Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
14841/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pelastin tänään perhosen. Oli varmaan auto ajanut päin ja toinen alasiipi mennyt etusiiven eteen väärälle puolelle. Varovasti sen käänsin niin kuin monia kertoja olen ennenkin tehnyt. Toin sen pihaan ja laskin penkille. Hetken päästä kävin katsomassa ja perhonen oli hävinnyt. Toivon, että lensi pois tai sitten lintu nappasi, mutta olin vain hetken pois niin ehkäpä se lentoon oli päässyt. 

Oletko sinä se, joka viime vuonna kertoi joskus peseneensä perhosen siipeä?

En ole. Pelastan vaan muuten perhosia aina välillä. Terveisin Pitkis. 

Vierailija
14842/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmetoista vuorokautta ja kaksi kiloa on painoa lähtenyt, kaljalakko siis todellakin kannattaa, eli hyvin lähtenyt menemään  tämän painonpudotuksen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14843/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmetoista vuorokautta ja kaksi kiloa on painoa lähtenyt, kaljalakko siis todellakin kannattaa, eli hyvin lähtenyt menemään  tämän painonpudotuksen kanssa.

👍

Vierailija
14844/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli aikamoinen päivä. Olimme kävelyllä kauempana äitini kanssa. Autolla menimme ja kun piti takaisin lähteä niin auto ei käynnistynyt. Yritettiin ja mietittiin mitä tehdä. Sitten äitini otti käsijarrun pois päältä, kun mietittiin, että päästään lähtemään. Siinä hötäkässä se jäi pois päältä ja auto oli siinä pienen mäen päällä ilman sitä.

Näin auto meinasi lähteä karkuun taaksepäin mäkeä alas. Ehdin sen juuri pysäyttämään ja roikuin ovessa kiinni kaikella voimalla. Onneksi kävi hyvin. Muuta en ehdi kirjoittaa nyt. 

Solar Fake - Here I stand 

Jatkoa tähän. Saatiin siis auto pysymään paikallaan ja käsijarru taas päälle. Sitten pohdittiin mitä tehdä. Auto ei siis edes "yrittänyt" startata vaan kaikki pimeänä.

Meillä on äitini autossa sellainen maksullinen autoliiton apupalvelu (kerran pari vuodessa makse

Minulla oli samanlainen ongelma yhden autoni kanssa. Vika oli muistaakseni ns herätevirtajohdossa joka menee starttimoottorille, kosketushäiriö, välillä lakkasi starttaamasta mutta kun kyseistä johtoa liikutteli varovasti niin taas mentiin. En siis tiedä autoista mitään, tämä oli vanhan auton kohdalla ongelma joskus 90-luvulla. Uudet autot varmasti ihan erilaisia.

Toisessa autossa taas vikana että alkoi nykimään vähänkään pitemmällä matkalla ja siinä vika oli ns mustassa laatikossa eli sähkövika sekin. Teidän tapauksessa ensimmäinen vaihtoehto ehkä lähempänä oikeaa. Tai sitten jokin ihan muu ongelma, kunhan arvailen.

Vierailija
14845/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono yö takana, mieli apea niin kun joka päivä, ei tänäänkään mitään eikä ketään.

Älä jää kotiin.Mene vaikka rannalle tai jäätelölle.Puhun kokemuksesta ,sairastan kaksisuuntaista,sain lääkkeet ja nyt toimintakyky on parantunut.Hae apua.

Ja yksin sinnekkin, siellä masennun vielä enemmän kun katson seurueita,perheitä ja pariskuntia. Kun ei minusta mummoakaan tullut, että veisin lapsenlapsen jäätelölle. 

Vierailija
14846/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pelastin tänään perhosen. Oli varmaan auto ajanut päin ja toinen alasiipi mennyt etusiiven eteen väärälle puolelle. Varovasti sen käänsin niin kuin monia kertoja olen ennenkin tehnyt. Toin sen pihaan ja laskin penkille. Hetken päästä kävin katsomassa ja perhonen oli hävinnyt. Toivon, että lensi pois tai sitten lintu nappasi, mutta olin vain hetken pois niin ehkäpä se lentoon oli päässyt. 

Oletko sinä se, joka viime vuonna kertoi joskus peseneensä perhosen siipeä?

En ole. Pelastan vaan muuten perhosia aina välillä. Terveisin Pitkis. 

Perhosen Pelastaja siis 😉

Samaa mä olen tehnyt jo lapsesta, pelastellut kaikenlaisia hyönteisiä, perhosiakin, ja teen niin vieläkin.

Kaipaan näitä viime kesän tapaisia kommentteja.

Vierailija
14847/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perhosen Pelastaja siis 😉

Samaa mä olen tehnyt jo lapsesta, pelastellut kaikenlaisia hyönteisiä, perhosiakin, ja teen niin vieläkin.

Kaipaan näitä viime kesän tapaisia kommentteja."

Niin minäkin. Nyt ehkä mietin enemmän mitä kirjoittaisin ja ehkä kaipaan koko viime kesää. Moni asia oli paremmin, mutta täytyy hyväksyä tämä kaikki. 

Vierailija
14848/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä niitä senioreja, jotka kitkuttaa huonokuntoisena töissä saadakseen täyden eläkkeen. Loppuviimein se etu kitkutuksesta saattaa olla 2e/kk eläkkeenä; sen voi itse laskea. Menot pienentyy eläkkeellä joten "voitto" menee usein miinuksen puolelle pitkässä juoksussa.

Takuueläke 980e täydentää, mikäli eläke olisi muuten alle tuon summan. Tietenkään täydennystä ei saa, mikäli eläke on jo yli tuon takuueläkesumman.

Pitää selvittää asiat ja puntaroida mikä kannattaa. Puhun nyt vain pelkästä rahasta.

No, esim äitini tarvitsee jokaisen rahan mitä saa vielä töissä ollessaan. Hänen tarvitsee korotusta eläkkeeseensä ja näin on loppuun asti töissä, kun vielä pystyy. Kyllä tuo töissä olo korottaa eläkettä ja jos olisi jäänyt heti, kun alin ikä ylittyi niin eläke jäisi satoja euroja alemmas. Tällä tulee olemaan vaikutusta siihen miten

Puhuinkin turhasta kitkuttamisesta huonokuntoisena eläkkeelle asti. Jos pärjää eikä haittaa ja haluaa kitkuttaa korotuksen toivossa, niin mikäpä siinä. Äidillä on siis velkoja, kun ennustat vaikeaa tilannetta, vaikka alin eläkeraja on jo ylitetty. Olette siis äitisi kanssa olleet jo yhteydessä Kelaan? Kela auttaa laskelmissa, sieltä voi kysyä. Kela ei ole enää nuiva laitos, joka yrittää pitää omia puoliaan. Kela sekä lait pitävät kansalaisen puolta. 

No - tehkää kuinka parhaaksi näette. Jos työ tuottaa eläkkeeseen tosiaan satoja euroja, eikä isälläkään ole velvollisuutta elättää ketään perheestä. Omia velkojaan siis maksaa. Äidillä omat velkansa. Tulee vain hytinä, että oletteko ottaneet selvää vai perustuuko kaikki oletuksiin. Anteeksi nyt.

Vierailija
14849/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ainakaan ole mitään suljettu. Uimaan pääsee, skuutilla pääsee, hevosella pääsee... kolme pistettäkin vielä.

Mene hyvä ihminen ulos välillä vaahtoamasta.

Vierailija
14850/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuuli kahisee puissa. Ennen vanhaan tämmöinen sää tiesi sadetta, enää ei. Lähisateet siirtyy aina vaan tuonnemmas ennustuksissa. Tätä eletään, helteessä taistellaan. Onneksi makuukammarissa yölämpö on jotain 23 C - autossa ilmastointi, näillä pärjätään.

Mukavaa kesää - pärjätään :)

Vierailija
14851/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä +28, toooodella paljon liikaa mulle. Lähdin kävellen kauppaan kuitenkin (ruokaostokset saa kyllä woltilla 20 minuutissa kotiin mutta halusin kauppaan mun siellä on niin ihanan viileää). Ei ole kuin 1 km suuntaansa mutta silti pelkäsin tuupertuvani. Keksin kastella polvipituiset mustat puuvilla housut ennen kuin lähdin ja olikin hyvä niksi. Kotona taas ja ilmastointilaite huutaa onneksi kylmää!

Vierailija
14852/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kävin kaupassa ja kesän eka mehujäätelö tuli ostettua. Ulkona yhden haukun kerkesin ottaa ja loppu jäde irtosi tikusta ja tippui maahan. Erikoista että aikuiselle ihmisellekin tuli niin kova harmitus että ihan kyyneleet kihosi silmiin! 

Vierailija
14853/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin tänään käsin kymmenet parit perheen villasukkia. Itse neulottuja.  Kuivuivat ulkona ja nyt on jo pinottu talvea varten. Kunpa se tulisi pian. 

Vierailija
14854/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono yö takana, mieli apea niin kun joka päivä, ei tänäänkään mitään eikä ketään.

Älä jää kotiin.Mene vaikka rannalle tai jäätelölle.Puhun kokemuksesta ,sairastan kaksisuuntaista,sain lääkkeet ja nyt toimintakyky on parantunut.Hae apua.

Ja yksin sinnekkin, siellä masennun vielä enemmän kun katson seurueita,perheitä ja pariskuntia. Kun ei minusta mummoakaan tullut, että veisin lapsenlapsen jäätelölle. 

Onneksi. Lapsenlapsi väsyisi sun valituksiin ja itsesääliin eikä lähtisi minnekään sun kanssa. 

Vierailija
14855/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesin tänään käsin kymmenet parit perheen villasukkia. Itse neulottuja.  Kuivuivat ulkona ja nyt on jo pinottu talvea varten. Kunpa se tulisi pian. 

Hauska. Tiedäthän, ettei villasukkia tarvitse joka vuosi pestä, tuuletus riittää.

Vierailija
14856/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska. Tiedäthän, ettei villasukkia tarvitse joka vuosi pestä, tuuletus riittää.

No nää on miehen työsaappaissa metsätöissä. Todella likaisia. 

Vierailija
14857/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kun sä et lue enää vanhemmalla iällä, niin lapsenlapselle pitäisi lukea kirjoja ja iltasatuja. Niin että onneksi et saanut niitä.

Vierailija
14858/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oo. Hirmupeukutus! Monesti villavaatteisiin riittää tuuletus. Oikeasti :)

Vierailija
14859/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on jostakin syystä itkettänyt kaiken ohikiitävyys. Lapset kasvavat ihan mahdotonta vauhtia, melkein kestämätön ajatus että kohta tuo rakkain ei enää haluakaan tulla äidin kainaloon lohtua hakemaan. 

Sama kesän kanssa. Vielä hetki sitten tuntui, että päiviä on loputtomasti edessä, mutta enää endi viikko jonka jälkeen arki taas alkaa. Miten osata nauttia tästä hetkestä kiintymättä, surematta, olla vain. 

Vierailija
14860/24139 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä on kysynyt neuvoa??! Joka ikiseen kuulumiseen pitää jonkun jotain närppiä! Ei kiinnosta yhtään sun mielipiteet joka asiaan vaan muiden kuulumiset. Ja typerä hymiö :) aina perään. Lopeta! Raivostuttavaa!

Ketju on lukittu.