Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petteri Orpo: miljardin säästöt vuodessa tulossa kokoomukselta

Vierailija
24.09.2022 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009091955.html

Uskaltaako koskea asumistukeen, joka rahasampo sijoittajille?! Tilanne on muutenkin äärimmäisen epävarma taloudessa. Työttömiltä ja sairailta tietysti leikataan.

Kommentit (319)

Vierailija
241/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä edelleenkään verojen keventäminen EI OLE ANTAMISTA.

Miten meneekään tunteisiin. Näen silmissäni minä-minä-minä-porvarilapsen, joka ei suostu antamaan karkeistaan mitään kaverille, koska MINÄ ja nämä kuuluu MINULLE. Näinhän tämä joukko on kasvatettu ja kultalusikalla syötetty. Säästetty lapsilisät ensiasuntoa varten, hyvä siitä lähteä sitten seuraavat asunnot sijoittelemaan. Omalla työllä muka - ja pah!

EN ANNA!

MINUN!

MINÄ!

Kyse ei ole ANTAMISESTA vaan VÄKISIN VIEMISESTÄ. koittakaa ymmärtää ero. Kyllä minun tienaamat rahat kuuluvat minulle ja minä päätän itse mitä niillä teen. Jos minulta viedään väkisin hieman vähemmän kuin aikaisemmin, ei minulle ole mitään annettu. Ja miljoonani olen ihan itse omalla työlläni ja sijoituksillani tehnyt, vaikka sitä on todellakin koitettu kampittaa...

Sikaporvari sitten leikkaa itse itsensä syövän tai hoitaa muut sairaudet! Rakenna ja ylläpidä tiet itse. Älä kaipaa poliisilta tai palokunnalta apua onnettomuuksissa. Sikaporvari hoitaa ja kouluttaa myös lapsensa itse täysi-ikäiseksi asti. Hän hoitaa myös vanhuksensa loppuun asti itse.

terveydenhuolto, minun osuus 3099 €/vuosi. (sisält

Infrastruktuurin ylläpito, minun osuus 135 €/vuosi.

Poliisi ja palokunta, minun osuus 510 €/vuosi.

Koulutus, minun osuus 2446 €/vuosi.

Sosiaaliturva 10458 €/vuosi (sisältää siis paljon muutakin kuin "vanhuksieni" hoidot).

Yhteensä siis 16648 €/vuosi.

Mitä ne ylimääräiset kymmenet tuhannet maksetut verot ovat kuin ryöstöä minulta. Oman osani olen tuolla noin 17k€ kattanut.

Missäköhän mielikuvitusmaailmassa tämäkin ihminen elää?

Vierailija
242/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjuun jää taas vain valitut kommentit. Huvittavaa pseudokeskustelua. Vähän kuin koittaisit keskustella putinin kanssa sodan järkevyydestä putinin moderoimalla palstalla ja putin poistelisi valintansa mukaan kommenttejasi. 

Trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meneekään tunteisiin. Näen silmissäni minä-minä-minä-porvarilapsen, joka ei suostu antamaan karkeistaan mitään kaverille, koska MINÄ ja nämä kuuluu MINULLE. Näinhän tämä joukko on kasvatettu ja kultalusikalla syötetty. Säästetty lapsilisät ensiasuntoa varten, hyvä siitä lähteä sitten seuraavat asunnot sijoittelemaan. Omalla työllä muka - ja pah!

EN ANNA!

MINUN!

MINÄ!

Kyse ei ole ANTAMISESTA vaan VÄKISIN VIEMISESTÄ. koittakaa ymmärtää ero. Kyllä minun tienaamat rahat kuuluvat minulle ja minä päätän itse mitä niillä teen. Jos minulta viedään väkisin hieman vähemmän kuin aikaisemmin, ei minulle ole mitään annettu. Ja miljoonani olen ihan itse omalla työlläni ja sijoituksillani tehnyt, vaikka sitä on todellakin koitettu kampittaa...

Eläkeläisiä on 1 600 000. Katsotaan kuinka paljon työkokeilijat maksavat perikuntien talosta. Paljonko saa 700 eurolla lainaa. Työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä.

Onneksi vakuutus ei korvaa vesivahinkoa, jos talossa ei ole vähintään 12 astetta lämmintä. Sama mökeissä.

Mökeissä missä on sisävessa pitää olla 12 astetta lämmintä muuten voi tulla vesivahinko ensi talvena.

