Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22099)

Vierailija
11521/22099 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyssä kierron vaiheessa iskee kummallinen alakulo, suorastaan ahdistus. Kaikki näyttää harmaalta ja turhalta, itseinho meinaa ottaa vallan. Vaikka tiedän, että tämä johtuu hormoneista, vellon silti itsesäälissä, mikä ei ole muuten minulle mitenkään tyypillistä. Ärsyttää myös kivut ja turvottelut.

Kai tämä taas tästä. Kuulustelen kohta lapselta tulevan enkunkokeen sanoja ja keskeisimpiä kielioppiasioita ja hän haluaa kuulemma harjoitella kirjaesitelmäänsä lukemalla sen minulle ääneen. Jotenkin hellyttävää, ja olen iloinen siitä, että haluaa tehdä koulutyönsä hyvin. Enää muutama viikko koulua ja pääsemme muuttamaan kesäksi mökille. 

Vierailija
11522/22099 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyssä kierron vaiheessa iskee kummallinen alakulo, suorastaan ahdistus. Kaikki näyttää harmaalta ja turhalta, itseinho meinaa ottaa vallan. Vaikka tiedän, että tämä johtuu hormoneista, vellon silti itsesäälissä, mikä ei ole muuten minulle mitenkään tyypillistä. Ärsyttää myös kivut ja turvottelut.

Kai tämä taas tästä. Kuulustelen kohta lapselta tulevan enkunkokeen sanoja ja keskeisimpiä kielioppiasioita ja hän haluaa kuulemma harjoitella kirjaesitelmäänsä lukemalla sen minulle ääneen. Jotenkin hellyttävää, ja olen iloinen siitä, että haluaa tehdä koulutyönsä hyvin. Enää muutama viikko koulua ja pääsemme muuttamaan kesäksi mökille. 

Samat tuntemukset itsellä. Kiertoon liittyen. Nyt alkaa olla juuri tuota. 48.v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11523/22099 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keskustelu meni hävikseen jostain oudosta syystä, oliko liian asiallinen?

"Miksi niin monet nuoret miehet syrjäytyvät kotiin pelaamaan videopelejä?" Pois meni, harmi juttu.

Vierailija
11524/22099 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilin ja koleeta oli vaikka aurinko paistaa. Raikas ulkoilusää.

Vierailija
11525/22099 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kutsu rintasyöpäseulontakuvaukseen, joka toinen vuosi kuvataan. Hyvä että tutkitaan.

Vierailija
11526/22099 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin kammarin ikkunat sisältä päin, pyyhin pölyt ikkunalaudalta ja karmeista. Silitin sinikukkaiset valkoiset verhot ja ripustin... voi miten nättiä. Sain vaan tämmöisen puuskan :)

Nyt huilaan, syön ja mietin seuraavaa askarta...

N64

Nuo hormonimyllerrykset oli mulla pahimmillaan 55v -> hormonikorvaushoito pelasti mut hyppimästä seinille, teil on varmaan esivaihtarit, Voimia Siskot! Vielä helpottaa...

Vierailija
11527/22099 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä keskustelu meni hävikseen jostain oudosta syystä, oliko liian asiallinen?

"Miksi niin monet nuoret miehet syrjäytyvät kotiin pelaamaan videopelejä?" Pois meni, harmi juttu.

Sivusta tähän. Voin itse sanoa olevani melko syrjäytynyt itsekin. Ikävät  kokemukseni ihmisistä (kiusaaminen yms) ja kaikki muut vaikeudet yhdistettynä tähän syrjäiseen asuinpaikkaan ja muutenkin pieneen paikkakuntaan liittyen vaikuttavat. Tosin itse en ainakaan vielä nettipelejä harrasta ja olen nainen mikä tietysti erottaa.

Samalla pystyn silti erittäin hyvin ymmärtämään myös miehiä tässä asiassa. En halua arvostella tai syyllistää, enkä edes voi jos katson omaa elämääni. Samalla oma elämäni tavallaan tarjoaa jo selityksiä asiaan ja varmasti samanlaiset kokemukset vaikuttavat. Pettymystä ihmisiin ja ikävät kokemukset ihmisistä, yksinäisyys ja huono itsetunto, kiusaaminen, ongelmat työllistymisessä, läheisten puute yms asiat vaikuttavat.

