Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä on niin monen vaikea uskoa sitä, että joku näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta?

Vierailija
29.09.2022 |

Miksi?

Kommentit (516)

Vierailija
201/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy! kirjoitti:

Koska se on synti. Pitää osata vanhentua arvokkaasti ja hyväksyä se. Mieluiten vaikka edesauttaa vanhenemista jotenkin. Mitä sitä turhaan esittää jotain tai yrittää olla jotain mitä ei ole.

Entä jos ei esitä tai yritä mitään? En meikkaa enkä käytä nuorisovaatteita, laita ihmisiä arvuuttelemaan ikääni tai mainosta ympäriinsä kuinka näytän mielestäni niin nuorelta. Silti muut kuvittelevat minun olevan kummallisen nuori. Tämäkö tekee minusta syntisen? Enhän minä ole tehnyt yhtään mitään.

Ap

Palstalla kuitenkin kerrot kuinka nuorelta näytät, niin monta kertaa ja monelle, että niitä, jotka ilmaisevat etteivät usko on lukuisasti. Niin monia että tästä tärkeästä asiasta tehdä oma ketju ja valittaa siinä kuukausia. Ja jatkuvasti kaikkialla tuntemattomat järkyttyvät iästäsi, josta ei välttämättä tarvi puhua koskaan. Ok.

Palstalla jostain asiasta kertominen on ihan eri asia. Kukaan ei tiedä kuka olen eikä sitä miltä näytän. Ihmettelen vaan miksi täällä pitää niin raivokkaasti vastustaa koko ajatusta.

Ap

Minusta taas tuntuu ihmeelliseltä miksi täällä pitää niin raivokkaasti todistella omaa nuorta ulkonäköään. Enkä tarkoita vain tätä ketjua vaan muitakin vastaavia. Me muut emme voi nähdä kirjoittajia, joten on aivan sama saako hän meidät uskomaan näyttävänsä muita nuoremmalta, ja jos saakin (tai ei) niin mitä ihmettä sillä on väliä? Jos nyt uskon että joku tuntematon jossain näyttää tosi nuorelta ja häneltä kysytään aina paperit vaikka on 60 vuotias, niin muuttuuko jonkun elämä jotenkin?

Tämä. Kun yhdenkään anekdootin tueksi ei ole ensimmäistäkään kuvaa niin mikä idea näissä jutuissa on? Onko meidän nyt tarkoitus olla jotenkin tosi vaikuttuneita vai kuinka? Lisäksi tosiaan tää että "nuoren näköinen" ei välttämättä ole sama kuin kaunis tai seksikäs.

Vierailija
202/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lopettaa tupakoinnin ha/tai pudottaa painoa ja alkaa harrastamaan liikuntaa, niin vatsamakkarat häviävät, lihaskunto kasvaa, kroppa kiinteytyy, rypyt oikenevat ja ihminen alkaa väkisinkin muuttua paremman näköiseksi ja yleensä myös alkaa näyttämään ulkonäöltään ikäistään huomattavastikin nuoremmalta. Kostokropan voi hankkia vielä vaikka eläkepäivinäkin jolloin muutos vain korostuu, kun siinä lähellä muut samaa ikäluokkaa olevat rapistuvat ja rypistyvät päivä päivältä yhä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy! kirjoitti:

Koska se on synti. Pitää osata vanhentua arvokkaasti ja hyväksyä se. Mieluiten vaikka edesauttaa vanhenemista jotenkin. Mitä sitä turhaan esittää jotain tai yrittää olla jotain mitä ei ole.

Entä jos ei esitä tai yritä mitään? En meikkaa enkä käytä nuorisovaatteita, laita ihmisiä arvuuttelemaan ikääni tai mainosta ympäriinsä kuinka näytän mielestäni niin nuorelta. Silti muut kuvittelevat minun olevan kummallisen nuori. Tämäkö tekee minusta syntisen? Enhän minä ole tehnyt yhtään mitään.

Ap

Palstalla kuitenkin kerrot kuinka nuorelta näytät, niin monta kertaa ja monelle, että niitä, jotka ilmaisevat etteivät usko on lukuisasti. Niin monia että tästä tärkeästä asiasta tehdä oma ketju ja valittaa siinä kuukausia. Ja jatkuvasti kaikkialla tuntemattomat järkyttyvät iästäsi, josta ei välttämättä tarvi puhua koskaan. Ok.

Palstalla jostain asiasta kertominen on ihan eri asia. Kukaan ei tiedä kuka olen eikä sitä miltä näytän. Ihmettelen vaan miksi täällä pitää niin raivokkaasti vastustaa koko ajatusta.

Ap

Minusta taas tuntuu ihmeelliseltä miksi täällä pitää niin raivokkaasti todistella omaa nuorta ulkonäköään. Enkä tarkoita vain tätä ketjua vaan muitakin vastaavia. Me muut emme voi nähdä kirjoittajia, joten on aivan sama saako hän meidät uskomaan näyttävänsä muita nuoremmalta, ja jos saakin (tai ei) niin mitä ihmettä sillä on väliä? Jos nyt uskon että joku tuntematon jossain näyttää tosi nuorelta ja häneltä kysytään aina paperit vaikka on 60 vuotias, niin muuttuuko jonkun elämä jotenkin?

Tämä. Kun yhdenkään anekdootin tueksi ei ole ensimmäistäkään kuvaa niin mikä idea näissä jutuissa on? Onko meidän nyt tarkoitus olla jotenkin tosi vaikuttuneita vai kuinka? Lisäksi tosiaan tää että "nuoren näköinen" ei välttämättä ole sama kuin kaunis tai seksikäs.

En minä ainakaan ole ikinä kokenut että olen nätti sen takia että näytän ikäistäni nuoremmalta, olen ulkonäöltäni pikkuisen ruma, korkeintaan normi.

Minua luullaan aina ikäistäni nuoremmaksi ja kun ikäni paljastuu, vastapuoli hämmentyy tai pyytelee nolona anteeksi. En koe kehuna esim sitä, että uusi työkaveri lässyttää kun luulee minua teiniksi tai korkeintaan 20v harjoittelijaksi, tai kun miehen työkaveri vitsailee siitä miten nuori olen vaikka olen miestäni vanhempi. Nuo on noloja tilanteita.

Vierailija
204/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lopettaa tupakoinnin ha/tai pudottaa painoa ja alkaa harrastamaan liikuntaa, niin vatsamakkarat häviävät, lihaskunto kasvaa, kroppa kiinteytyy, rypyt oikenevat ja ihminen alkaa väkisinkin muuttua paremman näköiseksi ja yleensä myös alkaa näyttämään ulkonäöltään ikäistään huomattavastikin nuoremmalta. Kostokropan voi hankkia vielä vaikka eläkepäivinäkin jolloin muutos vain korostuu, kun siinä lähellä muut samaa ikäluokkaa olevat rapistuvat ja rypistyvät päivä päivältä yhä enemmän.

Voisitko esittää jonkinlaisen havainnollistavan kuvan tästä muutoksesta, siis ihan kenestä tahansa, vaikka joku julkkis? Itselle ei nimittäin tule mieleen ketään, jota elämäntaparemontti olisi merkittävästi nuorentunut, vieläpä niin että näyttäisi muita ikäisiään nuoremmalta. Kasvojen ja käsien juonteet viimeistään tuppaa kertomaan totuuden, vaikka miten vetäisi superfoodia ja juoksisi maratoneja.

Vierailija
205/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy! kirjoitti:

Ap

Ap

En minä ainakaan ole ikinä kokenut että olen nätti sen takia että näytän ikäistäni nuoremmalta, olen ulkonäöltäni pikkuisen ruma, korkeintaan normi.

Minua luullaan aina ikäistäni nuoremmaksi ja kun ikäni paljastuu, vastapuoli hämmentyy tai pyytelee nolona anteeksi. En koe kehuna esim sitä, että uusi työkaveri lässyttää kun luulee minua teiniksi tai korkeintaan 20v harjoittelijaksi, tai kun miehen työkaveri vitsailee siitä miten nuori olen vaikka olen miestäni vanhempi. Nuo on noloja tilanteita.

No sitähän tässä on yritetty sanoa. Jos aikuinen nainen on lyhyt ja pukeutuu lapsellisesti, ei meikkaa ja tukka on tyyliä keskijakaus ja letit niin eipä se ihme ole, että saattaa mennä nuoremmasta. Mutta yleensä tästä väitetystä nuorekkuudestaan elämöivät ovat itse sitä mieltä, että siinä on jotain vallan hienoa.

Vierailija
206/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy! kirjoitti:

Ap

Ap

Onko jossain kohtaa väitetty nuoren näköisen olevan automaattisesti kaunis? Itse en ole oikeasti nuorenakaan ollut kaunis.

Ap

Vierailija
207/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun niitä sellaisia ei näe tosielämässä. Julkkiksetkin mitä olen nähnyt livenä joiden uskoin olevan tällaisia, näyttivät tosielämässä ihan ikäisiltään. Esim. Mette Mannosella oli otsalla ja silmien alla kunnon juonteet jne.

Itse näen usein nuoren näköisiä, vaikkakin jo keski-ikäisiä naisia. Tunnen myöskin useita sellaisia. Jos on ollut nuorena tyttömäisen tyyppinen ulkonäkö, ei se siitä tätimäiseksi muutu ellei sitten liho huomattavan paljon. Aina ei sekään vaikuta asiaan. Tämä on se juttu, mikä tekee sen vaikutelman iästä. Ei niinkään ne muutamat rypyt.

Vierailija
208/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kunto ja terveys ovat todella tärkeitä, mutta ryppyjä ne kyllä tuovat, jos lähtotilanne on ylipaino. Pääasia, että itse on tyytyväinen, mutta nuoremman näköiseksi tuolla konstilla ei tule, vaan päinvastoin. En tosin tiedä miksi edes pitäisi olla nuoremman näköinen. En ole sitä tavoitellut koskaan ja vaikeaa se olisikin, koska geeneistä on pitkälti kyse. Jotkut eivät vain vanhene yhtä nopeasti kuin toiset. Hyvin laihat ja rasvattomat näyttävät ikäistään vanhemmilta.

Vierailija
209/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että ne kuvat ovat aina filtteröityjä ja juuri oikeassa kulmassa ja valossa otettuja meikkikuvia. Oikeasti ne ihmiset näyttävät juuri ikäisiltään. Sitä en käsitä, miksi näillä joillain ihmisillä on vielä keski-iässäkin tarve saada tykkäyksiä muokatuista kuvista somen leikkimaailmassa.

Vierailija
210/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaa, ne on yllättävän alkeellisia asioita, joiden perusteella ihmistä luullaan vanhemmaksi tai nuoremmaksi. Olin itse jo yläasteikäisenä yli 175 cm (olen nainen) ja koskaan en joutunut näyttämään henkkareita missään. Tälle ei ollut mitään sen kummempaa syytä kuin pituus ja meikkaaminen. Sama pätee toiseenkin suuntaan. Jokainen vanhenee, ja jos nuoremmaksi luullaan niin se johtuu todennäköisesti jollain lailla kontekstista eikä välttämättä tarkoita mitään kovin imartelevaa.

Vierailija
211/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka sitä mainostavat, harvoin merkittävästi nuoremmilta näyttävät kuin mitä ovat.

Sitten monet hiirulaistytöt, jotka ei koskaan alota meikkaamaan hädin tuskin menevät 25 vuotiainakaan täysi-ikäisistä.

Mutta kaipa tässä tarkoitettiin jotain keski-ikäsiä, heilläkin auttaa, jos ei ole nuorina turhua pyynätty.

No se nyt ei vaikuta yhtään mitään naisen ulkonäköön onko hän pyynännyt nuorena itseään. Olipa hassusti sanottu. Moni joka on nuorena huolehtinut itsestään, tekee sitä läpi elämän. Ei meikkaamisen ja laittautumisen sentään mikään synti soisi olevan. Ikävää jos tällainen kulttuuri on Suomessa vieläkin voimissaan. Maaseudulla tuon vielä ymmärtää, mutta kyllä kaupunkikulttuuriin on aina kuulunut jollain tavalla itsensä ehostaminen. Eikä tarkoita mitään pakkeleita. Voi olla esim ilman meikkiä, hiukset nätisti laitettuna ja vaikka korvakorut korvissa.

Vierailija
212/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paperien kysyminen ei tarkoita mitään. Minä olen 47v mies ja minulta kysyttiin paperit viimeksi kuukausi sitten. En usko että yksikään ihminen tällä pallolla oikeasti kuvittelisi että olen alaikäinen, tai edes alle 30v.

Minä en ole koskaan nähnyt 35+ naista joka näyttäisi yli 5v ikäistään nuoremmalta livenä. Harva näyttää edes kuvissa joissa on kuvakulmat, meikit ja filtterit katsottu tarkkaan.

Ethän sinä tiedä minkä ikäisiä kadulla vastaan tulevat naiset ovat. Älytön väite muutenkin.

Kuule, tähän ikään mennessä on tullut tavattua aika paljon ihmisiä. Kun on ollut 10+ vuotta rekryfirmassa haastattelijana, siinä saa tietää iätkin.

No osaatko arvioida prosentuaalisesti kuinka paljon kahdeksasta miljardista?

Huoh.

Sanotaanko että kun otoksen koko on satoja ellei tuhansia 35+ naisia eikä yksikään näyttänyt yli 5v ikäistään nuoremmalta, voisit nyt kerrata yläasteen tilastomatematiikkaa ja laskea todennäköisyyden että supernuorekkaita naisia on kovinkaan paljoa.

Ehkä tuollaisia naisia on 1/2000 tai 1/10000. On se mahdollista. Tosin sekin epäilyttää koska joka kerta kun tälläkin palstalla tai lehdissä esitellään nainen joka näyttää jopa 15-20v ikäistään nuoremalta, näkee päällään seisoenkin ettei näin ole. Edes kuvien perusteella, puhumattakaan että livenä.

Jos tällaisia naisia on, miksei kahdeksasta miljardista ole löytynyt ainuttakaan? Ainakin yritys on kova kun näitä lehtiartikkeleita kirjoitellaan jatkuvasti.

Vierailija
213/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että ne kuvat ovat aina filtteröityjä ja juuri oikeassa kulmassa ja valossa otettuja meikkikuvia. Oikeasti ne ihmiset näyttävät juuri ikäisiltään. Sitä en käsitä, miksi näillä joillain ihmisillä on vielä keski-iässäkin tarve saada tykkäyksiä muokatuista kuvista somen leikkimaailmassa.

Tunnetteko te tosiaan keski-ikäisiä, jotka muokkailevat kuviaan? Minä en tunne enkä itse edes tiedä miten noita kuvanmuokkauksia käytetään. Enkä kuvaile omaa pärstääni someen. Ainoa tuttuni joka noin tekee ottaa aina sellaisen profiilikuvan, missä kasvot on kuvattu alhaalta käsin hyvin epäedullisesti. En ole koskaan iljennyt kysyä miksi. Näyttää kuin olisi valtava kaksoisleuka, vaikka oikeasti ei ole, päinvastoin on tiukassa kunnossa (maratoonari).

Vierailija
214/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun niitä sellaisia ei näe tosielämässä. Julkkiksetkin mitä olen nähnyt livenä joiden uskoin olevan tällaisia, näyttivät tosielämässä ihan ikäisiltään. Esim. Mette Mannosella oli otsalla ja silmien alla kunnon juonteet jne.

Mistä hel.vetistä sinä tiedät ventovieraiden iät? :D Minua luullaan jopa 8 vuotta ikäistäni nuoremmaksi ja näen kyllä vallan mainiosti itsekin olevani babyface. Ei siis tuota mitään ongelmia uskoa, että meitä on olemassa.

Sama mulla. Ikääni on äimistelty jopa sellaisissa tilanteissa, missä se ei missään tapauksessa ole kohteliasuus, että aivan varmaksi tiedän olevani nuoremman näköinen kuin mitä olen.

Eikä se ole mitenkään hyvä asia. Kun hoidan teini-ikäisen lapseni asioita, minua katsotaan selvästi vähän nenänvartta pitkin. Työelämässä ei oteta vakavasti, kysellään milloin olet valmistunut.

Täällä sama. Tosin itse mielestäni näytän ihan ikäiseltäni ja esim pukeudun kuin ikäiseni, mutta moni hämmästelee kun kuulee todellisen ikäni, eikä se ole aina kohteliaisuus. Kyllä tosiaan se vaikuttaa esim siihen uskottavuuteen työelämässä kun ihmiset kuvittelee nuoremmaksi.

Vierailija
215/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa että tykkäyksiä laitettaisiin aina ulkonäön takia. Eiköhän siinä ole enemminkin kyse toisen huomioimisesta ja vaikkapa kannustamisesta. Jos jollain on ollut raskasta, voi olla kaunis ele kaverilta tai tuttavalta tykätä kuvasta. Filttereiden käyttö taas voi liittyä tietyn ikäluokan some-kulttuuriin. Ei siinä välttämättä ole kyse mistään valheellisesta leikkimaailmasta.

Vierailija
216/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kuvista nyt puhut? Itse en ole missään somessa enkä luonnollisesti laita kuviakaan sellaisiin..

Ap

Vierailija
217/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuulkaa, ne on yllättävän alkeellisia asioita, joiden perusteella ihmistä luullaan vanhemmaksi tai nuoremmaksi. Olin itse jo yläasteikäisenä yli 175 cm (olen nainen) ja koskaan en joutunut näyttämään henkkareita missään. Tälle ei ollut mitään sen kummempaa syytä kuin pituus ja meikkaaminen. Sama pätee toiseenkin suuntaan. Jokainen vanhenee, ja jos nuoremmaksi luullaan niin se johtuu todennäköisesti jollain lailla kontekstista eikä välttämättä tarkoita mitään kovin imartelevaa.

