Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22742)

Vierailija
7001/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I need a miracle

I need an angel now, that's watching over me

Ajoimme äitini kanssa erästä pientä tietä pitkin viikkoja sitten. Lunta oli tullut jään päälle ja tie silti liukas. Sitten eräässä kulmassa auto vaan lähti heittelemään. Ei meinannut suoristua millään ja vanha auto ilman mitään luistonestoja. Ikävästi tuli juuri toisesta suunnasta vastaantulija, joka sai väistettyä kuin ihmeen kaupalla meitä, eikä hänkään ajanut ojaan.

Ehdin vaan sillä hetkellä miettimään, että mennään päin ja odotin kovaa rysähdystä. Meidän autoon tuli pientä kolhu, mutta muuten auto ehjä. Sen vuoksi melkoinen ihme, että kaikki meni noin ja kiitettiin myös toista osapuolta, kun hän osasi  toimia niin hyvin. Varmaan minuutti ennen tuota kaikkea mielessäni hyräilen tuota erään biisin kohtaa. Biisi sinänsä on mitä on, mutta tuo kohta sopi hyvin siihen hetkeen. Päätin nyt kirjoittaa tämänkin ja sinänsä en ole uskonnol

Hui sentään, nyt oli onni onnettomuudessa. Tosi paljon on kolareita näillä keleillä. Ensin oli selkeä jää ja syvät urat, siihen kun satoi lumen, liukkaus vaan peittyi. Eipä meilläkään päin oo paljoa hiekkaa näkynyt.

Vierailija
7002/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kielitaidosta tuli mieleen. Me tehdään puolison kanssa niin, että sovitaan puhuvamme tänään vaikka ruotsia koko päivä, huomenna saksaa,  sitten joku päivä ranskaa, jota minä osaan ja mies vastaa suomeksi (höpöä, kun hän ei yhtään ymmärrä, tää on hauskinta) . Englanti onkin pysynyt mielessä. Mutta kyllä kielitaito ruostuu, jollei käytä kieltä säännöllisesti.

Joskus pidetään visailu, kumpi muistaa sanoja nopeammin monella eri kielellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7003/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7000 viestiä, hyvä Me :)

Vierailija
7004/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttaa välillä Suomen ja maailman tilanne, muuten menee hyvin.

Sama. Itsellä asiat melko hyvin, oon tottunu vaatimattomaan elämään, mutta:

Huolestuttaa lasten, nuorten, sairaiden, työttömien, vanhusten, vähävaraisten puolesta.

Ja sodat: kuka olisi uskonut, että Ukrainan sota kestää ja kestää...

Lähi-Idän tilanne

Hybridi-hyökkäykset, kaapelien katkomiset, tietoliikennemurrot, huijausviestit

Yritän ajatella positiivisesti, keskittyä hyvään

Vierailija
7005/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän biisi:

J.Karjalainen Doris

Vierailija
7006/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kielitaidosta tuli mieleen. Me tehdään puolison kanssa niin, että sovitaan puhuvamme tänään vaikka ruotsia koko päivä, huomenna saksaa,  sitten joku päivä ranskaa, jota minä osaan ja mies vastaa suomeksi (höpöä, kun hän ei yhtään ymmärrä, tää on hauskinta) . Englanti onkin pysynyt mielessä. Mutta kyllä kielitaito ruostuu, jollei käytä kieltä säännöllisesti.

Joskus pidetään visailu, kumpi muistaa sanoja nopeammin monella eri kielellä.

Onpa hauskaa ajanvietettä, ja hyödyllistä

Vierailija
7007/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän biisi:

J.Karjalainen Doris

Mulla: jotain Edu Kettusta

Varasimme matkan, kotimaan reissua. Yks läheinen on Lapissa hiihtoreissussa, yöt teltassa tai autiomajoissa... toivottavasti tarkenevat.

Aamut valostuu yhä varhemmin, kevättä kohti. 

Vierailija
7008/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 9 aamukahville, unirytmi normalisoitunut. Äsken söin makkaraperunat ja mansikkakiisseliä jälkiruuaksi , kahvit. Lunta sadellut koko ajan

Vierailija
7009/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän biisi:

J.Karjalainen Doris

Koirani nimi oli Doris ja sen kuoleman jälkeen en oli voinut biisiä kuunnella. Sen eläessä kuuntelin. 

