Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22150)
Aurinkoinen ja tuulinen aamupäivä, kävin pyöräilemässä.
Lintujen konsertti kuului metsikössä pitkin matkaa. Hiljainen oli kylätie, lintujen lisäksi en nähnyt ketään.
Ei mitään erikoista suunnitelmaa tälle päivälle.
Mukavaa päivää jokaiselle!
Onko tämä ketju noin 60 vuotiaille tarkoitettu? Ei siinä mitään; kivoja juttuja kerrotte.
N47
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä ketju noin 60 vuotiaille tarkoitettu? Ei siinä mitään; kivoja juttuja kerrotte.
N47
Toinen neljäseitsemän vastaa: Ei ole ikärajaa. Nuorempiakin mahtuu ja käsittääkseni on jo muutama nuorempi 'vakituinen'.
Tänne vaan. Kaivataan kaikista ikäluokista kuulumisia.
Sateista Pääsiäispäivää!
Kiva kun sataa. Noi siite- ja katupölyt vähenee joksikin aikaa. Mä aion tänään vain löhöillä, lukea ja kuunnella musiikkia ja podcasteja. Pihvin paistan kun tulee nälkä.
Eilinen pääsiäisateria ravintolassa oli tosi hyvä! Ruoka oli ensiluokkainen ja seurana kaksi poikaani ja toisen naisystävä. Hän on 9 vuotta poikaa vanhempi, fiksu nainen. Jännittää kyllä minua vielä, mut eiköhän se siitä sula. Kerroin kaikkia hulluja juttuja poikien lapsuudesta; mulla oli niin ihanat pikkupojat. On ne ihania vieläkin.
Olin autolla, joten tuli juotua alkoholitonta viiniä, joka maistui hyvältä. En ollut koskaan ennen oikeastaan maistanut. Alkoholi jäi mun osalta jo monta vuotta sitten.
Kotiin tultua katsoin Youtubesta ortodoksista Kristuksen ylösnousemuslähetystä. Ortodoksilaulu on upeaa ja Uspenskissa näytti olevan vahvistettu kuoro. Kyllä soi kauniisti!
Ajattelin joskus siirtymistä ortodoksiksi, mutta en oikeastaan tunne tarvetta siihen. Olen pakana ja seuraan sivusta, ei mun tarvii lähteä julistamaan omaa uskoani mihinkään liittymällä rinkiin. Uskon mihin uskon.
Keskiyöllä pitkästä aikaa katsoin sitä ortodoksien yöpalvelusta Uspenskista. 10 vuoteen en o katsonu ja olipa ripeätempoista menoa. Papit kiiruhti kynttilät käsissä, liepeet heiluen ympäri kirkkoa ja tekstikin oli suomea. Ennen oli niin verkkaista menoa ja teksti latinaa. Olin yllättyny, melkein kaks tuntia katsoin.
Nyt väsyttää. Pitäs mennä ulkoileen ennen sateen tuloa.
Pitkällä kävelyllä. Yöllä ollut pakkasta.
Mukava raikas ilma ja aurinko paistaa.
Katselen vastaantulijoita jos näkisi entisiä luokkakavereita mutta ehkä hekin ovat viidessäkymmenessä vuodessa muuttuneet tunnistamattomiksi.
Nyt ruuan päälle köllöttelen, kohta kirja käteen.
Tuo Rakkaani merikapteeni on hyvä leffa. Samoin se Pieni pyhiinvaellus jonka joku mainitsi- taattu kyynelkanavien avaaja!
Hyvää pääsiäisenjatkoa kaikille💐
Kesäkumit on alla. Autoilu yhen jutun takia lähikaupunkiin. Poikkeama lähikuppilaan. Massu täynnä lasagnea, persikkarahkaa...
Laiska päivä :)
Olkoon niin
N64
Vierailija kirjoitti:
N47
Hei Sulle
Aloitin ketjun vuosia sitten, kun kuulin mainittavan, että on monia ihmisiä, keneltä kukaan ei koskaan kysy: Mitä Sinulle kuuluu? Minä päätin olla se, joka kysyy.
Olin silloin N61, nyt oon jo N64
Kaiken ikäisten kuulumiset sopii ketjuun :)
N64
Vierailija kirjoitti:
Keskiyöllä pitkästä aikaa katsoin sitä ortodoksien yöpalvelusta Uspenskista. 10 vuoteen en o katsonu ja olipa ripeätempoista menoa. Papit kiiruhti kynttilät käsissä, liepeet heiluen ympäri kirkkoa ja tekstikin oli suomea. Ennen oli niin verkkaista menoa ja teksti latinaa. Olin yllättyny, melkein kaks tuntia katsoin.
Nyt väsyttää. Pitäs mennä ulkoileen ennen sateen tuloa.
Ortodoksipalveluksissa kieli on kirkkoslaavia, silloin kun ei puhuta suomea/ruotsia Suomessa.
Hyvää yötä
Vielä huomenna on pyhä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N47
Hei Sulle
Aloitin ketjun vuosia sitten, kun kuulin mainittavan, että on monia ihmisiä, keneltä kukaan ei koskaan kysy: Mitä Sinulle kuuluu? Minä päätin olla se, joka kysyy.
Olin silloin N61, nyt oon jo N64
Kaiken ikäisten kuulumiset sopii ketjuun :)
N64
Chättiemäntä ei malta olla kommentoimetta, vaikka N47:lle on jo vastattu...
Mökillä oltu pääsiäisen aika. Tänään kävi useita omia ja puolison sukulaisia kylässä, oli kyllä mukavaa. Eräs 6 viikkoa vanha vauvakin oli näytillä. Voi miten ihana pieni ihmisen alku. Kaikki elämä vielä edessä.
Keskimmäinen lapsenlapsi oli myös mukana, hän innostui keräilemään rannalta risuja ja kuivuneita kaisloja ja heitteli niitä innoissaan tulipaikan nuotioon. Aina kun roihahti kovemmin, hänen piti käydä erikseen kysymässä ukilta, oliko hyvä iso tuli. Siinäpä sitä kuin huomaamatta menikin usea tunti ulkona. Aurinko pilkotti välillä pilviverhon takaa, mutta yllättävän lämmintä oli varjossakin.
Ylikypsä lampaanviulu onnistui yli odotusten. Sitä vähän jännitin etukäteen. Mutta tuli niin hyvää, että tuntui ihan sulavan suussa. Hyvä ruoka, parempi mieli! Se on kyllä niin totta.
Onpa mukava, että huominen on vielä vapaapäivä. Jos olisin rikas, niin jäisin useaksi viikoksi vain kuopsuttamaan keväistä pihamaata hymy huulilla. Mutta ei auta, on se tiistaina taas mentävä sorvin ääreen.
Kaikille ihanaa kevättä
50+ Mummeli
Huomenta ketjuun :) Olin unohtanut ottaa kännykästä herätyksen pois, joten kello soitti klo 6:25. Kun koirani kuuli sen, tietysti ajatteli, että jee, nyt pääsee ulos. Niinpä tuli jo heti aamusta käveltyä vesisateessa koiran kanssa. Aamukahvit ja voileipää, nyt katselen 90 päivää morsiamena -sarjaa. Tänään tulee iltapäivällä hyvä ystäväni syömään, mutta muuten ei ole mitään erityistä ohjelmaa. Huominen ja ylihuominen vielä lomaa ja tekisi kyllä mieli aloittaa tuulikaapin seinien ja katon maalaaminen tänään illalla. Äidilläni oli tapana sanoa, että valkeus nauraa pimeyden töille ja tällä tarkoitti sitä, että jos illalla keinovalossa tekee jotain (esim just maalaa seiniä), päivänvalossa lopputulos näyttää kamalalta.
Huomenta vaan kaikille
Radiossa soi äsken Irina & Antti Pitkäjärvi: En meistä meitä saa. Tosi koskettava.
Lammas: tuo valkeus sanonta oli meidänkin äitillä käytössä, lapsena sitä joskus ihmetteli, ei enää.
Kahvin tuoksu houkuttelee heräämään
N64
Huomenta vaan, katselin Kekkosesta ohjelmaa, hänkin valitti Tamminiemessä yksinäisyyttään, ei uskoisi mutta näin oli.
Koko pääsiäinen on minulle ollut yksinäisyyttä, kamala kärsimysnäytelmä jolle pitää tehdä jotenkin loppu.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä oltu pääsiäisen aika. Tänään kävi useita omia ja puolison sukulaisia kylässä, oli kyllä mukavaa. Eräs 6 viikkoa vanha vauvakin oli näytillä. Voi miten ihana pieni ihmisen alku. Kaikki elämä vielä edessä.
Keskimmäinen lapsenlapsi oli myös mukana, hän innostui keräilemään rannalta risuja ja kuivuneita kaisloja ja heitteli niitä innoissaan tulipaikan nuotioon. Aina kun roihahti kovemmin, hänen piti käydä erikseen kysymässä ukilta, oliko hyvä iso tuli. Siinäpä sitä kuin huomaamatta menikin usea tunti ulkona. Aurinko pilkotti välillä pilviverhon takaa, mutta yllättävän lämmintä oli varjossakin.
Ylikypsä lampaanviulu onnistui yli odotusten. Sitä vähän jännitin etukäteen. Mutta tuli niin hyvää, että tuntui ihan sulavan suussa. Hyvä ruoka, parempi mieli! Se on kyllä niin totta.
Onpa mukava, että huominen on vielä vapaapäivä. Jos olisin rikas, niin jäisin useaksi viikoksi vain ku
Olipa hyvän mielen viesti hymyilytti lukea. Meillä on oma nimikin tuollaiselle nuotiolle, mihin lisätään risuja: söhrötulet. On tuo lasten ilo niin tarttuvaa.
Rikkaudesta en tiedä, mutta kyllä minäkin nautin kukkapenkin kuopsuttelusta. Keväisin on kiva joka päivä tarkkailla, mitä uutta maasta nousee. Sinivuokot on kukkinu pitkään, kun sää viileni. Sipulikukkien piipat näkyy, joku sinililja jo kukkiikin. Ketoneilikka on innokas leviämään, otin jo yhden mättään ystävälle. Lemmikit saa kans levitä ja orvokkipienoisia nousee kohta nurmikonkin seasta, siirrän niitä kukkapenkkiin. Muutama siirretty poimulehtikin menestyy penkissä. Mausteita, aquilegiaa montaa väriä, sormustinkukka, unikoita... aikamoinen tilkkutäkki on mun penkki. Vielä jotain kesäkukkia kylvän, tilliä...
Neiti kevät soi radiossa
N64
Mieheni kävi heti aamusta katsomassa katiskat, 22 ahventa niissä oli. Yhteistyössä perkasimme ne, mies isommat, minä pienemmät.
Samalla kuuntelimme lintujen konserttia, taivaanvuohikin lensi ylitsemme. Sen äänen ja lennon helposti tunnistan.
Luvassa pannulla paistettuja ahvenia ruoaksi.
Sisareni kanssa juttelin puhelimessa kuulumisista.
Mukavaa päivää!
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kävi heti aamusta katsomassa katiskat, 22 ahventa niissä oli. Yhteistyössä perkasimme ne, mies isommat, minä pienemmät.
Samalla kuuntelimme lintujen konserttia, taivaanvuohikin lensi ylitsemme. Sen äänen ja lennon helposti tunnistan.
Luvassa pannulla paistettuja ahvenia ruoaksi.
Sisareni kanssa juttelin puhelimessa kuulumisista.
Mukavaa päivää!
Mihin aikaan juttelit siskosi kanssa? Ennen perkaamisen klo 7.30 vai klo 9.30?
Mitä hänelle kuuluu nykyisin?
Teillä kaikilla tuntuu olevan elämä kunnossa. Luulen että vuoden päästä tästä en ole enää täällä.
11 000 haa!
Tänään 13.00 teemalla Rakkaani Merikapteeni, taattua Klaus Häröä. Suosittelen :)