Minäkin aina toivoisin, että omaisin hyviä kokemuksia ihmisistä ja tietysti jotain on, mutta samalla paljon ikäviä juttuja myös. Maailma on ihmisten osalta usein ikävä paikka yhdistettynä siihen, että pitäisi esim taloudellisesti pärjätä ja työllistyä yms niin paineita tulee. Jos mietin nykyhetkeä niin yritän antaa itselleni anteeksi sen etten ole pärjännyt kuin joku muu ja samalla parantaa elämääni. Syrjäytynyt on sananikin jo ikävä. Ei sellaista tykkää käyttää. Hävetä en enää jaksaisi itseäni tai elämääni. 

Vierailija
11528/22099 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on, että jauheliha näyttää olevan paikoin vähissä tai loppu. Valikoima lähikaupassa oli vastumatonta, joten piti tehdä lihapullat melkein rasvattomasta naudanliha jauhelihasta.

Jostakin sain päähäni, että en ole vuosiin tehnyt raasteita ruuan kaveriksi, vaan aina erilaisia salaatteja. Nyt sitten raastoin porkkanaa ja kurkkua ja olisin lisännyt ananasta jos olisi ollut. Oli ihan hyvää! Äiti teki aikoinaan usein myös lantturaastetta ja laittoi sekaan rusinoita. Sitä voisi tehdä seuraavalle aterialle. Vielä kun keittelisi marjakiisseliä jälkkäriksi niin ollaan vahvasti kasarin ja ysärin lapsuuden ruokamaisemissa. 

Oi niitä päiviä, kun tuli koulusta kotiin ja jo ovella tuoksui vasta leivotut sämpylät tai korvapuustit. Kylmän maidon kanssa ihan paras välipala. 

Vierailija
11529/22099 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimatonta, ei vastustamatonta, heh. 

Vierailija
11530/22099 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisia katselen

Hyvää yötä

Vierailija
11531/22099 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa Thunderboltsin. Sekin käsitteli syrjäytyneisyyttä. Oli mielestäni keskiverto-marvelia parempi elokuva. Tunnen minäkin olevani syrjäytynyt, kun ei ole kavereita.

Tätä päivää olin odottanut ja nyt se on tapahtunut. Rauhallisin mielin olen viettänyt tätä päivää. Yleensä mä oon päivän aikana hermostunut. Nenäverenvuoto alkoi ihan hetki sitten, että ei aivan ihanteellinen päivä ole. Tänään en ole kerennyt pahemmin ajatella surkeaa elämääni.

Vierailija
11532/22099 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistava olo ollut koko päivän, ehkäpä eilinen alkoholin nauttiminen aiheutti tämän. Täytyy lopettaa koko aineen käyttö.

Vierailija
11533/22099 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut hyvä päivä taas. Olin äitini kanssa tutkimuksissa ja hänellä ei ollutkaan mitään suolistosairautta. Kaikki tutkittiin ja ei mitään muutoksia yms löytynyt. Pet-kuva ehkä hämäsi jotenkin. Tutkimus meni hyvin muutenkin. Tuo kaikki on hyvä uutinen. Nyt sitten pitää keskittyä reuman hoitoon ja se hänelle nyt luultavasti sitten on. Toisaalta koko reuman hoito on jäänyt lääkäreiltä nyt vähän huonoon jamaan, kun ollaan suolistojuttuihin keskitytty. Menemme taas huomenna lääkäriin ja reumaan liittyen tuo käynti. En minä sentään tutkimuksissa mukana ole, mutta muuna ns tukena käynneillä. Alamme hieman jo oppia suunnistamaan tuolla. Aluksi eksyttiin usein.

Tämän päivän käynnillä oli ihan mukavaa katsella ihmisiä. Siitä huomaa sen, kuinka itsekin olen täällä "metsässä" jo aivan liikaa, kun jo pelkkä ihmisten näkeminen ja keskustelujen kuuleminen yms piristää jotenkin. Sairaalat monille tietysti ikäviä ympäristöjä, mutta itse aloin jo miettiä, kuinka voisi olla ihan mukava paikka esim siivojana työskennellä. Itselle kelpaisi ihan sekin työ. Tuli jotain muistoja omasta koulutuksesta alaan liittyen (jäi ikävästi kesken), kun siivoojia tuolla näin.

