Syy miksi lopetit alkoholin käytön kokonaan? Itsellä se
Että krapulat paheni kun täytin 30. Ripaska ja yrjö lensi kaksi päivää. Liian raju hinta hauskasta illasta.
Kommentit (54)
Horjahdin umpihumalassa ja löin pääni. Sairaalareissu ja lapset itkivät sairasvuoteellani. En ollut tuon jälkeen humalassa yli 10 vuoteen.
En vaan saa aikaseks nautittua alkoholia, jos ei alle prosentin kombuchaa lasketa. Ei tee mieli, edellisestä (ja tulevasta) kerrasta on ikuisuus
Olen muutaman kerran elämässäni maistanut alkoholia. Ei tehnyt vaikutusta, en pitänyt mausta. Päätin unohtaa koko aineen.
Se vie unet. Uni on tärkeää. Ei vaan pysty.
Eihän tähän mitään syytä tarvita. Pari kertaa viikossa lopetan, joskus kolmesti.
Minulla alkoholinkäyttö oli niin epäterveellistä, että kaikenlaisten fyysisten terveysongelmien kanssa tuli myös mielenterveysongelmat, kuten ahdistuskohtaukset ja paniikkihäiriö. Kaikki nuo loppuivat kun lopetin alkoholinkäytön, olen nyt ollut kohta 7 vuotta juomatta. Haluan huomauttaa, että aivojen takaisinpalautumiseen normaaliksi n.20v säännöllisen juomisen jälkeen menee aikaa. Missään viikoissa tai kuukausissa ei poistu esim ahdistuskohtaukset, siihen saattaa mennä jopa vuosi, kunnes tasapaino aivoissa alkaa normalisoitua.
Tahtoisin lopettaa. Olen hyvin nuori, en ole edes riippuvainen, mutta alkoholi huonontaa elämänlaatua paljon. Ja tekee minusta huonomman ihmisen.
Vaihdoin vähemmän haitalliseen vaihtoehtoon.
Vierailija kirjoitti:
Kenen julkkisnaisen suolistoon ryömisit kännissä peppureiän kautta piehtaroimaan ihanissa ulosteissa ja nauttimaan polttavien kaasujen tuoksusta?Ap
Joo o
Riskikulutukset rajat paukkuivat vanhempieni kuolemien jälkeen ja halusin muuttua. Kuolema ja toisten sairaudet eivät pelota enää. Jos minua väsyttää ja stressaa liikaa, en tarvitse siihen alkoholia. Masennuin entisessä työpaikassa. Kun pääsin siitä irti, se ei enää masenna minua.
Mulla myös just tuo ripuli! Muistan kun heräsin ja olin ripuloinut sänkyyn,olin vaan että mitä hel""iä? Toisella kertaa sama toistui kun oli aamutupakalla ja pieraisin.
Sitten tajusin että johtuu kaljasta! Sain ryypätä 41vuotiaaksi asti ennenkun aloin krapulassa sontia housuun.
Rasvamaksa ja kirroosi. Ei ollut vaihtoehtoa.
Sydän hakkaa liian kovaa, huono olo seuraavana päivänä, sai nolona muistella mitä typerää tuli tehtyä, ei nykyään edes maistu. Voin juoda lonkeron silloin tällöin, mutta yhden jälkeen töksähtää.
Huomasin että aloin odottamaan vesi kielellä jokaperjantaisia siidereitä niin päätin lopettaa kokonaan. Nyt raittiina jo parikymmentä vuotta
Perustyperys, joka ei osannut viisaasti ottaa. Siksi sulla lensi paskot ja okset.
Viina on tosiaan viisasten juoma.
eipä ole ongelmaa Ranskassa, vaikka viiniä (rypäleet)kasvaa joka pellolla.
En ole lopettanut täysin. Pari kertaa vuodessa, kun menen syömään parempaan ravintolaan, otan lasillisen viiniä. Oli kuitenkin ennen tapana ottaa perjantaisin töistä tullessa 16-24cl viiniä ja aina sain siitä päänsäryn ja nukuin huonommin seuraavan yön. Siksi lopetin.
Känniääliöitä on Suomessa ihan riittävästi ilman minua, lisäksi alkoholi maistuu kuvottavalle.
Valtaosa suomalaisista kuolee viinaan - lieväst sanottuna noloa.
Paskoin Primassa housuun. Tuli semmoinen puliakka olo ettei tosikaan.