Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (19664)

Vierailija
19581/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on vedetty herneet nenään "höttöpilvi" mielipiteestä. Se on jonkun mielipide ja piste. Miksi ei hyväksytä eri mielipiteitä? Sallivassa ketjussa?

Vierailija
19582/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla lapsellisempaa kuin vastata valheellisesti muille esitettyihin kysymyksiin? Miten alas joku voi vajota, tsiisus :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19583/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttuja tässä ketjussa

.Ei enää mitään tavallista.Poistun.

Vierailija
19584/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan kyselyn ylläpidolle, miksi normaali Egyptin historian sana on kielletty. Kysyn mahdolliset muut tuhmat sanat ja listaan ne tähän sallivaan ketjuun.🤪  Kaikki tietää sitten niin jookosta?

Tehty. Perustelut: sana ei ole kirosana, ei alatyylinen sana vaan ihan neutraali historian sana. Sille ei ole synonyymia, jota voisi käyttää. Yhden kirjoittajan mielipide ei voi määrätä sanaa poistettavaksi. 

Vastaa tähän: kutsutko läheisiäsi tällä nimellä??? Ai niin, sulla ei ehkä ole ketään, kun asut 'vauvalla' :(

Vastaan  sivusta. Kyllä!

Meillä on lastenlasten kanssa muumioleikkikin. Siinä kietoudutaan vessapaperiin yltympäriinsä ja silmät kiinni yritetään ottaa muita vangeiksi hautaholviin. -Muumio tulee! huudetaan. 

Se on meille kiva leikki ja kiva sana. Mä en ymmärrä tätä juttua nyt ollenkaan. Mä olen myös  se mummimuumio. Hellyydellä sanottu. Jos jollakin on pahoja muistoja sanasta, niin jokaisella on jostakin sanasta huonoja muistoja. Ei se ole syy sanan karttamiseen yleisessä ketjussa. 

Vierailija
19585/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen voinut paljon paremmin kun jätin tämän ketjun jo n kk sitten. Edelleen näköjään tyhmyys ja riitely jatkuu.

Teen saman

Miksi sitten vielä olet täällä.

Vierailija
19586/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään tänne mitään enää avaa, kun harrastukseni solvataan, kirjeenkirjoittajat 'muumioidaan', leivontaohjeita halveerataan etc

Onneks löysin uuden kivan ketjun, mitä en tietenkään voi paljastaa. Tietäjät tietää  :)

Vierailija
19587/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan kyselyn ylläpidolle, miksi normaali Egyptin historian sana on kielletty. Kysyn mahdolliset muut tuhmat sanat ja listaan ne tähän sallivaan ketjuun.🤪  Kaikki tietää sitten niin jookosta?

Tehty. Perustelut: sana ei ole kirosana, ei alatyylinen sana vaan ihan neutraali historian sana. Sille ei ole synonyymia, jota voisi käyttää. Yhden kirjoittajan mielipide ei voi määrätä sanaa poistettavaksi. 

Vastaa tähän: kutsutko läheisiäsi tällä nimellä??? Ai niin, sulla ei ehkä ole ketään, kun asut 'vauvalla' :(

Vastaan  sivusta. Kyllä!

Meillä on lastenlasten kanssa muumioleikkikin. Siinä kietoudutaan vessapaperiin yltympäriinsä ja silmät kiinni yritetään ottaa muita vangeiksi hautah

Kysyinkin jankkaajatrollilta. En tahdo toistaa, mutta oli ruma viesti kirjeenkirjoittajalle. Jankutijankutijankuti.

Sisäpiirin juttu teillä ok, kutsuisitko itse ventovierasta tällä nimellä? Toivottavasti et !

Vierailija
19588/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan  sivusta. Kyllä!

Meillä on lastenlasten kanssa muumioleikkikin. Siinä kietoudutaan vessapaperiin yltympäriinsä ja sil

Vastaan vielä. Oli ilkeästi kirjoitettu ja solvattu yksinäisyydestä.  Ja vastaan siihenkin, kyllä kutsun sisartani 67 v muumioksi. Me muumiot lähdetään saunaan jne. Meille se on kiva hassu sana. Vanhuuteen pitää suhtautua huumorilla. Tv Mummimuumio 

Vierailija
19589/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Sisäpiirin juttu' sanoissa on eri asia. Ventovieraita ei saa nimittää rumasti, eihän? He ei voi tietää, että kyseessä on joku 'vitsi' !

Vierailija
19590/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä nyt suhtautuu kaikkeen negatiivisesti ja kuin omistaisi ketjun. Suuttuu mielipiteistä ja sanoista. Ikävää lukea tuollaista. Riitaa ja kirjoittajien haukkumista ja suurilla kirjaimilla huutamista. Pitäisikö hänen ottaa aikalisä? 

Vierailija
19591/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään tänne mitään enää avaa, kun harrastukseni solvataan, kirjeenkirjoittajat 'muumioidaan', leivontaohjeita halveerataan etc

Onneks löysin uuden kivan ketjun, mitä en tietenkään voi paljastaa. Tietäjät tietää  :)

Pysy siellä uudessa! Mutta älä pahastu, sielläkin on eri mieltä olevia. Se on normaalia.

Vierailija
19592/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miksi joku ei ymmärrä sanojen eri käyttöä eri tilanteissa. Jos joku esim kertoo historian kirjassa mainituista muumioista niin se on ok. Jos taas esim sanoo vanhemman ihmisen, joka ei esim osaa käyttää tietokonetta olevan muumio niin kai siinä jokainen ymmärtää eron. Tämä nyt vaan esimerkkinä.

Maailmassa on paljon sanoja, mutta niiden käytöllä on väliä. Joku voi haukkua itseään läskiksi, mutta onko esim toisen silti ok sanoa samaa toiselle, vaikka tuokin on tavallinen sana kuitenkin. Tai jotain muuta vastaavaa. Samalla tietysti jokainen ajattelee tästä kaikesta mitä tahtoo. Jos on ok, että häntä vaikka nimitellään ja käytetään mitä vaan sanoja niin se on tietysti henkilön itse päätettävissä. Jokainen ajattelee omalla tavallaan, mutta sanojen merkitys riippuu myös tilanteesta missä niitä käytetään. 

Vierailija
19593/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Sisäpiirin juttu' sanoissa on eri asia. Ventovieraita ei saa nimittää rumasti, eihän? He ei voi tietää, että kyseessä on joku 'vitsi' !

Ventovieraan on ymmärrettävä, että jos hän käyttäytyy minun mielestäni muumiomaisesti, kutsun häntä muumioksi. Kirjeiden kirjoittaminen käsin on nykyaikana vanha ja vanhojen  harrastus eli muumioiden harrastus. Huom tämä on mielipide. Miten tämä ottaa sinulle nyt näin koville. Ei jankata enää. 

Vierailija
19594/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin miksi joku ei ymmärrä sanojen eri käyttöä eri tilanteissa. Jos joku esim kertoo historian kirjassa mainituista muumioista niin se on ok. Jos taas esim sanoo vanhemman ihmisen, joka ei esim osaa käyttää tietokonetta olevan muumio niin kai siinä jokainen ymmärtää eron. Tämä nyt vaan esimerkkinä.

Maailmassa on paljon sanoja, mutta niiden käytöllä on väliä. Joku voi haukkua itseään läskiksi, mutta onko esim toisen silti ok sanoa samaa toiselle, vaikka tuokin on tavallinen sana kuitenkin. Tai jotain muuta vastaavaa. Samalla tietysti jokainen ajattelee tästä kaikesta mitä tahtoo. Jos on ok, että häntä vaikka nimitellään ja käytetään mitä vaan sanoja niin se on tietysti henkilön itse päätettävissä. Jokainen ajattelee omalla tavallaan, mutta sanojen merkitys riippuu myös tilanteesta missä niitä käytetään. 

Tämän jokainen ymmärtää, ymmärtäähän? Luulen, että some on sekoittanut joidenkin päät. Miksi olisi somessa sallittu sellainen, mikä ei kasvotustenkaan ole? Ei ole. Tästähän on lukuisia esimerkkejä, julkimot ovat tulleet ulos kertoakseen kommenteista, mitä ovat somessa saaneet. Selkeästi kielenkäyttö höltynyt.

Onneksi. Siis onneksi minun tuttavapiirissä on selvää, ettei ulkonäköä kommentoida, ei moitita toisia rumin sanoin, ei vieraitakaan. Kaiken kaikkiaan: osataan kohtelias käytös, kiitos, anteeksi ja ole hyvä.

Vierailija
19595/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitäisi tykätä samoista harrastuksista tai leivontaohjeista? Miksi pitäisi valehdella ja kehua. Miten voi olla ihmisiä, jotka eivät kestä yhtään eri mielipidettä. Jos sellaisesta suuttuu, ei ole kaikki kunnossa. Kahlitseva ja hallitseva käytös ei käy julkisella keskustelupalstalla. 

Vierailija
19596/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki tarvitse kaikkien leipoa. Ei. Mutta asiallinen kohteliaisuus on suotavaa, eikö?

Vierailija
19597/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ilmastoasiat tärkeitä ja en ole syönyt lihaa noin 15 vuoteen. Sitäkin ennen melko harvoin. Toisaalta myös eläinten kohtelun yms vuoksi olen päätöksen tehnyt.

Samalla liha ei edes maistu minulle. Muistan, kun oltiin kerrankin kylässä, kun olin 13 v monta päivää sukulaisten luona ja siellä oli kanankoipia. Onneksi sukulaiset olivat poissa kotoaan muualla käymässä ja söimme siis vaan vanhempieni kanssa. Näin oli helppoa jättää ne syömättä ja kauhulla mietin, että mitä jos olisivat olleet tuolloin paikalla. Minä olisin tietysti väkisin syönyt ne, kun hyvätapainen olin. Näin toimin esilbvsngemnan suklaisen luona ja söin aina kaiken.

Samalla kaikki saavat toki mitä haluavat. En minä ikinä edes puhu ruokavaliostani muille ja olen joskus saanut kritiikkiä myös, kun syön kuitenkin kalaa ja käytän maitotuotteita ja kananmunaa leivonnassa varsinkin. Näin minäkin olen vaan jossain puolivälissä.

Ruokaa arvostan kyllä ja nytkin, kun kauppakuittia katsoo niin ei naurata ne hinnat. Näin joskus syön ruokaa, vaikka joku jo mieltäsi vanhaksi. Pakasteesta jopa vuoden vanhaa kalaa jos unohtunut, pari vuotta vanhoja aleleipiä pakkasesta, jääkaappiin joskus unohtuneen rahkan, joka jo melkein kuukauden vanha, hedelmistä leikkaan homeiset kohdat pois jne.

Seuraavaksi kai menisin jo dyykkaamaan. En vaan täällä asuessa ainakaan kehtaa. Ei varmaan äitinikään, kun me molemmat pelkäämme kaupan kassalla välillä, että jääkö ostokset siihen. Aina, kun ei jakseta ihan täsmälleen laskea hintoja yhteen. Toki ei aina tarvikaan silti.

Toki kai arvostaisin ruokaa muutenkin. Onni Tonkija on kai yksi esikuvani myös. Arvostan häntä ja hänen toimintaansa ja surkeaa on tuo ruoantuhlaus sekä kaupoilta (lahjoittaisivat pois) sekä kuluttajilta (ostaisivat vaan tarpeeseen).

Ja olen todella iloinen kirppisvaatteistani. Oikeastaan kaikki ulkovaatteet melkein kirppikseltä ja pidän näistä kyllä paljon. Hyväkuntoisia ja olen säästänyt paljon näissä. Kengätkin löysin vähän aikaa sitten ja hyvät ovat käytössä, vaikka kengät yleensä ostan uutena. Muuten käytän vaatteet ihan loppuun saakka.

Jos mietin niin olen uutena viimeksi ostanut kaksi neuletta keväällä 2023. Maksoivat vaan 10 euroa yhteensä. Sen jälkeen vaan sukkia yms uutena ja kirppikseltä loput. Lampaan viesti ehkä innosti kirjoittamaan tämän. "Syyttäkää" (tai kiittäkää) häntä, kun iski into kirjoittaa näinkin paljon. 

Vierailija
19598/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ventovieraan on ymmärrettävä, että jos hän käyttäytyy minun mielestäni muumiomaisesti, kutsun häntä muumioksi. Kirjeiden kirjoittaminen käsin on nykyaikana vanha ja vanhojen  harrastus eli muumioiden harrastus. Huom tämä on mielipide. Miten tämä ottaa sinulle nyt näin koville. Ei jankata enää. 

Sanopa tuo esim jollekin yksinäiselle, jolle tuo on piristys elämään tai vanhukselle, joka pystyy tuon avulla esim pitämään yhteyttä läheisiinsä. Miksi näin tavallaan haluat tuomita muut tapojensa takia ja mikä sinä olet määrittelemään mikä on vanhanaikaista ja mikä ei. Jokainen kokee myös nämä asiat omalla tavallaan. Sinullakin on oikeus morlipiteeseen, mutta sinulla ei ole oikeus silti pilkata ihmisiä kuitenkaan. Päässäsi voit ajatella mitä vaan, että keskustelussa et saisi ketään pilkata. Sivusta.

Vierailija
19599/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikymppinen sukulaistyttöni kirjoittaa kirjeitä kaveriensa kanssa. Ja leipoo, vaihtaa reseptejä. Ottaa vielä pistokkaita viherkasveista. Kylvää taimia siemenistä. Pitää kasvimaata.

Ei nämä ole pelkästään mummojen harrastuksia. Käsityökurssille tulee nuoria, osaavat kutoa, haluavat oppia parsimaan sukkia. Nuoret miehetkin tekee pipoja itselleen ja kavereilleen. Perhokalastus, perhojen teko ja puukkokurssit vetää nuoria.

Ei moni kodin arkinen askar kysy ikää, vaan mielenkiintoa aiheeseen.

Vierailija
19600/19664 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivalloisesti kömmin ylös puolenpäivän aikaan. Mies oli käynyt puolukkametsässä, kukkurallinen sangollinen  punaisia puolukoita 🍅🍅 oltiin uimahallissa saunomassa, sitten ruokakaupassa S-market, tulee aina kivasti bonuksia. Nyt syödään makkarasoppaa jonka eilen tein. Pyykkikone jyskää. Pian päikkäreille.