En ole koskaan pitänyt 12 astetta mökissäni! Jotain 3-5. Ja nyt alan laittaa jäätymisenestoainetta pyttyyn!

Jaa, luin lehdestä, että vakuutus ei korvaa, jos ei lämpöä ole 12 astetta, mutta itsepä sitten vesivahinkosi maksat.

Vierailija
244/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelataksi on kiva, sillä pääsee lääkäriin 25 eurolla yhteen suuntaan vaikka 60 km ja puoliso voi mennä uudella Mersulla mökille sillä aikaa.

Kelataksissa ei ole tulorajaa eikä omaisuusrajaa. Eläkeläisillä on paljon lääkärikäyntejä.

Sinulta käy työstä tämä eläkkeistä ja eläkeläisistä jauhaminen. Niputat heidät kaikki varakkaiksi, joilla on millä mällätä.

-Eläkkeensaajien keskimääräinen kokonaiseläke oli 1 784 euroa kuukaudessa vuonna 2021.

Noin puolella eläkeläisistä eläke oli alle 1 500 euroa kuukaudessa. Naisista 54 prosentilla ja miehistä 39 prosentilla eläke oli alle 1 500 euroa. Yli 3 000 euron eläkettä sai yhdeksän prosenttia eläkkeensaajista.

Eläketurvakeskus

Lehdessä on juttu kuinka eläkeläiset on rikkain sukupolvi ja näkee sen asunnoista, mökeistä, autoista, matkustamisesta, parturikäynneistä.

Jos on köyhä niin sen pitäisi näkyä myös.

Ja kummasti moni asuu vuokralla asunnossa minkä omistaja on eläkkeellä.

Sukupolvi? Eläkkeensaajia on monesta sukupolvesta.

Vierailija
245/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus yksityistää kaiken veden, sähkön, varmaan myös sairaanhoidonkin...

Sitten taas ihmetellään miten ne hinnat karkaa käsistä.

Toinen Kokoomuksen inhokkiryhmä on työttömät joita aletaan välittömästi rangaista jos ilmainen 9 euron työ kiinnosta.

Joten miettikää tarkkaan kevään vaaleissa ketä äänestätte.

Vierailija
246/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN ANNA!

MINUN!

MINÄ!

Sikaporvari sitten leikkaa itse itsensä syövän tai hoitaa muut sairaudet! Rakenna ja ylläpidä tiet itse. Älä kaipaa poliisilta tai palokunnalta apua onnettomuuksissa. Sikaporvari hoitaa ja kouluttaa myös lapsensa itse täysi-ikäiseksi asti. Hän hoitaa myös vanhuksensa loppuun asti itse.

Sosiaaliturva 10458 €/vuosi (sisältää siis paljon muutakin kuin "vanhuksieni" hoidot).

Mitä ne ylimääräiset kymmenet tuhannet maksetut verot ovat kuin ryöstöä minulta. Oman osani olen tuolla noin 17k€ kattanut.

Luvut ovat kuule ihan virallisista luvuista veronmaksajien toimesta laskettu. Yllätyitkö kuinka vähän noihin hehkutettuihin asioihin menee?

Vierailija
247/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista Ay-liikkeen bisneksistä: Kai tiedätte että siellä on mukana monia kokoomusjohtoisiakin liittoja... Kaikki liitot eivät suinkaan ole vasemmistojohtoisia..

Sitten toisaalta esim. Herlinit ja muut tosi rikkaat suvut eivät maksa juurikaan veroja köytännössä, koska jos omistaa yli 10% pörssiyhtiöstä, saa nostaa osingot täysin verottomina holding-yhtiöön? Onko tällainen laki täysin perusteltu?

Ja sitten listaamattomien yritysten osinkoveroruksen isot huojennukset. Ovatko nuo täysin perusteltuja?

Varmasti tarvitaan leikkauksia myös menopuolelle, mutta en halua ettå aletaan luomaan valtavaa jakolinjaa köyhien ja rikkaiden välille. Voi tulla levottomuuksia.

Juu juu, kokoomusjohtoiset ay-liitot vie kojamon rahat ja herliinit loputkin tuhkat pesästä. Täytyyhän sen näin olla kun av-palstalta näin luettiin. 

Kuule! Itse uskon Uuninpankkopoikaa ennemmin kuin sinua!

Vierailija
248/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen Kokoomuksen inhokkiryhmä on työttömät joita aletaan välittömästi rangaista jos ilmainen 9 euron työ kiinnosta.

Naiset eivät saa edes parturirahaa. Ankaria miehiä.

Vierailija
249/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan työmarkkinatuella 540 netto kuukaudessa + kulukorvaus 9 euroa työpäivä saa lainaa perikuntien taloihin, kun eläkeläisiä on 1 600 000.

Työikäisiä on vähemmän.

MISTÄ lähtien 1,6 miljoonaa on ENEMMÄN kuin 3,42 miljoonaa? Työikäisiä on tuo 3,42 miljoonaa Suomessa.

Vierailija
250/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan työmarkkinatuella 540 netto kuukaudessa + kulukorvaus 9 euroa työpäivä saa lainaa perikuntien taloihin, kun eläkeläisiä on 1 600 000.

Työikäisiä on vähemmän.

MISTÄ lähtien 1,6 miljoonaa on ENEMMÄN kuin 3,42 miljoonaa? Työikäisiä on tuo 3,42 miljoonaa Suomessa.

Ei ole, osa on lapsia.

Vierailija
251/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista Ay-liikkeen bisneksistä: Kai tiedätte että siellä on mukana monia kokoomusjohtoisiakin liittoja... Kaikki liitot eivät suinkaan ole vasemmistojohtoisia..

Sitten toisaalta esim. Herlinit ja muut tosi rikkaat suvut eivät maksa juurikaan veroja köytännössä, koska jos omistaa yli 10% pörssiyhtiöstä, saa nostaa osingot täysin verottomina holding-yhtiöön? Onko tällainen laki täysin perusteltu?

Ja sitten listaamattomien yritysten osinkoveroruksen isot huojennukset. Ovatko nuo täysin perusteltuja?

Varmasti tarvitaan leikkauksia myös menopuolelle, mutta en halua ettå aletaan luomaan valtavaa jakolinjaa köyhien ja rikkaiden välille. Voi tulla levottomuuksia.

Juu juu, kokoomusjohtoiset ay-liitot vie kojamon rahat ja herliinit loputkin tuhkat pesästä. Täytyyhän sen näin olla kun av-palstalta näin luettiin. 

Jep, jep ja Sitten toisaalta esim. Herlinit ja muut tosi rikkaat suvut eivät maksa juurikaan veroja köytännössä, koska jos omistaa yli 10% pörssiyhtiöstä, saa nostaa osingot täysin verottomina holding-yhtiöön? Onko tällainen laki täysin perusteltu? <-väite ei pidä paikkaansa. Lukekaa nyt, mitä se osakeyhtiölaki sanoo verottomasta osingonmaksusta ja tulkaa sitten vasta perustelemaan johonkin keskusteluun.

En nyt tiedä mitä tekemistä herliineillä on tämän keskustelun kanssa mutta voi miettiä että vaikka veisit joka sentin kaikilta herliineiltä niin sillä ei saisi maksettua sannan ottamaa lainaa edes yhtenä vuonna. Lisäksi menisi verotulot noiden monista firmoista kun veroja maksaa niin firmat, duunarit ja lisäksi tuotteistakin menee arvonlisäverot.

Mut hei, jauha vaan kateudesta rikkaisiin. Sillähän vasemmisto on ennenkin ääniä kalastanut. Siitä puheenollen ay-liike on kuulemma laskelmien mukaan nostanit kojamosta voittoja verottomasti liki miljardin vuosien mittaan. 

Ikkkk! Ai niin!!!!! Mutta niin ovat työantajajärjestötkin, ja paljon enemmän. Ilman veroa!!!! Eli ÄLÄ JAUHA JASKAA KOKO AJAN!!!!!!!!!!

Vierailija
252/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa se, että kuinka hyvin Orpo on sisäistänyt esiintymiskoulutuksensa. Hän muistaa aina laskea sormiaan kuten jo Veikko Vennamo teki aikoinaan ja ottaa aina katsekontaktia kameraan kun haluaa antaa vaikutelman siitä, että hän puhuu suoraan katsojalle.

Vierailija
253/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiettyjen puolueiden miehiä pidetään määräävinä ja ankarina, samoin kuin tietyissä ammateissa toimivia miehiä.

Vierailija
254/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiettyjen puolueiden miehiä pidetään määräävinä ja ankarina, samoin kuin tietyissä ammateissa toimivia miehiä.

Naisena pelkään noita miehiä.

Vierailija
255/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoluetuet pois kaikilta. Samoin kansanedustajien sopeutumiseläkkeet.

Edustajien määräksi riittää 100 edustajaa. Heille avustajat kullekin, joiden palkka on kolmannes edustajan paikasta. Noista alkaa syntyä säästöä.

Kannatan kyllä sitä, että asumistukea ei pidä myöntää omistusasujille. Periaatteen tulee olla, että vain vuokralla asujat saavat asumistukea jos kriteerit täyttyvät. Omistusasumista ei pidä tukea asumiatuella.

Milloin nuo sopeutumiseläkkeet pitäisi säätää takaisin että ne voitaisiin taas poistaa. Sopeutumiseläkettä EI MAKSETA enää kellekään. Sopeutumiseläkettä ei ole ollut enää yli 10 vuoteen. Sopeutumiseläke lakkautettiin 2011.

Vierailija
256/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona joutuisi tekemään koko ajan kotitöitä ettei ole lusmu.

Vierailija
257/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN ANNA!

MINUN!

MINÄ!

Luvut ovat kuule ihan virallisista luvuista veronmaksajien toimesta laskettu. Yllätyitkö kuinka vähän noihin hehkutettuihin asioihin menee?

Öhö-öhö! SINÄ ET VALITSE, MIHIN VALTIO RAHANSA KÄYTTÄÄ! Ja mitä ihmettä puhut omasta osuudesta, kun et mitään maksa?!?

Vierailija
258/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyissä ammateissa miehillä on tiettyjä oikeuksia ja naisena jäisi alakynteen.

Vierailija
259/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN ANNA!

MINUN!

MINÄ!

Sinulta siis viedään  v ä k i s i n  jotain? Tuntuu varmaan pahalta. Että miljoonasi revitään käsistäsi. Sinun miljoonasi. Sinun. Miten epäoikeudenmukainen tämä yhteiskunta onkaan, eikö totta?

Vakavasti puhuen tuosta  t y ö s t ä  , jolla olet miljoonasi hankkinut, niin hmm. - mikä nyt sitten on työtä.

Ajattele, joku toinen myös paiskii niska limassa työtä, mutta hädin tuskin tulee sillä toimeen saatikka elättää perheensä. Ihan hän saattaa olla sinun yrityksesi työntekijä, tai isäukkosi yrityksen työntekijä. HÄN paiskii työtä, jotta omistaja rikastuu. Eikö myös HÄNEN kuuluisi saada säällinen korvaus uhrauksestaan?

Ja koska et suostu maksamaan hänelle säällistä palkkaa, joutuu hän tukeutumaan asumistukeen, jota sinä niin kovasti vastustat. Hän on myöskin sen verran pienituloinen - vaikka paiskii töitä, tekee pitkää päivää - että hänen lapsensa ovat  k u n n a l l i s e s s a päivähoidossa , hän käyttää  j u l k i s t a  terveydenhoitoa ja  k a u p u n g i nkirjastosta hakee hän hakee luettavansa ja sivistää näin itseään y h t e i s i s t ä verovaroista maksetulla kirjastoaineistolla.

Kerro minulle, minkälainen on sinun ihanneyhteiskuntasi, onko se sellainen, jossa jokainen hoitaa vain oman tonttinsa eikä mitään kerätä yhteiseen kassaan yhteiseksi hyödyksi?

Miten jotkut suhtautuvat niin traumaattisesti ja vauhkosti ajatukseen "yhteinen"?

Parjaavat valtiota, kuin se olisi kirosana.

Valtio olemme ME.

Yhdessä.

Ei vaan että joku tolkku noissa veroissakin pitäisi olla. Paras veromalli olisi suhteellinen veromalli, jossa pääomatuloja ja palkkatuloja ei eroteltaisiin. Tämä suhteellinen vero olisi tolkun tasolla (vaikka 20%). Valtio ja kunnat keskittyisi vain ja ainoastaan ydintehtäviinsä. Valtion menoista on leikattavissa miljardeja ilman että ydintehtävien hoito vaarantuisi (turvallisuus, terveys, koulutus ja perustason sosiaalituki).

Ja... Sitten olisi ihmisiä kadulla kuolemassa.

Miksi olisi?

Vierailija
260/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyissä ammateissa miehillä on tiettyjä oikeuksia ja naisena jäisi alakynteen.

Kotona ei voisi olla eri mieltä mistään.

Nytkin jos noita tiettyjä miehiä näkee niin pitää olla koko ajan hiljaa, niille ei voi puhua mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi