Muita iäkkäitä (40-50 v.) jotka käy ihan hirvittävää kriisiä läpi?
Olen 45. Tänä vuonna se iski täydellä voimalla: kriisi, paniikki ja syvä epätoivo. En näe mitään järkeä enää missään, koska alamäki on edessä joka tapauksessa. Se on jo alkanut. Liikkeeni ovat hidastuneet, ajatukseni ei kulje kirkkaasti, olen menettänyt mielenkiinnon kaikkeen maalliseen.
Mietin miten helpottavaa olisi päättää päivät, koska näen vain tämän maailman ja ihmisyyden rumuuden ja kurjuuden. Olen ollut mielisairaalassa töissä ja ymmärrän täysin miksi ihmiset sekoavat tai riistävät henkensä.
Näen kaiken elämän vain väliaikaisena ja valheellisena, oikea todellisuus on kärsimystä ja mätänevää lihaa. Kaiken kauneuden ja ilon takana häilyy menetys ja suru. Näen vastaantulevat ihmiset vain tulevina kuolleina, ja ympäristön savuavina raunioina. Kaikki lamaannuttaa niin paljon, että en kykene useinkaan muuhun kuin epäuskoisena tuijottamaan jonnekin tyhjyyteen. Olen eristäytynyt lähes kokonaan, en jaksa ainuttakaan ihmistä, koska minulla ei ole mitään sanottavaa enkä ole kiinnostunut kuulemaan kenenkään asioita. Yhdentekevää ihan kaikki.
Kotona on vielä kaksi lasta, heidän edessään tsemppaan. Odotan että he pääsevät omilleen, koska heillä ei ole muita. Olen ainoa huoltaja. Siinä ainoa syy miksi vielä yritän sietää tätä mielettömyyden teatteria.
Kommentit (109)
Tuon ikäiset eivät ole vielä iäkästä nähnytkään. Mieti vaikka 80-vuotiaita.
Ensinnäkään 40-50 ei ole iäkäs vai mikä mahdat sitten olla 20-30 vuoden päästä?
Ikääntyminen tuo mukanaan ikäviäkin juttuja, mutta ne on hyväksyttävä elämään kuuluvaksi - ei ole muuta mahdollisuutta. Eli en samaistu ja olen itse päälle 50.
Mä täytän tänä vuonna 50 ja mun kriisi on lähinnä se, että en tunnista olevani niin vanha.
Vierailija kirjoitti:
Mä täytän tänä vuonna 50 ja mun kriisi on lähinnä se, että en tunnista olevani niin vanha.
60 on ollut jo jonkun aikaa uusi 50.
Sinulla on nyt jotain ihan muuta kriisiä menossa, et edes ole iäkäs.
Meillä on puolisoni kanssa 4 kahelia iäkästä vanhempaa vahdittavana kahden oman teinin lisäksi. Työ on pelkkä määräaikaista pätkää, kohta edessä työttömyys. Hajoan näihin.
N48
On joo, kova viidenkympin kriisi päällä. Oli myös joskus 4-kympin kriisi ja 3-kympin kriisi.
Välillä tuntuu, että on yhtä saatanan kriisiä koko aikuisikä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Elämä on ihanaa.
N44
Onhan se jos on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on puolisoni kanssa 4 kahelia iäkästä vanhempaa vahdittavana kahden oman teinin lisäksi. Työ on pelkkä määräaikaista pätkää, kohta edessä työttömyys. Hajoan näihin.
N48
Yhyy. On se kumma etteivät aikuiset ihmiset osaa pitää huolta itsestään. Vittuako niitä pitää "vahtia"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Elämä on ihanaa.
N44
Onhan se jos on rahaa.
Olen työtön 😂 Tilillä tällä hetkellä 1,04€. En siltikään tunne oloani iäkkääksi.
Ei sitten mitään tuonne päinkään, hormonikorvauksella elämä on mukavaa. 46v.
Ei ole, en tunnista. Elämä on mukavaa monella tavalla. Vaikutat masentuneelta tai sinun elämä ei ole sellaista mitä itse haluaisit sen olevan. Elät jokun toisten tarpeiden mukaan.
Olipahan Provo.
Taidat olla potilaana siellä mielisairaalassa 😅
Sulla on sentään ne lapset. Mietipä miltä vastentahtoisesti lapsettomalta tuntuu.
Olet nuori vielä.
T. 75