suurin viimeaikaisin yksittäinen syy miksi en kuluta on dynaaminen hinnoittelu
Eli mitä lähemmäs vaikka matkan ajankohtaa tekee varauksen, sitä kalliimpi 'tuote' on.
Olen jättänyt kolme hotelliyötä, risteilyn sekä junamatkan Helsinkiin tekemättä tästä syystä. En maksa turhasta, ja matkani teen mieluusti hetken mielenjohteesta. Selkeästi tässä on nyt kaupallisten intressien konflikti.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Persaukisilla on aina persaukisten ongelmat.
Rahaa olisi, mutta en koe tarpeelliseksi maksaa siitä enempää kuin samasta matkasta paein viikon päässä. Tosin en varaa matkaa paein viikon päähän,,koska voin olla silloin tekemässä jotain aivan muuta.
AP
Mulla täysin sama!!! Oon kans fiilismatkustaja.
Mieti vaikka Vr, jos niillä olisi kiinteä hinnoittelu kaukojunissa. Helsinki-Turku lipun hinta 2kk sitten 5€, eilen 20€. Sen sijaan jos kiinteä hinta olisi 10-12€, olisi Vr saanut myytyä lipun minulle eilen.
Aika outoa, ainakin hotellit halpenee jos teet varauksen samalle päivälle? Kokeile.
Dynaaminen hinnoittelu ei tarkoita välttämättä tuota mikä aloituksessa. Hinta voi myös laskea lähempänä ajankohtaa, jos tilaa on. Ja toki muuttua vaikka illan ja aamun välillä jne. Esim. aikaisemmin tänä vuonna itselleni kävi niin, että lähempänä matkustusajankohtaa makuuhytin hinta oli 80 euroa vähemmän kuin varatessani kuukausia etukäteen, joten sitten vaihdoin istumahyttipaikkani makuuhytiksi kohtuullisella välirahalla.
Vierailija kirjoitti:
Dynaaminen hinnoittelu ei tarkoita välttämättä tuota mikä aloituksessa. Hinta voi myös laskea lähempänä ajankohtaa, jos tilaa on. Ja toki muuttua vaikka illan ja aamun välillä jne. Esim. aikaisemmin tänä vuonna itselleni kävi niin, että lähempänä matkustusajankohtaa makuuhytin hinta oli 80 euroa vähemmän kuin varatessani kuukausia etukäteen, joten sitten vaihdoin istumahyttipaikkani makuuhytiksi kohtuullisella välirahalla.
Hah, sen kun näkisi... Hieman kuin muuttuva nopeusrajoitus moottoritiellä voisi nousta ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
joo mutta esim. lentokoneissa ei ikinä laske
Tekisin vaikka mitä, mutta en saa ketään lähtemään mukaan. Jos jollain on vapaa-aikaa, niin suoratoisto + some jämähdyttää ihmiset kotiin. Tämä siis +50 -ikäluokassa. Onko joku muu huomannut saman?
Miten suuria elämänhallinnan ongelmia pitää olla, ettei tiedä meneekö viikon päästä Helsinkiin vai ei?
Ap taitaa edustaa nykyajan alinta kuonaa. Se ihmistyyppi, joka ei uskalla valita että lähtee viikon päästä juhliin, koska jotkut PAREMMAT juhlat saattaakin tulla. FOMO ja mitä niitä on. Tai ei mua huvitakaan! Kivempi kotona kuin toisten 30v synttäreillä.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, ainakin hotellit halpenee jos teet varauksen samalle päivälle? Kokeile.
Aika lähelle saa olla menossa ja vain yhden yön reissulle että voi hyötyä samalle päivälle varatun hotellin hintojen laskusta. Ei se kata enää seuraavien päivien yöpymisiä.
Itse lento/juna/laivalippu voikin sitten maksaa hävyttömästi tai kaikki on jo ylibuukattu kun samana päivänä yrittää varata.
Vierailija kirjoitti:
Miten suuria elämänhallinnan ongelmia pitää olla, ettei tiedä meneekö viikon päästä Helsinkiin vai ei?
Ap taitaa edustaa nykyajan alinta kuonaa. Se ihmistyyppi, joka ei uskalla valita että lähtee viikon päästä juhliin, koska jotkut PAREMMAT juhlat saattaakin tulla. FOMO ja mitä niitä on. Tai ei mua huvitakaan! Kivempi kotona kuin toisten 30v synttäreillä.
Ei, et ymmärtänyt. Elämääni ei kuulu turha ja stressaava pitkälle suunnittelu, jos nyt on hyvä fiilis voin tehdä päätöksen parin päivän päähän, tai seuraavaan viikonloppuun maksimissaan.
En mene mihinkään ellei mulle makseta
Vierailija kirjoitti:
Sinulla taas on kusipäisten ongelmat viestistä päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin vaikka mitä, mutta en saa ketään lähtemään mukaan. Jos jollain on vapaa-aikaa, niin suoratoisto + some jämähdyttää ihmiset kotiin. Tämä siis +50 -ikäluokassa. Onko joku muu huomannut saman?
Samaa se on 30-40 ikäluokissakin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, sen kun näkisi... Hieman kuin muuttuva nopeusrajoitus moottoritiellä voisi nousta ylöspäin.
Oon nähnyt useita kertoja enkä edes matkusta jatkuvasti. Eihän se muuttuva nopeusrajoituskaan jää ikuisiksi ajoiksi sinne sumuisen kelin kahdeksaankymppiin motarilla vaan todellakin nousee kun sää kirkastuu. Hah vaan :).
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei ole tullut tällaista vastaan. Taisit keksiä koko jutun tai muistat hinnat väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, et ymmärtänyt. Elämääni ei kuulu turha ja stressaava pitkälle suunnittelu, jos nyt on hyvä fiilis voin tehdä päätöksen parin päivän päähän, tai seuraavaan viikonloppuun maksimissaan.
Ymmärsin kyllä. Olet se tyyppi kelle morsiamen äiti soittaa 2 viikkoa häihin ilmoittautumisajankohdan jälkeen, että et ole ilmoittanut mitään tuletko vai etkö.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et mene yksin? Itse meen omassa seurassa, jos kukaan ei pääse mukaan. Elämähän jää elämättä tuolla menolla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo mutta esim. lentokoneissa ei ikinä laske
Voi olla, mutta aloituksessa ei puhuttu lentämisestä. Ennen nekin kyllä muuttui varausajankohdan, -kanavan jne mukaan ja jopa niin, että kannatti kirjautua incognito- tilassa selaimelle yms. Itse en oo lentänyt vähään aikaan.
Eniten vituttaa se että jos käyn pari kertaa katsomassa jotakin hintaa, niin se pompsahtaa ylöspäin koska sille "näyttää olevan kiinnostusta".