Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22048)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhumaton päivä taas, kukaan ei ole kaivannut. Eli ei kuulu yhtään kivaa, miten jaksan huomisenkin? 

Raskaaksi käy tämä elämä yksin tässä maailmassa.

Älä aina jankuta  tätä samaa. Sulle on annettu neuvoja ja puhelinnumeroita yms. Mutta mitään et itse tee. Mene auttamaan muita, se on kivaa. 

Yksinäisyys on tunne ja joskus se on sellaista, ettei se poistu muiden ihmisten seurassakaan. Ihminen voi olla parisuhteessa, hänellä voi olla lapsia, ystäviä ja sukulaisiakin ja silti tuntee itsensä yksinäiseksi. Olen joskus ajatellut, että tällainen ihminen on ehkä toinen identtisistä kaksosista, mutta se toinen on jäänyt kehittymättä sikiöaikana. Ja sen vuoksi kukaan eikä mikään voi korvata sitä menetettyä "toista minua". Mulla on yksi tällainen kaveri eikä tosiaan mikään poista hänen yksinäisyyttään. Siis sitä yksnäisyyden tunnnetta. 

Tuo edellinen kirjoittaja ei välttämättä ole just tällainen, mutta hän ei välttämättä kaipaa juttuseuraa eikä sitä, että voisi olla itse avuksi ja hyödyksi jollekin toiselle. Mä vähän luulen, että hän kaipaa jotain syvempää tunnesidettä. Rakkautta. Sitä, että hän olisi jollekin toiselle ihmiselle maailman tärkein. Ei ole mitään pahaa siinä, että sellaista kaipaa ja toivoo. Olosuhteista sitten riippuu, onko sellainen toive edes realistinen.

Vierailija
14422/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ihminen lähellä, se riittää. Selviämme yhdessä eteenpäin, myrkky ihmiset jääkööt. Miettiköön tekojaan rauhassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14423/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhumaton päivä taas, kukaan ei ole kaivannut. Eli ei kuulu yhtään kivaa, miten jaksan huomisenkin? 

Raskaaksi käy tämä elämä yksin tässä maailmassa.

Älä aina jankuta  tätä samaa. Sulle on annettu neuvoja ja puhelinnumeroita yms. Mutta mitään et itse tee. Mene auttamaan muita, se on kivaa. 

Yksinäisyys on tunne ja joskus se on sellaista, ettei se poistu muiden ihmisten seurassakaan. Ihminen voi olla parisuhteessa, hänellä voi olla lapsia, ystäviä ja sukulaisiakin ja silti tuntee itsensä yksinäiseksi. Olen joskus ajatellut, että tällainen ihminen on ehkä toinen identtisistä kaksosista, mutta se toinen on jäänyt kehittymättä sikiöaikana. Ja sen vuoksi kukaan eikä mikään voi korvata sitä menetettyä "toista minua". Mulla on yksi tällainen kaveri eikä tosiaan mikään poista

Ihanan empaattisesti kirjoitit. Mutta näin ratkaisukeskeisenä ihmisenä ärsyttää, kun ei itse tee asialle mitään. Jos kaipaa rakkautta, sitä on itse lähdettävä etsimään! Treffipalstat, tinderit, ihmisjoukot, tapahtumat, sieltä voi löytää rakkautta. Mutta ei täältä. Ja valittavaa ihmistä on vaikea rakastaa. Ei hänkään ottaisi sellaista riesakseen.

Vierailija
14424/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas, nätisti kirjoitit yksinäisyydestä. Voi olla tosiaan monia syitä tähän tunteeseen. Toivoisin kuitenkin, että tämä henkilö kirjoittaisi päivän kuulumisiaan. Onko töissä, onko lemmikkejä, kukkia, harrastuksia? Eihän kenenkään elämä ole päivänpaistetta aamusta iltaan, viikosta ja vuodesta toiseen. Mutta: ei myös pelkkää kurjuutta.

Aamukahvin jälkeen lähden kyläkuppilaan syömään suffelituutin, lukemaan päivän lehden ja tapaamaan tuttuja, sit pihasaunan lämmitys, pihakukkien kastelua yms

Rodeo: Kesähäät. Tää on mun kesäbiisi.

Doris

Vierailija
14425/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivällä pitäis lähteä kokeilemaan, miltä pieni kävelylenkki tuntuu; helteistähän täällä varmaan on mutta eipä sille mitään voi. Jotenkin tuossa kolmen neljän aikaan alkavat ns seinät kaatua päälle. Että jos tuo 'luukusta ulostautuminen' edes joltakin tuntuis. Vaikka sitten paashkalta... mutta tuntuis kuitenkin.

Ja tulis ees jotakin tehtyä päivän aikana.

Vierailija
14426/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon yksinäisen valitus on siksi ärsyttävää, kun siitä puuttuu kaikki itsereflektio, eikä viesteissä ole mitään muuta, kuin paikallaan junnaavaa itsesääliä. Uudestaan ja uudestaan. 

Mutta toki jokainen saa kirjoittaa mitä haluaa. 

Vierailija
14427/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon yksinäisen valitus on siksi ärsyttävää, kun siitä puuttuu kaikki itsereflektio, eikä viesteissä ole mitään muuta, kuin paikallaan junnaavaa itsesääliä. Uudestaan ja uudestaan. 

Sinä valitat hänen valituksestaan. Antaisit jo olla, jos kerran jokainen saa kirjoittaa, mitä haluaa.

Vierailija
14428/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsesäälissä kieriminen on hänen elämäänsä ja siten myös hänen kuulumisiaan. Aivan varmasti hän tietää, mitä hänen pitäisi tehdä tutustuakseen muihin ihmisiin, mutta silloin hänen pitäisi poistua mukavuusalueeltaan. Itsesäälissä kieriminen on tuttua ja turvallista.

Vierailija
14429/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihanan empaattisesti kirjoitit. Mutta näin ratkaisukeskeisenä ihmisenä ärsyttää, kun ei itse tee asialle mitään. Jos kaipaa rakkautta, sitä on itse lähdettävä etsimään! Treffipalstat, tinderit, ihmisjoukot, tapahtumat, sieltä voi löytää rakkautta. Mutta ei täältä. Ja valittavaa ihmistä on vaikea rakastaa. Ei hänkään ottaisi sellaista riesakseen."

Onko itselläsi kokemusta tinderistä? Kun jotenkin tuota tinderiä ollaan aina tarjoamassa jollekin antisosiaaliselle joksikin vaihtoehdoksi... Itse olen saanut kys. palvelusta kuvan jossa ei syvempää ihmissuhdetta olla ensisijaisesti hakemassa.

Ja ihmisjoukot. Vieraita ihmisiä tugokseen asti. Paniikkihäiriön sellaisessa saa.

Tämä palsta voi todentotta olla jollekin se ainut sosiaalinen tarttumapinta. Turha siitä ärsyyntyä! Rakkautta palstalta tuskin saa, sen tietää hullukin.

Voihan toki Sanoma joskus avata treffiosion. Miettikää! Vauvan treffipalsta! 😉😅

Vierailija
14430/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kerro, se on mun ykisityisasia. Mitä  utelet????  Kerro miksi sinua kiinnostaa muiden tekemisest???  Kissa ja koira tuolla kävelee... ei kuulu mutta se näkyy... ulkoota kuuluu puiden havinea. Sitä mulle kuuluu tänään, huomenna jotain muuta kuuluu ulkoota.

Vierailija
14431/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä kerro, se on mun ykisityisasia. Mitä  utelet????  Kerro miksi sinua kiinnostaa muiden tekemisest???  Kissa ja koira tuolla kävelee... ei kuulu mutta se näkyy... ulkoota kuuluu puiden havinea. Sitä mulle kuuluu tänään, huomenna jotain muuta kuuluu ulkoota.

Ykisityisasioita ei todellakaan kannata kertoa.

Ei myöskään avata ketjua, mikä ei vähääkään kiinnosta.

Saati kommentoida moiseen ketjuun

Olen monesti kertonut, miksi avasin aikoinaan ketjun. Kuulin ihmisistä, joilta kukaan ei koskaan kysy: Mitä Sinulle tänään kuuluu? Minä päätin olla se, joka kysyy... nyt jo vuosien ajan.

Tänne saa kertoa kuulumisiaan se, ken tahtoo. Ohittaa voi myös, jossei aihe nappaa.

Kävin jäätelöllä, näin kymmenisen tuttua, voi sitä naurua ja puheensorinaa...

Taidan hipsiä kantarellipaikkaan vaklaamaan, joko kerättävää.

Doris

Vierailija
14432/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pyörällä kauppaan aamupäivän viileämmällä kelillä. Lähiruokakaupassa oli monta pussia eilisiä korvapuusteja, sain pakastimeen pullaa aamukahville. 

Kalakaupasta loimulohta ja kalapihvejä, ruokaa moneksi päiväksi.

Nyt istun kuistilla, mies katsoo urheilukisoja sisällä. Häntä nyt hemmotellaan kun illemmalla tulee vielä futista.

Tasaista elämää siis, joskus vähän yksitoikkoista.

Vierailija
14433/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi oma juttu, tuo kysymys on kuultu ja vanha juttu, Joku toimittaja on sen kerran jo kysynyt, miksi matkit?  Ilmeisesti on tapana suomessa, että joku kun keksii jotian,  kaikki alka  veisaa samaa asiaa muka omanaan!   

Kantsii keksiä oma kyssäri ei sitä joka on jo keksittty.

Vierailija
14434/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas pyörällä kauppaan aamupäivän viileämmällä kelillä. Lähiruokakaupassa oli monta pussia eilisiä korvapuusteja, sain pakastimeen pullaa aamukahville. 

Kalakaupasta loimulohta ja kalapihvejä, ruokaa moneksi päiväksi.

Nyt istun kuistilla, mies katsoo urheilukisoja sisällä. Häntä nyt hemmotellaan kun illemmalla tulee vielä futista.

Tasaista elämää siis, joskus vähän yksitoikkoista.

Kuulostaa mukavalta tasaiselta elämältä, korvapuusteja ja urheilukisoja. Eilen katsoin itekin yleisurheilua, kun kävin mun vanhan äidin luona. Hän tykkää katsoa urheilua ja oli kuulemma ollut jännä ja niin hyvää peliä em-jalkapallo-ottelussa Ruotsi-Englanti 😊

Vierailija
14435/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun viileällä poimin mansikoita omalta maalta, mieheni kävi lakkasuolla. Puhdistin marjat ja pakastin. Mansikoita syömme aamupuuron kanssa ja muutenkin koko ajan; kaikkea en pakasta.

Pitää paikkansa sanonta: Kun kesällä jalka kapsaa, talvella suut napsaa.

Viileän aikaan kävin myös pyöräilemässä, joten "pakollinen" liikuntakin tuli hoidettua jo heti aamulla.

Samettikukat jo kukkivat ja suippopaprikat kasvavat, samoin kesäkurpitsoissa kasvimaalla on hyvät alut.  Salaattia olen hakenut jo monta kertaa kasvimaalta.

Pääskyset vähän säikäyttävät, kun lentävät niin läheltä pään yläpuolelta, tekevät koukkauksia ja "tirskahtavat" lentäessään.

Mukavaa lauantain jatkoa!  

Vierailija
14436/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi oma juttu, tuo kysymys on kuultu ja vanha juttu, Joku toimittaja on sen kerran jo kysynyt, miksi matkit?  Ilmeisesti on tapana suomessa, että joku kun keksii jotian,  kaikki alka  veisaa samaa asiaa muka omanaan!   

Outo kommentti kerrassaan. Tätähän kysytään monta kertaa päivässä, miksi pitäisi 'pyörää keksiä uudestaan?' Jotian uutta???

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kommentti kerrassaan. Tätähän kysytään monta kertaa päivässä, miksi pitäisi 'pyörää keksiä uudestaan?' Jotian uutta???

Jos vaikka kysyisi, mitä sulle tänään ei kuulu? Tai mitä sulle kuului vuosi sitten kesällä keskiviikkona? :D :D Olisihan se tietty vähän vaihtelua.

Vierailija
14438/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderistä kyseltiin.

Tiedän useammankin pariskunnan, pari vihille asti mennyttä, jotka ovat löytäneet oikeaa rakkautta Tinderin kautta. Siellä pitää vain kertoa, ettei hae vain seksiseuraa, vaan elämänmittaista rakkautta ja vanhuuden kaveria. Kriteerit vaan kohdalleen. Ja kertoo itsestään, että on introvertti joka ei viihdy ihmisten kanssa. Sellaisia yksinäisiä on paljon.

Aina kannattaa yrittää.

Vierailija
14439/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikat torilta pakasteeseen. Hieman jugurtin kanssa. Mansikkakakku. Kohta uimaan! Kesä, se on nyt, tässä ja täällä.

Vierailija
14440/22048 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mukavaa sinulle kuuluu tänään? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan