Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22814)

Vierailija
4281/22814 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivää vietän. Lenkille lähdössä taivaita tähyillen: sataa ja paistaa vuorotellen. Saatan poiketa kahville konditoriaan lenkin päätteeksi. 

Ilta sujuu La Promesaa Areenalta katsoen ja sukkaa kutoen. Oon täydellisen tyytyväinen. Mitään en vaihtaisi.

Vierailija
4282/22814 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasin lasillisen viiniä ruoan kanssa. Nautin. Mietin edesmenneitä, tuonilmaisiin... monta tuttua lähtenyt tuolle toiselle puolen.

Nostan maljan heille, yritän elää hetkessä, olla läsnä.

Carpe diem🌹

Dokaat yksin.

Pidät puhetta.

Skoolaat.

Laulat jonkun laulun.

Ovikello soi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4283/22814 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on koiranpentu kotiutunut ja tulevat hyvin toimeen vanhemman koiramme kanssa. Ensimmäisen yön se nukkui sisällä, mutta kun eilisen päivän vietti enimmäkseen tarhassa vanhemman kanssa niin halusi jo samaan koppiin nukkumaan isomman kanssa. Ei sisällä olo enää kiinnostanut. Ja hyvä näin!

Kävimme aamupäivällä pienellä metsäretkellä, kantarelleja ja vaaleaorakkaita löydettiin ja vähän puolukoita.  Vielä mietinnässä mitä sienistä   tekisin tällä kertaa, puolukoista tein vispipuuroa.

Puuroa keitellessäni soitti ystäväni alueelta, missä vispipuuroa sanotaan lappapuuroksi. Hän vastasi kirjeeseeni soittamalla. Sain minä tänään ihan perinteisen kirjeenkin toiselta ystävältä.

Viikkomme on alkanut ihan mukavasti.  Illalla katsotaan telkkaria ja neulon samalla sukkaa  -  ei se neulomistaukoni kauan kestänyt!

Mukavaa ja mielenkiintoista viikkoa kaikille!

Vierailija
4284/22814 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kaupassa taas pitkästä aikaa. Löysin alesta kakunkin. Yleensä en osta tuollaisia, mutta tänään ostin niin saa äitikin käydessään ottaa. Oli todella hyvää ja en kadu ostostani. Puutarhamyymälässä oli eräs kone tarjouksessa. Olisi käyttöä, mutta hinta vähän liikaa vieläkin. Muutenkin olisi niin mukavaa istuttaa kaikkea, mutta kyllähän taimetkin maksavat. Ehkä vähitellen yritän pihaa parantaa.

Kävelin pitkän lenkin ja oli kivaa nähdä uusia maisemia. Muuten hyvin tavallinen päivä minullakin. Itsekin mietin, että eihän nämä kuulumiseni mitään erikoisia ole. Kaipa ne silti ketjuun sopivat. Tavallista elämää se monilla on. Kyllähän minäkin silti mietin, että ketä kiinnostaa. 

Youtubesta olen katsonut nyt paljon videoita missä sekä yksityishenkilöt että järjestöt  pelastavat hevosia. Monia huonokuntoisiakin myydään isoissa huutokaupoissa. Hyvin surullistakin katsottavaa ja raskaanakin olevia hevosia noissa on. Järjestöt ostavat näitä hevosia  ja yrittävät hoitaa kuntoon tai sitten inhimillinen lopetus. Kirjoitan nyt tästä, kun minusta hienoa työtä se kaikki, vaikka surullistakin. Usassa kohdellaan hevosiakin melko huonosti. Eräs nuori hevosia pelastanut nainenkin totesi kuinka kahden viikon huonokohtelu voi tehdä hevoselle niin paljon pahaa, että niiden pelkojen yms ylipääsemiseen menee vuosia ja moni ei ole ikinä ennallaan.

Olisi kiva olla osa tuollaista toimintaa ja mennä avuksi, kun hevoset kiinnostavat.  Ehkä minullakin korostuu se, etten ole osa mitään ja senkin vuoksi välillä vaikeaa sijoittaa itseäni mihinkään. Jokin porukka toisi tarkoitusta elämään. 

Vierailija
4285/22814 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään kuulla, että vuoden loppuun sovittu kotikuntoutuspalvelu loppuu ens perjantain jälkeen. Tuli ihan kulman takaa; tästä lähtien pitää hoitaa kaikki sosiaaliset tilanteet ihan yksin. Mitä enemmän aikaa on kulunut (nyt noin neljä tuntia), sitä pahemmalta olo tuntuu. Ahistaa ja pelottaa, petetty olo. Nyt mä sitten oon ongelmieni ja asioideni kanssa ihan yksin.

"Let down and hanging around

Crushed like a bug in the ground"

Vierailija
4286/22814 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin eilen työkokeilun.Teen keittiötöitä.Onhan joku paikka minne aamulla lähteä.Laitoin sitruunakakun uuniin.Vien sen huomenna tyttären perheelle.

Vierailija
4287/22814 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään kuulla, että vuoden loppuun sovittu kotikuntoutuspalvelu loppuu ens perjantain jälkeen. Tuli ihan kulman takaa; tästä lähtien pitää hoitaa kaikki sosiaaliset tilanteet ihan yksin. Mitä enemmän aikaa on kulunut (nyt noin neljä tuntia), sitä pahemmalta olo tuntuu. Ahistaa ja pelottaa, petetty olo. Nyt mä sitten oon ongelmieni ja asioideni kanssa ihan yksin.

"Let down and hanging around

Crushed like a bug in the ground"

Tsemppiä. Mullakin loppui tukihenkilö-toiminta seinään vaikeassa tilanteessa ilmoitusluontoisesti. 

Vierailija
4288/22814 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaverin kanssa kirkon lounaalla, sitten kaupassa ja menin vielä samaiselle kaverille kahville, ostin meille munkit, äsken tulin kotiin, oli oikein mukava päivä.

Vierailija
4289/22814 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin eilen Espanjaan, tänään heräilin hitaasti kahvin ja patongin seurassa, juuri muuta ei kaapissa ollut. Eli kauppareissun tein ja ostin kaikenlaista muutamaksi päiväksi, ettei tarvitse ihan joka päivä siellä hypätä. 

Juttelin puutarhurin kanssa ja suunnittelimme tulevaa.

Nukuin tunnin verran siestaa viettäessäni, nyt syön välipalaa, kohta pulahdan uimaan ja illalla ulos ihanaan pieneen ravintolaan syömään. Ihan mukava päivä.

Vierailija
4290/22814 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin eilen Espanjaan, tänään heräilin hitaasti kahvin ja patongin seurassa, juuri muuta ei kaapissa ollut. Eli kauppareissun tein ja ostin kaikenlaista muutamaksi päiväksi, ettei tarvitse ihan joka päivä siellä hypätä. 

Juttelin puutarhurin kanssa ja suunnittelimme tulevaa.

Nukuin tunnin verran siestaa viettäessäni, nyt syön välipalaa, kohta pulahdan uimaan ja illalla ulos ihanaan pieneen ravintolaan syömään. Ihan mukava päivä.

Oletko mantereella vai Kanarian saarilla? Oletko kauankin siellä? Oma asunto/vuokra?

Täälläkin lämpöä jatkuu

Suomessa siis

Vierailija
4291/22814 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän lunssan tuntua, tosin voi olla rasitusta. Yritän nukkua enempi, hyvä päivä kuitenkin. Näin myös tärkeän ihmisen päivän paras kohta. Juteltiin koulu ja harrastus juttuja, söimme ruokaa, herkuksi vielä jäätelöä.

Vierailija
4292/22814 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin autotallia ja pesin vaatteita ulos. Minulle tulee usein syksyisin sellainen into järjestelyyn. Haluan, että kaikki on kunnossa talvea varten. Pihan kunto surettaa edelleen. Pääsi villiintymään edellisen asujan toimesta ja nyt on hyvin vaikeaa enää koko pihaa saada kuntoon. Raivaussahaa en omista enkä halua käyttää, kun niin raskaskin. Mietin ettei tavallinen trimmeri taas auta. Heinikko niin pitkää ja ruohonleikkuri ei jaksa leikata. Näin en ole päässyt eteenpäin tässä. Joku kokemusta omaava voisi kertoa mihin tavallinen trimmeri pystyy.

Muuten olen tehnyt halvalla tarjouksia hyödyntäen ruokaa sekä kävellyt yli 10 km. On ollut kaunis päivä täällä. Pimeys tulee koko ajan aiemmin. Kohta en enää ehdi iltalenkkiä valossa.

En tiedä miten muut kokevat pihoissa olevat koirat. Minäkin omistin ison pk-rotuisen koiran joten en säiky jos koira haukkuu aidan takana. Täällä vaan aika monet  pitävät koiria auki ilman aitoja. Joskus uudella reitillä kävellessä mietin mikähän koira kohta jostain ilmestyy. En sinänsä pelkää, mutta jotkut koirat todella isoja ja ikävän rotuisia tämä näin entisenä "pelottavan" (rodulla huono maine väärissä käsissä) rotuisen koiran omistaneenakin todettuna. Kukaan ei varmaan halua törmätä näihin. Eräässä talossa haukkuu monia hyvin isoja koiria ja kyllä se aika pysäyttävä ääni on pimeässä. Onneksi siellä on sentään  kunnon aidat pihan ympäri. 

Muuten olen alkanut kaivata ratsastusta. Mietin vaan, ettei minusta oikein ole siihen, että täytyy joka tunnille vaihtaa hevosta. Nuoruudessa tallilla käydessä sain melko usein mennä yhdellä samalla, josta tuli tärkeä minulle. Samoin en halua oikein enää hypätä tai vääntää koulua liian totisesti. Näin on vaikeaa löytää sopivaa paikkaa ratsastukselle. Olen aina hieman jännittänyt tuota kaikkea ja nyt, kun vuosikymmen välissä niin uskallusta vielä vähemmän. Tarvitsin aiemmin ja tarvisin nytkin rauhallisen hevosen, joka ei olisi kovin säikky. Silti kyllähän sitä ratsastusta kaipaa monesti. 

Vierailija
4293/22814 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse hepo hiljaa, kanna pikku Siljaa, kanna kotiin saakka, kevyt, kallis taakka. Hihhah-haa, hihhah-haa, hepo hirnahtaa. Ihanaa, ihanaa onhan ratsastaa.

Vierailija
4294/22814 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä koko kommentointi "Mitä sinulle tänään kuuluu" on aivan idiootti keskustelupalsta, on sienestäjää, piirakan leipojaa, itsemurhaa hautovaa.

Eikö teillä ole muuta elämässä kuin kirjoitella täällä "jonnin joutavia" juttujanne 🤔?? 

Sinäpä sen sanoit :) No jos täällä kerran viikossa vierailee sängyllä lepäillessä niin en pitäisi pahana. Onko itselläsi hyvinkin mielenkiintoisia juttuja? Vai uteliaisuuttasiko kyttäät :)

Paljon parempia on, kuin täällä palstalla näkyy ihmiset kirjoittelevan  - oli pakko vastata kun esitit minulle kysymyksen, vaikka mietin kyllä vastaanko edes.... 

Vierailija
4295/22814 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä ei jostain syystä tullut uni silmään, edellinen yö olikin aika pitkäuninen, jos niin voi sanoa.

Maalasin eilen keittiön alakaappien ovet, tänään vedän toisen kerroksen ja minulla on "uusi" keittiö! Tai siis on sitten, kunhan saan maalattua myös yläkaappien ovet, niiden väri on vielä mietintämyssyssä, muutama maalipurkki löytyy työkalukomerosta.

Työtasoihin tulee uusi kontaktimuovin tapainen pinta. Teen pienellä budjetilla ajatuksena, että jos ei onnistu, niin teetän sitten kunnon keittiöremontin, mutta onpahan nyt jotain ajankulua.

Vierailija
4296/22814 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivosin autotallia ja pesin vaatteita ulos. Minulle tulee usein syksyisin sellainen into järjestelyyn. Haluan, että kaikki on kunnossa talvea varten. Pihan kunto surettaa edelleen. Pääsi villiintymään edellisen asujan toimesta ja nyt on hyvin vaikeaa enää koko pihaa saada kuntoon. Raivaussahaa en omista enkä halua käyttää, kun niin raskaskin. Mietin ettei tavallinen trimmeri taas auta. Heinikko niin pitkää ja ruohonleikkuri ei jaksa leikata. Näin en ole päässyt eteenpäin tässä. Joku kokemusta omaava voisi kertoa mihin tavallinen trimmeri pystyy.

Muuten olen tehnyt halvalla tarjouksia hyödyntäen ruokaa sekä kävellyt yli 10 km. On ollut kaunis päivä täällä. Pimeys tulee koko ajan aiemmin. Kohta en enää ehdi iltalenkkiä valossa.

En tiedä miten muut kokevat pihoissa olevat koirat. Minäkin omistin ison pk-rotuisen koiran joten en säiky jos koira haukkuu aidan takana. Täällä vaan aika monet  pitävät koiria auki ilman aitoja

Kyllä tavallisella trimmerillä tavallisen heinän saa poikki, luultavasti tarvitset sitä myöhemminkin esim. reunojen siistimiseen, joten ei ole turha ostos. Hidasta se trimmaaminen pitkässä heinikossa voi tietysti olla.

Jos osaat viikatetta käyttää, se on toinen vaihtoehto, mutta se jää sitten yhden niittokerran jälkeen varastoon lojumaan.

Vierailija
4297/22814 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä koko kommentointi "Mitä sinulle tänään kuuluu" on aivan idiootti keskustelupalsta, on sienestäjää, piirakan leipojaa, itsemurhaa hautovaa.

Eikö teillä ole muuta elämässä kuin kirjoitella täällä "jonnin joutavia" juttujanne 🤔?? 

Sinäpä sen sanoit :) No jos täällä kerran viikossa vierailee sängyllä lepäillessä niin en pitäisi pahana. Onko itselläsi hyvinkin mielenkiintoisia juttuja? Vai uteliaisuuttasiko kyttäät :)

Paljon parempia on, kuin täällä palstalla näkyy ihmiset kirjoittelevan  - oli pakko vastata kun esitit minulle kysymyksen, vaikka mietin kyllä vastaanko edes.... 

Niin niin. Huomiota kuitenkin kaipaat.

Vierailija
4298/22814 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos osaat viikatetta käyttää, se on toinen vaihtoehto, mutta se jää sitten yhden niittokerran jälkeen varastoon lojumaan."

Miten niin jää yhden niittokerran jälkeen varastoon lojumaan?

Viikatteella niittäminen toki raskasta, mutta itse pidän siitä. Käy hyötyliikunnasta. Olen ajatellut jostain hankkivani uuden. Pitäisi myös opetella teroittaminen.

eri

Vierailija
4299/22814 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sää kun aurinko paistaa. Pian mies sutii päähäni tyvivärin sitten huolellinen hiusten pesu. Leikkaa myös nurmikon kun aurinko ensin kuvannut ruohon. Masennusta vastaan taistelen, nostin itse lääkkeen määrää. 

Vierailija
4300/22814 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niin. Huomiota kuitenkin kaipaat.

Älkää viitsikö, järkevät ihmiset. Täällä on paljon ketjuja, joissa voi väitellä ja kinastella. Voitaisiin pitää tämä ketju vapaana niistä.