Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä on niin monen vaikea uskoa sitä, että joku näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta?

Vierailija
29.09.2022 |

Miksi?

Kommentit (516)

Vierailija
161/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni näytän ikäistäni nuoremmalta, mutta toisaalta multa ei kyllä koskaan kysytä papereita kuten muilta av-palstan viisikymppisiltä eikä kukaan koskaan sano mitään ikäni ja ulkonäköni suhteesta, joten luultavasti se on vain omaa kuvitelmaa. Jollain lailla omaa ikääntymistä on vaikea nähdä ja toisaalta on myös sellainen kuvitelma, että normaali viisikymppinen näyttää tosi vanhalta. Muistan kun parikymppisenä pelkäsin täyttää 30 ja luulin että olisi sitten aivan kulahtanut. Olin kuitenkin aivan tyytyväinen ulkonäkööni. Sama kävi neli- ja viisikymppisenä. Kai sitä tottuu muutoksiin ja alkaa miettiä että ei tämä nyt niin paha olekaan. Ja kun ympäröivä maailma toitottaa kuinka ruma keski-ikäinen nainen on, niin syntyy kuvitelma että olenkin nuoremman näköinen kuin muut ikäiseni kun ei tunnu tai omaan silmään näytä kuitenkaan niin kovin kamalalta.

Jännä prosessi tuo, että tyytyväisyys omaan ulkonäköön itse asiassa voi kasvaa vanhemmiten. Pidän huomattavasti enemmän peilikuvastani kuin nuorempana. Ja valokuvissa viimeksi tänään näytin tosi hyvältä, vaikka kuva oli nopeasti näpätty yllätyskuva. Olen yli viisikymppinen. 

Se ei useinkaan lainkaan stemmaa mitä ihminen itsestään ajattelee ja miltä hän muiden silmissä näyttää. Voi pitää itseään rumana, vaikka olisi tosi kaunis. Ja joillakin naisilla on outo käsitys kiloistaan eli he edelleen mielestäni elävät kuin teinit, laihduttavat ja sitten taas lihovat. Jotenkin jännä seurata sivusta, kun kilot eivät ratkaise paljoakaan, jos puhutaan suurin piirtein normaalipainoisista ihmisistä. 

Vierailija
162/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lopulta kukaan - toistan ei kukaan - näytä ikäistään nuoremmalta. Siinä on eroja, kuinka hyvin on säilynyt, kuinka hyvä iho on, missä kunnossa vartalo on jne. mutta lopulta 40v erittäin hyvin säilynyt näytää juurikin 40 vuotiaalta erittäin hyvin säilyneeltä, 50v hyvässä kunnossa oleva näyttää 50 vuotiaalta hyvässä kunnossa olevalta, you get the idea.

Olen eri mieltä.

Minua on luultu 10 vuotta nuoremmaksi kolmikymppisestä alkaen. Jämähdin geenien ansiosta tietyn näköiseksi, eikä kukaan meinannut uskoa ikääni. Vasta viisissäkymmenissä tuli rupsahdus, ja nopeasti tulikin.

Enkä taatusti ole mikään ainutlaatuinen olio, eli on niitä nuoremman näköisiä muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on niin harvinaista, varsinkin 35 v iän jälkeen. Ja varsinkin niillä jotka itse ottaa asian puheeksi. Kampaajana sitä tulee nähtyä paljon ihmisiä läheltä, ja kyllä sitä säännöllisesti kuulee että joku ottaa puheeksi olevansa esim. 45 tai 55-vuotias ikään kuin vähän ylpeästi, että etpä olisi varmaan arvannut. Yleensä näyttävät ihan ikäisiltään. 

Jep, juurikin tuo 35-37 ikä viimeistään on monille se ikä, jolloin ikä näkyy ulkonäöstä.

Minulta kysyttiin vielä 33-vuotiaana paperit. Ei kysytä nyt 35-vuotiaana enää.

Ei se kauneus siitä ole kiinni, näyttääkö ikäistään nuoremmalta.

Vierailija
164/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni näytän ikäistäni nuoremmalta, mutta toisaalta multa ei kyllä koskaan kysytä papereita kuten muilta av-palstan viisikymppisiltä eikä kukaan koskaan sano mitään ikäni ja ulkonäköni suhteesta, joten luultavasti se on vain omaa kuvitelmaa. Jollain lailla omaa ikääntymistä on vaikea nähdä ja toisaalta on myös sellainen kuvitelma, että normaali viisikymppinen näyttää tosi vanhalta. Muistan kun parikymppisenä pelkäsin täyttää 30 ja luulin että olisi sitten aivan kulahtanut. Olin kuitenkin aivan tyytyväinen ulkonäkööni. Sama kävi neli- ja viisikymppisenä. Kai sitä tottuu muutoksiin ja alkaa miettiä että ei tämä nyt niin paha olekaan. Ja kun ympäröivä maailma toitottaa kuinka ruma keski-ikäinen nainen on, niin syntyy kuvitelma että olenkin nuoremman näköinen kuin muut ikäiseni kun ei tunnu tai omaan silmään näytä kuitenkaan niin kovin kamalalta.

Jännä prosessi tuo, että tyytyväisyys omaan ulkonäköön itse asiassa voi kasvaa vanhemmiten. Pidän huomattavasti enemmän peilikuvastani kuin nuorempana. Ja valokuvissa viimeksi tänään näytin tosi hyvältä, vaikka kuva oli nopeasti näpätty yllätyskuva. Olen yli viisikymppinen. 

Se ei useinkaan lainkaan stemmaa mitä ihminen itsestään ajattelee ja miltä hän muiden silmissä näyttää. Voi pitää itseään rumana, vaikka olisi tosi kaunis. Ja joillakin naisilla on outo käsitys kiloistaan eli he edelleen mielestäni elävät kuin teinit, laihduttavat ja sitten taas lihovat. Jotenkin jännä seurata sivusta, kun kilot eivät ratkaise paljoakaan, jos puhutaan suurin piirtein normaalipainoisista ihmisistä. 

Painon jojoilu kyllä vanhentaa.

Vierailija
165/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lopulta kukaan - toistan ei kukaan - näytä ikäistään nuoremmalta. Siinä on eroja, kuinka hyvin on säilynyt, kuinka hyvä iho on, missä kunnossa vartalo on jne. mutta lopulta 40v erittäin hyvin säilynyt näytää juurikin 40 vuotiaalta erittäin hyvin säilyneeltä, 50v hyvässä kunnossa oleva näyttää 50 vuotiaalta hyvässä kunnossa olevalta, you get the idea.

Tuo on ihan totta. Suurin osa ihmisistä vanhenee nopeasti huonojen elintapojen vuoksi. Ne, jotka näyttävät ikäistään nuoremmilta, ovat oikeasti ikäisensä näköisiä, ja muut ovat itse asiassa ikäistään vanhemman näköisiä.

Vierailija
166/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit vain onnellinen kuullessasi, että sinua on sanottu ikäistäsi nuoremman näköiseksi tai oloiseksi. Ei se mikään mainostamisen paikka ole.

No ei se ainakaan keski-ikäisestä miehestä tunnu hyvältä, kun pojitellaan ja kohdellaan nuorukaisena. Vähätellään ja pöyristytään, jos ikänsä mainitsee.

Kyllä hävetti kerran, kun menin jututtamaan työpaikallani erästä raksamiestä jota puhuteltiin vain sukunimellä. Luulin häntä poikani luokkakaveriksi, koska tiesin hänen tekevän raksahommia ja juttelin hänelle siihen malliin. Jossain vaiheessa hän vain tokaisi, että niin, olen siis hänen isänsä. Oli siis yli viisikymppinen, kun luulin häntä reilusti alle kolmekymppiseksi, enkä edes siinä jutustellessani aavistanut mitään muuta.

Vierailija
167/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Eli omiin silmiinsä ei voi luottaa eikä siihen mitä näkee vaan pitää sokeasti uskoa ja nyökytellä mukana kun joku sanoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta?

Vierailija
168/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina kysyttiin paperit kun ostin A-olut kolpakkoa. Olin pukeutunut farmareihin ja lippapäähineeseen jossa lippa on takana, mutta oli ensimmäinen kerta sen jälkeen kun täytin 50v kun kysyttiin paperit.

M53

Vierailija
169/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmalta näyttäminen alkaa tietyn iän jälkeen olla pakkomielle. Siihen pyritään keinolla millä hyvänsä. Nykyään jo huuli, poski, ym täytteillä ym.

Säälittävintä on lukea fb-päivityksistä, kuinka joltain yli 40v oli kysytty paperit siideriä ostaessaan ja he uskovat itse tähän. Kuinka helppo ihmisiä on huijata.

Olen aina yrittänyt näyttää esim. pukeutumisellani vanhemmalta kuin olen. Edelleen parikymppiset jantteritkin saattaa kohdella minua nuorempanaan, vaikka olen pitkälle päälle neljänkymmenen. Se ei saatana ole mikään meriitti, että kohdellaan aina nuorukaisena ja alempiarvoisena vain, koska luullaan nuoremmaksi kuin on.

Vierailija
170/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kaksi samanikäistä julkkista

https://assets.apu.fi/vqd9tl2q3uk2/60aMQ1tGPPodrOrOJt7l4m/f42f82832a059…

https://uutiskunkku.com/wp-content/uploads/2020/10/irinabjorklund.jpg

Niin? Mitä ajat takaa? Minun silmään he näyttävät ihan samanikäisiltä.

Taitavat olla 3-4 vuotta minua nuorempia.

