Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2754)
En ikinä ymmärtänyt sitä, miksi kohtelit mua sillä tavalla. Petit luottamukseni toistuvasti ja muille esitit, että olen pelkkä roska, joka roikkuu väkisin sussa, vaikka sinähän se mussa roikuit. Sekään ei kelvannut, että hyväksyin asian, etten sulle kelpaa ja jatkoin matkaani ilman sua. Kuljit kuitenkin perässä sabotoiden, koska sun piti tehdä musta se roska, joksi mua kaikille haukuit. Halusit kai näyttää, että sinähän siihen kykenet, leikkimään toisella. Ja silti kehtaat yhä väittää, että välitit musta.
Älä soittele mulle humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskolle en kehtaa sanoa että henkesi haisee
Ehkä ei kannata
Poltin aikanaan itse röökiä ja hammasvälini ovat tosi tiukat, sinne ei meinaa mahtua lankainkaan väkivaltaa käyttämättä. Luulen että hengitykseni on aikanaan lemunnut tosi pahalle mutta kukaan ei ole kehdannut siitä suoraan mulle kertoa ( vaikka toivoisin että olisi) , tarjottiin vaan purkkaa aina ja pyyhittiin nenää kaiken aikaa kun juteltiin mulle. En ymmärtänyt "vihjeitä" , valitettavasti. Nykyään en tupakoi ja lankaan hampaita useasti, silti tuntuu että näitä nenänpyyhkijöitä riittää.
Joten kerro ihmeessä siskollesi, ettei hän ole samassa tilanteessa kuin itse olin. Vaikuttaa sosiaalisiin tilanteisiin todella paljon ja selän takanakin varmaan puhutaan.
Olet valittanut selkääsi kymmenen vuotta. Et kuulemma jaksa istua autossa yli tuntia, jonka matka minun luokseni kestäisi. Kuitenkin olet nyt talvilomamatkalla auton kyydissä (miehesi ajaa) Lapissa. Reissu kestää kaksi viikkoa. Miten selkäsi kestää? Olisiko niin, ettet vain ole kiinnostunut tulemaan luokseni kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran haluaisin sanoa, että nipotuksesi ja pilkunsyynäämisesi ja besserwisseröintisi melkein joka asiassa on hemmetin rasittavaa.
Toivottavasti joudut siihen tilanteeseen joskus vielä, että joku tekee samaa sinulle, vuodesta toiseen.
-> Niin, niiden mielestä jotka on suurpiirteisiä, eivät välitä oikeastaan mistään eivätkä edes huomaa ympärillä tapahtuvia asioita ja ovat selvästi keskivertoa tyhmempiä (jopa näyttävät siltä ulkoisesti), ehkä kouluttautumattomia juntteja jotka tekee mitään älyä vaatimatonta työtä, voi joku älykkäämpi, koulutetumpi ja ympärillä tapahtuvia asioita seuraava tuntua besservisseriltä.
Ymmärrän sua, on varmasti kiukkua herättävä tunne olla itseään huomattavasti älykkäämmän ihmisen seurassa kun tunnet jääväsi alakynteen kokoajan.
Älykäs ihminen osaa olla hienotunteinen. Besserwisser ei osaa.
Joo, mut kun kenenkään ei tarvitse alentaa itseään ja tehdä itsedtään tyhmempää ja hidasälyisempää kuin mitä todellisuus on.
On ymmärrettävää että on hankalaa olla seurassa joka on nokkelaälyidtä ja tietää adioista paljon ja itse on ihan kuutamolla eikä mikään oikein edes kiinnosta. Silloin on vaan väärässä seurassa. Minulla on eräs tuttu tuttu juuri tuollainen kouluttamaton ja hyvin ylsille napeille tehty jota ei mikään oman kuplan ulkopuolinen kiinnosta eikä ole yleissivistystä, jutut pyörii vsin arkiaskareissa ja hänessä itsessään, niin kyllä se seura aika rasittavaksi käy kun jutut pyörii lidlin tarjouksissa, kotiruoassa, lemmikkien tekemisissä ja sukulaisten ja miehensä haukkumisessa. Kuuntele sitä sitten 2h "hienotunteisuutta" edittäen saamatta edes puheenvuoroa.
Lopeta se rehellisyydelläsi brassaileminen, kun on kuitenkin asioita joista et ole rehellinen. Yhtä lenkkiä et voi sopia kuin minuuttia ennen, että kukaan ei luulisi että valehtelet, koska se on sulle kunnia asia. Surullisinta on se että selittelet asioita jälkikäteen ja osoitat että ne selkeesti sua vaivaavat. Tiedätkö; minä tiedän moniakin asioita, joita et ole sanonut ääneen, ehkä ajattelet että en tiedä. Ei sillä että ne minulle kuuluisivat tai että välttämättä edes haluaisin tietää; minulle on periaatteessa aivan sama, miten toimit. Ristiriitaa vain tuo tämä raatorehellisyyden korostaminen, kun totuus on kuitenkin toinen. Kasvata selkäranka ja opeta sama lapsellesikin, jolla on ihan samat piirteet kuin sulla.
Jostakin syystä sinä haluaisit, että minä pyytelisin sinua auttamaan koska olen vähän liikuntavammainen. Odotat, että pyytäisin käyttämään kaupassa tai muissa paikoissa, joihin minun on vaikea päästä. Mutta kun en pyydä. En pyydä, koska sinä rehentelet hyväsydämellisyydelläsi. Voit käydä luonani kahvilla mutta en pyydä sinulta mitään. Muutenhan sinä olet ihan mukavaa juttuseuraa.
Inhoan kuolaavaa ja hyppivää koiraasi.
Älä laita kuvia hepeneihin verhotuista puolipaljaista tisseistä ja pakaroista someen kaikkien nähtäville, jos et halua että sinua seksualisoidaan.
Syytät eksääsi lapsellisesta käytöksestä, mutta et kykene parempaan itsekkään. Syy pitkään liittoonne oli se, että olette samanlaisia. Vakka valitsi kantensa. Tuskin koskaan saatte välejänne edes neutraaleiksi, että pystyisitte lasten asioista sopimaan. Erosta on jo kauan. Kateellisuutesi ahdistaa.
Et ole erityisherkkä, olet kamala. Et voi aina tekeytyä uhriksi ja perustella sillä käytöstäsi. Et arvosta puolisoasi pätkääkään, vaan hyväksikäytät häntä täysin ilman omantunnon tuskia. Hän on miehesi vain siksi, että oli ensimmäinen, joka suostui tekemään kanssasi lapsen. Aiempi kesäheila ei suostunut. Syytät häntä pettämisestä, mutta olet itse ollut viemässä vierasta miestä teille kotiin. Olet pimeä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskolle en kehtaa sanoa että henkesi haisee
Anna osviittaa! Asuinpaikka ja noin ikä. Haluan tietää.
Pääkaupunkiseutu, ikä 45-50 v.
Ihan kaikkien kannattaa käydä hammaslääkärissä ja puhdistaa hampaat ja kieli joka päivä kahdesti, vaikket olisikaan kyseinen siskoni. Suun terveys on yhteydessä aivojen ja sydämen terveyteen.
Vetoat joka kerta adhd:n kun käyttäydyt kusipäisesti. Ei kaikki johdu pelkästään siitä.
Et voi jatkuvasti perustella epäluotettavuutta ja huonoa käytöstäsi diagnosoimattomalla adhd:lla. Olen tuntenut sut lapsesta saakka, et taida muuttua ainakaan parempaan. En ehkä jaksa sua enää.