Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petteri Orpo: miljardin säästöt vuodessa tulossa kokoomukselta

Vierailija
24.09.2022 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009091955.html

Uskaltaako koskea asumistukeen, joka rahasampo sijoittajille?! Tilanne on muutenkin äärimmäisen epävarma taloudessa. Työttömiltä ja sairailta tietysti leikataan.

Kommentit (319)

Vierailija
281/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tiedetään, että demarit eivät leikkaa, vaan lupaavat lisää lisää lisää ja kepu ja rkp ja vasemmisto ja vihreät tietysti kuorossa myös.

Vierailija
282/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaisittain taas äärimmäisen tyhmää politiikkaa. Säästöjä, leikkauksia, yksityistämistä ja samaan aikaan veronalennuksia rikkaimmille, lisää yritystukia. Miksi kokoomus, kun kerran niin pätevä talouspuolue on, ei kerro, miksi kokoomus ei lisää valtion tuloja miljardilla vuodessa?

Naisten pitää tehdä ilmaiseksi töitä, eivät ole ansainneet parturikäyntejä tai meikkejä. Kertoo paljon tietyn puolueen ajatuksista naisista.

Pitää varoittaa tytärtä ja tämän ystäviä.

Ollaan juteltu myös, miksi tietyissä ammateissa olevia miehiä ei kannata ottaa esim. avioerot vaikeita ja riitaisia. Tytär kertoo muille nuorille naisille.

Luettiin tuo juttu missä oli nuo ammatit minkä miehillä vaikeimmat avioerot.

En tekisi ikinä niiden kanssa lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen hallituspolitiikalla kansa olisi kadulla jo ensimmäisenä päivänä.

Pätemättömyys kun ei ole järin vakuuttava poliittinen teema.

Vierailija
284/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tiedetään, että demarit eivät leikkaa, vaan lupaavat lisää lisää lisää ja kepu ja rkp ja vasemmisto ja vihreät tietysti kuorossa myös.

Työttömiltä leikattiin 100 päivää pois ansiosidonnaisesta, poistettiin kulukorvaus omaehtoisesta opiskelusta, korotettua päivärahaa ei saa enää, jos on ollut pitkään töissä. Nuoremmilta vietiin leskeneläke ja eläkeputki.

Mitä vielä haluat, tuletko kotoa hakemaan työttömän naisen alusvaatteetkin?

Vierailija
285/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä edelleenkään verojen keventäminen EI OLE ANTAMISTA.

Miten meneekään tunteisiin. Näen silmissäni minä-minä-minä-porvarilapsen, joka ei suostu antamaan karkeistaan mitään kaverille, koska MINÄ ja nämä kuuluu MINULLE. Näinhän tämä joukko on kasvatettu ja kultalusikalla syötetty. Säästetty lapsilisät ensiasuntoa varten, hyvä siitä lähteä sitten seuraavat asunnot sijoittelemaan. Omalla työllä muka - ja pah!

EN ANNA!

MINUN!

MINÄ!

Kyse ei ole ANTAMISESTA vaan VÄKISIN VIEMISESTÄ. koittakaa ymmärtää ero. Kyllä minun tienaamat rahat kuuluvat minulle ja minä päätän itse mitä niillä teen. Jos minulta viedään väkisin hieman vähemmän kuin aikaisemmin, ei minulle ole mitään annettu. Ja miljoonani olen ihan itse omalla työlläni ja sijoituksillani tehnyt, vaikka sitä on todellakin koitettu kampittaa...

Eläkeläisiä on 1 600 000. Katsotaan kuinka paljon työkokeilijat maksavat perikuntien talosta. Paljonko saa 700 eurolla lainaa. Työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä.

Onneksi vakuutus ei korvaa vesivahinkoa, jos talossa ei ole vähintään 12 astetta lämmintä. Sama mökeissä.

Mökeissä missä on sisävessa pitää olla 12 astetta lämmintä muuten voi tulla vesivahinko ensi talvena.

En ole koskaan pitänyt 12 astetta mökissäni! Jotain 3-5. Ja nyt alan laittaa jäätymisenestoainetta pyttyyn!

Jaa, luin lehdestä, että vakuutus ei korvaa, jos ei lämpöä ole 12 astetta, mutta itsepä sitten vesivahinkosi maksat.

Olen maksanut. Ja nyt tiedän varautua! Talvella mökki on tyhjä. Röörit on tyhjennetty vedestä. Sähkökatkon sattuessa rikki VOIVAT mennä pumppu (noin 100 euroa, kumipussi siinä 7,50 euroa), lämminvesivaraaja (noin 100 euroa, Bilteman halvin 10 litrainen), pytty (halvimmillaan alle 100 euroa), kupariputkia ja kiinnitteitä (joitakin kymmeniä euroja, kupariputket ovat esillä). Tuskin kaikki menevät (enää) rikki, vaan ainoastaan joku. Ja jäänesto myös suojaa. Muuta vesivahinkoa ei tule, koska vesiautomaatti ei pumppaa vettä (irti sähköstä.). Kaikki työt voin tehdä itse, kuten olen tehnyt tähänkin asti.

Sitä paitsi, ei miul mittää vakkuutust oo!

Vierailija
286/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä idiootit kokkarit leikkaavat myös joka kerta suomalaisten koulutuksesta, kun valtaan pääsevät. 

Osaava väki on ainoa kilpailutekijä, mikä tällä maalla oikeasti on. 

Vierailija
287/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä edelleenkään verojen keventäminen EI OLE ANTAMISTA.

Miten meneekään tunteisiin. Näen silmissäni minä-minä-minä-porvarilapsen, joka ei suostu antamaan karkeistaan mitään kaverille, koska MINÄ ja nämä kuuluu MINULLE. Näinhän tämä joukko on kasvatettu ja kultalusikalla syötetty. Säästetty lapsilisät ensiasuntoa varten, hyvä siitä lähteä sitten seuraavat asunnot sijoittelemaan. Omalla työllä muka - ja pah!

EN ANNA!

MINUN!

MINÄ!

Kyse ei ole ANTAMISESTA vaan VÄKISIN VIEMISESTÄ. koittakaa ymmärtää ero. Kyllä minun tienaamat rahat kuuluvat minulle ja minä päätän itse mitä niillä teen. Jos minulta viedään väkisin hieman vähemmän kuin aikaisemmin, ei minulle ole mitään annettu. Ja miljoonani olen ihan itse omalla työlläni ja sijoituksillani tehnyt, vaikka sitä on todellakin koitettu kampittaa...

Eläkeläisiä on 1 600 000. Katsotaan kuinka paljon työkokeilijat maksavat perikuntien talosta. Paljonko saa 700 eurolla lainaa. Työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä.

Onneksi vakuutus ei korvaa vesivahinkoa, jos talossa ei ole vähintään 12 astetta lämmintä. Sama mökeissä.

Mökeissä missä on sisävessa pitää olla 12 astetta lämmintä muuten voi tulla vesivahinko ensi talvena.

En ole koskaan pitänyt 12 astetta mökissäni! Jotain 3-5. Ja nyt alan laittaa jäätymisenestoainetta pyttyyn!

Jaa, luin lehdestä, että vakuutus ei korvaa, jos ei lämpöä ole 12 astetta, mutta itsepä sitten vesivahinkosi maksat.

Olen maksanut. Ja nyt tiedän varautua! Talvella mökki on tyhjä. Röörit on tyhjennetty vedestä. Sähkökatkon sattuessa rikki VOIVAT mennä pumppu (noin 100 euroa, kumipussi siinä 7,50 euroa), lämminvesivaraaja (noin 100 euroa, Bilteman halvin 10 litrainen), pytty (halvimmillaan alle 100 euroa), kupariputkia ja kiinnitteitä (joitakin kymmeniä euroja, kupariputket ovat esillä). Tuskin kaikki menevät (enää) rikki, vaan ainoastaan joku. Ja jäänesto myös suojaa. Muuta vesivahinkoa ei tule, koska vesiautomaatti ei pumppaa vettä (irti sähköstä.). Kaikki työt voin tehdä itse, kuten olen tehnyt tähänkin asti.

Sitä paitsi, ei miul mittää vakkuutust oo!

Tuo oli jonkun vakuutusyhtiön juttu, että eivät korvaa, jos lämpö ei ole ollut 12. Rikkailla on mökkejäkin, missä vesivessa.

Ja osaavat kyllä katsoa onko lämpö ollut 12..

Vierailija
288/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo ei ole vakuuttava koska hän on niin surkean LYHYT. Jäivätkö Petterin vanhemmilta pituussiittiöt lakanalle?

Vierailija
289/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on hallituskautenaan vienyt kansalta työnilon ja työelämässä viihtymisen.

Siksi Kokoomuksen on aivan turha vaatia ketään menemään 10€/tunti neljäksi tunniksi osa-aikaisiin ja määräaikaisiin hanttihommiin.

Kokoomuksen politiikka edellisellä hallituskaudella vei mehut enää edes yrittää pärjätä työnteolla.

Vierailija
290/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki huu haa tuet pois kuten urheilu ja kulttuuri ei pers reijän entistä työväen taloa tarvitse rahoittaa tehköön itse tuottavaa tulosta

Vierailija
291/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään jo miten kalliiksi poliitikkojen lupaamat säästöt tulevat kansalaisille...

Vierailija
292/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo: toimeentulotukeen tulee asumismenoihin takaisin omavastuu, niin työllisyys parantuu.

Muten v..ussa voi olla niin tyhmä, että sanoo tuollaista?!!

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/108ad920-8f5b-479a-83e9-2008a9cbd…

Vierailija
293/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiltä leikattiin 100 päivää pois ansiosidonnaisesta, poistettiin kulukorvaus omaehtoisesta opiskelusta, korotettua päivärahaa ei saa enää, jos on ollut pitkään töissä. Nuoremmilta vietiin leskeneläke ja eläkeputki.

Ensin valitetaan, että naiset ei anna, sitten valitetaan äitiyslomista ja sairaiden lasten hoidosta. Ei oteta naista töihin ja viedään loputkin rahat.

Inhoan tiettyjä miehiä.

Ja ketkähän ne vinkuu paljaalla. Kenellä on noin ilkeitä mieslapsia.

Minä en halua harrastaa seksiä enää yhdenkään miehen kanssa. Miehet on ilkeitä.

Vierailija
294/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain miljardi. Eli juuri sen verran, mitä kokoomus on suunnitellut ottavansa lisävelkaa, jotta voidaan alentaa palkka verotusta.

Kovin pienituloiselta ei mene palkkaveroa.   Palkkaveron keventäminen siten kasvattaa vain tuloeroja, ja ylläpitää luokkaeroja.

Vierailija
295/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittuuntunut veron maksaja kirjoitti:

kaikki huu haa tuet pois kuten urheilu ja kulttuuri ei pers reijän entistä työväen taloa tarvitse rahoittaa tehköön itse tuottavaa tulosta

Huippu-urheilun liepeillä on järjestöä ja kokoomuslaista siipeilijää, joille pitää löytyä aina rahoitusta. Itse urheilijoilla ei niin väliksi.

Vierailija
296/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Orpo ei ole tehnyt päivääkään töitä. Niin kauan kuin Petteri Orpo on Kokoomuksen puheenjohtaja, Kokoomuksen kannattaa olla ihan hiljaa verotuksesta ja verorahojen käytöstä ja työnteosta.

Vierailija
297/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotuksesta. Valtio saa eniten verotuloja liikevaihdosta, käytännöstä alv:sta. Seuraavaksi eniten tuloja tulee ansiotulo- ja pääomaverotuksesta. Kolmanneksi eniten valmisteverotuksesta.

Suurin tulo, eli alv, on reilu kaikille. Kun ostaa kallista, maksaa veroa enemmän. Kun ostaa halvempaa, maksaa vähemmän.

Jos ansiotulojen verotusta pienennetään kaikilta, tulee se takaisin suurempiana alv: n osuutena, kun ostovoima kasvaa. Valtion kannattaisi tarttua tähän vaihtoehtoon.

Ja näillä ei tietenkään ole mitään merkitystä valtiolle loppujen lopuksi.

Vierailija
298/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee sota niin naisena en mene väestönsuojaan eikä tarvitse pelastaa.

Vierailija
299/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo, tuo talouden kurjistaja!

Ymmärrät varmasti, ettei millään puolueella tai hallituksella ole tarpeen tehdä leikkauksia, jos pelkkä velanotto olisi vaihtoehto rahoittaa Suomea, kuten nyt on tehty.

Miten mielikuvitukseton oletkaan! Mahdollisuuksia on monia. Rahan teko ilmasta ilman sen rahan ottoa kirjanpidollisesti velkaan, globaali velkojen unohtaminen.

Tuo johtaisi koko rahajärjestelmän täydelliseen romahtamiseen ja valtion romahtamiseen.

No ... SIITÄ VAAN!!!!!!!!!!!

Vierailija
300/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin valitetaan, että naiset ei anna, sitten valitetaan äitiyslomista ja sairaiden lasten hoidosta. Ei oteta naista töihin ja viedään loputkin rahat.

Inhoan tiettyjä miehiä.

Ja ketkähän ne vinkuu paljaalla. Kenellä on noin ilkeitä mieslapsia.

Minä en halua harrastaa seksiä enää yhdenkään miehen kanssa. Miehet on ilkeitä.

Mutta minä haluan sinua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi