Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikkien ihmisten pitäisi väkisin tehdä töitä/työllistyä?

Vierailija
29.09.2023 |

Esim mulla on ollut pienestä saakka jäätävä ihmispelko,joka ei ole koskaan helpottanut harjoitusten ja terapioiden ja lääkkeiden avulla. Olen ollut useissa työpaikoissa ja kursseilla, mutta aina saanut burn outtin koska pitää vetää roolia koska minua ei ole tehty luontaisesti sellaiseksi, joka olisi koko ajan esillä, asiakkaiden kanssa, suorittaa ja joka tekisi rahaa. Kävin juuri työkkärin psykologin kanssa keskusteluja ja tehtiin testejä, joissa selvisi että minulla on erittäin omalaatuinen persoonallisuus. Esim menen erittäin tunnepohjalla edelle kaikessa, en ole kunninahimoinen lainkaan, en halua olla esillä missään, ja olen erittäin varovainen kaikessa. Lisäksi en tykkää edes kuluttaa asioihin rahaa, ainoastaan ruokaan, että hengissä säilyy. Kuitenkin väkisin pitää löytää jokin työpaikka, että työllistyn, vaikka minun olisi ihan hyvä olla näinkin. Sitä en ymmärrä miksi, eikö heikompia voisi suojella ja armahtaa? Ei kaikki ole luonteeltaan sellaisia, että jaksavat suorittaa ja suorittaa päivästä toiseen, ja olla ihmisten kanssa tekemisissä. Olinkin aina ihmetellyt, miten jotkut ihmiset jaksavat käydä töissä ja luulin olevani laiska,mutta esim koulutuksissa minua on kehuttu sinnikkääksi ja annan usein kaikkeni, vähän liikaakin. Yhdellä kurssilla muistin tehneeni parin muun tyypin työt,koska he laiskottelivat ja pitivät jatkuvasti taukoja. Niinpä tiedän etten ole laiska, vaan erittäin tunnollinen mutta ongelma on koska persoonani takia annan aina liikaa itsestäni,saan burn outtin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käydään, että saadaan rahaa elämiseen. Jokaisen pitäisi pyrkiä siihen eikä jäädä nostamaan tukia. Jos on rikkaat vanhemmat tai joku muu varakas suostuu elättämään, niin sitten on ok jäädä työelämän ulkopuolelle kunhan ei nosta mitään tukia yhteiskunnalta.

Vierailija
2/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että muut joutuvat elättämään sinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen syömisen ja elämisen takia. Sinun tapauksessasi en osaa sanoa, kuinka rajatapaus olet työkykyisyyden suhteen, mutta ilmeisesti sinulla pää pelaa, jalka nousee ja kirjoittaminenkin sujuu👍

Vierailija
4/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Kuitenkin 90% rahasta tulee koneiden ja roboottien ansiosta. Ei kaikille ihmiselle enää riitä järkevää tuottavaa työtä. Koneet tekee ne työt.

Vierailija
5/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset takertuvat menneeseen.

Näin on tehty aina ja tehdään tulevaisuudessakin.

Pelkäävät muutosta.

Vierailija
6/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot työtön työnhakija, niin silloin te-toimiston tehtävä on potkia sinua työelämää kohti

Vierailija
7/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos lähet sellaiselle alalle jossa sosiaalisuus on lähellä nollaa.

Vierailija
8/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua erittäin hyvin. Samojen asioiden kanssa painiskelen. Erilaisia ongelmia minullakin.

Olisin loistava entisajan kotirouva, ilman lapsia. Mutta ei auta, yhteiskunta vaatii että töitä on tehtävä.

Yhteiskuntamme on sairas ja tuntuu että ihmisarvo lasketaan koulutuksesta ja titteleistä. Käy töissä ja kuluta. Kapitalimi on luonu tämän. Ei elämällä ole mitään tekemistä enää järjen kanssa.

Meidänkaltaisia on jotka pärjää heikommin ja meitä ei haluta ymmärtää vaan kovat arvot merkkaa.

Vinkkinä vaan, älä tee lapsia. Jos itse pystyt tämän elämön jotenkin lusimaan,.

Itse ajattelen näin. Yksinään pärjää aina jotenkin.

Kehotan hakeutumaan sellaisiin töihin missä on sinunkaltaisia. vertaistukea ns. Ei kannata ajatella kovaa kaupallista alaa tai hektistä ja kuormittavaa työtä muutenkaan.

On sinulle paikka jossain. Pieni työyhteisö on minulle ollut paras. En kuormitu liikaa ja työni on helppoa ja itsenäistä.

Vierailija
9/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 1950-luvulla olisi asunut kunnalliskodissa, saanut sieltä yhdessä Sirkan kanssa yhteisen huoneen, tehnyt pieniä askareita ja elänyt elämäsi onnellisena pienen taskurahan turvin. Minusta meidän tulisi palata tuohon aikaan, jolloin kyvyttömyys huolehtia itsestä johti siihen, että yhteiskunta otti huomaansa.

Vierailija
10/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Autistina minä koen suurta myötähäpeää ihmisten puolesta jotka elävät oravanpyörässä eivätkä mieti sen enempää tätä elämää. Kaikki ovat ok miten asiat on ja miten niitä pyöritetään. Onneksi minun ei tarvitse osallistua siihen.

11/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä hyvinvointiyhteiskunta saa rahoitusta, jos kaikki kynnelle kykenevät työikäiset ja -kykyiset eivät kävisi töissä?

Vierailija
12/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot työtön työnhakija, niin silloin te-toimiston tehtävä on potkia sinua työelämää kohti

On sulla harhaset käsitykset tästä virastosta. Se EI ole potkinut yhtään mihinkään IKINÄ!!!

täysin tyhjänpäivänen laitos, itse olen työpaikkani hankkinut, ne tädit siellä vaan lässyttää ja haluaa tunkea pupukursseille. Sen ne vaan osaa. Yhtään oikeaa työpaikkaa ei koskaan ole tullut työkkärin kautta.

Te-toimisto ei oo mitään muuta kun homeinen läävä ja valtion iso sieni joka imee liikaa rahaa.

Vierailija
13/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Miten tämä hyvinvointiyhteiskunta saa rahoitusta, jos kaikki kynnelle kykenevät työikäiset ja -kykyiset eivät kävisi töissä?

Koneet ja robotit tekevät koko ajan enemmän ja enemmän töitä, joihin ennen tarvittiin ihmisen työpanosta. Ei yksinkertaisesti ole enää tarvetta kaikkien ihmisten työpanokseen. Se ilmiö on vain oikeistolaisten kateutta.

Vierailija
14/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin fine, jos ei halua käydä töissä. Mutta sitten pitäisi pärjätä ilman valtion maksamaa rahaa.618

Vierailija
15/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Koneet ja robotit tekevät koko ajan enemmän ja enemmän töitä, joihin ennen tarvittiin ihmisen työpanosta. Ei yksinkertaisesti ole enää tarvetta kaikkien ihmisten työpanokseen. Se ilmiö on vain oikeistolaisten kateutta.

Kateutta mistä? 

Vierailija
16/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mutta pointtina tais olla, että kynnelle kykenemättömiäkin yritetään saada työskentelemään

Vierailija
17/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sulla harhaset käsitykset tästä virastosta. Se EI ole potkinut yhtään mihinkään IKINÄ!!!

täysin tyhjänpäivänen laitos, itse olen työpaikkani hankkinut, ne tädit siellä vaan lässyttää ja haluaa tunkea pupukursseille. Sen ne vaan osaa. Yhtään oikeaa työpaikkaa ei koskaan ole tullut työkkärin kautta.

Te-toimisto ei oo mitään muuta kun homeinen läävä ja valtion iso sieni joka imee liikaa rahaa.

Työelämää kohti ei oo sama kuin työelämään. Aktivointi pupukursseilla ja muut huuhaajutut voi olla työelämää kohti jonkun mielestä.

Vierailija
18/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikoista onkin ainakin vielä tähän asti pidetty mitenkuten huolta, mutta tottakai tavoitteena on, että jokainen, joka suinkin kykenee, ansaitsee oman elantonsa itse. Koita suuntautua alalle, jossa ei niin vaadita sosiaalisuutta.

Vierailija
19/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaltaisesi ystävä, ja on kyllä sydäntäsärkevää seurata hänen hedelmättömiä ponnistuksiaan elämässä pärjätäkseen. Auttaakaan ei oikein pysty, koska ei oikein ole enää mitään keinoa, jonka keksisi häntä auttaakseen. On kokeillut aivan kaikkea ja kaikenlaista työtä, mikään ei sovi vaan aina edessä odottaa burnout. Keskimääräisen älykäs, hyvin herkkä ihminen, jolla ei laillasi ole pätkääkään kunnianhimoa tai muutoinkaan juurikaan sisäsyntyistä motivaatiota. Haluaisi kyllä olla osa yhteiskuntaa ja jos on velvollisuuksia, hoitaa ne sinnikkäästi ja ahkerasti kunnes väsyy, muttei ole keksinyt kuinka onnistuisi pysymään työssään väsymättä. Onneksi hänellä on aviopuoliso, joka elättää, ei siis ole enää työkkärin asiakkaana eikä nosta mitään tukia, koska hänen ei tarvitse ja kokee sen vääräksi. Siitä varjopuolena on toisaalta osa tuota "kadonnutta" joukkoa, eli kokonaan työelämän ja seurannan ulkopuolella.

Itse olen ihan päinvastainen, todella kunnianhimoinen ja työssäni menestynyt, joten toisinaan tuntuu todella vaikealta ymmärtää, miten voi olla niin ettei mikään työ sovi ja aina ylikuormittuu. Yritän kuitenkin kaikkeni ymmärtääkseni, koska olen vuosikymmenten ystävyyden varrella nähnyt, miten kovaa hän on oikeasti yrittänyt. Todella harmillisia nämä tarinat, koska yhteiskunta on tosiaan hyvin armoton ja poissulkeva, jos et ole työelämässä. Myös, vaikkei nostaisi tukia.

Vierailija
20/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se valitaan, kenen ei tarvitse tehdä töitä? Tiedätte kai tarinan viisaasta pikku kanasta. Viljan viljelijöitä, sadon korjaajia, jauhon jauhajia, kakun leipojia ei ollut mutta kaikki ilmoittautui kyllä syömään kun kakku tuli uunista.

Jos tuollainen perustuu omaan ilmoitukseen, niin eiköhän jokaisella ole kaikenlaista syytä miksi juuri hän ei tee mitään.

Ap, kokeile jotain alaa jossa ei tarvitse olla sosiaalinen. Niitäkin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme