Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22106)

Vierailija
11441/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sydämeeni osuman sain, nuoli on amorin viinistä kai (Siiri Nordin)

Viiristä

Viini on jousikotelo!

Sivusta tähän. Olen tähän asti luullut, että biisin sanoilla "amorin viinistä" tarkoitetaan ihan oikeasti vain juotavaa viiniä. Eli amorin  jotain "rakkauden viiniä". Huvittavaa toisaalta miettiä nyt tätä. 

Vierailija
11442/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muistan kun joku kohteli minua koulussa ikävästi ja siitä kotona kerroin, oli kotona vastaus ettei pidä välittää tai olla kuulevinaankaan. 

Jälkeenpäin nyt aikuisiällä sitten meillä ihmetellään, kun on sellainen 'puhumattomuuden kulttuuri suvussa ja ollaan umpimielisiä'.

Eipä muuten opettajatkaan tuohon kiusaamiseen puuttuneet vaikka se oli jo fyysistä väkivaltaa."

Lyhensin hieman viestiäsi. Kiusaamista itsekin viestissäni käsittelin. En vaan halua edes käyttää sitä sanaa. Itse en isälleni oikein voinut puhua mitään. Hänellä se meni siihen uhoamiseen kuinka hänelle ei kukaan sano vastaan. Eipä se minua auttanut. Äidilleni puhuin enemmän. Hän sanoi aina, että mitä hän sille voi. Tai sitten se tyypillinen, että et sinä voi olla niin heikko, että annat tuon vaikuttaa ja tämä molemmilta kuultuna.

Myöhemmin ollaan puhuttu kaikesta niin äitini on edelleen sitä mieltä, että mitään ei voitu asialle tehdä. Näin tuntuu surulliselta se, että oliko minun elämäni tavallaan pakko tavallaan  "uhrata" ja mitään apua ei asiaan edes yritetty saada. Tuntuu tavallaan liian suurelta uhraukselta se kaikki ja tulee arvoton olo, ettenkö ollut sen arvoinen, että elämästäni olisi edes yritetty saada siedettävää silloin.

Toisaalta ymmärrän, että meillä ei ollut asemaa tuolla. Olimme omillamme ja huonossa taloudellisessa tilanteessa mikä esti muutot yms joilla olisi päässyt muualle kouluun.Tilanne olisi voinut jopa pahentua puuttumisen myötä. Ymmärrän senkin. Ja muutolla oli myös merkitystä sen verran, että olin muutenkin uusi tuolla. 

Silti se välinpitämättömyys tuo surua minulle välillä edelleenkin. Joskus puhuin esim yhdestä juhlasta äidilleni, jossa minut pilkattiin päästä varpaisiin. Silti hän ei reagoinut oikein siihenkin. Se ajatus tulee esiin, että ymmärrä nyt se, että mitä minä oikein koin. Yhdistettynä siihen, ettei hän itse siedä arvostelua yhtään. 

Emme mekään puhu mistään syvällisestä jutuista. Kaikki puhumatta ja minä sitten yritän olla vanha, kun minun on sitä pitänyt olla muutenkin ja luovia elämässä jotenkin eteenpäin. Nämä ovat niitä asioita, joita minun on välillä vaikeaa hyväksyä ja toisaalta yritän tehdä sen ja antaa anteeksi nämä. Välillä soimaan itseäni paljon, mutta samalla kiitän, että olen jotenkin edes kunnossa ja kestänyt kokemukseni, vaikka ne vaikuttavat elämääni ja siihen millainen olen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11443/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vielä kerran ketjulaisilta, että pitäisikö kirjoittaa vangille vai ei. Tiedätte tilanteeni ja elämästäni asioita joten sillä taustalla sitten kirjoittaisin. Eipä minimulla ihmisiä muuten joilta asiaa kysyä. Voit, vaikka peukuttaa tähän viestiin mitä mieltä olet (ylös tai alas). Sitten lupaan viimein lopettaa tästä kirjoittamisen. 

Vierailija
11444/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis

Kirjekaveri ok. Vankia en suosittele

T.N64

Fiskarsista

Vierailija
11445/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että se olisi paluu arkeen, aloitin ylityövapaiden poispitämisen pääsiäisestä.. en muista koska olisin viimeksi lomaillut. Miesystäväni lensi takaisin kotimaahansa eilen (viikon luonani olon jälkeen), hänen visiittinsä venähti kun maassaan oli lentolakkoa ja kaikki lennot peruttu, joten "joutui" olemaan muutaman ylimääräisen päivän tykönäni. Nyt jännättiin eilen että vaikuttaako Finskin lakko taas hänen kulkemisiinsa, mutta pääsi matkantekoon.

