Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Joku mietti edellä, mitä säästöä syntyy leikkauksista.
Mitään laskelmia esim.sairaalaverkon alasajon säästöistä ei ole pyynnöistä huolimatta saatu. Sote-alueiden johtajien palkat on pääministeritasoa. Jonkin verran on sentään saatu raskasta esimiesporrasta madallutettua.
Säästöissä on ilmeisesti kyse poliittisista arvovalinnoista, omaisuuden uusjaosta. Köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu.
Ihmisiä on helppo huijata lupailemalla yhtä ja tekemällä toista. Kannattaa painaa asiat muistiin. Jos jokainen pettynyt äänestää ensi vaaleissa toisin, suunta muuttuu.
Sama ongelma kai koko Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitään laskelmia esim.sairaalaverkon alasajon säästöistä ei ole pyynnöistä huolimatta saatu. Sote-alueiden johtajien palkat on pääministeritasoa. Jonkin verran on sentään saatu raskasta esimiesporrasta madallutettua.
Säästöissä on ilmeisesti kyse poliittisista arvovalinnoista, omaisuuden uusjaosta. Köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu.
Ihmisiä on helppo huijata lupailemalla yhtä ja tekemällä toista. Kannattaa painaa asiat muistiin. Jos jokainen pettynyt äänestää ensi vaaleissa toisin, suunta muuttuu.
Joo, mut jos te äänestätte toisin kuin nyt, niin Suomi ei ole kohta enää meidän. Ettekö te vihervassarit vieläkään näe et teidän aikaansaannoksien takia Suomi on tässä tilassa nyt, eli konkurssin partaalla. Aikaisempien hallitusten sotetädit ja muut amatöörit oli nimenomaan niitä jotka lupasi kaikille kaikkea, yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, josta on koitunut tällaisten kermapersauksien maa, että kotona voi lojua tekemättä mitään ja yhteiskunta maksaa vastikkeettomasti. Meidän veronmaksajien rahoja lapioitiin eteläeurooppaan ja pohjoisafrikkaan vuosikymmeniä aivan tolkuttomia määriä vaikka meillä olisi täällä kotimaassakin niille käyttöä. Hallituksen yltiösolidaarisia kukkahattutätskyleitä käytettiin europassa hyväksi ja uskoteltiin että on meidän pienen mana etu että annamme 5 miljardia Kreikkaan jne. Amatööritouhua sanon minä. Onneksi vihdoin tuli hallitus joka pistää asiat ruotuun vaikka se jotain kirpaseekin.
Ottaa päähän nämä liukkaat kelit, jännitän niin paljon, että käännyin kotiin takaisin ovelta kun oli niin liukasta, täytyy yrittää kohta uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Raketit on hankittu, nyt vielä jotain hyvää syötävää jäkäriin.
Nostradamuksen ennustusten mukaan tulossa on Euroopan kannalta traaginen vuosi. Toivotaan, että on väärässä.
Mun on pakko kysyä, miksi hankit raketteja? Miksi paukuttelet ja pilaat ilmaa? Eikö iloita voi muutenkin? Mikä siinä raketeissa kiehtoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mut jos te äänestätte toisin kuin nyt, niin Suomi ei ole kohta enää meidän. Ettekö te vihervassarit vieläkään näe et teidän aikaansaannoksien takia Suomi on tässä tilassa nyt, eli konkurssin partaalla. Aikaisempien hallitusten sotetäd
Miksiköhän 70 luvulla oli varaa ilmaiseen terveyskeskukseen, ilmaiseen peruskouluun ym? Missä ne rahat on???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostradamuksen ennustusten mukaan tulossa on Euroopan kannalta traaginen vuosi. Toivotaan, että on väärässä.
Mun on pakko kysyä, miksi hankit raketteja? Miksi paukuttelet ja pilaat ilmaa? Eikö iloita voi muutenkin? Mikä siinä raketeissa kiehtoo?
Ei oo mikään pakko. Haluat vaan haastaa riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en haasta riitaa. Haluan oikeasti tietää, mikä raketeissa kiehtoo aikuista ihmistä! Kun meidän lähipiirissä edes nuoret ei ole niistä kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en haasta riitaa. Haluan oikeasti tietää, mikä raketeissa kiehtoo aikuista ihmistä! Kun meidän lähipiirissä edes nuoret ei ole niistä kiinnostuneita.
Ne on hienoja! Pimeällä taivaalla upea valoshow 😍
Aurinko paistaa ja kova tuuli. Käytiin kävelyllä, ei olisi ilman ropsottimia pysynyt pystyssä. Asfalttikin ihan peilijäässä.
Lämmitettiin valmisateriat.
Postissa tuli Kodin Kuvalehti ja ET. Molemmissa ristikot joita on mukava ratkoa. Nyt köllötän viltin alla ja kohta alotan lehtien luvun.
Vanha äitini on kovassa yskässä hoitopaikassaan. Saa nähdä joko keuhkokuume vie.
N kohta 68
Currykanaa, kuohuviiniä... ihana päivä :)
Olen kamalassa flunssassa jo neljättä päivää. Kuumetta 39 astetta.
Kävin kävelyllä. Kaunis aurinkoinen sää, mutta niin kova tuuli yhdistettynä liukkauteen meinasi kaataa minutkin. Eräällä aukealla oli todella kylmäkin. Linnutkin visersivät surkeana pihapuissa. Melko ihmeellistä säätä. Ei mitään kovin hyvää ulkoilua ajatellen.
Joku kirjoitti ketjusta kuinka se kertoo tarinaa monien elämästä eri vaiheineen ja tunteineen. Joillekin kuten minullekin se on vaan melkein ainoa paikka kertoa kuulumisia. Eivätkä kaikki läheiset jos niitä on välttämättä koskaan kysy mitä kuuluu. Tämäkin tuttua. Siinä mielessä tälläinen ketjukin voi olla hyvä paikka "keskustella" edes jotain ja lukea muidenkin kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
Aurinko paistaa ja kova tuuli. Käytiin kävelyllä, ei olisi ilman ropsottimia pysynyt pystyssä. Asfalttikin ihan peilijäässä.
Postissa tuli Kodin Kuvalehti ja ET. Molemmissa ristikot joita on mukava ratkoa. Nyt köllötän viltin alla ja kohta alotan lehtien luvun.
Vanha äitini on kovassa yskässä hoitopaikassaan. Saa nähdä joko keuhkokuume vie.
N kohta 68
Oi miten lepposaa, onko oikein villaviltti? Näin joulumyyjäisissä ihanan viltin, ruudukas ruskan väreissä. Rouva oli itse värjännyt langat luonnon väreillä, kutonut viltin ja pyysi siitä 90€ !!! Minä sanoin: On ainakin 200€ arvoinen, naurahti ja kertoi kalliiksi moititun... :(
Toivottavasti äitisi pärjää, taitaa olla jo ikää paljon
N64
Vierailija kirjoitti:
N kohta 68
Leppoisaa oloa 👍 tulleen pitäisi olla.
Voimia sinulle 🙏ja toivottavasti äitisi jaksaa sinnitellä ettei kuume vie 😟 keuhkokuume on ikäihmisille viimeinen matka jos yleiskunto on huono .
Vierailija kirjoitti:
Heräsin aamuyöllä jo neljän jälkeen, hyvin tavallista minulle nykyisin herätä ennen kello 5. Vastaavasti en jaksa valvoa myöhään, ihan tarpeeksi saan unta, tämä rytmi sopii minulle.
Aamukahville leivoin kauravuokaleivän; hyvää on, kohta vain muruset jäljellä, kun kahteen pekkaan on sitä syöty pitkin päivää.
Ystävän kanssa vaihdettiin puhelimessa loppuvuoden kuulumiset.
Myssykin on jo tupsua vaille valmis.
Leivinuunissa paistoin ruoaksi kinkkupizzan; ihan hyvää on sekin.
Voimia teille, joilla kipuja, sairautta, taloushuolia yms.
Omien kivistysten ja kolotusten kanssa olen toistaiseksi pärjännyt, toivottavasti jatkossakin.
Mukavaa lukea positiivista tekstiä 👍.
Minä leivon pipareita kun jäi taikinaa ja huomenna jonkun maustekakun sekä jouluiset rippeet jäljellä.
Kiitos, voimia tarvitsee kovin on kipuja ja näiden hallitus päätösten myötä leikkaus aika vain pitenee kestettävä on kun ei ole lääkäreitä " peräkylän" sairaaloissa 😟.
Lääkkeet nousee, pkl maksut nousee, lääkkeet+ 70,- korotus vuoden alussa mistä ruokaraha vähä varaisille ikä- ihmisille? Mie vielä yritän pärjätä ja uskoa toivoa että leikkaus helpottaa miunkin elon päiviä,🙏
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että joulusapuskat on loppu. Aika rasvaista ja suolaista. Läski olo. Miksi perinneruoat on niin epäterveellisiä? Ehkä silloin ennen ei ollut muuta. Nyt on. Ja ensi jouluna on tarjolla sitä muuta.
Ei minun perinteiset jouluruoat ole rasvaisia ja suolaisia; teenkin ne itse. Eihän ruokaohjeita tarvitse orjallisesti noudattaa ja silti tulee maistuvia.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin joulukortti tervehdyksen mukaan 50e joululahjaksi.Ei kelvannut ,raha palautettiin minulle.Syystä ettemme laita joululahjoja toisillemme,näim tänävuonna , viimejouluna kyllä kelpasi kalliitkin lahjat.
Ylimielinen rahansaaja palauttaa lahjoittajalle.KYLLÄ ON LOUKKAUS ANTAJALLE.Oppiipahan ,ettei enää lahjoita , koska haluaa vaan pillinsä mukaan toimivan. Rahat lahjoitan eläinsuojeluyhdistykselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N kohta 68
Leppoisaa oloa 👍 tulleen pitäisi olla.
Voimia sinulle 🙏ja toivottavasti äitisi jaksaa sinnitellä ettei kuume vie 😟 keuhkokuume on ikäihmisille viimeinen matka jos yleiskunto on huono .
Ei ole villaviltti mutta ihanan pehmeä, lämmin ja värikäs.
Kyllä minä soisin että äitini, 96vuotias muistisairas jo pääsisi pois. Elvytyskielto tehty, ei antibioottikuureja vaan hyvä perushoito loppumetreillä.
N melkein 68