Vierailija
7010/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän biisi:

J.Karjalainen Doris

Koirani nimi oli Doris ja sen kuoleman jälkeen en oli voinut biisiä kuunnella. Sen eläessä kuuntelin. 

Surullista. Lemmikit on usein niin rakkaita. Itsellä ei ole koskaan koiraa ollut, mutta muutamalla läheisellä on. Se teeskentelemätön ilo kohdatessa. Ihania ovat.

Vierailija
7011/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt isona tyttönä naurattaa, kun pienenä annoin kissalleni nimeksi Killu! Isä hyväksyi nimen, tietysti. Killu olikin viisas kissa.

Vierailija
7012/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi kielitaidoista 👅 

Itse en osaa mitään kieliä. Englanti ja Ruotsi ovat vaikeita, vaikka koulussa niitä opetettiin. Lapsena puheterapeutillakin jouduin käydä, kun puhuminen ei vaan luonnistunut. Kielet ovat varmaan mulle se vaikein osa-alue.

Aamu oli tänään ikävä huonon ilmapiirin takia ja nyt kun oon vapaalla ja yksin niin hyvältä tuntuu. Ihmisten kanssa on vaikeaa olla.

Vierailija
7013/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meill oli ennen yks kissa, millä oli ihan selkeä koiran nimi. En kyll millään muista, mikä. Pikkuveli sai sen keksiä.

Lapsena mun mieliruokaa oli jauhelihamakaroonilaatikko, vieläkin tykkään. Aina joulupöydässä tätä.

Vierailija
7014/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän biisi:

J.Karjalainen Doris

Varasimme matkan, kotimaan reissua. Yks läheinen on Lapissa hiihtoreissussa, yöt teltassa tai autiomajoissa... toivottavasti tarkenevat.

Paskat valostumista vielä huomaa. Aurinko laskee ja nousee vielä miltei samaan aikaan kuin ennen joulua. Heti muka talvipäivän seisauksen jälkeen joku luulee päivän pitenevän.

Vierailija
7015/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein osan rästiin jääneestä verkkokurssista jonka tekemättömyydstä tuli jo huomautus.

Vierailija
7016/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broileripasta. Porkkana. Kurkku

Vierailija
7017/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän biisi:

J.Karjalainen Doris

Paskat valostumista vielä huomaa. Aurinko laskee ja nousee vielä miltei samaan aikaan kuin ennen joulua. Heti muka talvipäivän seisauksen jälkeen joku luulee päivän pitenevän.

Ethän suotta kirjoittele rumasti. Aamun valoisuus riippuu myös pilvisyydestä/auringosta

Vierailija
7018/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän biisi:

J.Karjalainen Doris

Voi sua, etkö tiedä ettei tässä ketjussa saa olla eri mieltä kenenkään kanssa mistään asiasta? Kaikki vaan hymisevät kuorossa ja kuoroa johtaa...

Vierailija
7019/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosi hyvin taas tehty lumityöt.

Helppo oli kävellä keskustaan, mies kävi poliisiasemalla antamassa sormenjäljet ja nimikirjoituksen uutta henkkaria varten. Samalla kirjastossa ja kaupassa.

Olikin reput täynnä kun paarustettiin kotiin. Nyt näkyy satavan lunta.

Keitin kalakeiton, pakkasessa oli sei- ja lohikuutiopakkaukset. Sieltä myös peruna/keittojuureksia ja purjoa.

Liemeen lisäsin ruohosipulituorejuustoa. Hyvin maistui!

Nyt selkä vihoittelee, pitäisi jaksaa jumpata.

Vierailija
7020/22742 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän biisi:

J.Karjalainen Doris

Voi sua, etkö tiedä ettei tässä ketjussa saa olla eri mieltä kenenkään kanssa mistään asiasta? Kaikki vaan hymisevät kuorossa ja kuoroa johtaa...

Kiroilu ja rumien kirjoitus... nättiäkö käytöstä? Eri mieltä saa toki olla...

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi