Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22235)
Vierailija kirjoitti:
2202 poistui taas
monta viestiä. Joku muisteli häirikön saman rivin spämmäystä sivukaupalla -->> Puff
Joku kirjoitus oli ap:n yrityksestä oikoa valheita, ei mitään tehoa, solvaus vaan jatkui. Ei ollut yh äiti ynnä muuta totuuksia haihtui savuna ilmaan...
Ja jankutus jatkuu. Miten jaksaa koko päivän samaa höpinää?
Jaksan hyvin.😊 Kiitos vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tähän vielä totean, että minusta jotkut tämän ketjun viestit ja viestien sävy on hyvin häiritsevää ja ikävää. Jos minä olisin tämän ketjun ap ja joku kirjoittaisi minusta tänne noin kauheaa ja ilkeää tekstiä niin kyllä se vaikuttaisi minuun. Olen yli puolet elämästäni saanut kuulla kaikkea ikävää ihmisiltä ja minut on arvosteltu muiden toimesta ikävällä tavalla. On pilkattu, huudeltu ja puhuttu pahaa ihan hirveästi.
Niin paljon, että vaikka nyt taas on ollut rauhallisempaa elämää itselläni (kiitos siitä) niin silti minulla on aina taustalla ajatus, että kuka seuraavaksi kehtaa huudella jotain. Joskus mietinkin sitä kaikkea, että vaikka minullekin sanotaan, että "ryven menneessä" tai "reagoin liikaa" tms niin kyllä jokainen varmaan pelästyisi hieman jos saisi kuulla ilkeää huutelua ja pilkkaa joistakin jutuista mitkä liittyvät ikäviin puheisiin sinusta ja aiempaan kiusaamiseen. Täysin yllättäen jossain kauppareissulla tai
Vastasin tähän pitkästi -->> puff
Sinne katosi :(
Puutun nyt tähän päiväkoti-ikäisten tappeluun sen verran, että jos sulla on joku hyvä idea, niin älä nyt hyvänen aika möläytä sitä muille. Ja sitten itke, kun joku muu toteuttikin sun ideasi. Ole asiasta ihan hiljaa, toteuta se itse ja syytä vasta sen jälkeen jotain siitä, jos joku plagioi sua. Ja jos joku nyt hölmöyksissään keuhkoaa jostain laittomuudesta, niin kannattaa perehtyä lakiin ensin. Patenttioikeudet ja tekijänoikeudet ei Suomen lainsäädännön mukaan koske sitä, jos joku yksityishenkilö on ihan omasta vapaasta tahdostaan kertonut jollain keskustelupalstalla jonkun hyvän idean koko maailmalle ja sitten joku toinen toteuttaa sen idean.
Nytkö täällä jo diagnooseja jaellaan? Soteuudistus + valelääkärit? Juuu ja jeee
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Puutun nyt tähän päiväkoti-ikäisten tappeluun sen verran, että jos sulla on joku hyvä idea, niin älä nyt hyvänen aika möläytä sitä muille. Ja sitten itke, kun joku muu toteuttikin sun ideasi. Ole asiasta ihan hiljaa, toteuta se itse ja syytä vasta sen jälkeen jotain siitä, jos joku plagioi sua. Ja jos joku nyt hölmöyksissään keuhkoaa jostain laittomuudesta, niin kannattaa perehtyä lakiin ensin. Patenttioikeudet ja tekijänoikeudet ei Suomen lainsäädännön mukaan koske sitä, jos joku yksityishenkilö on ihan omasta vapaasta tahdostaan kertonut jollain keskustelupalstalla jonkun hyvän idean koko maailmalle ja sitten joku toinen toteuttaa sen idean.
Asiaa :)
Vierailija kirjoitti:
Pitkästi kirjoittava, sanon suoraan, jos näen ap;n kirpparilla tai muualla. Seison sanojeni takana. Kaikki on totta.
Ap hoi. Laita nauhotus päälle, jos liikut ton hönön lähellä -->> kunnianloukkaus! Todisteita valheista ei taida olla, ei päde oikeudessa!
Nro 22211: Mä olin lapsena melko arka ja ujo. Koulussa vihasin yli kaiken kaikkia esitelmien pitämisiä yms. Ylipäätään sitä, että joutui olemaan jollain tavalla huomioin keskipisteenä. Oli mulla ystäviä ja kavereita, mutta en koskaan ollut mikään porukan suosituin. Olen aina viihtynyt paremmin pienissä porukoissa kuin suurissa. Mieluiten ihan vaan kahdestaan jonkun kanssa. Kansakoulussa olin myös jossain määrin koulukiusattu. Letistä vedettiin ja kuinkahan monet lumipesut tuli silloin saatua. Kun opettajalle siitä sanoi, niin opettajan kommentti oli vaan, että "rakkaudesta se hevonenkin potkii". Eipä niihin tilanteisiin aikuiset koskaan puuttuneet yhtään mitenkään. Mutta joo, vuosikymmeniä myöhemmin mua eniten letistä vetänyt ja eniten mulle lumipesuja antanut poika oli jostain somesta löytänyt mun yhteystietoni ja laittoi viestiä. Kysyin, olenko se tyttö, johon hän oli jo 9-vuotiaana palavasti rakastunut. Ja olinhan minä sitten se. Eli ainakin si
Sull on kyl hauska tapa kirjottaa. Varo vaan ettei suaki kohta syytetä aloittajan klooniks, melkei kaikki muut on jo siihen yhdistettykin :)
Vierailija kirjoitti:
Vain 8 minuuttia oli aikaa avata ketju. Varas juoksi nopeammin. Moraalisesti todella törkeää. Anteeksipyyntökin olisi paikalkaan.
Mitä kohtaa tässä et ymmärrä:
Joku kirjoitti ketjussa jotain, ei allekirjoitusta edes, saati rekkausta!
Joku toinen avasi ketjun, ei väittänyt edes otsikkoa omakseen.
Tämä koko asia ei liity tähän ketjuun lainkaan.
Vastaa, ole hyvä.
D ei avannut sitä toista ketjua. Mene sinne riitelemään siitä ketjusta.
Mutta vastaa ensin, mikä on yllä epäselvää?
Sit voit luikkia sinne rähjäämään.
Voi kun minä tänne kirjoitin omia kuulumisia päivänä muutamana ja olikin silloin hiljaista tässä ketjussa. Kuitenkin niitä harvojakin kuulumisia muilta ihmisiltä oli mukava lukea ja tuntui, että ne oli ajatuksella ja sydämellä kirjoitettuja, lyhyemmät tai pitemmät kuulumiset.
Nyt on sitten sellaista härdelliä, ettei mukana pysy eikä kerkeä edes lukea kaikkia viestejä, kun niitä poistatetaan. Mietin vaan, että kaunis päivä ollut tänäänkin enkä kyllä haluaisi yhtäkään päivää käyttää mihinkään jonninjoutavaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä avasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä avasi!
Todista! Valetta.
Ihanaa kun on vapaa viikonloppu eli ei ole ohjelmaa lyöty lukkoon. Huomennakin pitäisi paistaa aurinko. Olin kodin ulkopuolella tänään päivän ja se on virkistävää. Usein on niin tylsää ettei sitä edes huomaa. Pitäisi keksiä jotain uutta mistä saisi energiaa. Lähden kävelylle jos vaikka inspiraatio iskisi. Mitä ohjelmaa voisi keksiä la ja su? Jouluvalojen laittoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä avasi!
Todista! Valetta.
Ok. Menen sinne sitten kysymään kuka sen avasi. Kuka oli äikän pikkupiika-apulainen.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun minä tänne kirjoitin omia kuulumisia päivänä muutamana ja olikin silloin hiljaista tässä ketjussa. Kuitenkin niitä harvojakin kuulumisia muilta ihmisiltä oli mukava lukea ja tuntui, että ne oli ajatuksella ja sydämellä kirjoitettuja, lyhyemmät tai pitemmät kuulumiset.
Nyt on sitten sellaista härdelliä, ettei mukana pysy eikä kerkeä edes lukea kaikkia viestejä, kun niitä poistatetaan. Mietin vaan, että kaunis päivä ollut tänäänkin enkä kyllä haluaisi yhtäkään päivää käyttää mihinkään jonninjoutavaan.
No on ollu häiriköintiä. Koko päivä. Välillä oon käynyt kurkkaamassa, jos meinas johonkin kommentoida, jo oli kadonnu. Kai kymmeniä kommentteja poistunut.
Ei se määrä vaan laatu, viesteissä. Tänään ollut enimmäkseen vain määrää, kiitos häirikön ;(
Vierailija kirjoitti:
Vain 8 minuuttia oli aikaa avata ketju. Varas juoksi nopeammin. Moraalisesti todella törkeää. Anteeksipyyntökin olisi paikalkaan.
Olisi pitänyt avata oma uusi ketju ensin itse ja vasta sitten kertoa ideansa. Jos mä jätän vaikka kuppilan pöytään lompakkoni ja häivyn kahdeksaksi minuutiksi vessaan puuteroimaan nokkaani, niin ketä muuta voin tyhmyydestäni syyttää kuin itseäni?
Vierailija kirjoitti:
Entä moraalinen puoli? Anteeksipyyntö?
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Mut tuo äikän pikku apulainen, häirikkömörri täällä pakkomielteineen huseeraa...
Nro 22211: Mä olin lapsena melko arka ja ujo. Koulussa vihasin yli kaiken kaikkia esitelmien pitämisiä yms. Ylipäätään sitä, että joutui olemaan jollain tavalla huomioin keskipisteenä. Oli mulla ystäviä ja kavereita, mutta en koskaan ollut mikään porukan suosituin. Olen aina viihtynyt paremmin pienissä porukoissa kuin suurissa. Mieluiten ihan vaan kahdestaan jonkun kanssa. Kansakoulussa olin myös jossain määrin koulukiusattu. Letistä vedettiin ja kuinkahan monet lumipesut tuli silloin saatua. Kun opettajalle siitä sanoi, niin opettajan kommentti oli vaan, että "rakkaudesta se hevonenkin potkii". Eipä niihin tilanteisiin aikuiset koskaan puuttuneet yhtään mitenkään. Mutta joo, vuosikymmeniä myöhemmin mua eniten letistä vetänyt ja eniten mulle lumipesuja antanut poika oli jostain somesta löytänyt mun yhteystietoni ja laittoi viestiä. Kysyin, olenko se tyttö, johon hän oli jo 9-vuotiaana palavasti rakastunut. Ja olinhan minä sitten se. Eli ainakin silloin kansakoulunopettaja olikin ollut ihan oikeassa. Siis siitä hevosen potkimisesta.
Oppikoulussa ja lukiossa 1970-luvulla tulikin sitten enemmän ryhmäytymistä. Koko 8 vuoden ajan mulla oli luokkakavereissa yksi hyvä ystävä (tai ainakin luulin niin), joka sitten pari vuotta yo-kirjoitusten jälkeen kertoi mulle, miten hän oli koko 8 vuotta ollut koulukiusattu. Niin kiusattu, että oli sitten joutunut käymään terapiassakin. Mä vietin lähes kaikki välitunnit hänen kanssaan ja koskaan en huomannut, että häntä olisi kiusattu. Mutta hän koki kiusaamiseksi sen, ettei häntä hyväksytty luokan suosittujen tyttöjen porukkaan. Ei muakaan varmaan olisi hyväksytty, mutta mä en siihen porukkaan edes yrittänyt päästä. Ei mua kiinnostanut "pahat pojat", röökinpoltto ja pussikaljoittelu. Pikkasen kyllä silloin tömähti ystäväni sanat, kun tajusin olleeni 8 vuotta hänelle ystävä, vaikka hän olisi kaikki ne vuodet mieluummin ollut ihan muiden ihmisten kuin mun kanssani tekemisissä. Onneksi omakin elämäni samoihin aikoihin vei toisiin suuntiin ja tuli uusia ystäviä.
Ymmärrän siis sua oikein hyvin, että et halunnut roikkua mukana porukoissa, jotka eivät sua siihen porukkaan edes halunneet. Muuta kuin korkeintaan kiyusaamiskohteeksi.
Olen kertonut aiemminkin, miten mun isä heitti mut ollessani 18v rahattomana syksyiseen yöhön. Se on jättänyt muhun jälkensä ja silloin opin - jo sinä ensimmäisenä yönä - että mun pitää tavalla tai toisella selviytyä. Hengissä. En mä ajatellut, olenko oma itseni vai en, vaan pakko oli toimia siten, että selvisi hengissä. En tiedä...ehkä juuri tuo sai mut luomaan itselleni erilaisia rooleja. Eli tässä tilanteessa pitää tehdä näin ja tuossa tilanteessa pitää tehdä noin. Jos tällä tavalla toimimalla eli vetämällä tätä roolia en jäädy kuoliaaksi ensi yönä puistonpenkillä, niin sitten toimin tällä tavalla.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/