Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20140)
Aion vetää kännit, on niin monta yötä mennyt syödessä ja tupakoidessa, ei se mitään nukkumista ole.
Kotipäivä, söin kaupan hampurilaisen pitkästä aikaa, hyvin harvoin ostan. Muistan aikoinaan kun oli dönereitä niin ne oli hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Aion vetää kännit, on niin monta yötä mennyt syödessä ja tupakoidessa, ei se mitään nukkumista ole.
Mun tekisi mieli avata ilalla rose-viinipullo. Siinä on vaan kaksi ongelmaa. Toinen on se, että pitää illalla pistää sytostaatit. Ei siis alkoholia tänään. Toinen ongelma on, että olen epähuomiossa ostanut viinin, jossa on korkkikorkki eikä mulla ole avaajaa :D
Kieliopista minäkin. 50 vuotta sitten opitut kieliopilliset jutut ovat tänä päivänä ihan eri maailmasta. Hyvä esimerkki on omasta työelämästä, ennen firmassa laadittiin esitteet ja muut sellaiset omin voimin. Kirjoitimme asiat niin kuin ne on aina sanottu esimerkiksi paikannimet. Sitten tuli mainostoimistot ja kielitoimistot ja sen jälkeen kaupunki sai ihan uudet käsitteet, joita ei itse alkuun meinannut sulattaa lainkaan. Edelleen täällä mennään ostoksille Veikonkaupungille, ei Veikonkaupunkiin.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tekisi mieli avata ilalla rose-viinipullo. Siinä on vaan kaksi ongelmaa. Toinen on se, että pitää illalla pistää sytostaatit. Ei siis alkoholia tänään. Toinen ongelma on, että olen epähuomiossa ostanut viinin, jossa on korkkikorkki eikä mulla ole avaajaa :D
Pitkä ruuvi ja tongit ajaa saman asian.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ruuvi ja tongit ajaa saman asian.
Jos vaan sorminivelissä voimat kestää. Susteri tulee onneksi keskiviikkona mäkiltä, niin voin lainata avaajaa siltä. Pitääkin laittaa ostoslistalle avaaja. Mulla kyllä ON korkinavaaja, mutta se on jossain pahvilaatikossa, joihin kiireellä toissakesänä pakkasin tavaroita. Laatikko voi olla jossain saunan perällä tai sitten jossain muualla. Kenties ulkkovarastossa tai jossain.
Tein aamulla pienen jumpan.
Kävimme asioilla keskustassa, mm. istuttamassa lähisukulaisten haudoille callunat, veljeni vei havut.
Juttelin sisareni kanssa puhelimessa ja viestittelin veljeni ja yhden ystäväni kanssa.
Yhteen harrastukseeni liittyen sain mukavan sähköpostiviestin; ilahdutti.
Omenarenkaita laitoin kuivumaan; riittää talveksi natusteltavaa.
Mukavaa uutta viikkoa kaikille!
P.s. Onni arkinen, tunne hyvästä olosta, löytyy ihmisen sisältä, sydämen pienestä kolosta.
Uimassa käytiin.Sit asioilla.Ulkoilu tänään jäi vähiin mutta huomenna.
Mummeli ihmettelee, kukkaa ei varmaan vastaa: miksi täällä alapeukutettaa jonkun ihan tavallista viestiä kuulumisistaan? Jos joku kertoo työpäivästään, toinen harrastuksestaan, miksi peukku alas?
Toinen asia mitä kyselen: Jos menette kommentoimaan johonkin teille uuteen ketjuun, luetteko kaikki aiemmat viestit ennen kirjoittelua?
Nää on miulle vähän uusia asjoita, eikä ole oikei kettää, keltä kyssyy.
No nyt tuli mieleen yks juttu: paistoin broileria ja punasipulia, keitän pastaa.
Täällä, kun joku kirjoitti lanttulohtu-ruoasta, minä koko ajan kuvittelin, että ruoka tehdään lantusta ja punasipulista, siksi vähän ihmettelin outona. Kysehän oli punajuuresta. Tätä voisin kokeilla, laitettiinko molemmat siis raakoina viipaleina vai keitettyinä?
Nousin ylös 12.35 👎 Ulkona niin kaunis aurinkoinen ja lämmin sää. Onneksi lähdettiin kyläkierroksella 4 km. Vielä kukkii puna-apilat, nappikukat, herkät kissankellot ja valkoiset ja keltaiset kukat joiden nimeä en tiedä. Pysähdymme aina kahden luoman kohdalla ja kahden metsäpuron kohdalla, myös pieni pala merta näkyy. Mies lähti yhdistyksen vertaistukeen, itseäni ei huvittanut. Ruuaksi tein keitetyt perunat ja seikastikkeen. Vielä ei tarvitse lehtiä haravoida, viime syksynä 34 kottikärryllistä. Kivaa päivää jokaiselle lukijalle 🍂🍁🍄
Vierailija kirjoitti:
Nousin ylös 12.35 👎 Ulkona niin kaunis aurinkoinen ja lämmin sää. Onneksi lähdettiin kyläkierroksella 4 km. Vielä kukkii puna-apilat, nappikukat, herkät kissankellot ja valkoiset ja keltaiset kukat joiden nimeä en tiedä. Pysähdymme aina kahden luoman kohdalla ja kahden metsäpuron kohdalla, myös pieni pala merta näkyy. Mies lähti yhdistyksen vertaistukeen, itseäni ei huvittanut. Ruuaksi tein keitetyt perunat ja seikastikkeen. Vielä ei tarvitse lehtiä haravoida, viime syksynä 34 kottikärryllistä. Kivaa päivää jokaiselle lukijalle 🍂🍁🍄
Mitä on nappikukat? Onko seikastike valkokastike vai mikä? Kaikki kalaruoat kiinnostaa.
Mummeli, jotkut taitaa kiusallaan alapeukuttaa. Ihan tavallisia arkisia kuulumisia joissa ei mitään negatiivista pitäis olla.
Mummeli: Mä yleensä luen jostain uudesta ketjusta ensin jonkin verran kommentteja ja jos mulle tulee jo siinä vaiheessa mieleen jotain, aloitan oman kommenttini yleensä sanoin : En lukenut koko ketjua, mutta....". Voihan olla, että joku on jo sanonut saman kuin minäkin.
Mummelille. Itse en alapeukuta, kuin ikävät viestit, joissa esim arvostellaan muita. Kommentoidessa luen monesti ketjua ja saan hetkessä jonkun ajatuksen ja alan siihen liittyen omaa viestiä kirjoittaa. Näin ketjun lukeminen on monesti hidasta, kun näkee monia viestejä joihin liittyen tulee jokin asia mieleen mistä tahtoisi kirjoittaa.
Pyrin lukemaan kyllä ketjuja myös ja olen tosi nopea lukija. Lukiossakin monesti luokan piti lukea jokin pätkä kirjasta itsekseen siis jokaisen ja minä luin niin äkkiä, että moni vasta oli katse kirjassa edelleen. Itse olin jo aikaa sitten lukenut loppuun. Toki tämä nyt vaan esimerkki. Muistan myös lukemani hyvin. Ainakin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mummelille. Itse en alapeukuta, kuin ikävät viestit, joissa esim arvostellaan muita. Kommentoidessa luen monesti ketjua ja saan hetkessä jonkun ajatuksen ja alan siihen liittyen omaa viestiä kirjoittaa. Näin ketjun lukeminen on monesti hidasta, kun näkee monia viestejä joihin liittyen tulee jokin asia mieleen mistä tahtoisi kirjoittaa.
Pyrin lukemaan kyllä ketjuja myös ja olen tosi nopea lukija. Lukiossakin monesti luokan piti lukea jokin pätkä kirjasta itsekseen siis jokaisen ja minä luin niin äkkiä, että moni vasta oli katse kirjassa edelleen. Itse olin jo aikaa sitten lukenut loppuun. Toki tämä nyt vaan esimerkki. Muistan myös lukemani hyvin. Ainakin vielä.
No. Tämäpä tämä. Näin itsekin olin ajatellut. Mutta: jotkut ihan tavalliset kommentit saa alapeukkuja, siksi ihmettelin. Enpä siis vast'edes näitä ihmettele, pitäkööt peukkunsa :)
Paistoin ahvenfileen perunoiden kanssa, hyvää oli. Värjäsin hiukset, tuli hyvä väri, tumma mahonki. On menoja tulossa niin pitää vähän laittautua.
Koira lenkitetty, sytostaatit pistetty ja iltapalaksi laitoin kuumaa kaakaota, voileivän ja pari mandariinia. Yle Areenalla on viimeistä päivää katsottavissa dokumentti Misha ja sudet. Laitoin vähän kuvausta, mistä dokumentti kertoo, mutta ei mennytkään kommenttini läpi. Arvaan kyllä kielletyt sanat, mutta kyse siis WW2:sta selvinneestä lapsesta, joka eli jonkin aikaa susilauman kanssa. Hänen tarinastaan on kirjoitettu kirjoja ja tehtyä elokuvakin. Kunnes sitten heräsi epäilys tarinan todenperäisyydestä.
https://areena.yle.fi/1-50236930
Vierailija kirjoitti:
Paistoin ahvenfileen perunoiden kanssa, hyvää oli. Värjäsin hiukset, tuli hyvä väri, tumma mahonki. On menoja tulossa niin pitää vähän laittautua.
Oih. Mitä menoja tullee? Sulle tärkeitä, kun hiuksetki värjäsit. Mitä vaatetta puet?
Kyssyy utelias
No, se on vielä tuossa tyhjänä. En ole vielä siirtänyt pois ja pari perhosta on viime päivinä siinä käynyt. Ainakin suruvaippa eilen ja amiraali lauantaina. En enää tarjoa mitään, kun amiraalit saisivat jo äkkiä lähteä muuttamaan ja muut sitten talvehtimaan. Ensi kesänä pitää ottaa opiksi ja laittaa baari jo alkukesästä. Viime kesänä luovutin liian aikaisin ja otin baarin pois, kun ei näkynyt mitään.
Tänä kesänä tuo saman luovuttaminen jatkui asian kanssa ja mietin, ettei perhosia tule. Näin en laittanut baaria kuin loppukesästä vasta, kun alkoi näkyä perhosia. Liian myöhään jo. Pitää ottaa opiksi nyt. Edellisen kämpän pihassa oli baari aina koko kesän. Siellä tosin perhosia ihan hirveästi. Kolmekin baaria oli liian vähän.
Muuten tuosta baarista. Se on oikea baari siinä mielessä, että on tehdyt Koffin kaljalasiin. Edellisellä kämpän omistajalla oli näitä kaapeissa. Jostain saanut ja jätti niitä käyttööni (mutta, kun minä en juo mitään tuollaista) ja minä pihistin yhden lasin käyttööni "maljakoksi" linnunsulkia varten muuttaessani. Nyt tuo lasi on taas baari perhosille. Joskus tosin oli purkkeja yms myös käytöstä. Ehkä tänä kesänä olin hieman laiska näissä asioissa. Olisi voinut enemmänkin panostaa tähän juttuun.