Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (19664)

Vierailija
19601/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun sisällöstä joku kirjoitti yllä, "höttöpilveäkö"? Et varmaan ole seurannut tätä kovinkaan tarkkaan. 

Niinkuin tuo kirjoittaja tahtookin varmaan väittämällä, ettei ongelmista saisi kirjoittaa. Kyllä saa.

Paitsi ei saanut kirjoittaa pappojen erektio-ongelmista,  virtsatietulehduksia estävistä lääkkeistä, hellyysvajeesta, murteella ei mitään, koulujen sukupuolikasvatuksesta ja nykytilasta, homorakkaudesta, ja jopa sanat muumio ja Einstein oli kiellettyjä

Olen seurannut ketjua alusta asti. Tämä on ollut yhden vastaajan ketju, ap on kommentoinut melkein  kaikille alussa. Mutta aihepiiri on ollut hyvin suppea. Toki kirjoittajistahan se on kiinni. Pari kertaa jotkut ovat yrittäneet laajentaa aiheita, mutta heidät on ajettu pois. Viimeisin laajennusyritys oli sitkeä ja tuotti tulostakin. Mutta silti on sanottava, että ei täällä vieläkään kaikesta saa kirjoittaa. Yksi johtohahmo yrittää pitää ketjua edelleen hallinnassaan. Se ei enää onnistu. Tulee riitaa ja ilkeilyä molemmin puolin. Sitä on ikävä seurata. Varsinkin kun ketjua yritettiin profiloida hyvänmielenketjuksi. Sitä se ei ole ollut enää melkein vuoteen. Sallivuutta ja hyväksyntää lisää ja kontrolloiva  johtohahmo pois voisivat vielä pelastaa ketjun.  Jos nekään.

Vierailija
19602/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaksi oikein mukavaa päivää.

Eilen aamulla kävimme mieheni kanssa naapurikaipungissa ostoksilla.  Molemmat löysimme ne jutut mitä etsimmekin. 

Jäin siltä reissulta sisareni luokse yöksi.  Etsimme edesmenneen äitimme valokuvista erästä muistamaani kuvaa, ja löysimme.  Kuvathan tietenkin tuovat muistoja mieleen vuosien varrelta.  Naurettiin ja tirautettiin muutama kyynelkin. Enimmäkseen haustoja juttuja muisteltiin.

Kummipoikamme tuli perheineen illalla käymään; tapasin tänä vuonna syntyneen  pikkupojan ekan kerran livenä.  Aivan ihastuttava tenava!

Tänä aamuna kävin yhdessä terveystarkastuksessa; asiat olivat kunnossa; hyvä juttu! Tapasin myös yhden ystäväni lounaan merkeissä.

Iltapäivällä tulin bussilla kotiin ja kävimme heittämässä kalaverkot; ihana aurinkoinen sää.

Monta kivaa asiaa samalla reissulla. Kiitos näistä kohtaamisista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19603/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut alusta asti mukana. Minusta oli hieno idea tuo, että kysytään kuulumisia, niiltäkin, joilta kukaan ei koskaan kysy. Tästä tuli paikka monelle kertoa asioitaan, jakaa ja saada vastakaikua. Myönnän, ketju oli välillä tylsä, mutta tietyssä iässä ihan tavallinen arki on parasta. Jos saat levollisen unen pitkän unettomuuden jälkeen. Se on luksusta. Jos syömishäiriökauden jälkeen huomaat, että aamupala maistuikin, pitkän ajan jälkeen. Jos mustan masennuksen jälkeen palaat elävien kirjoihin. Jos sairastelun jälkeen on kivuton aamu.

Tämä oli tavallisten arkisten asioiden ketju, vuosia. Katsotaan, miten jatkossa.

Vierailija
19604/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Sisäpiirin juttu' sanoissa on eri asia. Ventovieraita ei saa nimittää rumasti, eihän? He ei voi tietää, että kyseessä on joku 'vitsi' !

Ventovieraan on ymmärrettävä, että jos hän käyttäytyy minun mielestäni muumiomaisesti, kutsun häntä muumioksi. Kirjeiden kirjoittaminen käsin on nykyaikana vanha ja vanhojen  harrastus eli muumioiden harrastus. Huom tämä on mielipide. Miten tämä ottaa sinulle nyt näin koville. Ei jankata enää. 

Sanopa tuo esim jollekin yksinäiselle, jolle tuo on piristys elämään tai vanhukselle, joka pystyy tuon avulla esim pitämään yhteyttä läheisiinsä. Miksi näin tavallaan haluat tuomita muut tapojensa takia ja mikä sinä olet määrittelemään mikä on vanhanaikaista ja mikä ei. Jokainen kokee myös nämä asiat omalla tavallaan. Sinullakin on oikeus morlipitees

Tämä oli fiksu kirjoitus. Tuntuu oudolta, että näinä aikoina joutuu ihan perus kohteliaisuussäännöistä muistuttamaan.

Vierailija
19605/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaivalloisesti kömmin ylös puolenpäivän aikaan. Mies oli käynyt puolukkametsässä, kukkurallinen sangollinen  punaisia puolukoita 🍅🍅 oltiin uimahallissa saunomassa, sitten ruokakaupassa S-market, tulee aina kivasti bonuksia. Nyt syödään makkarasoppaa jonka eilen tein. Pyykkikone jyskää. Pian päikkäreille. 

Oletko masentunut? Meinaan vaan, että jos jo neljän tunnin valveillaolon jälkeen menet taas päikkäreille, niin ehkä kannattaisi jo käydä lääkärissä.

Vierailija
19606/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien pitäisi tykätä samoista harrastuksista tai leivontaohjeista? Miksi pitäisi valehdella ja kehua. Miten voi olla ihmisiä, jotka eivät kestä yhtään eri mielipidettä. Jos sellaisesta suuttuu, ei ole kaikki kunnossa. Kahlitseva ja hallitseva käytös ei käy julkisella keskustelupalstalla. 

En minä ole ikinä toivonut, että joku kehuu viestejäni, mutta en minä toisaalta sitäkään halua, että joku sanoo niiden olevan tylsiä. Joku voi ajatella niiden olevan sitä ja mielessään jopa nauraa viestejäni, mutta kai se on ok jos toivon, ettei kukaan sitä tule tänne sanomaan. Ei kai kukaan tänne kirjoita sitä varten, että joku voisi arvostella toisen viestin. Sinä käytät itse hallitsevaa käytöstä jos itse ilmoitat, että en pidä tästä ja tuosta ja muiden pitäisi ottaa se huomioon. Ei tämä ole ketju missä esim on otsikkona, että arvostele toisen harrastus tai tekeminen  yms ja anna palautetta. 

Vierailija
19607/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ollut alusta asti mukana. Minusta oli hieno idea tuo, että kysytään kuulumisia, niiltäkin, joilta kukaan ei koskaan kysy. Tästä tuli paikka monelle kertoa asioitaan, jakaa ja saada vastakaikua. Myönnän, ketju oli välillä tylsä, mutta tietyssä iässä ihan tavallinen arki on parasta. Jos saat levollisen unen pitkän unettomuuden jälkeen. Se on luksusta. Jos syömishäiriökauden jälkeen huomaat, että aamupala maistuikin, pitkän ajan jälkeen. Jos mustan masennuksen jälkeen palaat elävien kirjoihin. Jos sairastelun jälkeen on kivuton aamu.

Tämä oli tavallisten arkisten asioiden ketju, vuosia. Katsotaan, miten jatkossa.

Tässä oli pointtia, paljon. Ketjun luonteen mukaisesti intiimit asiat oli yksityisiä, kiroilu ja haistattelu ei ollut sopivaa. Jos alkuun ei kerrottu halailuista, pussailuistakaan kumppanin kanssa, miksi yks kaks olisi haluttu lukea ja jakaa petipuuhiakaan? Niille on ketjuja kyllin ja avata voi kymmenittäin lisää. Tämä ei kuitenkaan häirikölle sopinut. Jankkaa, trollaa, keskustelee itsensä kanssa minuutin välein. Kellonajat näkyy viestissä.

Luulen, uskon, että yksi (diagnosoitu???) Jankkaritrolli haluaa pilata ketjun. Sallitaanko se? EI!