Kuun vikana mulle piti tulla ylityökorvauksia toista tonnia, mutta tilille olikin tipahtanut vain normipalkka. Todella tympeää, sillä ylitykörvauksista piti maksaa 800e autoremppa ja yksi toinen kodin isompi ostos. Nyt menee toukokuun budjetti aivan persiilleen.. :( Inhottavaa tämä että kaikista kilsakorvauksista ja ylityökorvauksista joutuu aina kyselemään perään ja aina on jotain säätöä - vaikka olen töissä isossa julkishallinnollisessa instanssissa.

Täällä kirjoittelen kauppalappua ja laadin ruokalistaa alkavalle viikolle, lapset (kaksi teiniä) tulivat kotiin eilen ja ruokaa kuluu käsittämättömiä määriä heidän ollessa tässä kotosalla. Mitäköhä sitä keksisi.. Samat ruoat tuntuu meillä pyörivän ruokalistalla.. 

Ja koulutehtäviä olisi tehtävänä (teen ammattitutkintoa päivätyöni rinnalla), eikä kiinnostaisi niin yhtään. Ulkona harmaata ja sateista. 

Turhauttava olotila, vaikka kaikki onkin ihan hyvin. 

Vierailija
11446/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä talven jälkeen, viimeksi syyskuussa oltiin. Kyllä on hiljaista, vain joutsenisä kiertää järveä huutaen reviirinsä rajoja. Nuori isä suojelee perhettään.  Viimeksi niillä oli 8 poikasta, saas nähdä montako tänä vuonna. Joutsen ajaa muut pois, vain kuikka, telkkä ja sorsat saavat jäädä, kurki häädetään. 

Vierailija
11447/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kaljaa ja pillupäivä M30

hammaslääkärilasku 749e ...

autonakun vaihto 155e...

laskuja vaan piisaa huoh...

veroja laskuja veroja ... vitus.. lisää veroja ... minne ne kaikki menee Riikka Purra???

kaikkeen järjettömään...

Vierailija
11448/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta vangille kirjoittamisesta- ota huomioon että hän on mies(?) joka joutuu olemaan ilman naista monet vuodet.

Voin kuvitella mitä hän odottaa naispuoliselta kirjekaverilta. Olisiko parempi etsiä nainen?

Kaipa netistä löytyy?

Vierailija
11449/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa. Toukokuun heleää vehreyden tuloa. On jotenkin niin surullinen olo. Aika tavalla ahdistaakin.

Vierailija
11450/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään seurailin lintuja pihassamme ja lähistöllä.

Ensimmäiset  pääskyset on jo saapuneet.  Lisäksi talitiaisia, västäräkkejä, räkättirastaita, närhiä, peipposia.

Tuulinen sää, välillä satanut vettä ja välillä paistanut aurinko.

Vierailija
11451/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin vaihteleva ilma ollut.

Pihalla linnut vähentyneet kun otettiin ruokintapaikka pois. Harakat käy välillä ihmettelemässä kun ei enää löydy syötävää.

Autolla kaupassa. Osuttiin ratsiaan, tosi pitkä aika viimeisestä. Puhdas puhallus oli. Mukava nähdä että poliiseja on valvomassa liikennettä.

Orvokkeja ostettiin rupsahtaneitten narsissien tilalle.

Hyvää viikonloppua kaikille💐

Vierailija
11452/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjovai niinitti:

Viiristä

Viini on jousikotelo!

Sivusta tähän. Olen tähän asti luullut, että biisin sanoilla "amorin viinistä" tarkoitetaan ihan oikeasti vain juotavaa viiniä. Eli amorin  jotain "rakkauden viiniä". Huvittavaa toisaalta miettiä nyt tätä. 

Vain niin.kylläpä pienestä asiasta tuli suuri.Pitääkä tunkkinne.Sairasta porukkaa.

Vierailija
11453/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona taas muutaman mökkipäivän jälkeen. Tehtiin tässä budjettia mökkikuluihin liittyen, niin onpa taas syitä käydä töissä. Kaikki katot pitäisi puhdistuttaa, harmaavesi- ja likakaivot tyhjennyttyää, pihaa laittaa. Juuri maksettiin nuohouksesta, tiehuollosta ja jätehuollosta, sähkölaskut juoksee joka kuukausi...elämä on.

Pitäisi alkaa kinkkupiirakan tekoon. Siitä riittäisi huomisen lounaaksikin kun tekee pellillisen ja kunnon salaatti siihen lisäksi. Punaviiniäkin tekisi mieli. Netflix and chill. Alkaa kuulostaa suunnitelmalta. 

Vierailija
11454/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli koirakaverin kanssa käveltyä uudella seudulla joen piennarta pitkin. Oli upeita maisemia ja uusia lintujen ääniä tuli kuultua. Koiruus säikähti yhtä vesilintua ja niin säikähdin minäkin. Mentiin myös yhden sillan yli, jonka toisella puolella oli varoitus sillan kunnosta. Luulisi, että molemmin puolin siltaa olisi siitä varoitusta. Kotimatkalla vähän kastuttiin. Puolitoista tuntia tuli käveltyä siellä luonnossa. Yhdessä opasteessa luki myös siellä olevan lepakoita. Veden äärellä saalistavat eläimet ja niitä lepakoita olisi kiva nähdä. Aika paljon kaatuneita puita oli siellä metsässä joen läheisyydessä. Tukkijunakin tuli nähtyä työssään. Niin kovasti tuli liikuttua, että tuli hiki ja jaloissa tuntuu nyt. 

Vierailija
11455/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli koirakaverin kanssa käveltyä uudella seudulla joen piennarta pitkin. Oli upeita maisemia ja uusia lintujen ääniä tuli kuultua. Koiruus säikähti yhtä vesilintua ja niin säikähdin minäkin. Mentiin myös yhden sillan yli, jonka toisella puolella oli varoitus sillan kunnosta. Luulisi, että molemmin puolin siltaa olisi siitä varoitusta. Kotimatkalla vähän kastuttiin. Puolitoista tuntia tuli käveltyä siellä luonnossa. Yhdessä opasteessa luki myös siellä olevan lepakoita. Veden äärellä saalistavat eläimet ja niitä lepakoita olisi kiva nähdä. Aika paljon kaatuneita puita oli siellä metsässä joen läheisyydessä. Tukkijunakin tuli nähtyä työssään. Niin kovasti tuli liikuttua, että tuli hiki ja jaloissa tuntuu nyt. 

Missä tällainen maisema? Sieluni silmin pystyn kuvittelemaan paikan. 

Vierailija
11456/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta vangille kirjoittamisesta- ota huomioon että hän on mies(?) joka joutuu olemaan ilman naista monet vuodet.

Voin kuvitella mitä hän odottaa naispuoliselta kirjekaverilta. Olisiko parempi etsiä nainen?

Kaipa netistä löytyy?

Ymmärrän mitä tarkoitat ja olen itsekin kyllä miettinyt sitä. Ajatuksen tasolla mukamas tuntuisi kivalta kirjoittaa, mutta tuskin se menisi hyvin kuitenkaan ja tulisi ne ikävät asiat mukaan siihen kaikkeen. Ei minusta olisi sellaiseen ja ahdistaa koko ajatuskin. Jotenkin hyvä tarkoitukseni menisi hukkaan, vaikka moni etsiikin mukamas vain ystävää. Monen viestit mitä sattuu ja vaikka tuo mitä ajattelinkin kirjoitti ilmoituksesa hyvin ja ei tavallaan asettanut vaatimuksia niin eihän sitä tietäisi mitä sieltä sitten vastauksena tulisi.

Näin pitää nyt unohtaa tuo kaikki. Naisvangit haluavat taas monesti kirjoittaa miehille mitä olen asiaa tutkinut. Ehkä loogista jotenkin. Unohdan nyt tämän asian, kun ei tekisi minulle hyvää saada ikäviä kokemuksia lisää.

Vierailija
11457/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjovai niinitti:

Viiristä

Viini on jousikotelo!

Vain niin.kylläpä pienestä asiasta tuli suuri.Pitääkä tunkkinne.Sairasta porukkaa.

En tarkoittanut viestiäni ikäväksi ja minua huvitti vain oma tietämättömyyteni, kun itsekin luulin kyseessä olevan juotava viini.

Vierailija
11458/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa edelleen eikä kotiinpääsystä tietoakaan. Sain viimein nukuttua kohtalaisen hyvin ja verenpaineet tippui normaaleiksi. Verensokerit oli vaarallisen korkeat mutta hitaasti nyt laskevat. Hirveä koti-ikävä vaikkei siellä kukaan odotakaan. Ehkä tästäkin selviän.

Vierailija
11459/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä paljastan itseni, jos kerron sijaintini. Läheiseni asuvat siinä lähistöllä. Makkaraa nyt tarjolla ja arvaat varmaan kuka on vierelläni siinä kaverina.

Vierailija
11460/22106 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpas taas salaista. Huh sentään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan