Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22150)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Nro 11022: Mitä sait perinnöksi?
Sekä rahaa että osuuden isän asunnosta.Tuliko isot perintöverot maksettavaksi?
Verottajalta ei ole vielä tullut tietoa asiasta, mutta arviolta noin 20 000 €. Äidin perinnöstä vajaa puolet meni suoraan hänen neljälle lapsenlapselleen ja meille siskoni kanssa sitten puoliksi loput.
Perintöveroa ei lasketa koko perinnöstä vaan jokaisen osuudesta, me just jaoimme tädin perinnön, jäi alle 2O OOOe, ei mennyt veroa.
Juu, tiedän tuon. Laskinkin veroprosenttilaskurilla vain mun saamani perinnön perintöveron ja laskurin mukaan mulle tulee maksettavaa jonkin verran yli 19 000€
Vierailija kirjoitti:
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Nro 11022: Mitä sait perinnöksi?
Sekä rahaa että osuuden isän asunnosta.Tuliko isot perintöverot maksettavaksi?
Verottajalta ei ole vielä tullut tietoa asiasta, mutta arviolta noin 20 000 €. Äidin perinnöstä vajaa puolet meni suoraan hänen neljälle lapsenlapselleen ja meille siskoni kanssa sitten puoliksi loput.
Perintöveroa ei lasketa koko perinnöstä vaan jokaisen osuudesta, me just jaoimme tädin perinnön, jäi alle 2O OOOe, ei mennyt veroa.
Juu, tiedän tuon. Laskinkin veroprosenttilaskurilla vain mun saamani perinnön perintöveron ja laskurin mukaan mulle tulee ma
Ok, ja hyvä kun meni jako hyvin, usealle, meillä oli 13 perillistä. Joillain 2 sukupolvea.
Väsyttää vietävästi, ja ahdistaa. Kaikki katastrofiajatukset päässä aktiivisena. Terveydentila on heikko enkä tiedä koheneeko tilanne koskaan. Se tässä eniten ahdistaakin, kun ei tiedä. Työikäinen ja asuntovelkainen olen, tavoite-eläkeikään olisi vielä 15 vuotta. Pitäisi siis jaksaa. Vaikkei jaksakaan. Kaikki vain tuntuu nyt epämääräiseltä mössöltä ja ei oo mitään mistä ottais kiinni. Siinäpä tärkeimmät fiilikset tänään.
Ei masentuneen auta muuta kuin nousta ylös. Masennus vie niin alas, että siitä selviää vain toteuttamalla jotain uutta mistä saa kiinnostuken päästä kiinni. Pohtikaa ja nouskaa ylös. Ensin muutama askel ja siitä taas lisää. Napsahtaa se innostus johonkin asiaan.
Ja sitten nuo verenpaineet, jotka pitää osata itse mitata, vaikka muutaman kerran päivässä, ettei syö liikaa alentavia lääkkeitä. Lääkäri saattaa sanoa, että ota näitä perenpaineeseen aamulla ja illalla, ja sitten tunnetkin olosi ihan vetämättömäksi. Omaa harkintaa ja omaa lääkitystä pitää osata käyttää. Samoin noihin mielialalääkkeisiin, onko ne juuri oikeita ja juuri sinun masennukseesi tarkoitettuja. Lääkäreillä liian vähän aavistusta potilaista, jotka masentuneina ja väsyneinä japuhumattomine yrittävät kuvailla oloaan.
Noustaa sieltä maan tasalta ja hyväksykää sen hetken tilanne ja siitä on kyllä keinoja päästä itse ylös. Pieni jyvä kerrallaan tuo iloa elämään.
No ei täs mitää. Ei kurjuutta kummempaa.
Melkeinpä
Kivuton päivä 6 viikkoon.
Pääsin jo liikkuun enempi taas, tuntuu niin hyvältä.
Kolme on turhaa asiaa maailmassa: Paavin pallit, nunnan nännit ja johtokunnan kiitokset ilman palkankorotusta.
Kolme on turhaa asiaa maailmassa: Paavin pallit, nunnan nännit ja johtokunnan kiitokset ilman palkankorotusta.
Päivän hyvä työ muutaman ilta sitten. Kävelin syrjäisellä huonokuntoisella hiekkatiellä missä suoalueita paljon. Siellä myös sammakoita ojat täynnä. Aina sielläkin niitä jää auton alle, vaikka varmasti vain pari autoa päivässä kulkee. Kuitenkin tuona iltana näin kolme sammakkoa tiellä. Tuli ajatus, että antaa niiden jäädä siihen, että ei kai nyt enää tästä kukaan aja. Kuitenkin päädyin sammakot siirtämään syrjempään jo menomatkalla. Sitten kävelin vähän matkaa eteenpäin ja takaani tulikin auto. Näin pelastin sammakot ja hetkeksi parempi mieli.
Huomenta kaikille!
Hei te paljon kortteja ja kirjeitä lähettävät, vielä ehdit hankkia ikimerkkejä nykyisellä 2,50 euron hinnalla. Hinnat nousevat 27.5. alkaen, ikimerkin hinta siitä lähtien 2,75 e!!
Ja minä kun olen yrittänyt työllistää postin työntekijöitä, niin näin se palkitaan, korottamalla postimaksuja. Pakettien hinnat nousevat myös.
Täytyykin lähipäivinä käydä ostamassa postimerkkejä jemmaan, koska postia aion edelleen lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta kaikille!
Hei te paljon kortteja ja kirjeitä lähettävät, vielä ehdit hankkia ikimerkkejä nykyisellä 2,50 euron hinnalla. Hinnat nousevat 27.5. alkaen, ikimerkin hinta siitä lähtien 2,75 e!!
Ja minä kun olen yrittänyt työllistää postin työntekijöitä, niin näin se palkitaan, korottamalla postimaksuja. Pakettien hinnat nousevat myös.
Täytyykin lähipäivinä käydä ostamassa postimerkkejä jemmaan, koska postia aion edelleen lähettää.
Kiitos vinkistä, en ollut huomannutkaan tuota isoa korotusta. On kyllä järkyttävän kallista. Mutta ehkä sen arvoista :) tai siis on niiiiin mukava saada oikeaa postia... on harvinaista herkkua.
Mulla olis kaks postilähetystä, 5€ nyt, kai niidenkin hinta nousee. Toisesta puuttuu viel osoitetiedot, täytyyki selvittää ennen korotusta...
Tiistai! Sekavalta tuntuu viikonpäivät pyhien jälkeen... ehkä tähän arkeen taas tottuu.
N64
Maaritin Jäätelökesä kuuluu
Huomenta täältäkin ja kiitos postimerkkivinkistä!
Eilen oli taas sytostaattipäivä. Viikko sitten kokeilemani matkapahoinvointilääke ei auttanut sivuvaikutuksiin, joten eilen päätin kokeilla apteekista ilman rseptiä saatavaa refluksilääkettä (Esomeprazol ). Ja jummi jammi: se auttoi!!! Joten olin jo puoli seitsemältä aamulla reippaana koiran kanssa aamulenkillä. On jännä, miten lihakseen pistettävä lääke aiheuttaa sivuvaikutuksia ruuansulatuskanavassa. Tabletteina otettavista vielä jotenkin ymmärtäisi.
Totesin äsken, että tarvitsisin nikkarointiprojektiin vielä 90 cm pätkän lautaa. Lähimmästä K-Raudasta ei saa, joten pitäisi joko lähteä jonnekin kauemmas tai tilata netistä. Kyseinen lauta maksaa kuitenkin vain euron metri, joten laudanpätkäni 0,90 € ja siihen verrattuna moninkertainen määrä toimituskuluja. Muutamia euroja kuitenkin vaan, mutta tuntuu vaan ihan tyhmältä, jos tilaisin Mun pihiyteni ilmenee kyllä aika hölmöissä kohdissa :D Päätin vielä miettiä, mitä muuta voisin nikkaroida eli jos tilaisi sitten vaan enemmän lautoja. Ja kotiinkuljetuksella. Tai voisihan niitä tilata ja laittaa varastoon odottamaan, että saan jonkun "kuningasidean". En varmaan olisi edes aloittanut näitä nikkarointiprojektejani, jos about kuukausi takaperin ulkovarastossa ei olisi ollut laudanpätkiä, joista tein sänkyyni sen matalan päädyn.
Tänään iltapäivällä isälle kahville ja nyt aamupäivällä voisin vaihtaa olohuoneeseen verhot ja silittää pari lakanaa. Ja voisin oikeastaan pestä tuulikaapin seinät ja katon, jos vaikka huomenna innostuisin maalaamaan ne.
Lammas
Kiva kuulla, että olet hyväkuntoinen. On varmaan tosi ärsyttävää se etova tunne :(
Tuo säästäminen ja nuukuus: välillä ihan hassuissa paikoissa mulla on aina ilmennyt. Mm nuorena olin pellolla syyskauden töissä vuotavissa kumisaappaissa, en raaskinut ostaa uusia. Sitten työpaikasta saatiin joulurahaa 50mk, ostin kauniin kahvimyllyn, mitä olin pitkään ihaillut, 48mk... samalla hintaa olis varmaan saanut kahdet saappaat :)
Kyllä sun ehkä kannattais ostaa isompi määrä lautaa varastoon, kirjoitelmistasi arvelen, että käyttöä kyllä löytyy.
Hyvää voimista edelleen
N64
Vierailija kirjoitti:
Lammas
Kiva kuulla, että olet hyväkuntoinen. On varmaan tosi ärsyttävää se etova tunne :(
Tuo säästäminen ja nuukuus: välillä ihan hassuissa paikoissa mulla on aina ilmennyt. Mm nuorena olin pellolla syyskauden töissä vuotavissa kumisaappaissa, en raaskinut ostaa uusia. Sitten työpaikasta saatiin joulurahaa 50mk, ostin kauniin kahvimyllyn, mitä olin pitkään ihaillut, 48mk... samalla hintaa olis varmaan saanut kahdet saappaat :)
Kyllä sun ehkä kannattais ostaa isompi määrä lautaa varastoon, kirjoitelmistasi arvelen, että käyttöä kyllä löytyy.
Hyvää voimista edelleen
N64
Kiitos :) Ja joo, mä taidan tilata isomman määrän lautaa. Ja vielä jotain vaneria tms. Koskaan ei voi tietää, milloin inspiraatio iskee ja on tylsää, jos ei juuri silloin pääsekään sellaiseen kauppaan, mistä saisi tarvitsemansa materiaalit.
Herätty taas 6.30. Olin ihan maanantaissa herätessä, kunnes tajusin että onkin tiistai ja missasin yhden menon. Viime päivinä on ollut työttömän alemmuuden tunnetta enemmän kuin ennen. Fiilis vaihtelee, välillä unohtaa koko homman ja sitten kun joutuu jollekin instanssille selittelemään tilannetta se tuntuu hävettävälle. Jos nyt joisi vielä kupin kahvia ja etsisin jotain tekemistä tälle päivälle, niin ehkä tämä tästä.
63 v
Rakas lapsenlapsi on juuri nyt leikkauksessa. Viime yönäkin heräilin ja jännitin hänen puolestaan. Pitäisi olla ihan rutiinileikkaus, mutta silti jännittää. Hän oli viimeiseen asti halunnut lukea kirjaa, se vei pelon. Vielä rauhoittavia esilääkkeitä saaneena luki sängyssä.
Golf-kentän terassilla siemailen vissyä. Puoliso lähti kierrokselle, kävin maastossa reippaan puolen tunnin lenkin, saalis: iso näsiä kukassa ja 4 panttitölkkiä
Tiistaiterkut kaikille
Puutarhuri