Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Ihana loma jatkuu! Käytiin lasten kanssa päivällä urheilemassa pari tuntia ja nyt odottelen kultaani kotiin. Olen laittanut ruuan, kynttilöitä ja kohta sauna päälle🥰 Elämä on nyt hyvää🙏
Hyvää kuuluu!
Kotona ollaan etelä-Euroopassa. Juuri tein pihahommia lämpimässä auringonpaisteessa ja parin päivän ruuat muhii hellalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin joulukortti tervehdyksen mukaan 50e joululahjaksi.Ei kelvannut ,raha palautettiin minulle.Syystä ettemme laita joululahjoja toisillemme,näim tänävuonna , viimejouluna kyllä kelpasi kalliitkin lahjat.
Ylimielinen rahansaaja palauttaa lahjoittajalle.KYLLÄ ON LOUKKAUS ANTAJALLE.Oppiipahan ,ettei enää lahjoita , koska haluaa vaan pillinsä mukaan toimivan. Rahat lahjoitan eläinsuojeluyhdistykselle.
Olitte sopineet, ettei joululahjoja ja sinä menit lähettämään 50 euroa joululahjaksi! Kukahan tuossa ensin väärin toimi ja loukkasi toista?
Meilläkin oli joskus sovittu ettei aikuisille joululahjoja ja kuinka se anoppi toimikaan? Toi kaikille kolmelle paketit, onneksi samanlaiset ja kun tytär ja mies olivat avanneet pakettinsa, josta paljastui jonkun kaupan "kerää tarroja, saat -50% alennusta"- laseja, eipä omaa pakettia tarvinnutkaan avata kun arvasi että samanlaiset lasithan siinä on!
LOUKKAUS on kun toimitaan vastoin sopimusta, ei -50% lasit, vaikka joku voi nyt nostaa tuosta metelin, että "halveksin" lahjaa.
Onneksi anoppi huomasi ettei lahjoja edes avata ja oppi vihdoin ja viimein!
Ja alapeukkuja saa sadella, kommentti kun ei vähääkään sivua aihetta: Mitä Sinulle TÄNÄÄN kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raketit on hankittu, nyt vielä jotain hyvää syötävää jäkäriin.
Nostradamuksen ennustusten mukaan tulossa on Euroopan kannalta traaginen vuosi. Toivotaan, että on väärässä.
Mun on pakko kysyä, miksi hankit raketteja? Miksi paukuttelet ja pilaat ilmaa? Eikö iloita voi muutenkin? Mikä siinä raketeissa kiehtoo?
Olen lähtöisin aika vaatimattomista oloista. Lapsuudessani rakettien ampuminen oli yleistä. Kaikki lapset odotti sitä.
Siksi äitini pienistä rahoistaan säästi sen verran, että osti yhden raketin ja tähtisadetikkuja. Hän ampui sen raketin ja me siskoni kanssa ripustimme tähtisadetikkuja puiden oksiin säihkymään. Se oli meidän uuden vuoden juhla.
En ole itsekään varakas, mutta silti ostan aina uutena vuotena muutaman raketin. Haluan tarjota omalle lapselleni tuon ilon.
Itselleni tulee raketeista mieleen nuo lapsuuden uudet vuodet ja äiti villalapasissa asettamassa rakettia ampumapaikalle. Ja miten se raketti satoi tähtiä taivaalle ja me toivotimme toisillemme hyvää uutta vuotta.
Äitiä ei enää ole, mutta ajattelen häntä usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin joulukortti tervehdyksen mukaan 50e joululahjaksi.Ei kelvannut ,raha palautettiin minulle.Syystä ettemme laita joululahjoja toisillemme,näim tänävuonna , viimejouluna kyllä kelpasi kalliitkin lahjat.
Ylimielinen rahansaaja palauttaa lahjoittajalle.KYLLÄ ON LOUKKAUS ANTAJALLE.Oppiipahan ,ettei enää lahjoita , koska haluaa vaan pillinsä mukaan toimivan. Rahat lahjoitan eläinsuojeluyhdistykselle.
Olitte sopineet, ettei joululahjoja ja sinä menit lähettämään 50 euroa joululahjaksi! Kukahan tuossa ensin väärin toimi ja loukkasi toista?
Meilläkin oli joskus sovittu ettei aikuisille joululahjoja ja kuinka se anoppi toimikaan? Toi kaikille kolmelle paketit, onneksi samanlaiset ja kun tytär ja mies olivat avanneet pakettinsa, josta paljastui jonkun kaupan "kerää tarroja, saat -50% alennusta"- las
Pyynnöstäsi alapeukutin
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kuuluu!
Kotona ollaan etelä-Euroopassa. Juuri tein pihahommia lämpimässä auringonpaisteessa ja parin päivän ruuat muhii hellalla.
Italiassa oli uutisten mukaan lumimyräkkä. Onneksi olette jossain muualla ja aurinko paistaa.
Oivoi joulut on ohi ja kohti Uutta Vuotta
Muistatteko, kun ennen oli joulua Tuomaan päivään asti?
Ennen oli tarkat säännöt: jouluaattona ja joulupäivänä ei kyläilty, Tapanina oli tanssit ja ajelut...
... toisaalta oli tämmöstä, nykyään on eri tekemiset, ajat muuttuu, mutta jotain perinteitä soisin säilyvän
Mitä mieltä ootte
N64
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli tarkat säännöt: jouluaattona ja joulupäivänä ei kyläilty, Tapanina oli tanssit ja ajelut...
... toisaalta oli tämmöstä, nykyään on eri tekemiset, ajat muuttuu, mutta jotain perinteitä soisin säilyvän
Mitä mieltä ootte
N64
En tosiaan muista :D Ollut varmaan maalla nuo säännöt, ei kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin aamuyöllä jo neljän jälkeen, hyvin tavallista minulle nykyisin herätä ennen kello 5. Vastaavasti en jaksa valvoa myöhään, ihan tarpeeksi saan unta, tämä rytmi sopii minulle.
Aamukahville leivoin kauravuokaleivän; hyvää on, kohta vain muruset jäljellä, kun kahteen pekkaan on sitä syöty pitkin päivää.
Ystävän kanssa vaihdettiin puhelimessa loppuvuoden kuulumiset.
Myssykin on jo tupsua vaille valmis.
Leivinuunissa paistoin ruoaksi kinkkupizzan; ihan hyvää on sekin.
Voimia teille, joilla kipuja, sairautta, taloushuolia yms.
Omien kivistysten ja kolotusten kanssa olen toistaiseksi pärjännyt, toivottavasti jatkossakin.
Mukavaa lukea positiivista tekstiä 👍.
Minä leivon pipareita kun jäi taikinaa ja huomenna jonkun maustekakun sekä jouluiset rippeet jäljellä.
Kiitos, voimia
Mitä leikkausta odotat?
T. Reipas ja tunnollinen lammas poikkeuksellisesti vierailijana
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ootte
N64
Nuutin päivään, Nuutin päivään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raketit on hankittu, nyt vielä jotain hyvää syötävää jäkäriin.
Nostradamuksen ennustusten mukaan tulossa on Euroopan kannalta traaginen vuosi. Toivotaan, että on väärässä.
Mun on pakko kysyä, miksi hankit raketteja? Miksi paukuttelet ja pilaat ilmaa? Eikö iloita voi muutenkin? Mikä siinä raketeissa kiehtoo?
Olen lähtöisin aika vaatimattomista oloista. Lapsuudessani rakettien ampuminen oli yleistä. Kaikki lapset odotti sitä.
Siksi äitini pienistä rahoistaan säästi sen verran, että osti yhden raketin ja tähtisadetikkuja. Hän ampui sen raketin ja me siskoni kanssa ripustimme tähtisadetikkuja puiden oksiin säihkymään. Se oli meidän uuden vuoden juhla.
En ole itsekään varakas, mutta silti ostan aina uutena vuotena muutaman raketin. Haluan tarjota omalle lapselleni t
Kiitos, kun kerroit. Nyt ymmärrän. Äidin muistolle ja perinnettä siirtäen ammutte raketteja. Minä taas en ole koskaan ampunut, lapsuudessa maalla navetan eläimet olisivat olleet kauhuissaan, eikä meillä ollut rahaa tuollaiseen. Tähtisadetikkuja oli joskus, sain kummiltani.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ootte
N64
En tunnista noita perinteitä, mutta en olekaan ollut aktiivinen seurakuntalainen. Voithan sinä ylläpitää niitä perinteitä, jotka tuntuvat sinulle hyviltä, ja antaa muiden ylläpitää omiaan?
Raketeista pitää itsekin kirjoittaa. Meillä ei ole koskaan niitä ammuttu. Lapsuudessa maalla näinkin niitä hyvin harvoin. Asuttiin paikassa missä ei ollut naapureita jotka olisivat niitä ampuneet. Erään kerran tosin mentiin yöllä äitini kanssa isomman tien lähelle katsomaan niitä. Tykkäsin kyllä silloin katsella.
Nuoruudessa sitten raketteja näkyi enemmän. Asuttiin muualla ja siellä jopa sellainen yhteinen tapahtuma missä niitä ammuttiin. Tuolla itselle tuli silti myöhemmin ja kokemus, että ne joilla on ystäviä yms muuta porukkaa ampuvat raketteja ja viettävät aikaa yhdessä. Sitten itse yksinäisenä jäin pois tuollaisesta. Ei ollut mitään uuden vuoden viettoa muiden kanssa. Ehkä se oli silloin vaikea asia. Nykyisin itselleni tavallinen päivä tuokin.
Mukavan syksyiseltä tuntui tämä päivä. Tuntui kivalta ulkoilla tänään. Sisällä iskee kunnon väsyt ja nukahdinkin äsken. Unirytmi ihan sekaisin ja parin päivän päästä pitäisi mennä takaisin töihin. Ihan varmana tekee sitten vaikeaa nousta seitsemäksi töihin.
Tämä lomailu on ollut päänsääntöisesti syömistä ja löhöilyä. Nukuttanut myös hyvin.
Ihmiset havahtuvat siihen, kun omaan kulttuuriimme kuuluvat perinteet häivytetään, jopa kielletään, esim. juurikin joulunviettoon liittyvät. Niinpä niin, saako vielä toivottaa hyvää joulua! Eipä radiostakaan kuulunut perinteisiä kristillisiä joululauluja kuten ennen, tutut cd-levyt ja youtuben joululaulut onneksi löytyivät. Ja onneksi itse voi ylläpitää näitä arvokkaita perinteitä omassa elämässä.
Mutta tätä on haluttu vissiin, jatketaan vaan samaan malliin woketusta, tämä on siitä seurausta ja vauhti vain kiihtyy.
Hei kaikille ihmiset, ennen oli noi raketit, nyt on erilaiset elämät.
Tahtosin, että olis niinkuin ennen, mutt on eri aika nyt. Luonto kiittää, ellei raketteja...
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikille ihmiset, ennen oli noi raketit, nyt on erilaiset elämät.
Tahtosin, että olis niinkuin ennen, mutt on eri aika nyt. Luonto kiittää, ellei raketteja...
Oi ystäväin, ennen ol raketit kyl. Odottaen tuli räiskeet kyl nyt o ilot meil
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ootte
N64
En tunnista noita perinteitä, mutta en olekaan ollut aktiivinen seurakuntalainen. Voithan sinä ylläpitää niitä perinteitä, jotka tuntuvat sinulle hyviltä, ja antaa muiden ylläpitää omiaan?
Ok. Jokainen ylläpitäköön omia perinteitään. Siitä syntyy historiamme jääköön se elämään
En ole saanut aikaiseksi mitään. Haaveissa oli käyä kaupungilla ja kaupassa, mutta lopulta jaksoin vain tehdä tiskit. Luin kirjaa ja kuuntelin podcastia. Syyllisyys vaivaa, kun pitäisi saada aikaiseksi. Vuoden vaihduttua alkaa työt, jännittää, miten jaksaminen riittää. Haluaisin selittää väsymyksen sillä, että olen ekaa kertaa raskaana vkolla 11, mutta en usko, että sen ihan näin paljon pitäisi väsyttää.
Kiitos ketjusta, mukava lukea muiden kuulumisia.
En ole vihervassari enkä minkään muunkaan puolueen äänitorvi. Et voi tietää, mitä puoluetta äänestin tai mitä äänestän jatkossa. Katson puolueettomasti sen mukaan, mitä ovat saaneet aikaan. Nyt velkaantuminen, kansan kahtiajako ja kurjistuminen on huipussaan.
En kannata myöskään mustavalkoista kahtiajakoa, maailma ei ole niin yksinkertainen.
Kaikki puolueet ovat ottaneet velkaa vallassa ollessaan. On lapsellista yksinkertaistamista väittää muuta. Tällöin kyse onkin enemmän propagandasta, jolla yritetään erehdyttää ihmisiä. Taustalla on ehkä pelko, että ihmiset ymmärtävät tilanteen. En ole halukas jatkamaan tämäntyyppistä keskustelua.