Totta. Minä olen siro ja pienikokoinen ja se vaikuttaa ihmisten mielikuviin. Eikä se ole aina mitenkään hyvä asia. Toki mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän se haittaa jos luullaan nuoremmaksi kuin onkaan, mutta alle kolmekymppisenä oli suurimmaksi osaksi tosi ärsyttävää olla babyface.

Vierailija
218/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paperien kysyminen ei tarkoita mitään. Minä olen 47v mies ja minulta kysyttiin paperit viimeksi kuukausi sitten. En usko että yksikään ihminen tällä pallolla oikeasti kuvittelisi että olen alaikäinen, tai edes alle 30v.

Minä en ole koskaan nähnyt 35+ naista joka näyttäisi yli 5v ikäistään nuoremmalta livenä. Harva näyttää edes kuvissa joissa on kuvakulmat, meikit ja filtterit katsottu tarkkaan.

Ethän sinä tiedä minkä ikäisiä kadulla vastaan tulevat naiset ovat. Älytön väite muutenkin.

Kuule, tähän ikään mennessä on tullut tavattua aika paljon ihmisiä. Kun on ollut 10+ vuotta rekryfirmassa haastattelijana, siinä saa tietää iätkin.

No osaatko arvioida prosentuaalisesti kuinka paljon kahdeksasta miljardista?

Huoh.

Sanotaanko että kun otoksen koko on satoja ellei tuhansia 35+ naisia eikä yksikään näyttänyt yli 5v ikäistään nuoremmalta, voisit nyt kerrata yläasteen tilastomatematiikkaa ja laskea todennäköisyyden että supernuorekkaita naisia on kovinkaan paljoa.

Ehkä tuollaisia naisia on 1/2000 tai 1/10000. On se mahdollista. Tosin sekin epäilyttää koska joka kerta kun tälläkin palstalla tai lehdissä esitellään nainen joka näyttää jopa 15-20v ikäistään nuoremalta, näkee päällään seisoenkin ettei näin ole. Edes kuvien perusteella, puhumattakaan että livenä.

Jos tällaisia naisia on, miksei kahdeksasta miljardista ole löytynyt ainuttakaan? Ainakin yritys on kova kun näitä lehtiartikkeleita kirjoitellaan jatkuvasti.

Aika kova yritys on kyllä itselläsikin, kun edes lääketieteen keinoin ei pystytä arvioimaan ikää luotettavasti, mutta sinä sen pystyt tekemään.

Mutta en kyllä itsekään käsitä mikä siinä on, että pitää näyttää 20 vuotta nuoremmalta, vaikka joku voi oikeasti näyttääkin. 10 vuoden erehdys varsinkin on aika normaalia vielä, jompaan kumpaan suuntaan. Itse en näytä nuoremmalta ainakaan, mutta kerran minua silti luultiin 17v. kummipojan tyttöystäväksi ollessani 38v. Todella nolo tilanne meille molemmille.

Vierailija
219/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin taas lauantaina Alkossa paperit, ikää on 48 (olen nainen). En silti ole mitenkään erityisen nuoren näköinen jos tarkkaan katsoo, kyllä otsalla on niin sibeliusryppyä kuin vaakaryppyjä, silmän alunen on kuin rypistettyä kreppipaperia, kaulallakin on juonteita. Mutta ilmeisesti kun olen lyhyt ja laiha ja vapaa-ajalla pukeudun "teinimäisiin" vapaa-ajanvaatteisiin, hiukset on ponnarilla, jotkut katsoo vain sitä yleisolemusta eikä huomaa iän merkkejä jotka kyllä on olemassa. 

Vierailija
220/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos susta tuntuu että näytät nuorelta niin katso sitä passissa tai ajokortissa olevaa kuvaa. Näytä tätä vieraalle ja kysy, että oletko edelleen samannäköinen vai ehkä jonkinverran vanhentunut? Suurin osa meistä haluaisi näyttää vanhalta passikuvaltaan, vaikka ottohetkellä se olikin aivan "hirveä".

Mun passikuva on kohta 5v vanha ja edelleen se on hirveä. Ei minun ulkonäkö ole mitenkään ratkaisevasti 5 vuodessa muuttunut. Sen näkee ihan vertaamalla kuvia. Silmälasit on vaihtuneet, siitä erottaa milloin kuva on otettu. T. Melkein 35v nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän