu sen takia että sinä käsket, joten voit aivan hyvin säästää energiaasi ja tyytyä vain viestien poistattamiseen, mitä ilmeisen ahkerasti jo teetkin. Kiitos siitä.

t. ketjun pitkäaikainen lukija

Vierailija
19630/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vanhoillinen mummeli kirjoittaa vihannesten hinnoista: tomaatit 5,25€ ! Järkyttävää, kuka olisi markka-aikaan maksanut kolmekymppiä tomaattikilosta? Kesällä suuren sadon aikaan oli ennen edullisia, eipä ole enää. Kirjoitan siis kotimaisista tomaatista, ulkomaiset on kai euron paikkeilla/kilo.

Tunnustan jo mummomaisen asenteeni, ei huoli minua enää ruotia ;)... naurunaaman osasin lisätä.

Hei mummeli, täällä toinen. Samaa ihmettelin kaupassa, jotkut hinnat on 'sikamaisen kalliita' jos sallit vertauksen. On kallista on. Kahvikupillinen kahvilassa muuttui kai 2mk:sta 2€:oon suit sait.

Enpä kirjoita rnempää, täällä helposti ruoditaan mummojen(kin) kirjoitukset.

Eikäkön mukavvaa viikonloppua teillen

Vierailija
19631/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ollut alusta asti mukana. Minusta oli hieno idea tuo, että kysytään kuulumisia, niiltäkin, joilta kukaan ei koskaan kysy. Tästä tuli paikka monelle kertoa asioitaan, jakaa ja saada vastakaikua. Myönnän, ketju oli välillä tylsä, mutta tietyssä iässä ihan tavallinen arki on parasta. Jos saat levollisen unen pitkän unettomuuden jälkeen. Se on luksusta. Jos syömishäiriökauden jälkeen huomaat, että aamupala maistuikin, pitkän ajan jälkeen. Jos mustan masennuksen jälkeen palaat elävien kirjoihin. Jos sairastelun jälkeen on kivuton aamu.

Tämä oli tavallisten arkisten asioiden ketju, vuosia. Katsotaan, miten jatkossa.

Tässä oli pointtia, paljon. Ketjun luonteen mukaisesti intiimit asiat oli yksityisiä, kiroilu ja haistattelu ei ollut sopivaa. Jos alkuun ei kerrottu halailuista, pussailuistakaan kumppanin kanss

No ap, missä vaiheessa kyselysi on? Montako kapinallista on? Itse trollaat ja näyttelet vuoroin lukiolaista tai äikänopea ja kirjoittelet ja suutut täällä vaikka kerroit meneväsi pois!

Vierailija
19632/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollit, jankkaajat, ilkeilijät ilmoitettu, onhan vpn osoitteesi turvallinen??? En usko, että ip käytössäsi!"

Mitä ihmettä kuvittelet ilmoittelustasi minulle seuraavan? Voin kertoa, että ihan työpaikan koneella tätä kirjoittelen. 

Kerrothan ihmeessä työpaikkasi, tai ilmineeraat itse viestittelysi heille, ovat varmaan innoissaan näin hienosta laadusta "laatu" toki lainausmerkeissä. Häpeästä punehtuneena...

Vierailija
19633/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrothan ihmeessä työpaikkasi, tai ilmineeraat itse viestittelysi heille, ovat varmaan innoissaan näin hienosta laadusta "laatu" toki lainausmerkeissä. Häpeästä punehtuneena...

Päinvastoin. Monessa työpaikassa halutaan työntekijöiden puolustava lakia ja sananvapautta sensuuria ja diktatuuria vastaan! 

Vierailija
19634/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kannustetaan seuraamaan ketjuja ja somea. Saadaan materiaalia otsikoihin ja juttuihin. Tämä on mun työtä. 

Vierailija
19635/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jos kuulisit miten meillä duunissa puhutaan.  Siinä sun kaikki paikat punehtuis.. Tää on sunnuntain saarna siihen verrattuna.

Vierailija
19636/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään. Trolli töissä? Kerran kertoi olevansa rikas... valehtelee kai ummet ja lammet. Ei väliä, kukaan ei ole uskonut sanaakaan kirjoituksistaan. On outo tyyppi, olisin tosin pärjännyt ilman näitä tietojakaan...

Vierailija
19637/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo ollu miesvaltaisessa työpaikassa ? Huomaa. 

Vierailija
19638/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sentään. Trolli töissä? Kerran kertoi olevansa rikas... valehtelee kai ummet ja lammet. Ei väliä, kukaan ei ole uskonut sanaakaan kirjoituksistaan. On outo tyyppi, olisin tosin pärjännyt ilman näitä tietojakaan...

Trolli? Yksikössä? Kymmeniä, ei vaan yhtä. Sä itse olet trolli, kun spämmäät samaa koko ajan.

Tunnistettu...

Näytä aiemmat lainaukset

Mummoilemisesta..... Kasarin alussa olin parikymppinen ja parhaalla ystävälläni silloin kaksi pientä lasta. Päästiinkö viikonloppuna discoon tai yökerhoon riippui aina siitä, saiko hän lapsenvahdin vai ei. Läheskään aina ei saanut, joten mä sitten istuin iltaa hänen luonaan ja monesti jäin yöksikin, jos viimeinen juna ehti mennä jo. Ystäväni oli kova neulomaan lapsilleen villatakkeja, sukkia, lapasia jne ja mäkin sitten rupesin ottamaan puikot ja lankoja aina mukaan. Siinä me kaksi alle 25-vuotiasta naista istuttiin mukavasti nojatuoleissa, neulottiin ja juteltiin. Olihan se aika mummomaista, mutta ei me sitä silloin niin ajateltu. Mun äitini oli aina kova neulomaan ja vasta muistisairauden pahennuttua lopetti. Just vähän aikaa sitten nuorempi sukupolvi alkoi kysellä villasukkien perään. Viimeisetkin mummilta aikoinaan saadut kun olivat kuluneet jo puhki. Ja mä nyt ole tässä suhteessa lähisuvun ainoa mummoilija, joten ostinpa vähän aikaa sitten Unelmien sukat -nimisen neulontalehden. 

Menneenä kesänä teetin ammattilaisella takapihalleni puutarhasuunnitelam ja keväällä pääsen hommiin. Pihaani tulee mm marjapensaita. Omenapuuhan siellä jo onkin, tänä vuonna vaan tuli huonosti satoa. Etupihallani on julmetun kokoinen marja-aronia ja siitä on riittänyt marjoja naapureillekin vapaasti kerättäväksi, vaikka itsekin pakastan ja teen hilloa niistä. Ehkäpä alan jopa perehtymään, miten saisin huonekasvinikin pidettyä hengissä :D Joten joo, nyt vasta mun mummoiluni lähteekin oikein käyntiin. Ja mikäs sen parempaa, kun ei työelämäkään ole enää riesana. 

Ai niin.... kasarilla yks kerta ystäväni ositti ja kertoi, että oli sittenkin saanut lapsenvahdin. Mulla oli shampoo loppu, joten päätin pestä hiukseni mäntysuovalla. Tanssiravintolassa yksi tyyppi tuli hakemaan mua tanssimaan hitaita ja hetken aikaa tanssittuamme sanoi: "Sun kanssa on niin ihanaa tanssia, tulee ihan lapsuus ja mummola mieleen". No joo, silloin kyllä ajattelin, että voi itku - tyyppi kun oli vieläpä ihan älyttömän hyvän näköinenkin - mun mäntysuopahiukset ei nyt ollut ihan nappijuttu. Tyyppi kuitenkin haki mua uudelleen tanssimaan, vaihdettiin puhelinnumeroita, mentiin treffeille ja seurusteltiinkin muutama kuukausi. 

Vierailija
19640/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli on suunnilleen seiskan shokkisensaatiotoimittaja. Mikään muu työpaikka ei moista sietäisi!