Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22171)

Vierailija
10881/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on voikkuleipä! Tai käntty, reissari tai sämppy. Rakkaalla eineellä on monta nimeä.

Vierailija
10882/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on voikkuleipä! Tai käntty, reissari tai sämppy. Rakkaalla eineellä on monta nimeä.

Eikä mua ärsytä yhtään... jollain on vielä voikkarikin... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10883/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätynyt olkapää on ikävä homma. Mulla jäätyi kummatkin eri aikaan kyllä. Toinen jouduttiin avaamaan kirurgisesti päiväkirurgiana nukutuksessa onneksi. Tee ahkerasti niitä fysioterapeuttisia harjoituksia.

Nyt pari vuotta sitten kiertäjäkalvosin siitä ekasta olkapäästä rispaantui ja näkyi kulumaa. Vähän jomottaa mut mulla on Etorikoksibia.

Nukuin huonosti mut ehdotin aikuisille pojilleni ja heidän naisystävilleen pääsiäislounasta ranskalaistyylisessä ravintolassa. Menossa ollaan. Slurp braised lamb, alkuun pastramia, passion fruit sorbettia jälkkäriksi.

Herkullista Pääsiäistä!

Lauloin aiemmin ortodoksikuorossa ja kuorolaiselle Pääsiäinen oli kyllä yhtä hulinaa Yöpalveluksineen. Kotiin pääsin noin klo 03. Pääsiäisortodoksilaulut ovat todella kauniita, niitä oli nautittavaa laulaa.

Vierailija
10884/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 7, keitin aamukahvin jonka nautin voileivän kera. katoin aamu ohjelmia, soitin kelaan. Tein leipätaikinan nousemaan, kohta laitan pellille ja uuniin paistumaan, ei tarvitse mennä kauppaan kun on vain leipä loppunut. Lounaaksi syön purkki hernekeittoa koska päiväys umpeutunut, saan sen pois. Aurinko paistaa  🌞

Vierailija
10885/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt olo vähän ollut. Ehkä monesti keväällä se tulee juuri huhtikuussa. Nukkuminen ollut hieman vaikeaa ja taas tänään heräsin jo aamuyöllä, kun taas jalassa suonenvetoja. Sitten onneksi meni ohi ja nukuin vielä. Jos mietin nukkumista niin itse yritän nukkua aina edes vähän, kun päivällä muuten tuo sitten näkyy. 

Äitini joutuu syömään niin paljon sitä kortisonia, että kyllä se aiheuttaa sitten turvotusta yms. Taitaa ehkä vaikuttaa mielialaankin hieman. On vaan melko äkäinen ja itsekin yhtenä päivänä kysyin ihan tavallista juttuja opiskeluihini liittyen ja riitaan sekin päättyi. Toisaalta onhan se kurja, kun tutkimukset suolistosairauteen liittyen menivät melko pitkälle. Siihen asti ainakin täytyy tuota isoa annosta syödä mikä ei silti näytä oikein tulehdusarvoihin purevan. Pitäisi ehkä joku muu lääke saada myös. Ja sitten onko reuma ja tulehdussairaus vai pelkkä jälkimmäinen. Sekin on auki.

Harmitti sekin, kun hän meni Terveystaloon otattamaan ihan omakustanteisesti crp arvon, kun niitä labratutkimuksia on määrätty niin harvoin. Eli tarkoitus vaan tietää mikä se on. Sitten lääkäri soitti hänellä Terveystalosta, kun arvo oli melko korkea. Siinä mielessä turha soitto, kun on hoidossa jo julkisella puolella.

Ei tämä soitto auttanut häntä mitenkään ja ei ollut varannut mitään soittoaikaa vaan pelkän labrakäynnin ja se on sallittua. Lopputulos oli se mitä pelkäsin, että lääkäri lähetti sitten yli 160 euron laskun sähköpostitse  palvelusta mitä ei ollut varattu. Itse päätti soittaa. Harmittaa tuollainen ja inhottavaa maksaa laskua. Tässä olisi monia muita juttuja maksettavana ja äitini olisi jo tuolla rahalla maksanut esim hammashoitoaan. En tiedä sitten voiko asialle enää tehdä mitään.

Jatkossa ei sitten ei mennä tuonne labroihin jos kerran tuollaista touhua. Pitää mennä Puhdin kautta, vaikka meillä Mehiläiseen paljon pidempi matka.

Vierailija
10886/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivä ja sää taas.

Vierailija
10887/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olo. Istun ulkona ja vain chillaan. Kohta menen kotiin siivoamaan. 