Samalla kiinnitin huomiota ihmisen vaatteisiin ja asusteisiin. Eräällä vanhalla miehellä oli hyvin siisti asu. Olisi jo voinut jopa julhliin siinä mennä. Minusta toisaalta kohteliasta pukeutua noin. Eräällä naisella oli taas eräänlainen varmasti hänen musiikkimakuaan yms ilmentävä vaatetus. Oli minusta kaunis ja harvoin enää näin pukeutuvia näkee. Ehkä yli vuosikymmen sitten enemmän. En minä silti kehtaisi ehkä kenenkään vaatteita mennä kehumaan. Tietysti hyvä tarkoitus sillä olisi.

Jos nyt vielä kirjoitan niin sattui taas itselle joskus käyvä juttu eli hymyilin vahingossa. Jos nostan kulmiani ylös niin hymy tulee kuin automaattisesti, kun on korkeat poskipäät ja suupielet nousevat. Näin lähtiessämme mietin miksi eräs nuori mies minulle hymyilee ja tajusin, että minähän häntä ensin katsoin ja vahingossa hymyilin. Ei ollut tarkoitus, mutta ainakin hän vastasi hymyyn. Minua paljon nuorempi (oliko edesa täysi-ikäinen) tai vähän yli 20 korkeintaan. Hassua ja noloakin vähän, mutta joskus itselle sattuu tälläisiä ja hyvä lopputulos kuitenkin. Tai sitten häntä huvitti se kaikki :)

Vierailija
11534/22099 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Tämä päivä alkoi migreenillä taas. Otin lääkkeen, mutta vaikka särky lähtisikin, lääkkeestä tulee väsynyt ja unelias olo. Myös ihopistelyä ja auringolle herkistyminen ovat sivuoireena. Ja tuntoyliherkkyyttä tulee myös.

Olen miettinyt tuota Lampaan mainitsemaa (Esomeprazol) migreenipahoinvointiin. Itselläni on määrättynä tuo metoclopramiini, mutta siitä tulee heittävä olo. Joku tuolla "tosielämässä" joskus neuvoi acetiumiakin kokeilemaan tuohon migreeniin. Voisi tietty sitäkin kokeilla.

Yhtä kaikki. Turha ja viraton olo. Vaikken joka päivä tästä onneksi kärsi, saan aina olla tavallaan varpaillani. Ajattelen myös paljon sitä, jos lopulta saan töitä?? ja ensimmäinen työpäiväni alkaa migreenillä.. Nyt kun tukia ollaan leikattu, minunkin, mitä hallituksella ja yhteiskunnalla on meille ns. heikommille tilalle? Työpaikkoja piti tulla? Haettu on.

Vierailija
11535/22099 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty 6.30. Hain keittiöstä kahvin ja totesin, että ne eteisen peiliovet olivat entistä likaisemmat eilisen pesun jäljiltä. Tällä kertaa kävelin ohi. Perus suolistosairaus antoi merkkejä eilen, piti miettiä mitä väärää on tullut syötyä viime päivinä. No, sunnuntaina sorruin syömään pari riviä pähkinäsuklaata, elikkäs ne pähkinät, kun niitä ei saisi syödä. Puoliso yritti, että kävisin terveyskeskuksessa.  Enpä taida, viimeksi kun kävin näyttämässä tuota jäätynyttä olkapäätä kun epäilin sen aiheuttavan hermosärkyå kaulan alueella. Pyysin tarkempaa tutkimusta kuvantamalla. Lääkäri totesi, että sinun ikäisellä on tuota kremppaa muutenkin niin ei kannata tutkia. Harmi, työterveyden piirissä vielä ollessa asiat hoitui.

Toisaalta kiva päivä tulossa, vapaata vanhushuollosta joten voin haahuilla mitään tekemättä tai jatkaa kesätopin neulontaa.

