Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22048)

Vierailija
14381/22048 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreeni alkoi. Kamalaa tämä kipu. Mikä tähän auttaa?

Mulla on usein migreeni ja mua on auttanut, kun otan 1mg parasetamolia ja 800mg ibuprofeiinia. Tähän vielä lisäksi neurologin mulle kirjoittama pahoinvointilääke, koska se edistää ja nopeuttaa särkylääkkeiden vaikutusta. Lääkkeet pitää ottaa heti, kun oireet alkavat. 

Tarkoitin siis 1g parasetamolia!

Vierailija
14382/22048 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on usein migreeni ja mua on auttanut, kun otan 1mg parasetamolia ja 800mg ibuprofeiinia. Tähän vielä lisäksi neurologin mulle kirjoittama pahoinvointilääke, koska se edistää ja nopeuttaa särkylääkkeiden vaikutusta. Lääkkeet pitää ottaa heti, kun oireet alkavat. 

Sama, mulla kivuton migreeni ollut vuosia, sahanlaidat tulee näkökenttään. Lääke auttaa pian. Jos oon vapaalla, lepään peiton alla, ei aina tarvita lääketäkään. Tsemppiä kaikille migreenistä kärsiville

Doris

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14383/22048 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä

Vierailija
14384/22048 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää nämä elämän vastamäet. Siinäpä tärkeimmät. 

Vierailija
14385/22048 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, mulla kivuton migreeni ollut vuosia, sahanlaidat tulee näkökenttään. Lääke auttaa pian.

Jos oon vapaalla, lepään peiton alla, ei aina tarvita lääketäkään.

???

Tsemppiä kaikille migreenistä kärsiville

Doris

Missä Yliopistosairaalassa sinut on diagnosoitu noin erikoisesta migreenistä? Millaisia tutkimuksia sinulle on tehty?

Mitä lääkitystä on käytössä sinulla? Kauanko migreeni on sinulla ollut? Mikä pahentaa migreeniä? Kauanko pisin kohtaus kestänyt?

Vierailija
14386/22048 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päkiässä tuntuu, kuin se olisi täysin rakkuloilla. Eipä uiminen ollut virkistävää, kun vesi on niin lämmintä. Ainakin sain oloani hiukan viilennettyä. Vedessä oli jotain kuolleita hyönteisiä mikä lisäsi epämukavuutta. Ihan kuin olisin joku viikatemies, kun kuolemaa on ympärilläni jatkuvasti.

Aurinkoa on tullut ainakin otettua tarpeeksi. Enpä oikein muuta olekaan tehnyt tänään. Väsy on ollut lähes koko päivän. Tänään en katso leffaa. Mieliala laski tähän hetkeen.

Vierailija
14387/22048 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut parempi päivä. Sain opiskeluihin liittyen hieman erästä asiaa eteenpäin. Toki meilläkin on niitä henkilöitä joilta kysyä, mutta nyt on kesä ja loma-aika. Se muuttaa asioita ja kaikki eivät paikalla ole. 

Kaupassa olin aamulla ja päätin mansikkalaatikon ostaa. Viime kesänä en ostanut. Mustikkaa kävin hieman poimimassa, mutta raakoja monet vielä ovat.  Kävelyllä lempimaisenissa. Todella kaunista seutua. Sain rauhallisen olon taas viimein. Poistokirjan luin loppuun ja kävin tänään vielä muutamia ostamassa. Hyvä päivä ollut. 

As the structure fails - The promise

Vierailija
14388/22048 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis eikö sinulla ole kirjastokorttia?

Ei maksa mitään eikä tarvitsisi vähillä rahoillasi ostaa kirjoja. Vaikka vain muutaman euron maksaisi niin pienistä puroista kasvaa nopeasti isompi virta.

Vierailija
14389/22048 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, mulla kivuton migreeni ollut vuosia, sahanlaidat tulee näkökenttään. Lääke auttaa pian.

Jos oon vapaalla, lepään peiton alla, ei aina tarvita lääketäkään.

???

Tsemppiä kaikille migreenistä kärsiville

Doris

Missä Yliopistosairaalassa sinut on diagnosoitu noin erikoisesta migreenistä? Millaisia tutkimuksia si

En nyt tarkemmin avaa henkilökohtaista sairaskertomustani, mutta -80 luvulla tarkasti tutkittiin, silloin kesti migreeni pahimmillaan päiväkausia. Nyttemmin helpottanut kivun osalta.

Työpäivä tänään, toivottavasti ilmastointi pelaa,  pilvetön taivas, ennustettu +28 C. Huh hellettä, sanoi jänis...

Mukavaa perjantaita kaikille

Doris

Vierailija
14390/22048 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkääkin sykempi mieli, mietin mistä saan jotain nappeja mitkä antais virtaa, Rivatrillejä ois kyllä tarjolla.

Vierailija
14391/22048 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synkääkin sykempi mieli, mietin mistä saan jotain nappeja mitkä antais virtaa, Rivatrillejä ois kyllä tarjolla.

Höh! Rivatrillhän aiheuttaa uupumusta ja itsetuhoisia ajatuksia! Eivät anna virtaa, päinvastoin. Syöt kunnon ruokaa, rautapitoista ja vihanneksia, liikut ulkona mukavassa ympäristössä, luet kirjoja ja kuuntelet musiikkia. Ne auttaa. Ja tee toisille hyviä tekoja, auta muita, siitä saat pysyvää iloa.

Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ennen seitsemää oli mukavan viileää, kun kävin koiran kanssa aamulenkillä. Äsken kävin hakemassa paketin sekä ruokakaupassa. Ei mitään erityistä ohjelmaa - tällekään - päivälle. 

Vierailija
14393/22048 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käytiin jo mustikassa. Hyvä oli ajoittaa ihan aamuun, kun alkoi tulla tukalan kuuma. Ämpärillinen mustikoita saatiin kerättyä ja ainakin mustikkapiirakkaa niistä saa tehtyä. Metsään jos tahdot mennä nyt niin kannattaa suojautua paarmoilta hyvin. Itselläni oli lippis, aurinkolasit, huppari ja olohousut. Hyvin esti paarmoja puremasta mua, kun pidin huppua päässä. Yksi vain pääsi puremaan mua ranteesta.

Kamalasti niitä paarmoja on nyt.

Vierailija
14394/22048 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä käytiin jo mustikassa. Hyvä oli ajoittaa ihan aamuun, kun alkoi tulla tukalan kuuma. Ämpärillinen mustikoita saatiin kerättyä ja ainakin mustikkapiirakkaa niistä saa tehtyä. Metsään jos tahdot mennä nyt niin kannattaa suojautua paarmoilta hyvin. Itselläni oli lippis, aurinkolasit, huppari ja olohousut. Hyvin esti paarmoja puremasta mua, kun pidin huppua päässä. Yksi vain pääsi puremaan mua ranteesta.

Joopa. Isoja paarmoja on paljon, ne onneksi kuulee. Suppupaarmoja on kans paljon, ne kurjat lentää äänettömästi ja puree kipeästi, vaatteidenkin läpi.

Vierailija
14395/22048 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa. Isoja paarmoja on paljon, ne onneksi kuulee. Suppupaarmoja on kans paljon, ne kurjat lentää äänettömästi ja puree kipeästi, vaatteidenkin läpi.

Mun kimpussa oli sitten varmaan suppupaarmat. Itse en kuullut pörräystä ympärilläni. Meni siellä melkein kaksi tuntia. Jotkut ovat hyvin tyhjentäneet metsän mustikoista.

Vierailija
14396/22048 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me siivottiin heti aamulla seitsemältä, matot ulos ja lattian pesu. Täällä mökillä likaantuu lattiat ihan erilailla kuin kotona. Mutta kymmenen minuuttia ja siivottu!  Nyt voi sitten laiskotella koko päivän. 

Vierailija
14397/22048 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tosiaan kantsii lähteä liikkeelle.

Pyöräiltiin pitemmälle cittariin ja oli mukavan viileähkö tuuli.

Kirsikoita ja herneitä ostettiin ja alennuksella wokkiannokset. Ne on niin isot että puolet riittää, nyt ei tarvi huomisenkaan ruokaa miettiä.

Vierailija
14398/22048 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin sää jatkuu. Mustikoita näyttäisi kypsyvän nyt ihan hyvin, joten harmittaa kun en punkkien takia oikein uskaltaisi mennä niitä poimimaan. Punkkeja ollut ihan valtavasti tänä kesänä mökkipaikkakunnalla, pitäisi käydä punkkirokotukset koko perheelle, mutta eivät nekään kaikelta suojaa. Punkkipelko rajoittaa kovasti  kesästä ja luonnosta nauttimista. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmin sää jatkuu. Mustikoita näyttäisi kypsyvän nyt ihan hyvin, joten harmittaa kun en punkkien takia oikein uskaltaisi mennä niitä poimimaan. Punkkeja ollut ihan valtavasti tänä kesänä mökkipaikkakunnalla, pitäisi käydä punkkirokotukset koko perheelle, mutta eivät nekään kaikelta suojaa. Punkkipelko rajoittaa kovasti  kesästä ja luonnosta nauttimista. 

Mulle tuli mielene, että toimiskohan sellainen koirien punkkipanta ihmisellä? En siis tiedä. Molempiin sääriin pannat ja ties vaikka yks vielä kaulaankin :D

Vierailija
14400/22048 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan paljon ulkona ja metsätöissäkin, mutta joka kerta kun tullaan sisälle, tehdään punkkitarkastus, riisutaan ihan alasti ja tarkastetaan toisemme. Se on ihan mukavaa eroottista vipinääkin tuovaa. 😉