Vierailija
10888/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisen hiki tuli lenkillä, saalis: 1 pantti, 1 pantiton tölkki...

Vierailija
10889/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa ja apteekissa käyty, vielä kirjastossa käydään. Kerran viikossa kaupassa ja kirjastossa, apteekissa kerran kuussa. Ei ollut ruuhkaa  vielä missään. Vaasan vaaleaa pääsiäislimppua oli tullut, tosin se on aivan sama kuin joululimppu ja vappulimppu, pussi vain muuttuu. Mämmiä ei syödä, rahkaa ostin leivontaan. Kyllä pääsiäisen kanssa pääsee helpolla. Kivaa päivää teille muillekin!

Vierailija
10890/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa upea ilma! Siivoojat tuli joten lähdettiin kävelylle siksi aikaa.

Kiinalaisessa syömässä- oli hyvää!- ja kirjastossa lehtiä lukemassa.

Kuuma tuli vaikka jo keväisesti oli vaatetta päällä. Pensaitten lehdet isolla silmulla.

Pääsiäistä en mitenkään laita, lähdetään aamulla sinne kakkoskotiin  viikoksi.

Hyvää viikon jatkoa kaikille💐

Vierailija
10891/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ja aurinkoinen mukava päivä. Teimme 8 tunnin "reissun".  Ensin kävimme mieheni kanssa naapurikaupungissa, kävin silmälääkärissä.  Lääkärin mukaan minulla on hyvät silmät ja hyvä näkö.  Kaikki oli ok, enkä tarvinnut uusia lukulasejakaan. Sekös minua ilahdutti.

Kävimme katselemassa soutuvenettä, ei vielä ostettu.  Ostin amppeliorvokin kotiin sisäänkäynnin viereen roikkumaan.

Samalla reissulla kävimme vaihtamassa ystävän autoon kesärenkaat ja muutenkin kuulumisia kyselemässä.

Matkan varrella näimme monenlaisia eläimiä; ilmeisesti iso hanhiparvi lensi edestämme, 4 joutsenta lensi ylitsemme, näimme 2 ponia, 2 hevosta, 2 kurkea lähipellolla,  6 sitruunaperhosta.  Perhoset on mielestäni kevään merkki.

Sattuneesta syystä tänään söimme kaupan palvilihahernekeittoa.

Kiitos tästä päivästä! 

Vierailija
10892/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna terassille, on kiirastorstain aatto, kell8keskiviikko, pikkulauantai ja lämmin sää. 1olut naminam

Vierailija
10893/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää kuuluu:

The Chainsmokers & Illenium, festivaali  Lennon Stella: Take away

Lennon on kanadalainen laulaja, no on kaunis

Martin Garrix & David Guetta, festivaali. Jamie Scott & Romy Dya: So far away

Hyvin tehty vitsku

Alan Walker & Sophis Somajo: Diamond Heart

Nea: Some say.

Vierailija
10894/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänää kuuluu:

The Chainsmokers & Illenium, festivaali  Lennon Stella: Take away

Lennon on kanadalainen laulaja, no on kaunis

Martin Garrix & David Guetta, festivaali. Jamie Scott & Romy Dya: So far away

Hyvin tehty vitsku

Alan Walker & Sophis Somajo: Diamond Heart

Nea: Some say.

Festivaali = Pitää olla feat.

Vierailija
10895/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääksi on saapunut Seiliin! Siellä se variksen kanssa ihmettelee, että mikä meininki.

Vierailija
10896/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunaperhonen :) i h a n a

Vierailija
10897/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10898/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapalaksi tehtiin munakas johon meni loput kalkkunaleikkeestä. En pitänyt siitä sellaisenaan leivän päällä mutta noin

meni mainiosti. 

Vielä jäikin huomisiin voikkostileipiin.

Vierailija
10899/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kaunis päivä tänään, mutta harmikseni olen nukkunut vapaa-aikani. Viime yönä tuli nukuttua noin neljä tuntia ja töissä ruumiillista työtä niin väsyhän siinä iskee. Kolme ja puolituntia ainakin oon nukkunut iltapäivästä iltaan.

Vierailija
10900/22171 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella kaunis päivä tänään, mutta harmikseni olen nukkunut vapaa-aikani. Viime yönä tuli nukuttua noin neljä tuntia ja töissä ruumiillista työtä niin väsyhän siinä iskee. Kolme ja puolituntia ainakin oon nukkunut iltapäivästä iltaan.

Vielä tulee kauniita päiviä.

Hyvää yötä kaikille 😴 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän