Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22741)

Vierailija
6961/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sovittiin kaverin kanssa että mennään kirkon lounaalle. Tuhnuinen  sää,  mietin peruisinko menon. Matka on kyllä lyhyt sinne joten  taidan kuitenkin lähteä.

Vierailija
6962/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, mutta minä en nyt päässyt kärryille että mikä aihetti tämän tilanteen eskaloitumisen ja missä kohtaa? En taida seurata tarpeeksi aktiivisesti ja varmaan jäänyt jotain viestejä huomaamatta... Hämmentävää... En oikein edes tiedä, olenko väitetynlainen mummoutunut tähän ryhmään ja mitä se räväkkyys sitten on? Taidan olla reilusti nuorempi, kuin ryhmän aktiivikirjoittajat tuntuvat olevan, mutta lähinnä tässä itsekseni olenkin horissut, en niinkään miettinyt kiinnostaako ketään ja noudattaako viestini ketjun linjaa... Aina voi hypätä yli, jos sisältö ei kiinnosta. Jos niin tekee, niin sitähän kukaan ei saa tietää. Onneksi! 😅 En siis viitsi edes etsiä tuota toista ryhmää. Olen laiska ja jatkossakin horisen täällä mitä horisen, jos jaksan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6963/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson kohta batselorin nauhalta. Sen jälkeen nukkumaan. Aamulla alan suunnittelemaan kevään kukkaistutuksia ja uusia verhoja. Ihanaa kun tulee kevät, on valoisampaakin. Syksy on aina vähän ikävä pimeydessään. Kaveri soitteli ja kertoi kuulumisia. Oli käynyt kylässä ja vienyt kukkia tuliaisiksi.

batselori 😅

Sehän on uudissana ja hyvä sellainen. Otetaanpa käyttöön. Vieläkös se teidän poika on batselori 😉

Vierailija
6964/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin sulatettu, pihalla oli niin kiva pakkanen, että onnistuu hyvin.

Olen lukenut Nina Honkasen Rakkaani, Vladimir -kirjaa eilen monta tuntia. Tuli uniinkin painajaisina. Rohkea nainen, uskaltaa kirjoittaa noin itänaapurista, minä en uskaltaisi. Onneksi saan asua Suomessa.

Vierailija
6965/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan ymmälläni, mikä 'sota' täällä eilen oli. Mutta minähän olen kai joku diktaattori täällä? Ihme että kukaan uskaltaa kirjoittaa  m i t ä ä n...

Aion jatkaa samaan malliin:

Lunta satanut reilusti ja vielä sade jatkuu. Kauppaan lähtö kohta. Arki alkoi, joulu väistyy. Paksu lahjakirja Tervon Eeva ja Aatami luvussa. Surullista tarinaa evakoista ja sodasta. Lähihistoriaa.

Tormakasta tiistaita Kaikille

Kerrohan, mitä Sinulle kuuluu

N64

Vierailija
6966/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan ymmälläni, mikä 'sota' täällä eilen oli. Mutta minähän olen kai joku diktaattori täällä? Ihme että kukaan uskaltaa kirjoittaa  m i t ä ä n...

Aion jatkaa samaan malliin:

Lunta satanut reilusti ja vielä sade jatkuu. Kauppaan lähtö kohta. Arki alkoi, joulu väistyy. Paksu lahjakirja Tervon Eeva ja Aatami luvussa. Surullista tarinaa evakoista ja sodasta. Lähihistoriaa.

Tormakasta tiistaita Kaikille

Kerrohan, mitä Sinulle kuuluu

N64

Minä luen valtavasti, viime vuonna 160 kirjaa, mutta Jari Tervoa en vain pysty lukemaan. Aloitin Aatamin ja Eevan, ja sinnittelin 70 sivua, mutta se mukahauska nokkeluus, jota hän käyttää, ällöttää minua. Rakastan historiaa ja sotakirjojakin.  Viime vuoden paras oli Heikkisen Rautavaara, oikeasti hauska ja historiallinen kertomus savolasikylästä.

Vierailija
6967/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä vähän kiire. Olisin voinut tehdä töitä myös viikonloppuna, mutta aika meni ihan turhia tehdessä. Kuitenkin kiire vähän jo ahdisti, että olisin kyllä voinut tehdä töitäkin. Nyt sitten turbo päällä.

Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on satanut lunta, mutta olo on kuin kuninkaallisella, kun nykyinen huoltoyhtiö hoitaa lumityöt myös asuntojen pihoista. 33 vuotta ehdinkin tehdä talvisin lumityöt itse ja nyt joulukuun alusta lähtien huolotyhtiö on hoitanut homman. Aika luksusta :) 

Tänään voisi vähän siivoilla. Aamulla muistin, että en ole hakenut vähään aikaan postia eikä siten tietoa, minä päivänä asuntojen energiamittareiden lukija tulee. Yleensä ne on tulleet aika pian loppiaisen jälkeen. Meillä kun on asuntokohtaiset mittarit niin vedenkulutukseen kuin lämmitykseenkin. Yhtiövastikkeissa maksetaan tietty summa per neliömetri ja sitten kerran vuodessa tulee tasauslasku, jossa joko saa takaisin tai pitää maksaa lisää. Viimeksi olen maksanut lisää silloin, kun molemmat lapset asuivat vielä kotona. Vastikkeessa maksettava summa kun on ajateltu niin, että tämän kokoisessa asuu  3-4 henkilöä. Mun kissani ei käy - yllättävää - koskaan suihkussa ja mun koiranikin vain harvoin, joten vedenkulutukseni ei ole kovin suurta. Mun edellinen koirani oli alaskanmalamuutti eli sellainen arktinen rotu ja totuin jo silloin ehkä vähän viileämpään sisälämpötilaan kuin ihmiset yleensä. Alakerrassa 19 astetta on ihan riittävä, koska silloin yläkerrassa on 20-21 astetta. Joudun lämmittämään enemmän vain silloin, kun "vilukissoja" tulee kylään, mutta silloinkin olohuoneen lisälämmitys hoituu siellä olevalla sähkötakalla. Kohta lähden koiran kanssa päiväkävelylle. Ulkona vaikuttaa olevan ihan kiva ilmakin. 

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
6969/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Eipä niin hyvää kuulu. Viikkoa ennen joulua jalka murtui ja nyt paketissa ja leikattu. Pyörätuoli on nyt ajoneuvoni. Ei kyllä Kivaa. Olen jo vanhempi ihminen ja kestää kauan parantua. Se vähän lohduttaa, jos kevätpuolella olisi jo kunnossa. Päivät telkkua, kirjaa, ristikoita. No, vahingolle ei voi mitään. On vain kärsittävä. Mukavaa Tammikuuta kaikille. 

Vierailija
6970/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin viestin meneväni kirkon lounaalle, oli  hyvää kinkkukiusausta ja rusinasoppaa, saimme kotiinkin annokset, sitten kävimme pienessä tavaratalossa, ostin lattia pesuaineet, shampoon ja suihkusaippuan. Hyvä kun läksin. Nyt juon kahvia.

Vierailija
6971/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viime ajat hyvin hiljakseen täällä, ja aion jatkossakin olla. Jos pidinkin murheellisen, yksinäisen puolia, ja moitin heitä kohtaan osoitetusta vähättelystä, ikävistä kommenteista, niin: tästä se riemu kai repesi, kun kehotin mieluisempaan ketjuun tai jopa oman perustamaan...

Hohhhoi.

Tuotakaan en päiväkausiin ole maininnut, menee varmaan monet nimimerkittömät ilkeydetkin minun piikkiin... sieltähän on turvallista huudella. Nimimerkittömänä...

Voidaanko lopettaa jankkaus ja jatkaa ketjun otsikolla, kuulumisilla? Pliis:

Syön kahvilassa rahkapullaa, onpa maukasta

Hyvää päivää

N64

Vierailija
6972/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi ahdistaa ja olen koko ajan väsynyt. Töiden ja lasten vuoksi en pääse etelään. Ehkä joskus eläkkeellä sitten.

Keho huutaa, että tarvitsen valoa ja lämpöä!! Laskeeko joku muukin päiviä, milloin koittaa kevät?

Vierailija
6973/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut viime ajat hyvin hiljakseen täällä, ja aion jatkossakin olla. Jos pidinkin murheellisen, yksinäisen puolia, ja moitin heitä kohtaan osoitetusta vähättelystä, ikävistä kommenteista, niin: tästä se riemu kai repesi, kun kehotin mieluisempaan ketjuun tai jopa oman perustamaan...

Hohhhoi.

Tuotakaan en päiväkausiin ole maininnut, menee varmaan monet nimimerkittömät ilkeydetkin minun piikkiin... sieltähän on turvallista huudella. Nimimerkittömänä...

Voidaanko lopettaa jankkaus ja jatkaa ketjun otsikolla, kuulumisilla? Pliis:

Syön kahvilassa rahkapullaa, onpa maukasta

Hyvää päivää

N64

Mukavaa päivänjatkoa     N65v

Vierailija
6974/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvi ahdistaa ja olen koko ajan väsynyt. Töiden ja lasten vuoksi en pääse etelään. Ehkä joskus eläkkeellä sitten.

Keho huutaa, että tarvitsen valoa ja lämpöä!! Laskeeko joku muukin päiviä, milloin koittaa kevät?

Eläkkeellä saa nukkua tarpeeksi, syys-talvi ei ahdista niinkuin kiireiseen työaikaan

Vierailija
6975/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän resepti: uunipellille peruna-+porkkanalohkoja, öljyssä pyöräyttäen, ripaus suolaa, valkosipulijauhetta.

200 C puoltuntii

Puolessa välussä makkaraa pellille

Helppo, nopea

Vierailija
6976/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet kypsentää pestyt perunat mikrossa märkään suodatinpaperiin kiedottuna? Pari minuuttia täysillä, puolessa välissä kääntö. Me ei enää  moneen vuoteen olla keitetty kattilassa perunoita, koska näin tulee parempia ja nopeammin.

Vierailija
6977/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä saapi nukkua silloin, kun nukuttaa, se on aivan parasta.

Kun olin lapsi, mulla oli Ystäväkirja, joka on mulla vieläkin tallessa. Kaunis vaaleanpunainen kansi, jossa balleriinan kuva. Kirjaan koulukaverit, perheenjäsenet ja muut sukulaiset kirjoittivat. Ystäväkirjassa oli mm. kohta "Hartain toiveeni". Äitini, työteliäs maatalon emäntä ja perheenäiti, kirjoitti tähän "Että saisin nukkua". Voi äitiä! Kyllä minä niin oon äitiä ymmärtänyt, kun itse kasvoin aikuiseksi.

Vierailija
6978/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 15v, voinko tänne kirjoittaa? En lukenu tieteskää koko ketjua, joku ikäriitako ollut?

Vierailija
6979/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kokeilleet kypsentää pestyt perunat mikrossa märkään suodatinpaperiin kiedottuna? Pari minuuttia täysillä, puolessa välissä kääntö. Me ei enää  moneen vuoteen olla keitetty kattilassa perunoita, koska näin tulee parempia ja nopeammin.

Ihan hyvä vinkki, kun yritän tuon sähkösyöpön hellan käyttöä vähentää. Säästyy aikaakin.

Vierailija
6980/22741 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyet lumityöt tehty. Saa nähdä tuleeko suojakeli ja räntää seuraavaksi.

Jääkaappi päässyt aika tyhjäksi, samoin pakastin. Kuullotin viimeisen sipulin ja lisäsin siihen makkaraa ja tomaatteja. Perunamuusia oli vielä jäljellä, sen kanssa meni tuo ihan hyvin. Huomenna pakko lähteä kauppaan.

Namilaatikossa sentään vielä jotakin herkkua. Pitkästä aikaa söin Anton Bergin marsipaanitäytteisiä suklaita,oli alennuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi