Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22106)

Vierailija
11481/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisiin sopii monenlaiset asiat: myös ruoanlaitot. Puutarha-askareet, siivoilut, kauppareissut, pyöräilyt, leffat, musiikki...Joku höhlä kyttää palstaa saadakseen häiriköidä ja yrittää kylvää epäsopua. Koskaan ei kuulumisiaan kirjoita? Miksiköhän? Kirjoittaa koko palstan puolesta: Ketään ei kiinnosta! Omat kuulumisensa kattaa ilkeilyt palstalla, eipä niistä kannatakaan kirjoittaa...

Parhaiten pärjätään keskittymällä kivoihin kirjoituksiin, jättämällä tuo hupsu huomiotta. Huomiotahan tuo hakee haukkumalla toisten mukavia kommentteja... voi ressukkaa :)

Vierailija
11482/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ruokana kanaa, perunoita ja pakastekasviksia. Mä laitan jäisiä mustaherukoita puoli kourallista annoksen mukaan mikroon, tulee hyviä ja vähän vahingossa marjoja syötyä ilman sokeria. Imeytyy rautakin paremmin. Sopii joka ruokaan. Sitten kirjan kanssa sohvalle. Aaettä! Mukava päivä, yksinolo ei haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11483/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menossa nukkumaan.

Tulin töistä, käsin suihkussa ja söin. 

Vierailija
11484/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva summa tulossa veronpalautuksia ja maksetaan jo heinäkuun alussa. Luulin että menee syksymmälle. Piristi päivää kun kävin omaverossa tästä lukemassa.

Loppupäivä meneekin lapsen pelejä seuratessa. Mukavaa koko perheen ajanvietettä ja lapsi innoissaan kun mennään kaikki katsomaan. Pelien jälkeen voisi käydä jossakin jäätelöllä.

Vierailija
11485/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihakatsaus:

Narsissin nuput hiukan kasvaneet, osassa vasta piipat nousee. Lemmikin ja aquilegian lehtiruusukkeet vihertävät enemmän, kohta jo lemmikinnuput sinertää. Syreenin silmut pullistuu pikkuhiljaa. Nurmikko alkaa vihertää, hiirenkorvat koivuissa muuttuu punertavasta vihertävään. Eilinen vesisade puhdisti ilmaa siitepölyltä ja loppuviikon lämpenevä sää  ennustaa nopeutuvaa kevättä.

Puutarhuri

Vierailija
11486/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin itkuinen olo, että pakko ottaa jotain lääkkeitä ja yrittää nukkua mieltä paremmaksi, väsyneenä kaikki tuntuu vielä pahemmalta. Tein minä kumminkin makaronilaatikon, tuolla uunissa muhii, jotain yritän edes vielä vaikka elämänhalu alkaa olee nollassa.

Vierailija
11487/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin itkuinen olo, että pakko ottaa jotain lääkkeitä ja yrittää nukkua mieltä paremmaksi, väsyneenä kaikki tuntuu vielä pahemmalta. Tein minä kumminkin makaronilaatikon, tuolla uunissa muhii, jotain yritän edes vielä vaikka elämänhalu alkaa olee nollassa.

Oi ettäs, makaronilaatikko on mun herkkuruoka. Hyvä kun muistutit, pitää tehdäkin joku päivä :)

Voimia Sulle

N64

Vierailija
11488/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yhden vaatteen Sellpyssä myydyksi. Hintana oli 11 euroa, mutta hinnasta jää minulla vain joku 4 euroa. Eipä tällä rikastu. Pääsee vaan näistä vaatteista eroon. Samalla tuolla on kivoja vaatteita, mutta en minä tarvitse mitään.

Ikävää toisaalta on se, kun harvoin voin laittaa mitään parempaa päälle. Näin ne vaatteet ovat sitten käyttämättä kaapissa ja säästän niitä johonkin mitä ei ehkä koskaan tule. Tämän vuoksi laitoinkin monet juhlavaatteet myyntiin. Erästä juhlamekkoa en viitsinyt laittaa ja vaikka se on liian pitkä ja nykyisin tippuu päältä niin kai sen voisi joskus ompelijalle viedä. Kirppikseltä ostettu joskus ja on violetti iltapuku. 

Tein eilen tehtävät loppuun kurssiin liittyen. Hassusti jotkut toisetkin näköjään olivat niitä  myöhään yöllä kirjoittamassa sekä palauttamassa ja ilmestyi tehtäviä sinne, kun omani viimein sain palautettua. Mietin, ettei nyt siihen aikaan kukaan enää siellä ole. Toisaalta essee pitää vielä kirjoittaa.

Tänään tavallinen päivä ulkoiluineen. Pyöräilyä odotan jo ja ensi viikolla pitää pyörä  huoltoon saada. Pihassa olen tarkkaillut onko syksyllä istutetut taimet elossa talven jäljiltä.

Syreeneistä toinen (lila) on kuollut, mutta vaaleanpunaisessa silmuja. Ruusuista näyttävät olevan ehkä elossa kaikki. Tarharuusut sekä  blandaruusu. Toisaalta kawkaruusu näyttää siltä, että voi olla huonosti käynyt. Koristeomenapuu makamik on selvinnyt talvesta ja silmuja on. Täytyy ostaa lisää taimia kesällä. Pitää jotenkin palkita itsensä tehtävien teosta ja mietin, että jotain elokuvaa voisi tänään katsoa. 

Vierailija
11489/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi ettäs, makaronilaatikko on mun herkkuruoka. Hyvä kun muistutit, pitää tehdäkin joku päivä :)

Voimia Sulle

N64

Kiitos, on edes tämä paikka mihin kirjoittaa ja purkaa mieltään. 

Vierailija
11490/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis, olikos sulla valkoinen syreeni? Vai minkäs värisen viimeksi istutit? Minä suojasin omaa valkoistani risuaidalla, ettei kävellä siitä tai ruohonleikkurilla ajella matalaksi. Tolpat oli vielä kiinnittämättä lekalla, niinpä tuuli oli sen kaatanut koko aidan, myös lyhdyt ja istutusastiat oli myrsky heitellyt huiskinhaiskin  poissaollessamme.

Nyt on tolpat lekalla hakattu, aita korjattu, kaksi naapuria sattui just kuulumisiaan kertomaan. Toinen oli pahassa räkätaudissa, toinen oli just nähnyt kahun ja muutaman kyyn. Tälläistä meillä maalla kuuluu...

Orvokit kukkii, kauniita ovat. Muutama voikukkakin hehkui keltaisena...

N64

Vierailija
11491/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, Lammas: ootko jo toipunut? Eteneekö tuulikaapin maalaus?

N64

Vierailija
11492/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakuunaporkkanoita, broilerikastiketta ja lankkuperunoita.Kylkee salaattia.t.joutavalla jottain.

Vierailija
11493/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa nyt lunta ja jotenkin itsekin toivoisin jo lämmintä säätä. Ei huvita kovin ulos lähteä ja silti on pakko, kun se piristää itseäni. 

Muistoja tuli mieleeni, kun tässäkin pihassa on korkeita ja leveitä kuusia. Sellaisia oli myös lapsuuden kodin pihassa. Kiipesin melko korkealla yhteen kuuseen. Varmaan 30 metriä ainakin. Muistan, kun kerrankin meillä oli eräitä lapsia taas kesällä hoidossa ja minä kiipesin puuhun ja katselin sieltä, kun muut keinuvat. Suutuin muistaakseni silloin jostain. Olivat minua nuorempia ja ärsyttivät. Onneksi en ikinä pudonnut. Jälkeenpäin nyt mietin, ettei ollut kovin turvallista. 

Kirjoitan nyt taas paljon, kun kaipaan jotain keskustelua. Itsellä ollut hyvä viikko, mutta oikeastaan mitä enemmän piristyn niin sitä enemmän kaipaisin seuraa. Tulee se tunne, että kun on energiaa enemmän niin kaipaisi myös muutosta elämäänsä. Mietin silti eilen, että jos en jostain syystä vaan pysty tutustumaan muihin ja kaikki  asiat vaikuttavat niin pitää silti yrittää parantaa elämäänsä sitten muuten ja keskittyä edes itseensä. Monesti mietin silti, että toivoisin elämäni olevan erilaista joidenkin asioiden osalta. 

Mallory Knox - Resuscitate (acoustic) 

Vierailija
11494/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullia, keitettyjä perunoita ja salaattia. Juomana karpalomehu.

Tänään aamunkoitossa kirvat kokivat toisen verilöylyn. Vaihdan vielä lähipäivinä mullankin. Kokevat vielä kolmannenkin verilöylyn. Armoa ei anneta.

Kun on työttömänä, ehtii tällaistakin. Jos olisin töissä, en jaksaisi tapella kirvojen kanssa. Nyt ei ole muuta kuin aikaa..

Vierailija
11495/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka maailman ympäri: Muistivihko

soi radiossa, olkoon se päivän biisi :)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, Lammas: ootko jo toipunut? Eteneekö tuulikaapin maalaus?

N64

En nyt vielä täysissä voimissakana, mutta paljon parempi. Menin nukkumaan vasta puoliltaöin, mutta silti heräsin neljältä. Koitin tunnin verran saada vielä unta, mutta ei onnistunut, joten lähdin sitten koiran kanssa aamulenkille. OInneksi laitoin toppatakin ja sen alle vielä fleecen, koska olikin aika kylmä. 

Tuulikaapin seinät ja katto on pesty ja jalkalistatkin sain irrotettua sekä vedettyä maalarinteipit tarpeellisiin kohtiin. Laitoin kuitenkin lounasta välillä, söin ja nyt sitten ollut ruokalevolla. Kohta taas koiran kanssa ulos. Katsotaan, saanko vielä tänään maalattua vai en. Jos huomenna olisi vapaapäivä, koittaisin nukkua päikkärit ja sen jälkeen maalailla, mutta koska mulla on päivystysviikko, niin ei passaa tänään valvoa kovin myöhäänkään. Ai niin...paistoin grillitassuja! Lähikaupassa oli niitä ja tuli kyllä niin kasarifiilis niistä  :D

Vierailija
11497/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas hyvä, anna nyt itsesi toipua! Minua hengästyttää jo lukea sinun projektejasi.

Käytiin ostamassa uusi kaapelimodeemi kun vanha hidasteli ja pätki yhteyksiä. Nyt pitäis toimia. Kyllä jos asuisin yksin niin olisin ihan avuton näitten kanssa. Onneksi mies ymmärtää ja osaa asentaa.

Tosi kolea tuuli! Valkovuokot kukkii ja ojissa näkyy jo rentukoitakin. Puut isoilla hiirenkorvilla.

Lapsuuteni luonnossa ei ollut valkovuokkoja vaan metsätähtiä. Kauniita!

Mukavaa kevään jatkoa kaikille💐

Vierailija
11498/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan moottorisahan ääntä. Tulee isä ja lapsuus mieleen. Täällä joku sahaa ja järvi kantaa äänen kauas. Kuikka huutaa välillä. Onnellinen olo. Rahoitun yksinäisyydessä. Viikkoon en ole puhunut kenellekään. Huomenna aion käydä kaupassa. Ehkä.

Näytä aiemmat lainaukset

N64: Käytin koiran lenkillä ja keitin kahvia.  Yleensä juon kahvia vain aamuisin tai sillloin, jos on kahviseuraa. Kahviseuraksi ei lasketa kissaa eikä koiraa :D Katsotaan, jos tästä vähän virkistyisi. Jos ei, niin sitten saa maalaaminen odottaa ensi viikonloppuun. Sitten on onneksi taas 4 vapaata eikä nyt viikollakaan ole töiden lisäksi muuta ohjelmaa kuin koiran ulkoilutukset ja tiistaina töiden jälkeen isälle kahville. Kukaan ei ole tulossa meille enkä mä ole menossa minnekään, joten muovit, tikkaat, maalipurkit, telat ja muut saa olla ihan hujanhajan odottamassa. 

Metsätähtiä! Nyt kun sanoit, niin enpä muista, milloin olisin niitä viimeksi nähnyt. On siitä jo vuosia aikaa. 

Kirvamurhaaja: Mua alkoi naurattaa, kun mielessäni kuvittelin armoa anelevat kirvat ja sinut julmurina jatkamassa verilöyöyjä :D 

Vierailija
11500/22106 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona paistaa aurinko ja +7 mutta kylmä pohjoistuuli.