Miksi täällä on niin monen vaikea uskoa sitä, että joku näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta?
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meitä on. Tein aikanaan sijaisopettajan töitä, ja minut on useamman kerran ajettu pois opettajanhuoneesta ensimmäisenä työpäivänä uudessa koulussa, kun minua on luultu lukion tai jopa yläkoulun oppilaaksi. Olin tuolloin 25-27-vuotias. Myös teiniäidiksi on haukuttu monta kertaa, vaikka olin 29 v. kun esikoiseni syntyi.
Isoäidiltäni kysyttiin usein vielä lähes 80-vuotiaana, että joko hän pian pääsee eläkkeelle, ja hämmästys oli melkoinen kun kysyjä kuuli isoäidin iän.
Toisilla vaan on paremmat ulkonäkögeenit. Ja sekös kateellisia harmittaa.
Ettäkö sua on kaksvitosena luultu yläasteen oppilaaksi.....voin kertoa, ettei moinen ole mahdollista. Opetan yläastelaisia; heitä EI voi erehtyä arvioimaan edes parikymppiseksi, ei millään tavoin.
Minä kävin baarissa yläasteikäisenä, ja kyllä luultiin ainakin 18-vuotiaaksi.
Tunnen ihmisen, joka olisi komennettu 25-vuotiaana pois opettajainhuoneesta, ja minun yli kolmekymppistä äitiäni luultiin yläasteikäisen lapsensa siskoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meitä on. Tein aikanaan sijaisopettajan töitä, ja minut on useamman kerran ajettu pois opettajanhuoneesta ensimmäisenä työpäivänä uudessa koulussa, kun minua on luultu lukion tai jopa yläkoulun oppilaaksi. Olin tuolloin 25-27-vuotias. Myös teiniäidiksi on haukuttu monta kertaa, vaikka olin 29 v. kun esikoiseni syntyi.
Isoäidiltäni kysyttiin usein vielä lähes 80-vuotiaana, että joko hän pian pääsee eläkkeelle, ja hämmästys oli melkoinen kun kysyjä kuuli isoäidin iän.
Ettäkö sua on kaksvitosena luultu yläasteen oppilaaksi.....voin kertoa, ettei moinen ole mahdollista. Opetan yläastelaisia; heitä EI voi erehtyä arvioimaan edes parikymppiseksi, ei millään tavoin.
Tunnen ihmisen, joka olisi komennettu 25-vuotiaana pois opettajainhuoneesta, ja minun yli kolmekymppistä äitiäni luultiin yläasteikäisen lapsensa siskoksi.
Minut puolestani juuri eilen pysäytettiin kaupassa ja kysyttiin, missä äitini on ja että olenko ehkä karannut viereisestä päiväkodista. Ei meinanneet millään uskoa kun sanoin että olen kohta jo eläkkeellä. N61
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehillä on harhakäsitys omasta nuorukkuudestaan ihan pokkana munkin kaverimies sanoi että kun hän ajaa hiuksensa menee ihan nuoresta miehestä:D ihan ikäiseltään ellei vanhemmalta näyttää. Monet miehet kuvittelee että ovat "hyvin säilyneitä" ja jahtaavat puolet nuorempia naisia koska kuvittelevat että menevät siihen ikäluokkaansa kuin ne naisetkin.
On muuten ärsyttävä ilmiö nuoremman naisen näkökulmasta. Miksi joku isäni ikäinen kaljamaha kuvittelee olevansa tasoani? Kun se ei ole.
Ja menee melkein niin että mitä vanhempi ja rumempi mies, sitä suuremmat luulot itsestään. :D Ne oikeasti harvat hyvin säilyneet on herrasmiehiä.
Jospa se keski-ikäinen kaljamaha kuvittelee sinun olevan hänen tasoaan. Moni nuori vainenkaan on myös siiderinahainen lössykkä. Toisaalta mitä siinä menettää, jos yrittää. Jos ei onnistu, niin tilannehan on sama kuin ennen yrittämistä. Se ei pelaa, joka pelkää.
Lähtökohtaisesti vanhukset eivät ole nuorten ihmisten tasoa. Ällöttää, kun miehet luulevat liikoja itsestään.
Ei kannattaisi turhaan edes ajatella ihmisten ikiä. Ihmiset hämmentyy kuullessaan nuoremmalta näyttävän iän, koska ovat tehneet omat päätelmänsä ensin.
No naiset tuota liioittelevat toisillee posipuheena. Itse tiedän 2/~1000 naista jotka ovat aidosti paljon nuoremman näköisiä kuin ovat. Toinen oli 28-vuotias baarituttavuus joka näytti nippa nappa täysi-ikäiseltä ja toinen on kypsempi reilu nelkikymppinen nainen, joka menisi about kolmekymppisestä.
Kuvissa toki jotkut tunnetut henkilöt näyttävät nuoremmilta, mutta kuvia ja myös kasvoja on usein rankasti muokattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-ha. Yli kolmekymppistä äitiä luultiin yläasteikäiseksi. Ei varmasti luultu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut puolestani juuri eilen pysäytettiin kaupassa ja kysyttiin, missä äitini on ja että olenko ehkä karannut viereisestä päiväkodista. Ei meinanneet millään uskoa kun sanoin että olen kohta jo eläkkeellä. N61
Niinpä!!!! eläkeläinen karannut hoidosta lastentarhasta? Että sillee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehillä on harhakäsitys omasta nuorukkuudestaan ihan pokkana munkin kaverimies sanoi että kun hän ajaa hiuksensa menee ihan nuoresta miehestä:D ihan ikäiseltään ellei vanhemmalta näyttää. Monet miehet kuvittelee että ovat "hyvin säilyneitä" ja jahtaavat puolet nuorempia naisia koska kuvittelevat että menevät siihen ikäluokkaansa kuin ne naisetkin.
On muuten ärsyttävä ilmiö nuoremman naisen näkökulmasta. Miksi joku isäni ikäinen kaljamaha kuvittelee olevansa tasoani? Kun se ei ole.
Ja menee melkein niin että mitä vanhempi ja rumempi mies, sitä suuremmat luulot itsestään. :D Ne oikeasti harvat hyvin säilyneet on herrasmiehiä.
Jospa se keski-ikäinen kaljamaha kuvittelee sinun olevan hänen tasoaan. Moni nuori vainenkaan on myös siiderinahainen lössykkä. Toisaalta mitä siinä menettää, jos yrittää. Jos ei onnistu, niin tilannehan on sama kuin ennen yrittämistä. Se ei pelaa, joka pelkää.
Lähtökohtaisesti vanhukset eivät ole nuorten ihmisten tasoa. Ällöttää, kun miehet luulevat liikoja itsestään.
Riippuu siitä nuoresta ihmisestä, hänkin voi olla pohöttynyt ja turpea siiderimaha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas vain. Minunkin opettajaäitini on ajettu välitunneilla pihalle ja toisissa yhteyksissä luultu teiniäidiksi. Minua taas on luultu teinipoikani tyttöystäväksi ja siskoksi ja vielä exäni tyttäreksi, olen myös saanut asiaa korjatessa selittää, etten aivan nuorena nyt kuitenkaan ole lapsia tehnyt. Joissakin suvuissa on näin, ja tulee näitä hassuja tilanteita. Kaikissa ihmisissä toki ikä näkyy, jos tutkitaan tarkkaan, on meissä ihmisissä niin paljon kuluvia osia, mutta kukapa sitä arjessa niin tarkkaan katsoisi.
Äitisi on varmaan pienikokoinen ja joku opettaja on yleensä käskenyt kaikki välitunnille vaikkapa aulasta ja äitisi on ollut aulassa sulautuneena oppilaiden joukkoon kokonsa vuoksi. Kyllä kai opettajatkin työkaverinsa tuntee tuskin hän oon erikseen käskenyt äitiäsi välitunnille.
Suvun vanhat taas kuvittelevat, että, jos ei ole nähnyt jotakin henkilöä vuosiin, on tämä samassa tilanteessa kuin viimeksi nähtäessä, varsinkin jos tällä harvoin tavatulla vanhalla ei ole tietoa, mitä tälle entiselle nuorelle on tapahtunut näkemisten välillä.
Kyllä, varsin pienikokoinen ja uusi siellä. Patistelu oli henkilökohtaista ja tilanne niin hämmentävä, että meni ulos asti ja vähin äänin takaisin. Ja suvun vanhat eivät liity tilanteisiin mitenkään, olettajat ovat ulkopuolisia. Ja niin se yleensäkin menee, että ne erehdykset ovat hämmentäviä, siksi ne jäävätkin mieleen. Näin ne koetaan, mutta sinä toki uskot mitä uskot, ja se on oikeutesi.
Eikö täällä uskota ihmisten omakohtaisia kertomuksia, vai mistä alapeukut moneen tarinaan?
Tuo 61- vuotias mummokin kirjoitti provon, ehkä häntä harmittaa toisten kokemukset. Olisi edes vastannut ap:n kysymykseen, jos ei omakohtaista kokemusta ole.
Ymmärrän, jos tulee kehujen kautta, niin luutavasti se henkilö yrittää vain olla ystävällinen. Mutta entä jos kokee jatkuvasti väärinkäsityksiä, että sinua luullaan paljon nuoremmaksi?
Aika kuluu jokaisen kohdalla nopsaan. Kannattanee sitoutua muihin arvoihin.
Minulle on hämmentävää ja jotenkin noloa (miksi??), että miehet luulevat nuoremmaksi. Tavallaan nolostun heidän puolestaan.
Olen reipas, "poikamainen", treeanattu hoikka, ja otsaa lukuunottamatta kasvot melko rypyttömät. Käytän kesällä usein lippistä, joten otsa ei näy.
Sitten minulle ulkona viheltää tai rupeaa juttusille joku 40-50-vuotias.
Täytän ihan näillä näppäimillä 66 v.
Vierailija kirjoitti:
Aika kuluu jokaisen kohdalla nopsaan. Kannattanee sitoutua muihin arvoihin.
Ei kai tässä mistään arvoista keskusteltu?
Luokkakaverini oli 12 vuotiaana ylipainoinen ja häntä luultiin aikuiseksi. Itse olin laiha ja kyllä otti pattiin, kun en saanut baarissa yli 20- vuotiaana olutta, kun ei ollut paperit mukana. Niitä kysyttiin Alkossa ja laivalla yökerhon ovella vielä kun olin 29. Ollessani 35 eräs ihminen nosti hämmästyneenä kädet poskilleen ja päivitteli kuinka 6- vuotiaalla tyttärelläni voi olla näin nuori äiti. Minua luultiin sittemmin jo aikuisen ja lapsen saaneen tyttäreni kaveriksi, vaikka olin jo yli 50- vuotias.
55- vuotiaana aloin lihoa. Nyt näytän ihan mummolta. Jotkut kyselevät nyt, että miten nuorena oikein tein tyttäreni, kun hän on jo reippaasti yli 30. Olin melkein 30.