N 51

Vierailija
171/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri hihitteli, ettei kukaan usko hänen ikäänsä.

Luulin, että hän on jäämässä eläkkeelle. 

Hän täytti 40. 

Vierailija
172/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus huvittaa, kun ihmiset eivät ensin usko ikääni ja sitten kun näytän henkkarit, he huudahtavat, että onpa hyvät geenit. He eivät tiedä, että minulla on useita perinnöllisiä sairauksia.

Vierailija
173/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä vähän eri mieltä. Oon tavannu esim. 50+v:n joka näytti max 35vltä. Olin itse tuolloin 21v. Luulin että harmaat raidat hänen hiuksissaan olivat värjättyjä. Hän sanoi muidenkin luulleen niin.

Piti paljon aurinkolaseja, se jäi mieleen. Esim. Autolla ajaessa oli aina aurinkolasit hänellä.

Ja jos sanomasi olisi totta, miten selität dokumentit lapsista joita ei uskota aikuisiksi vielä aikuisiälläkään? Etsi vaikka netistä videoita ihmisistä, jotka näyttävät edelleen alaikäisiltä...

Vierailija
174/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pari miestä, jotka ovat todellisia babyfaceja, varmasti heiltä on kysytty papereita vielä kolmekymppisinä. Pieni koko ja babyface, mutta sitten yhtäkkiä he vanhenivat ja muuttuivat vanhan ihmisen näköisiksi. Keski-ikä jäi siis kokonaan välistä!

Vierailija
175/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset jotka puhuvat olevansa ikäistään nuoremman näköisiä eivät juuri ole sitä!

Heillä ehkä joku harhainen minäkuva, kun itseä katsotaan vain peili-ilmeellä meikattuna tai instafiltterin kautta.

Tuttuni aina kehuu itseään niin nuoren näköiseksi, luulin hänen olevan 45 vaikka on alle 30.

Vastaavia tapauksia tiedän monia, jos on tarve vakuutella muille nuorekkuuttaan sitä ei yleensä ole. Oikeasti nuoremman näköiset eivät tee siitä numeroa.

On myös eri asia olla ikäistään nuoremman oloinen, esim. tyyli, persoona ja näyttää naamastaan ikäiseltään silti.

Entä kun ainoastaan muut puhuvat että olet nuoren näköinen, suhtautuvat vähätellen, kyseenalaistavat ikäsi ja kokemuksesi ja myyvät sinulle lastenlipun?

Tällaista tapahtuu ainakin vielä näin 3-kymppisenä.

Vierailija
176/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus huvittaa, kun ihmiset eivät ensin usko ikääni ja sitten kun näytän henkkarit, he huudahtavat, että onpa hyvät geenit. He eivät tiedä, että minulla on useita perinnöllisiä sairauksia.

Vain ulkonäöllä on väliä ainakin naisten kohdalla.

Vierailija
177/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että sellaisia on oikeasti aika harvoin, ja ihmisillä on usein epärealistisia käsityksiä ulkonäöstään.

Tietysti on olemassa ihmisiä, jotka oikeasti näyttävät ikäistään nuoremmilta, ja olen tavannut monta sellaista. Mutta monta kertaa enemmän olen tavannut ihmisiä, jotka kertovat että heitä luullaan aina niiiiiiin nuoriksi, ja minä katson heitä hiljaa hymyillen ja mietin päässäni että mitä hittoa. Monta kertaa nämä ihmiset nimittäin näyttävät jopa huomattavasti itseään vanhemmilta. Yksikin nelikymppinen nainen on kuntoiluhullu, anorektisen laiha ja laihuutensa takia hyvin kuivan ja ryppyisen näköinen. Mutta väittää, että häntä luullaan aina teini-ikäisen tyttärensä siskoksi.

Todennäköisesti siis osa näistä tänne kirjoittavista oikeasti näyttää ikäistään nuoremmilta, ja vielä isompi osa ei.

Vierailija
178/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ettei vastaantulijoiden ikää oikeasti näe mistään vaan se aina arvioidaan, ja sitten kuvitellaan sen arvion olevan oikein.

Vierailija
179/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi ettei vastaantulijoiden ikää oikeasti näe mistään vaan se aina arvioidaan, ja sitten kuvitellaan sen arvion olevan oikein.

Hyvin vähän kaikesta ihmismassasta on sellaista joiden iän tietää.

Vierailija
180/516 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperien kysyminen ei tarkoita mitään. Minä olen 47v mies ja minulta kysyttiin paperit viimeksi kuukausi sitten. En usko että yksikään ihminen tällä pallolla oikeasti kuvittelisi että olen alaikäinen, tai edes alle 30v.

Minä en ole koskaan nähnyt 35+ naista joka näyttäisi yli 5v ikäistään nuoremmalta livenä. Harva näyttää edes kuvissa joissa on kuvakulmat, meikit ja filtterit katsottu tarkkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme