Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22743)

Vierailija
6421/22743 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raketit on hankittu, nyt vielä jotain hyvää syötävää jäkäriin. 

Nostradamuksen ennustusten mukaan tulossa on Euroopan kannalta traaginen vuosi. Toivotaan, että on väärässä.

Mun on pakko kysyä, miksi hankit raketteja? Miksi paukuttelet ja pilaat ilmaa? Eikö iloita voi muutenkin? Mikä siinä raketeissa kiehtoo?

Ei oo mikään pakko. Haluat vaan haastaa riitaa.

Vastasinkin tuohon kysymykseen kyllä omalta osaltani jo.

Pakko lisätä yleisellä tasolla, että toki raketit saastuttavat ja aiheuttavat melua, mutta se on pientä verrattuna vaikka Ukrainan sodan sotkuihin. Puhumattakaan liikenteestä monissa suurvaltioissa, joissa ei ympäristö kauheasti kiinnosta.

Ajatus, että kukin omalta osaltaan voi vaikuttaa, on kaunis mutta idealistinen.

Vaikka noudattaisimme kaikkia ympäristön kannalta tärkeitä sääntöjä täällä kotimaassamme, sen merkitys planeetalle olisi hyttysenp. Itämeressä. Meitä on niin vähän eikä meidän oppimme leviä sinne, missä raha ratkaisee.

Tiedän, että tämä on monelle arka kysymys. Olisi niin kiva, kun voisimme hyvillä teoillamme pelastaa luonnon ja olla turvassa. Maailma vaan on globaali eivätkä saasteet tottele rajoja. Tämä on kyllä sääli.

Raketteja enemmän minua huolestuttaa, että Suomeen aletaan peruskallioon varastoida ydinjätettä maailmalta. Vaikka kaiken pitäisi olla turvallista, onko varauduttu luonnonmullistuksiin ja maanjäristyksiin, jotka halkovat kallioita. Ydinvoimaloidenkin piti olla turvallisia, mutta miten kävikään.Tukes onneksi tutkii vielä loppusijoitusasiaa. 

Vierailija
6422/22743 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut aikaiseksi mitään. Haaveissa oli käyä kaupungilla ja kaupassa, mutta lopulta jaksoin vain tehdä tiskit. Luin kirjaa ja kuuntelin podcastia. Syyllisyys vaivaa, kun pitäisi saada aikaiseksi. Vuoden vaihduttua alkaa työt, jännittää, miten jaksaminen riittää. Haluaisin selittää väsymyksen sillä, että olen ekaa kertaa raskaana vkolla 11, mutta en usko, että sen ihan näin paljon pitäisi väsyttää.

Kiitos ketjusta, mukava lukea muiden kuulumisia.

Onnellista odotusta! Kesävauva tulossa, helppoa nukuttaa ulkona ja pukea kevyesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6423/22743 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raketit on hankittu, nyt vielä jotain hyvää syötävää jäkäriin. 

Nostradamuksen ennustusten mukaan tulossa on Euroopan kannalta traaginen vuosi. Toivotaan, että on väärässä.

Mun on pakko kysyä, miksi hankit raketteja? Miksi paukuttelet ja pilaat ilmaa? Eikö iloita voi muutenkin? Mikä siinä raketeissa kiehtoo?

Ei oo mikään pakko. Haluat vaan haastaa riitaa.

Vastasinkin tuohon kysymykseen kyllä omalta osaltani jo.

Pakko lisätä yleisellä tasolla, että toki raketit saastuttavat ja aiheuttavat melua, mutta se on pientä verrattuna vaikka Ukrainan sodan sotkuihin. Puhumattakaan liikenteestä monissa suurvaltioissa, joissa ei ympäristö kauheasti kiinnosta.

Ajatus, että kukin omalta osa

No niin, tulihan se sieltä :D

Vierailija
6424/22743 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamahtiko kuin raketti?

Vierailija
6425/22743 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt olo on ja mietin, että kohta on tämäkin suhteellisen turha ja mitätön päivä kohta vietetty. Ei ole ollut nyt hyvä fiilis pitkään aikaan. Lähinnä olen vaan jotenkin mennyt eteenpäin. En tiedä sitten mikä syynä siihen. Ehkä tämä elämäni on niin samanlaista koko ajan. 

Raketeista vielä se, että miksi toisaalta puuttua muiden tekemisiin. Ymmärrän entisenä koiran omistajana eläinten pelkäämisen yms, mutta toisaalta mikä minä olen vaatimaan sitä, ettei muut ampuisi. Ei sekään ole oikein. Ei toisten tarvitse alkaa minulle perustella mikseivät ammu. Itse tykkään rakettien kuvioista, mutta en kovasta äänestä ainakaan enää. 

Vierailija
6426/22743 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei toisten tarvitse alkaa minulle perustella mikseivät ammu" 

Tai siis juuri toisinpäin, että miksi ampuvat raketteja. Tämä edelliseen. 

Vierailija
6427/22743 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut aikaiseksi mitään. Haaveissa oli käyä kaupungilla ja kaupassa, mutta lopulta jaksoin vain tehdä tiskit. Luin kirjaa ja kuuntelin podcastia. Syyllisyys vaivaa, kun pitäisi saada aikaiseksi. Vuoden vaihduttua alkaa työt, jännittää, miten jaksaminen riittää. Haluaisin selittää väsymyksen sillä, että olen ekaa kertaa raskaana vkolla 11, mutta en usko, että sen ihan näin paljon pitäisi väsyttää.

Mä olin raskauden ekoilla viikoilla aivan kuoleman väsynyt, en ikinä ennen ollut kokenut sellasta väsymystä. Muutaman viikon päästä se helpotti.

Vierailija
6428/22743 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joulun vapaiden jälkeen ekaa päivää töissä. Ei kiinnostanut tehdä mitään! Nukuin yön huonosti ja töissä vaan tuijottelin näyttöä ja siivosin kaapia ja notkuin kahvilla ja lounaalla niin pitkään kuin kehtasin. Toivottavasti ei jää päälle... huomisellekin kyllä jo suunnittelin sluibailua ja lyhyen päivän. Kauheeta, mutta suon sen itselleni koska yleensä olen ihan säntillinen. 

Kävin tänään myös kaupassa uuveetä varten ja kohta hipsin koisimaan. Toivon parempia unia ensi yöksi jotta jaksaa huomen illalla valvoa ja juhlia uutta-vuotta. Jotenkin helpottunut fiilis kun saa nämä kaikki pyhät ja juhlat tästä ohitse ja keskityttyä taas normaaliin, harmaaseen arkeen 😄

Vierailija
6429/22743 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tasapainoinen ihminen kyttää toisten tekemisiä. Ei raketteja eikä muutakaan. Moralistit ovat asia erikseen.

Mistähän moralisointi kumpuaa? Ehkä tarpeesta kokea itsensä tärkeäksi tai epätoivoisesta yrityksestä hallita kaikkea, pitää maailma selkeänä ja järjestyksessä.

Eipä sillä toisaalta väliä. Meitä on moneksi, moralistit jatkakoon rauhassa, heillä on siihen täysi oikeus. 

Vierailija
6430/22743 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ja hyvää uutta vuotta. Taas heräsin kello 3, onneksi nukahdin 5 uudelleen ja heräsin puoli 8 aamukahville. Kyllä on pimeää. Tänään on syntymäpäiväni mutta en pidä juhlia.

Vierailija
6431/22743 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajatus, että kukin omalta osaltaan voi vaikuttaa, on kaunis mutta idealistinen.

Vaikka noudattaisimme kaikkia ympäristön kannalta tärkeitä sääntöjä täällä kotimaassamme, sen merkitys planeetalle olisi hyttysenp. Itämeressä. Meitä on niin vähän eikä meidän oppimme leviä sinne, missä raha ratkaisee."

Kopsasin tuon yllä olevan jonkun viestistä. 

En itse mieti sitä, että jotkut muut jossain saastuttaa vielä enemmän tai tekoni ovat hyttysen paska meressä.

Elän niin, että pystyn katsomaan itseäni peiliin.

En toisten huonoilla valinnoilla ja välinpitämättömyydellä oikeuta samaa itselleni, en pystyisi elämään itseni kanssa, jos toimisin niin.

Miksi siis moni oikeuttaa itselleen tuollaisen tavan toimia, kun on kyse ympäristöstä?

Ettehän te varmasti oikeuta itsellenne rikoksiakaan siksi että niin monet niitä kuitenkin tekee? Tai väkivaltaa? Miksi teidän moraali löyhtyy vain silloin, kun on kyse ympäristöstä? Hedonismi? 

Vierailija
6432/22743 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ajatus, että kukin omalta osaltaan voi vaikuttaa, on kaunis mutta idealistinen.

Vaikka noudattaisimme kaikkia ympäristön kannalta tärkeitä sääntöjä täällä kotimaassamme, sen merkitys planeetalle olisi hyttysenp. Itämeressä. Meitä on niin vähän eikä meidän oppimme leviä sinne, missä raha ratkaisee."

En itse mieti sitä, että jotkut muut jossain saastuttaa vielä enemmän tai tekoni ovat hyttysen paska meressä.

En toisten huonoilla valinnoilla ja välinpitämättömyydellä oikeuta samaa itselleni, en pystyisi elämään itseni kanssa, jos toimisin niin.

Miksi siis moni oikeuttaa itselleen tuollaisen tavan toimia, kun on kyse ympäristöstä?

Ettehän te varmasti oikeuta itsellenne rikoksiakaan siksi että niin monet niit

Mietit näköjään aika paljonkin 😂

Vierailija
6433/22743 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko paistaa ja kova tuuli. Käytiin kävelyllä, ei olisi ilman ropsottimia pysynyt pystyssä. Asfalttikin ihan peilijäässä.

Lämmitettiin valmisateriat.

Postissa tuli Kodin Kuvalehti ja ET. Molemmissa ristikot joita on mukava ratkoa. Nyt köllötän viltin alla ja kohta alotan lehtien luvun.

Vanha äitini on kovassa yskässä hoitopaikassaan. Saa nähdä joko keuhkokuume vie. 

N kohta 68

Oi miten lepposaa, onko oikein villaviltti? Näin joulumyyjäisissä ihanan viltin, ruudukas ruskan väreissä. Rouva oli itse värjännyt langat luonnon väreillä, kutonut viltin ja pyysi siitä 90€ !!! Minä sanoin: On ainakin 200€ arvoinen, naurahti ja kertoi kalliiksi moititun... :(

Toivottavasti äitisi pärjää, taitaa olla jo ikää paljon

N64

N74 todennäköisesti

Vierailija
6434/22743 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mietin paljon. Sinullekin suosittelen sitä, jos noin meni ohi viestini sisältö. 

Vierailija
6435/22743 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mietin paljon. Sinullekin suosittelen sitä, jos noin meni ohi viestini sisältö. 

Ei kiitos, en.

Vierailija
6436/22743 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko paistaa ja kova tuuli. Käytiin kävelyllä, ei olisi ilman ropsottimia pysynyt pystyssä. Asfalttikin ihan peilijäässä.

Lämmitettiin valmisateriat.

Postissa tuli Kodin Kuvalehti ja ET. Molemmissa ristikot joita on mukava ratkoa. Nyt köllötän viltin alla ja kohta alotan lehtien luvun.

Vanha äitini on kovassa yskässä hoitopaikassaan. Saa nähdä joko keuhkokuume vie. 

N kohta 68

Oi miten lepposaa, onko oikein villaviltti? Näin joulumyyjäisissä ihanan viltin, ruudukas ruskan väreissä. Rouva oli itse värjännyt langat luonnon väreillä, kutonut viltin ja pyysi siitä 90€ !!! Minä sanoin: On ainakin 200€ arvoinen, naurahti ja kertoi kalliiksi moititun... :(

Toivottavasti äitisi pärjää, taitaa olla jo ikää paljon

N64

Lainaus ei toimi. Olisin kysynyt, tarkoitatko, että N64 onkin oikeasti 10 vuotta vanhempi?

Vierailija
6437/22743 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oivoi  joulut on ohi ja kohti Uutta Vuotta

Muistatteko, kun ennen oli joulua Tuomaan päivään asti?

Ennen oli tarkat säännöt: jouluaattona ja joulupäivänä ei kyläilty, Tapanina oli tanssit ja ajelut...

... toisaalta oli tämmöstä, nykyään on eri tekemiset, ajat muuttuu, mutta jotain perinteitä soisin säilyvän

Mitä mieltä ootte

N64

Noudatan edelleen vanhaa "sääntöä", että en kyläile jouluaattona enkä joulupäivänä. Joulurauhan julistuksen jälkeen en soittele enkä viestittele kenellekään, toki vastaan jos minulle soitetaan tai viestitellään. Joulun toivotukset hoidan jo aikaisemmin, en jätä aattopäivälle.

P.s. Enkä ole vielä ikäloppu!

Vierailija
6438/22743 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta ja hyvää uutta vuotta. Taas heräsin kello 3, onneksi nukahdin 5 uudelleen ja heräsin puoli 8 aamukahville. Kyllä on pimeää. Tänään on syntymäpäiväni mutta en pidä juhlia.

Lämpimät onnittelut ja hyvää tulevaa vuotta Sinulle!

Vierailija
6439/22743 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivoi  joulut on ohi ja kohti Uutta Vuotta

Muistatteko, kun ennen oli joulua Tuomaan päivään asti?

Ennen oli tarkat säännöt: jouluaattona ja joulupäivänä ei kyläilty, Tapanina oli tanssit ja ajelut...

... toisaalta oli tämmöstä, nykyään on eri tekemiset, ajat muuttuu, mutta jotain perinteitä soisin säilyvän

Mitä mieltä ootte

N64

Nuutin päivään, Nuutin päivään!

Totta: Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois viepi

Hupsusti kirjoitin

N64

Vierailija
6440/22743 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettehän te varmasti oikeuta itsellenne rikoksiakaan siksi että niin monet niit

Esitin asiani ehkä epäselvästi, koska käsitit viestini väärin. Ei mikään oikeuta ketään tekemään väärin missään asiassa. 

Katsot asioita mikronäkykulmasta, minä taas makrosta, siitä ero. Pointtini oli se, että emme pysty riittävästi vaikuttamaan toimillamme.

Ympäristö on globaali. Suurvallat ja suuryritykset eivät välttämättä toimi ympäristön hyväksi. Suuri uhka planeetallemme on myös valtava väestönkasvu. Ihmisiä, planeetan pahimpia tuholaisia, on jo 8 miljardia.

Planeetan kestokyky on ylitetty. Ainoat luontaiset viholliset, joilla kanta vähenee, ovat kulkutaudit, sodat ja ilmastonmuutos. Sota on tunnetusti ihmisen tapa vähentää väkeä.

Ydinjätteet peruskalliossa ovat valtava paikallinen riski maassa, jossa olisi vielä puhdasta vettä ja siedettävä ilmasto. Siksi nostin ne esiin.

Ilmastonmuutoksen edetessä suuri osa Euroopasta muuttuu asuin- ja viljelykelvottomaksi.

Pohjoiseen virtaa kymmeniä miljoonia ihmisiä. Täällä on vielä elinmahdollisuuksia. Tulevaisuuden sotia käydään elinkelpoisista paikoista.

Tänne otettavat pakolaiset tuovat erilaista geeniperimää, mikä on ihmislajin säilymisen kannalta välttämätöntä. Voi olla, että luonto karsii meitä omilla keinoillaan, niin että koko planeetan ihmismäärä on jossain vaiheessa 8 miljoonaa, ei miljardia. Tällöin luonto pääsisi toipumaan.

Mikro/makrotason eron toit hyvin esiin kirjoituksessasi. Kerrot, että toimit, kuten toimit, jotta voit elää itsesi kanssa ja pidät muunlaista ajattelua moraalin löystymisenä. Mikrotasolla ihminen keskittyy juuri omiin toimiinsa, makrotasolla asioita voi tarkastella laajemmassa yhteydessä ja arvioida niiden merkitystä kokonaisuuden kannalta. Vastuu laajenee oman elinpiirin ulkopuolelle. Ei ole kuitenkaan mitenkään väärin ajatella mikrotasolla. Monelle se on keino rajata ahdistavat asiat pois omasta elämästä. Se on hyvä puolustusreaktio, jollei kestä maailman epävarmuutta ja sattumanvaraisuutta. Jos se tuo ihmiselle lohtua ja uskoa, siitä on mittava hyöty.

Ihmiskunnan kohtaloa on mielenkiintoista pohdiskella. Väistämätön tosiasia on kuitenkin, että elämme yhtä jääkausien välistä aikaa ja olemme matkalla kohti uutta jääkautta. Se muuttaa planeettamme olot taas kerran täysin. Odottaako meitä dinosaurusten kohtalo eli vaihtaako luonto meidät toiseen lajiin on arvoitus.