Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 22199: "Ihania matkamuistoja. Jokos teillä oli siskos kanssa reissukuvienkatseluilta?"

Ei ole vielä ollut. Isä on pitänyt mun siskoni kiireisenä aina, kun siskoni on ollut kaupungissa. Mahdollisimman vähänhän mun sisko täällä on. Ja vaikka itse olen kaikkea muuta kuin mökki-ihminen (vieläpä paikassa, jossa on vain ulkohuussi eikä vesijohtovettä ), niin mä ymmärrän mun siskoani oikein hyvin. Mökki on hänelle se paikka, mihin pääsee pakoon lähes kaikkia velvollisuuksiaan ja missä saa olla ihan rauhassa. Mutta kunhan nyt ilmaantuu taas joskus kaupunkiin, niin pitää sopia reissukivienkatseluilta. 

Vierailija
22182/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vielä totean, että minusta jotkut tämän ketjun viestit ja viestien sävy on hyvin häiritsevää ja ikävää. Jos minä olisin tämän ketjun ap ja joku kirjoittaisi minusta tänne noin kauheaa ja ilkeää tekstiä niin kyllä se vaikuttaisi minuun. Olen yli puolet elämästäni saanut kuulla kaikkea ikävää ihmisiltä ja minut on arvosteltu muiden toimesta ikävällä tavalla. On pilkattu, huudeltu ja puhuttu pahaa ihan hirveästi.

Niin paljon, että vaikka nyt taas on ollut rauhallisempaa elämää itselläni (kiitos siitä) niin silti minulla on aina taustalla ajatus, että kuka seuraavaksi kehtaa huudella jotain. Joskus mietinkin sitä kaikkea, että vaikka minullekin sanotaan, että "ryven menneessä" tai "reagoin liikaa" tms niin kyllä jokainen varmaan pelästyisi hieman jos saisi kuulla ilkeää huutelua ja pilkkaa joistakin jutuista mitkä liittyvät ikäviin puheisiin sinusta ja aiempaan kiusaamiseen. Täysin yllättäen jossain kauppareissulla tai kadulla kulkiessa. Silti en minäkään haluaisi välittää, mutta välillä mietin kuka taas on kuullut minusta jotain ikävää. Ja kyllä sekin tuo häpeää jos moni uskoo sinusta mitä vaan heille on puhuttu. 

Näin jos saisin vielä täällä kuulla ikävyyksiä niin kyllä se vaikuttaisi minuun, vaikka jollekin tämä on vaan palsta ja oikeasta elämästä erillinen asia. Sitten saamme kuulla esim julkisuuden henkilöiltä, kuinka ikävät viestit ja arvostelu tms vaikuttaa heihin ja kokevat ne jutut vaikeina asioina.

Näin, vaikka emme julkkiksia täällä luultavasti olekaan niin silti pitäisi muistaa se, että siellä on oikea ihminen lukemassa ne kirjoittamasi viestit. Pitäisi miettiä onko teksti sellaista, että voisit esim antaa läheisesi lukea sen tai jos sinulla ei läheisiä ole niin pitäisi miettiä sisimmässään tuoko viestini pahaa maailmaan vai hyvää ja sen mukaan kirjoittaa sanansa. Minäkin voisin paremmin ja uskoisin itseeni sekä arvostaisin itseäni paljon enemmän jos jotkut olisivat joskus arvostaneet minua senverran, että olisivat jättäneet ne ilkeät puheet, juorut ja kiusaamisen väliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22183/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurattiin ikkunasta kun linnut meni vanhasta muistista juomaan ja kylpemään. Jäässähän vesi oli, siinä tepastelivat ihmeissään.

No mies juoksutti lämmintä vettä heille.

Mukavaa katsottavaa kun tintit pärskii vedessä.

Vierailija
22184/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävimme asioilla keskustassa, mm. ruokakaupassa, apteekissa.    

Kun tulimme kotiin vaihdoimme omaan autoon talvirenkaat.   Nyt voi talvi tulla :)

Syyskesän viimeisestä ahvensaaliista tein sardiineja, leivinuunissa haudutan noin 5 tuntia. Sitten herkuttelemme!

Hyvää viikonloppua jokaiselle!

Vierailija
22185/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasse Norres - lepää rauhassa

Jonkun lehtijutun perusteella elinaikaa oli ennustettu jouluun asti.

Tätäkö ap pilkkasi? Suositteli suurempaa morfiiniannosta? Jouluun oli luvattu elinikää sillekin vanhukselle. Häpeä ap! 

Mäkin muistan tämän. Oli lokakuussa kun ap kirjoitteli valtavasti ja luuli kait kuolevan  vastaavan hänelle. Kiusasi ja käski ottamaan tuplasti morfiinia, että kuolisi nopeammin. Silloin mäkin järkytyin tuosta kirjoittelusta. Vaikka oli kännissä, kertoi itse ottaneensa, niin oli törkeää puhetta.

