Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2758)

Vierailija
2721/2758 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran haluaisin sanoa, että nipotuksesi ja pilkunsyynäämisesi ja besserwisseröintisi melkein joka asiassa on hemmetin rasittavaa.

Toivottavasti joudut siihen tilanteeseen joskus vielä, että joku tekee samaa sinulle, vuodesta toiseen.

-> Niin, niiden mielestä jotka on  suurpiirteisiä, eivät välitä oikeastaan mistään eivätkä edes huomaa ympärillä tapahtuvia asioita ja ovat selvästi keskivertoa tyhmempiä (jopa näyttävät siltä ulkoisesti), ehkä kouluttautumattomia juntteja jotka tekee mitään älyä vaatimatonta työtä, voi joku älykkäämpi, koulutetumpi ja ympärillä tapahtuvia asioita seuraava tuntua besservisseriltä. 

Ymmärrän sua, on varmasti kiukkua herättävä tunne olla itseään huomattavasti älykkäämmän ihmisen seurassa kun tunnet jääväsi alakynteen kokoajan. 

Vierailija
2722/2758 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa ystävälle, että tiedän todellisuuden- onhan hän sanonutkin sen minulle vaikka ehkä luuli etten ottanut asiaa tosissaan. Eräs ystäväpariskunnan mies on nimittäin useaan otteeseen sanonut rakastavansa minua- olen aina vastannut jotain ympäripyöreää kuten "sinäkin olet rakas ja tärkeä ystävä".

Tiedän kuitenkin, että hän on tarkoittanut sen eri tavalla. 

Olen toivonut että hän löytäisi tasapainoisen rakastavan suhteen jossa hänen on hyvä olla- ikävä kyllä hakeutuu sitten niiden jännänaisten seuraan eikä tahdo pidemmän päälle sujua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/2758 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on se hetki elämässä kun on syytä rauhoittua, alkaa huolehtia itsestä ja alkaa harjoittamaan tervettä itsekyyttä sen sijaan että kiihdytät tahtia entisestään yrittäen olla entistä tärkeämpi ja tarpeellinen joka suuntaan. Sinun käy pian huonosti jos et vihellä peliä poikki viimeistään nyt. 

Vierailija
2724/2758 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa entiselle kollegalle: Olet kaunis.

En uskalla kun hän on naimisissa.

Vierailija
2725/2758 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta. 130 kg on liikaa 165 cm pitkälle naiselle. Ties kuinka monta lääkäriä on jo todennut saman, kun olet käynyt sydän-, nivel-, keuhko ym. oireiden takia hakemassa hoitoa. Työterveys on useasti tarjonnut sinulle laihdutusleikkausta ja psykoterapiaa. Mihinkään et kuitenkaan tartu. Mutta sairauslomilla (pitkillä sellaisilla) olet mielelläsi ollut jo kymmenisen vuotta. Mitä jos alkaisit itse ottaa vastuuta jostain.    

Vierailija
2726/2758 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet muka uskovainen ihminen, mutta niin saakelin itsekeskeinen, itseäsi ja lähipiiriäsi täynnä, harrastat jatkuvaa, aina samoilla tietyillä asioilla leveilyä. Paljastat todellisen luonteesi toistamalla noita samoja leveilyn aiheita toistuvasti, joka ikinen kerta tuot ne esille koska sinusta on ilmeisesti tärkeää antaa itsestäsi kuvaa "vähän parempana ja elitistisenä" ihmisenä. Et varmaan ikinä usko mut mä olen niin paljon nokkelaälyisempi kuin luuletkaan, että huomaan kyllä mitä teet, joka kerta samat maneerit. Mihin sä, uskovainen ihminen, tarviit tuota itsesi ja lähipiirisi erinomaisuuden korostamista ja kokoajan itsestäsi puhumista, kuunteleisit ja olisit kiinnostunut joskus muistakin ilman että vedät joka asian itseesi.

Vierailija
2727/2758 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinun ptää jokaista asiaa, jonka kerron arvostella ja toistella negatiivisia kommentteja. Jos minä jostain asioista pidän tai teen jotain mitä sinä et halua, ei siinä ole mitään väärää. Oletko kateellinen, kun olet itse niin saamaton? Jos tosiaan olen niin tyhmä, enkä ymmärrä mistään mitään, etkö haluaisi fiksumpia ystävä ? Vai olisiko ongelma se, että kukaan ei kestä sinua muutamaa vuotta pidempään?

Vierailija
2728/2758 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko kun sanoin useampaankin kertaan joskus vuosikymmeniä sitten että eräs seurustelukumppanini oli "yksi itsekeskeisimmistä ihmisistä joihin olen törmännyt" ?

Sinä kuuluit jo silloin noihin muihin itsekeskeisiin joita olin tavannut ja tulipahan taas todistettua vuosikymmenten jälkeenkin että sinä olet yhä yksi niistä itsekeskeisimmistä ihmisistä joihin olen elämäni aikana törmännyt. Vaikka ihan muuten mukavaa juttuseuraa oletkin. 

Vierailija
2729/2758 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle pikkurouva: jos eroatte, et oikeasti ole yhtään mitään. Kaikki nk.saavutuksesi ovat miehesi ansiota.

No just tämä! Niin totta. Eronneen jäisit ihmettelemään suuresti, että miten nyt ei kukaan huomakaan eikä arvosta. Kaikki sun ns piirit, joissa kekkuloitte keskenänne tulee sen ukon kautta.

Vierailija
2730/2758 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran haluaisin sanoa, että nipotuksesi ja pilkunsyynäämisesi ja besserwisseröintisi melkein joka asiassa on hemmetin rasittavaa.

Toivottavasti joudut siihen tilanteeseen joskus vielä, että joku tekee samaa sinulle, vuodesta toiseen.

-> Niin, niiden mielestä jotka on  suurpiirteisiä, eivät välitä oikeastaan mistään eivätkä edes huomaa ympärillä tapahtuvia asioita ja ovat selvästi keskivertoa tyhmempiä (jopa näyttävät siltä ulkoisesti), ehkä kouluttautumattomia juntteja jotka tekee mitään älyä vaatimatonta työtä, voi joku älykkäämpi, koulutetumpi ja ympärillä tapahtuvia asioita seuraava tuntua besservisseriltä. 

Ymmärrän sua, on varmasti kiukkua herättävä tunne olla itseään huomattavasti älykkäämmän ihmisen seurassa kun tunnet jääväsi alakynteen kokoajan. 

Älykäs ihminen osaa olla hienotunteinen. Besserwisser ei osaa.

Vierailija
2731/2758 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta, ymmärrän että tuossa shokeeraavassa elämäntilanteessa on mennyt puurot ja vellit sekaisin, mutta nyt on teillä harkintakyky kyllä pettänyt pahasti, kun yritätte hyötyä vielä lisää taloudellisesti tästä tilanteesta edes vähän, vaikka hyödytte siitä rahallisesti jo muutenkin. Ilmoituksenne asiasta oli monen mielestä röyhkeää, älkää ihmetelkö jos joku mainitsee asiasta ja kerron tässä että minä, eikä moni muukaan tuttumme aio toimia pyytämällänne tavalla.

Vierailija
2732/2758 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varsin musikaalinen ihminen ja haluaisin antaa ystävilleni heidän tekemästään musiikista rehellistä, rakentavaa palautetta, mutta en osaa tehdä sitä niin, että siitä olisi heille hyötyä eikä se olisi vain lannistavaa ja saisi heitä ehkä jopa lopettamaan hyvän harrastuksensa. Musiikki on monille tekijöilleen hyvin herkkä aihe. 

Vierailija
2733/2758 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko viimein jättää mut rauhaan? Ystävät eivät toimi sillä tavalla kuin te toimitte, enkä halua epäluotettavia ihmisiä enää lähelleni. Aivan tarpeeksi harmia teistä ollut jo, ikinä mitään hyvää vain pelkkää ilkeyttä, valheita ja pahuutta.

Vierailija
2734/2758 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on liikaa koiria. En enää tykkää käydä kylässä kun sukat tekisi mieli heittää roskiin sen jälkeen. Siivoaisit edes useammin. Ja jos olet niin huolissasi ilmastosta niin tiedoksi vaan sun koirat tuottaa samanlaista hiilijalanjälkeä kuin kehitysmaiden ihmiset, eli x4. Ja viimeisenä: eläimiä ei kuulu lääkitä loputtomiin. Joskus pitää vaan hyväksyä että se on vanha ja antaa sen kuolla. Ja korjaa ne koiranpxxkat tien vierestä niinkuin laki sanoo! Ennen oltiin läheisiä mutta nykyään ei enää kiinnosta koska noi koirat

Vierailija
2735/2758 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskolle en kehtaa sanoa että henkesi haisee

Anna osviittaa! Asuinpaikka ja noin ikä. Haluan tietää.

Vierailija
2736/2758 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varsin musikaalinen ihminen ja haluaisin antaa ystävilleni heidän tekemästään musiikista rehellistä, rakentavaa palautetta, mutta en osaa tehdä sitä niin, että siitä olisi heille hyötyä eikä se olisi vain lannistavaa ja saisi heitä ehkä jopa lopettamaan hyvän harrastuksensa. Musiikki on monille tekijöilleen hyvin herkkä aihe. 

Pisteet sinulle kypsyydestä ja kyvystä katsoa asiaa ystäviesi näkökulmasta. Palautetta voit toki antaa silloin, jos ystäväsi sitä erikseen pyytävät. Vaikutat ihmiseltä, joka pystyy reflektoimaan omia motiivejaan palautteenannon takana ja asettelemaan sanansa niin, että ystäväsi eivät loukkaantuisi turhaan. Monet tuntemani taiteilijatyypit ovat valitettavasti aika itsekeskeisiä, kapeakatseisia ja sosiaalisesti kehittymättömiä persoonia, jotka antavat kritiikkiä kysymättä ja mahdollisimman tympeään sävyyn. Joillain se on vaikuttanut suoraan sanoen siltä, että he toivovat onnistuvansa lannistamaan ihmisiä, jotka eivät tee heidän mielestään oikeanlaista taidetta. 

Vierailija
2737/2758 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ HIMOITSE LÄHIMMÄISIÄSI   !!!                             😬   😣   !

(joka ei ole kumppanisi/heilasi/puoliso)

Vierailija
2738/2758 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ HIMOITSE LÄHIMMÄISIÄSI   !!!                             😬   😣   !

(joka ei ole kumppanisi/heilasi/puoliso)

TÄMÄ  HOX  !!!

Vierailija
2739/2758 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle pariskunnalle tekisi hyvää miettiä missä menee pieleen kun ystävyyssuhteet loppuvat. Miksi loukata ihmisiä ja jättää asia sikseen. Keskustelu ja anteeksipyyntö korjaisi jo asiaa mutta kun sellaista ei kuulu. Asiat ikäänkuin ohitetaan ja luullaan että kyllä se siitä. Vanhat ystävät jäävät, tilalle haalitaan sitten uusia. 

Vierailija
2740/2758 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen yhteyttä lapsuudenkavereihisi, vaikka heidän tapaamisensa saa sinut aina pois tolaltasi ja pahalle tuulelle? He eivät ole kertomasi mukaan muuttuneet pätkääkään vuosien mittaan vaan ovat aivan samanlaisia kuin kouluaikoina. Yksi pitää sinua pellenä, jota on hauska ärsyttää ja provosoida. Toisella on selvästi jotain ymmärtämisen haastetta, minä vuoksi hän ei pysty normaaliin aikuisten väliseen kanssakäymiseen. Sinä et voi saada häntä muuttumaan eikä hän välttämättä siihen edes pystyisi.

Olen pahoillani mutta en jaksa olla sinulle kaatopaikka, jolle kipataan näiden kavereiden aiheuttamat turhautumiset. Toivon, että löytäisit jostain sen verran omanarvontunnetta, että saisit viimein repäistyä itsesi irti heistä. Toivon, että tajuaisit sen jälkeen myös alkaa pohtia sitä, mikä sinut on ajanut toksisiin ystävyyssuhteisiin keskenkasvuisten ja jatkuvasti vähän kuutamolla olevien ihmisten kanssa. Puhut heistä minulle niin rumasti, että etkö todella itse käsitä sitä, ettei heidän seuransa tee sinulle hyvää? Tämä rumasti puhuminen on myös se syy, miksi epäröin nostaa kissaa pöydälle kanssasi: jos puhut heistä ilkeästi mielesi pahoitettuasi, on todennäköistä, että tulisit puhumaan samoin myös minusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi