Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22742)
Nälkä. Ruokaa vasta torstana seurakunnasta. Onneksi tyttö saa sydä koulussa. Vi saada jemmattu kotiokin jotain. Eilen toi leiäsiivuja.
Vierailija kirjoitti:
Nälkä. Ruokaa vasta torstana seurakunnasta. Onneksi tyttö saa sydä koulussa. Vi saada jemmattu kotiokin jotain. Eilen toi leiäsiivuja.
Luulin, että eilen oli koululaisilla vapaapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Hei. Eipä niin hyvää kuulu. Viikkoa ennen joulua jalka murtui ja nyt paketissa ja leikattu. Pyörätuoli on nyt ajoneuvoni. Ei kyllä Kivaa. Olen jo vanhempi ihminen ja kestää kauan parantua. Se vähän lohduttaa, jos kevätpuolella olisi jo kunnossa. Päivät telkkua, kirjaa, ristikoita. No, vahingolle ei voi mitään. On vain kärsittävä. Mukavaa Tammikuuta kaikille.
Hyvää voimista Sinulle. Pikaista paranemista ja Onnea Uuteen Vuoteen
Onko arki alkanut teillä mukavasti? Pyhät on kivoja, mutta arki kans.
Päivän biisi: Autiomaa (Käärijä)
Osaan englantia. Ruotsia jotenkuten. Opiskelin aikoinaan myös ranskaa ja saksaa.
Voi miten toivoisin, että olisin päässyt/joutunut käyttämään oppimaani.
Tuli vaan mieleen tämä, kun äsken uutisissa ranskaa kuulin.
Millainen kielitaito sinulla on?
Tänään olikin melkoinen tuuli, kun tein pitkän kävelyn. Lähdin hieman liian ohkaisissa vaatteissa. Pihassa aamulla kolatessa tuntui lämpimältä ja se sai laittamaan kevyemmän takin. Sitten aukealla tuulikin niin paljon. Täällä selvästi talvimyrsky.
Kuitenkin minä yleensä ulkoilen kelistä riippumatta. Samalla kävin hevosia katsomassa. Ovat tulleet rohkeammiksi ja tuli pari uuttakin katsomaan. Eräs tuttu tuli oikein hirnahtaen siihen portille vastaan. Kivoja ovat.
Vien myös taas kerran tämän talon entisen asukkaan tavaroita taas roskalaatikoihin. Onneksi täällä on hyvin sopivia jätepisteitä mihin niitäkin voi heittää. Isommat jutut uhkaavat jäädä tänne vaivoikseni. Pitäisi ehkä joskus jäteasemalle viedä peräkärryllä. Tosin itse en voi niitä viedä.
Omasta kielitaidostani voin kirjoittaa, että lukion kävin niin, etten osannut enkkua lainkaan. Uusin kursseja ja meinasi kaatua kaikki siihen. Läpi vain kompensaatiolla. Häpesin sitä kaikkea ja mietin, etten voi koskaan käyttää tuota kieltä. Myöhemmin olen huomannut, että ymmärrän puhetta melko hyvin ja osaan kirjoittaa edes jotain. Oma puhumiseni on mitä on. Ruotsista en muista oikein mitään. Englantia olisi kiva käyttää, mutta ei paikkaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Tänään olikin melkoinen tuuli, kun tein pitkän kävelyn. Lähdin hieman liian ohkaisissa vaatteissa. Pihassa aamulla kolatessa tuntui lämpimältä ja se sai laittamaan kevyemmän takin. Sitten aukealla tuulikin niin paljon. Täällä selvästi talvimyrsky.
Kuitenkin minä yleensä ulkoilen kelistä riippumatta. Samalla kävin hevosia katsomassa. Ovat tulleet rohkeammiksi ja tuli pari uuttakin katsomaan. Eräs tuttu tuli oikein hirnahtaen siihen portille vastaan. Kivoja ovat.
Vien myös taas kerran tämän talon entisen asukkaan tavaroita taas roskalaatikoihin. Onneksi täällä on hyvin sopivia jätepisteitä mihin niitäkin voi heittää. Isommat jutut uhkaavat jäädä tänne vaivoikseni. Pitäisi ehkä joskus jäteasemalle viedä peräkärryllä. Tosin itse en voi niitä viedä.
Omasta kielitaidostani voin kirjoittaa, että lukion kävin niin, etten osannut enkkua lainkaan. Uusin kursseja ja meinasi kaatua kaikki siihen. Läpi
Oon huomannu, että esim tanskalaisten kanssa on ollut kiva puhua englantia. Siis kun hekään ei puhu kotikielenään. Ja huumorintaju on jotenkin samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko arki alkanut teillä mukavasti? Pyhät on kivoja, mutta arki kans.
Päivän biisi: Autiomaa (Käärijä)
Yllätyshyvä. En aiemmin oikein tykänny.
Ensimmäinen työpäivä takana tänä vuonna. Tästä se taas lähtee! Yllättävän mukavasti meni päivä, vaikka tiesin että loman jäljiltä on tiivis ja tavallista pidempi päivä.
Aamulla herätessä oli tosin sellainen olo, että "onks pakko jos ei taho", mutta työpäivän päätteeksi oli jo tosi hyvä mieli. Ja hyvä fiilis edelleen.
Sinä 15v., kirjoittele sinäkin vain rohkeasti. Ei täällä ole ikärajoja. Mukava on lueskella kaikenikäisten tarinoita.
Ihanaa viikon jatkoa kaikille!
50+ Mummeli
I need a miracle
I need an angel now, that's watching over me
Ajoimme äitini kanssa erästä pientä tietä pitkin viikkoja sitten. Lunta oli tullut jään päälle ja tie silti liukas. Sitten eräässä kulmassa auto vaan lähti heittelemään. Ei meinannut suoristua millään ja vanha auto ilman mitään luistonestoja. Ikävästi tuli juuri toisesta suunnasta vastaantulija, joka sai väistettyä kuin ihmeen kaupalla meitä, eikä hänkään ajanut ojaan.
Ehdin vaan sillä hetkellä miettimään, että mennään päin ja odotin kovaa rysähdystä. Meidän autoon tuli pientä kolhu, mutta muuten auto ehjä. Sen vuoksi melkoinen ihme, että kaikki meni noin ja kiitettiin myös toista osapuolta, kun hän osasi toimia niin hyvin. Varmaan minuutti ennen tuota kaikkea mielessäni hyräilen tuota erään biisin kohtaa. Biisi sinänsä on mitä on, mutta tuo kohta sopi hyvin siihen hetkeen. Päätin nyt kirjoittaa tämänkin ja sinänsä en ole uskonnollinen ihminen kuitenkaan.
Tää päivä meni tälleen. Nyt yöpuulle.
Hyvää yötä sinulle. Nuku hyvin 😴
Huolestuttaa välillä Suomen ja maailman tilanne, muuten menee hyvin.
Levoton
Hermostunut
Ei voi nukkua
Mukava alkaa kohta nukkumaan. Tänään oon touhunut niin paljon, että kun tulin äsken saunasta ja söin iltapalan niin eipä enää jaksanu mitään muuta tehdä kuin pestä hampaat ja sit kömmin tänne petiin. Vähän plärään tätä palstaa ja pitää lukee uutiset.
Hyvää yötä jokaisen kotiin!
Alle neljä tuntia nukuin viime yönä ja 13 tunnin työpäivä tuli tehtyä. Töistä ruokakauppaan, jossa oli todella pirteä ja iloinen kassaneiti ja naureskeli, kun kannoin hirveän määrän ostoksia sylissäni. En ole aikoihin nähnyt noin pirteää ihmistä ja hänen hyväntuulisuus tartui itseeni. Töissä kiristi nuppiani, kun töitä ladottiin mulle tolkuton määrä.
Aamukahvi juotu. Ei tässä kummempaa.
Todella hyvää. Rahaa on ja harrastuksia ja lapset sen verran isoja,että ehdin rauhassa salille. Painan nyt 60kg ,aiemmin 82kg. Joogassa käyn ja mies tekee usein kotityöt ja ruokaa,vaikka töissä rankkaa. Iso omakotitalo kohta maksettu omaksi. 10kk vielä lainaeriä. Huh. Autoja meillä kaksi. Mikäs tässä. Oma työ myös mielekäs.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvää. Rahaa on ja harrastuksia ja lapset sen verran isoja,että ehdin rauhassa salille. Painan nyt 60kg ,aiemmin 82kg. Joogassa käyn ja mies tekee usein kotityöt ja ruokaa,vaikka töissä rankkaa. Iso omakotitalo kohta maksettu omaksi. 10kk vielä lainaeriä. Huh. Autoja meillä kaksi. Mikäs tässä. Oma työ myös mielekäs.
Kerrohan, muten onnistuit painoa pudottamaan, onko pysynyt helposti lukemat.
Viipyilevä aamukahvi. Vapaa päivä. Lunta. Naapuri kolaa jo. Ihanan hiljaista.
Sinä kirjoitit justiin. Siitä se lähtee.