Tämä oli silloin kun ap;n varkaus paljastettiin. Hän suuttui ja rähj

Lopettaisit hyvä ihminen ryyppäämisen. Mitä sinä täällä kännissä häiriköit. Minä jo ihmettelinkin. Mörriankeuttajahäirikkö aamusta alkaen kännissä riehuu - yäk.

Vierailija
22186/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

22199

Poistuu taas, toivottavasti häijyt häiriköt

Vierailija
22187/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä totean, että minusta jotkut tämän ketjun viestit ja viestien sävy on hyvin häiritsevää ja ikävää. Jos minä olisin tämän ketjun ap ja joku kirjoittaisi minusta tänne noin kauheaa ja ilkeää tekstiä niin kyllä se vaikuttaisi minuun. Olen yli puolet elämästäni saanut kuulla kaikkea ikävää ihmisiltä ja minut on arvosteltu muiden toimesta ikävällä tavalla. On pilkattu, huudeltu ja puhuttu pahaa ihan hirveästi.

Niin paljon, että vaikka nyt taas on ollut rauhallisempaa elämää itselläni (kiitos siitä) niin silti minulla on aina taustalla ajatus, että kuka seuraavaksi kehtaa huudella jotain. Joskus mietinkin sitä kaikkea, että vaikka minullekin sanotaan, että "ryven menneessä" tai "reagoin liikaa" tms niin kyllä jokainen varmaan pelästyisi hieman jos saisi kuulla ilkeää huutelua ja pilkkaa joistakin jutuista mitkä liittyvät ikäviin puheisiin sinusta ja aiempaan kiusaamis

Aikuisen kynästä vastaus, vaikkei lainaus näykään :)

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 22203: Ymmärrän hyvin, mitä tarkoitat. Menneisyydessä koetut ikävät asiat vaikuttaa vielä nykypäivänäkin. 

Mä olen asunut aina kaupungissa. Ensin Helsingissä ja sitten Vantaalla. Tai no asuin mä aikoinaan pari kuukautta Heinolassa (kaupunki tosin sekin, mutta pienempi kuin Helsinki ja Vantaa), mutta koska poikaystävä jäi Helsinkiin, jätin aika nopeasti opinnot Heinolassa kesken ja palasin kotiin. Kun on koko ikänsä totttunut siihen, että ei edes tiedä, keitä kaikkia samassa taloyhtiössä asuu, ei myöskään ole tullut sellaista tunnetta, että mitähän tuokin nyt musta ajattelee tai puhuvatko  musta jotain pahaa. Eiväthän hekään tiedä, mitä mä heistä ajattelen. Nyt olen asunut jo 34 vuotta samassa paikassa ja toki tässä lähiössä pidempään asuneet - varsinkin koiranomistajat - tunnistaa mut vähintään ulkonäöstä (koiranomistajat tosin koirani ulkonäöstä) , mutta edelleenkään puolin eikä toisin ole mitään väliä, mitä joku ajattelee. Kun ei ole oikein edes mahdollista ajatella jokaisesta vastaantulijasta jotain. Jos lähtee kotilähiöstä lähimpään kauppakeskukseen, tulee vastaan tuhansia ihmisiä. Ihmisiä, joita ei ole välttämättä koskaan edes yhtään missään aiemmin kohdannut. Isoissa paikoissa siis katoaa massan sekaan ja vaikka se ehkä joidenkin mielestä olisi ikävä juttu, niin mun mielestä se on vaan hyvä juttu. Täällä voi pukeutua miten haluaa, laittaa hiuksensa miten haluaa (vaikka sateenkaaren väreihin) jne eikä ketään loppujen lopuksi kiinnosta. 

Sitten asiaan vaikuttaa tietenkin myös ihmistyyppi. Jotkut ovat omia itsejään aina ja jotkut taas ei. Mulla on ollut elämässäni useampikin "rooli". On ollut mm työminä, edustusminä ja siviiliminä. Siviiliminä olen se oikea minä, mutta jos ja kun mulle on maksettu siitä, että esitän olevani jotain muuta, niin palkkani eteen olen sitten esittänyt. Tämä on näkynyt ihan niinkin yksinkertaisissa asioissa kuin pukeutumisessa. Vapaalla käy ne nk pieruverkkaritkin, mutta edustustilaisuuksiin tietenkin pukeudutaan tilaisuuden vaatimalla tavalla. Mulle tällainen kameleonttina oleminen on ollut ihan ok, mutta kaikille ei olisi. 

Vierailija
22189/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todisteet varkaudesta puhuu kyllä ap sua vastaan. Kävin katsomassa 15.10.   klo 14.32 äikkä esittelee otsikon ja klo 14.40 sinä avaat sen nimisen ketjun omissa nimissäsi.  Ihan  selvät todisteet. Äikkä kertoi ketjussakin sen olevan hänen, silti  vielä valehtelet. Törkeää.

Moraalisesti väärin ja laillisesti tekijänoikeuden rikkomista.  Oli alkuperäinen kenen vaan, niin sinä olet varastanut toiselta idean ja otsikon. Hävytöntä käytöstä aikuiselta.

Usko jo, tuon tylsimysketjun aloittaja EI OLE Doris. Voit lakata syyttämästä häntä. Tiedän, kuka sen aloitti.

Mikä sivupersoona nyt? Bloggari? Yh-äiti? Anonyymi?

Vierailija
22190/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasse Norres - lepää rauhassa

Jonkun lehtijutun perusteella elinaikaa oli ennustettu jouluun asti.

Tätäkö ap pilkkasi? Suositteli suurempaa morfiiniannosta? Jouluun oli luvattu elinikää sillekin vanhukselle. Häpeä ap! 

Mäkin muistan tämän. Oli lokakuussa kun ap kirjoitteli valtavasti ja luuli kait kuolevan  vastaavan hänelle. Kiusasi ja käski ottamaan tuplasti morfiinia, että kuolisi nopeammin. Silloin mäkin järkytyin tuosta kirjoittelusta. Vaikka oli kännissä, kertoi itse ottaneensa, niin oli törkeää puhetta.

Tämä oli silloin kun ap;n varkaus paljastettiin. Hän suuttui ja rähjäsi ja kiroili. 

Vierailija
22191/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästi kirjoittava, sanon suoraan, jos näen ap;n kirpparilla tai muualla. Seison sanojeni takana. Kaikki on totta. 

Vierailija
22192/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkästi kirjoittava, sanon suoraan, jos näen ap;n kirpparilla tai muualla. Seison sanojeni takana. Kaikki on totta. 

Sitten sinä olet itse kiusaajien puolella. Sanon sen tähän suoraan. Minustakin on puhuttu mitä vaan ja tehty muiden puheissa ihan toisenlainen ihminen. Näin jokainen joka uskoo niihin puheisiin valitsee itse  puolensa. Näin toivon ettet sinä ole se ihminen joka huutelee missään asiattomuuksia muille. Muista se, että tuollainen ylittää esim kunnianloukkauksen rajat. Omassa tapauksessa ne on jo ylitetty ja kenelläkään ei saisi olla oikeutta häiritä ja pilata kenenkään elämää. Ei teoriassa saisi, mutta se mikä on paperilla totta ei todeiru oikeassa elämässä. Jääköön tämä osalta tähän. 

Vierailija
22193/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi jo saman päivän jankkaukset uudestaan, eipä enää uutta keksinyt.

Ai niin, kohta on rivojen törkyjen vuoro, vai mitä ru jankkari?

Vierailija
22194/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörrin listaukseen ei enää sovi lisää samalle sivulle, syntilista on pitkä.

Olisin vaan lisännyt sen, että perusteetta, ventovieraiden ihmisten kirjoitteluista häirikkö  kerää ihme listaa ja syyttää ap:tä kaikesta tuosta.

Täällä on kymmeniä kertoja kerrottu, miten kuka vaan voi allekirjoittaa toisen nimellä, jos ilkeillä tahtoo. Pois lukien rekisteröityneet. Ja iso osa mistä ap:tä täällä solvataan, on ilman mitään allekirjoitusta. Miksi nekin täällä "suurena totuutena" listataan ap: kynästä tulleiksi.

Voisit jankkaaja myöntää, että salapoliisityösi ei ole lähellekään aukotonta. Ei pätisi oikeudessa.

Mummelikin on täällä leikkinyt Miss Marplea. Olen kerännyt tietoja kauan. Meinasin jo eilen puuttua tähän, mutta annoin olla.

Tänään kun vaino jatkuu, kirjoitan tämän. Lähellä kunnianloukkausta ollaan. 

Varo häirikkö. Lopeta. Toimintasi lähestyy rikollista. 

Älä suotta ilmianna tätä. Minulla on kopio.

Jos vaino ja uhkailu jatkuu, ilmoitan eteen päin.

Vierailija
22195/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaalle vastauksena edelliseen viestiin. 

Minäkin monesti mietin, että kaupunki tuo ns turvaa olla sellainen kuin haluaa ja antaa rauhaa ihmiselle elää omaa elämäänsä. Itse en ole aina asunut maalla, mutta tuo yksikin ja pahin alue missä asuin on kaupunkiin kuuluva erillinen alueensa. Näin tuollainenkin paikka erottuu ja on vähän liian pieni paikka vielä eli helppoa kiusata muutamia ja aiheuttaa pahaa.

Toisaalta eipä tuollainen noin alle 100 000 asukkaan kaupunki paljon vielä auta muutenkaan. Kokemusta on siitä, että ihmiset kummasti tuntevat toisiaan mitä sain esim harrastuksissa kokea. Aina joku oli jonkun kamu ja juuri sellaisen ihmisen mitä en olisi toivonut. Näin, kun tässä elämääni mietin niin ehkä koen vaan Suomen isoimmat kaupungit ns sellaisina missä saa mennä juuri  niinkuin jokainen tahtoo yms miten asiaa juuri kuvailitkin hyvin jos haluaa oikein kärjistää asiaa. 

Toisaalta en minä silti ole itseäni muiden takia muuttanut. Toisaalta voin olla hieman varovainen ja en halua nykyisin herättää huomiota itseeni. Näin en valitsisi mitään kovin erikoisia vaatteita tms. Samalla, kun kirjoitit että sinulla on eri "minät" sen mukaan oletko esim töissä vai et, niin minä taas vedän aikalailla samaa roolia kaikkialla. Toki olen asiallinen mitä töissä olen ollut tai koulussa, mutta en kovin erottele itseäni näiden asioiden myötä.

Ehkä minulla korostuu enemmän se, että uskallanko olla oma itseni eri paikoissa ja monesti en ole aidosti sellainen ihminen esim rohkeuden perusteella mitä toivoisin. Olen oikeasti melko spontaani ihminen kuitenkin ja sitten jos en uskalla tai pysty olemaan sellainen kuin toivoisin (esim koulussa aikoinaan, tai ikävässä työharkkapaikassa) niin se syö minua paljon ja tavallaan alistuin liikaa siihen, että minun pitäisi olla toisenlainen, että kelpaan. Samalla voin miellyttää muita tiettyyn rajaan asti ja olla mukava, mutta jos se ei auta niin sitten olen todennut, että minä en tavallaan alennu miellyttämään muita sen enempää.

Näkyi koulussa esim siinä, että jättäydyin yksin ja olin ilman seuraa jos muut kohtelivat huonosti eli yrittänyt roikkua porukassa mikä alentavasti kohteli minua. Häpesin yksinäisyyttä, mutta kärsin enemmän siitä, että olisi pitänyt olla väärässä porukassa.

Samalla en pelännyt yksinäisyyttä kuitenkaan ja koin sen parempana valintana kuin ns tasapainoilla muiden ehdoilla ja antaa muiden kerta toisensa jälkeen kohdella miten sattuu. Ehkä näillä eväillä selvisin yläkoulun ja lukion loppuun. Olin yksin ja kiusattiin, mutta en alentanut itseäni yrittämällä miellyttää ikäviä ihmisiä. Toki joitakin mukavia oli niinä vuosina myös eli en yleistä. Jääköön tämä nyt tähän. On ollut päivä, kun mietin kaikkea paljon. 

Vierailija
22196/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin vaan lisännyt sen, että perusteetta, ventovieraiden ihmisten kirjoitteluista häirikkö  kerää ihme listaa ja syyttää ap:tä kaikesta tuosta.

Täällä on kymmeniä kertoja kerrottu, miten kuka vaan voi allekirjoittaa toisen nimellä, jos ilkeillä tahtoo. Pois lukien rekisteröityneet. Ja iso osa mistä ap:tä täällä solvataan, on ilman mitään allekirjoitusta. Miksi nekin täällä "suurena totuutena" listataan ap: kynästä tulleiksi.

Voisit jankkaaja myöntää, että salapoliisityösi ei ole lähellekään aukotonta. Ei pätisi oikeudessa.

Mummelikin on täällä leikkinyt Miss Marplea. Olen kerännyt tietoja kauan. Meinasin jo eilen puuttua tähän, mutta annoin olla.

Varo häirikkö. Lopeta. Toimintasi lähestyy rikollista.&nbs

Voi rakas mummeli. Kun minä tunnen tämän tyypin. Tiedän miten hän puhuu. Ja mikä ei ole totta. Suuin osa on feikkiä.  Pullea pontsopyllerö on hyvin tuttu. Jatka vaan leikkiäsi.

Vierailija
22197/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varo häi

Kiva kun vanhuksilla on tekemistä. Hienoa  mummeli. Ei tule dementia niin helposti.

22198/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt täälläkin sataa lunta, kivaa! On ainakin hetken aikaa maisema valkoinen. 

Vierailija
22199/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullea pontsopyllerö! Uusi persoona.😊

Vierailija
22200/24139 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2202 poistui taas

Ketju on lukittu.