63v

Vierailija
11536/22099 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen miettinyt tuota Lampaan mainitsemaa (Esomeprazol) migreenipahoinvointiin. -

Minulla on kyseinen lääke refluksitautiin, mitenkähän se auttaisi migreeniin. Lääkettä saa kyllä ilman reseptiäkin, joten voithan kokeilla.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Olen miettinyt tuota Lampaan mainitsemaa (Esomeprazol) migreenipahoinvointiin. -

Minulla on kyseinen lääke refluksitautiin, mitenkähän se auttaisi migreeniin. Lääkettä saa kyllä ilman reseptiäkin, joten voithan kokeilla.

Refluksirtautilääke se onkin. Mä olin ällistynyt, kun se auttoi mulla sytostaatin sivuvaikutuksiin. Pistän aina maanantai-iltaisin nivelreumaani metotreksaattipistoksen ja se aiheuttaa sitten pahoinvointia. Mitään hiilihappopitoista ei voi juoda eikä muutenkaan mitään, mikä röyhtäyttäisi, koska sitten lentää laatta. Kokeilin ensin reseptivapaata matkapahoinvointilääkettä, mutta ei auttanut. Seuraavaksi kokeilin tota refluksilääkettä ja kappas, se helpottikin oloa. Eilen otin sitten yhden tabletin pari tuntia ennen pistosta ja tänä aamuna toisen. Viime yönä ei tarvinnut mennä vessaan vaan nukuin hyvin aamuun asti. 

Vierailija
11538/22099 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh. Tämä päivä alkoi migreenillä taas. Otin lääkkeen, mutta vaikka särky lähtisikin, lääkkeestä tulee väsynyt ja unelias olo. Myös ihopistelyä ja auringolle herkistyminen ovat sivuoireena. Ja tuntoyliherkkyyttä tulee myös.

Olen miettinyt tuota Lampaan mainitsemaa (Esomeprazol) migreenipahoinvointiin. Itselläni on määrättynä tuo metoclopramiini, mutta siitä tulee heittävä olo. Joku tuolla "tosielämässä" joskus neuvoi acetiumiakin kokeilemaan tuohon migreeniin. Voisi tietty sitäkin kokeilla.

Yhtä kaikki. Turha ja viraton olo. Vaikken joka päivä tästä onneksi kärsi, saan aina olla tavallaan varpaillani. Ajattelen myös paljon sitä, jos lopulta saan töitä?? ja ensimmäinen työpäiväni alkaa migreenillä.. Nyt kun tukia ollaan leikattu, minunkin, mitä hallituksella ja yhteiskunnalla on meille ns. heikommil

Voi ei. Migreeni on jotain niin kauheaa. Olikohan sitä ennen vanhaan? Ainakin tuntuu, että on paljon lisääntynyt. Nuorempana mulla oli karseita kohtauksia, saattoi kestää päiväkausia. Nykyään tulee sahanterät silmänurkkaan ja jos heti otan särkylääkkeen, ei kipua tule ja välke lakkaa. Aina pitää olla lääkkeet mukana, vaikka onneksi harvoin tarvin. Töistä ei tule mitään, kun näkökenttä sumentuu, ei voi tietsikkaa katsoa.

Sadepäivä, mietin kauppaan lähtöä: tänään vai huomenna? Kälyn synttärikortti postiin samalla. Jauhelihamakaronilaatikkoainekset on valmiina. Onkos teilläpäin ollut pulaa jauhelihasta?

Mukavaa tiistaita :)

N64

Näytä aiemmat lainaukset

N64: Mä ostan tosta lähikaupasta (pieni K-Market) kaikki sellaiset tuotteet, jotka eivät paina paljoa ja joita sieltä nyt ylipäätään saa. Muut tilaan kotiinkuljetuksella Citymarketista. Ei ole vielä jauheliha ollut lopussa lähikaupasta. Ehkä siksi, että tuollainen pieni kauppa on kalliimpi kuin isot kaupat ja sen vuoksi kukaan ei taida ainakaan hamstrata sieltä jauhelihaa. 

Vierailija
11540/22099 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kuukauteen ollut enää jauhelihaa paikallisessa isohkossa S-marketissa. Emme kyllä käydäkään sitä, vain kanaa paloina nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä