Onko sinulla sekainen/sotkuinen koti? Sellainen että tavaroita on pitkin lattiaa, tasoilla yms?
Onko asia ihan ok sinulle vai häiritseekö se koskaan? Siivoatko vieraita varten? Mistä epäsiisteys sinun tapauksessasi johtuu?
Kommentit (12)
On, raivaan juuri ullakkoa ja myyn Vintedissä tavaraa niin sitä roinaa on erinäisissä paikoissa. Ei häiritse mua juurikaan, vieraita ei käy.
On. En halua elää. Vieraita ei käy. Välillä mietin, että pitäisi varmaan siivota, ja välillä laitankin tavaroita paikoilleen. Mutta ei erityisesti jaksa kiinnostaa, koska haluan vain kuolla.
Ei ole sotkuista tai likaista, mutta kirjoja kerääntyy kaikille tasoille ja vaatteita tuolien selkämyksille. Kumminkin kerran parissa viikossa siivoan ja järjestelen kaiken. Vieraita ei käy.
Ei ole sotkuista ja meillä käy vieraita 1-2 vuodessa.
Ei ole. Ennen olin vähän siivousnatsi, en ole enää, en jaksa. Pölyä ja kissankarvoja voi olla, ei häiritse minua, mutta tavaroiden pitää olla paikoillaan. Tavaraa kukkuroillaan olevat tasot ja pöydät ärsyttää.
On. Meidän ruokapöytä eim on aina puoleksi täynnä mainoslehtiä, leipä pusseja jne. Sikaisesti elävää vaimoa ei kiinnosta siisteys vähääkään. Itse aina siivoan, mutta vaimon jäljiltä on kuin sikolätti
Valitettavasti on. Sain perinnöksi astioita ja kalusteita ja nyt ennen tilava kämppä on täynnä roinaa. En ole nykyään jaksanut enää oikein siivoilla, kun kaikki näyttää ihan samalta - siivosi tai ei.
Mun mielestä on aina ollut kodikasta ja viihtyisää, että on paljon kaikenlaista esillä eri tasoilla ja lattiallekin sijoitettuna. Eli oma kotini on sen mukainen, paljon kaikenlaista esillä ja suurpiirteisenä se on välillä myös vähän sotkuinen. Mut sellainen ei haittaa.
On hieman tavaraa tasoilla yms. En järjestele kunnolla usein, pidän kyllä hyvää huolta että koti on puhdas. Energia menee muihin asioihin eikä minua häiritse epäjärjestys, likaisuus kyllä häiritsisi. Kaikki vieraat jotka käyvät ovat sellaisia joiden vuoksi ei tarvitse järjestellä. Jos joku vieraampi ihminen tms kävisi kylässä niin järjestäisin sitä varten.
On kyllä. Säilytystilaa kaksiossamme on liian vähän. Pyrin siivoamaan vieraita varten. Mutta esim. Vaatehuone on sekasotkussa. Häiritsee kyllä.
On. Siivoan kyllä joka viikonloppu, mutta jo alkuviikosta alkaa näkyä pientä tavarakaaosta, esim kerran käytettyjä vaatteita tuoleilla ja astioita olkkarissa. Likaa ei ole.
Tavaroita saa kyllä olla tasoilla esillä, en pidä sitä epäsiisteytenä.
On. Kyllä. Ei juurikaan haittaa. Joskus siivoan vieraita varten.
En näe, eikä haittaa, jos huomaan. Ja olen myös laiska.