Siis: jatketaan kirjoittelua, ohitetaan typerät viestit, ilmiannetaan asiattomat

Perjantain jatkoa, ystävät :)

Vierailija
19608/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme juttuja tässä ketjussa

.Ei enää mitään tavallista.Poistun.

En mäkään tänne mitään enää avaa, kun harrastukseni solvataan, kirjeenkirjoittajat 'muumioidaan', leivontaohjeita halveerataan etc

Onneks löysin uuden kivan ketjun, mitä en tietenkään voi paljastaa. Tietäjät tietää  :)

Juu, minäkin tiedän tuon ketjun, mutta pelkään hieman, että sielläkin alkaa kohta tuo moralisointi, että miten on ok kirjoittaa monille vaikeista asioista. Kirjoitatko tarpeeksi hyvin vai valitatko liikaa yms. Itsekin tahtoisin kirjoittaa, kuinka olen muuttanut elämäni ja kaikki on loistavasti, mutta en voi sitä kirjoittaa, koska se on valetta.

Sitten yritän raapia kasaan jotain tekstiä ja se on saman toistoa monesti. Kiitoksena tähän ketjuun moni on jaksanut lukea viestejäni ja ollut myönteistä juttua kuitenkin, vaikka minäkin kirjoitan myös vaikeista asiosta välillä. Sivusta. 

Vierailija
19609/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen työviikko takana uudessa paikassa ja vaikka onkin ollut antoisaa, niin olen ihan poikki! Niin paljon kaikkea uutta haltuunotettavaa. Ajattelin laittaa miehen hakemaan minulle kukkia ja kuohuvaa piristykseksi. Perinteistä viikkosiivousta ja perjantaipizzaa en todellakaan jaksa nyt tehdä. Ehkä laitan jalkakylvyn ja kasvonaamion ja sitten aikaisin nukkumaan. Viikonloppujakin osaa taas arvostaa ihan eri tavalla kun on viikot töissä.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! 

Vierailija
19610/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli pointtia, paljon. Ketjun luonteen mukaisesti intiimit asiat oli yksityisiä, kiroilu ja haistattelu ei ollut sopivaa. Jos alkuun ei kerrottu halailuista, pussailuistakaan kumppanin kanssa, miksi yks kaks olisi haluttu lukea ja jakaa petip

Oletko kysynyt montako eri mieltä olevaa ns.trollia on ollut. Lupasit kysellä. Odotan vastausta siihen. Kuten myös ns.  lukiolaisen ja äikänopen kysymyksiin. Ne taisivat olla lähtöisin sinun näppäimistöltäsi. Näin oletan kunnes toisin todistetaan. Sinä itse trollitat. 

Vierailija
19611/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen työviikko takana uudessa paikassa ja vaikka onkin ollut antoisaa, niin olen ihan poikki! Niin paljon kaikkea uutta haltuunotettavaa. Ajattelin laittaa miehen hakemaan minulle kukkia ja kuohuvaa piristykseksi. Perinteistä viikkosiivousta ja perjantaipizzaa en todellakaan jaksa nyt tehdä. Ehkä laitan jalkakylvyn ja kasvonaamion ja sitten aikaisin nukkumaan. Viikonloppujakin osaa taas arvostaa ihan eri tavalla kun on viikot töissä.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! 

Mukava viesti. Hyvää viikonloppua Sinulle:)

Vierailija
19612/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit avat vaikka kymmenen ketjua haluamastasi turismista, älä sotke sitä tänne.

Vierailija
19613/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei vähän nyt sitä empatiaa ja lohdutusta, josta tätä ketjua ap itse kiitteli. 

Vierailija
19614/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kaksi oikein mukavaa päivää.

Eilen aamulla kävimme mieheni kanssa naapurikaipungissa ostoksilla.  Molemmat löysimme ne jutut mitä etsimmekin. 

Jäin siltä reissulta sisareni luokse yöksi.  Etsimme edesmenneen äitimme valokuvista erästä muistamaani kuvaa, ja löysimme.  Kuvathan tietenkin tuovat muistoja mieleen vuosien varrelta.  Naurettiin ja tirautettiin muutama kyynelkin. Enimmäkseen haustoja juttuja muisteltiin.

Kummipoikamme tuli perheineen illalla käymään; tapasin tänä vuonna syntyneen  pikkupojan ekan kerran livenä.  Aivan ihastuttava tenava!

Tänä aamuna kävin yhdessä terveystarkastuksessa; asiat olivat kunnossa; hyvä juttu! Tapasin myös yhden ystäväni lounaan merkeissä.

Iltapäivällä tulin bussilla kotiin ja kävimme heittämässä kalaverkot; ihana aurinkoinen sää.

Monta kivaa asiaa samalla reissulla. Kiitos näistä kohtaamisista!

Tuli niin muistoja mieleen kirjoituksestasi. Itse tykkään muistella menneitä, jonkun siskon kanssa kertailemme monestikin lapsuutemme kolttuja ja kolttosia, ensi ihastuksia, koulumuistoja yms. Joku taas ei ymmärrä ollenkaan. Jokaiselle oma tapa toki suodaan. 

Vierailija
19615/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto-ohjelma alkoi telkassa, mielenkiintoista katsottavaa.

Näytettiinkö eläinten parittelua?

Vierailija
19616/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkiksen kaa keskustellaan pitäiskö ostaa uus sänky, kun nykynen on vähän pieni kahdelle. Näkyy hullareilla olevan myynnissä iso punkka hintaan 59 k€. On vähä yli meidän budjetin, mutta joku ton tyyppinen säädettävä vois olla kiva. 

Vierailija
19617/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli pointtia, paljon. Ketjun luonteen mukaisesti intiimit asiat oli yksityisiä, kiroilu ja haistattelu ei ollut sopivaa. Jos alkuun ei kerrottu halailuista, pussailuistakaan kumppanin kanssa, miksi yks kaks olisi haluttu lukea ja jakaa petipuuhiakaan?

Täällä myös yksi joka on ollut ketjussa alusta asti. Minua ei petipuuhakuvausten puuttuminen haitannut yhtään, mutta täytyy myöntää, että oikein mielelläni niitä kyllä tässä ketjussa luin. Siis niitä hyvällä maulla kirjoitettuja, rivot jutut ansaitsivatkin tulla poistetuksi. Leskeksi jäätyäni on se puoli omasta elämästäni jäänyt pois, niin oli kiva edes lukea muiden toimista. Mutta ymmärrän, että ketjussa on ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta tahdo nähdä intiimiasioita edes mainittavan, ja kunnioitan kyllä sitä. 

Vierailija
19618/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei vähän nyt sitä empatiaa ja lohdutusta, josta tätä ketjua ap itse kiitteli. 

Juuri niin. En voi käsittää mikä vimma joillain on yrittää ajaa ketjusta pois kaikki, jotka haluavat keskustella muustakin kuin leipomisesta, puutarhanhoidosta tai käsitöistä. 

Vierailija
19619/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vanhoillinen mummeli kirjoittaa vihannesten hinnoista: tomaatit 5,25€ ! Järkyttävää, kuka olisi markka-aikaan maksanut kolmekymppiä tomaattikilosta? Kesällä suuren sadon aikaan oli ennen edullisia, eipä ole enää. Kirjoitan siis kotimaisista tomaatista, ulkomaiset on kai euron paikkeilla/kilo.

Tunnustan jo mummomaisen asenteeni, ei huoli minua enää ruotia ;)... naurunaaman osasin lisätä.

Vierailija
19620/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vanhoillinen mummeli kirjoittaa vihannesten hinnoista: tomaatit 5,25€ ! Järkyttävää, kuka olisi markka-aikaan maksanut kolmekymppiä tomaattikilosta? Kesällä suuren sadon aikaan oli ennen edullisia, eipä ole enää. Kirjoitan siis kotimaisista tomaatista, ulkomaiset on kai euron paikkeilla/kilo.

Tunnustan jo mummomaisen asenteeni, ei huoli minua enää ruotia ;)... naurunaaman osasin lisätä.

Mulla on oma tomaattisato ollut nyt pari viikkoa huipussaan, ei ole ainakaan kuukauteen tarvinnut ostaa kaupasta.