Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petteri Orpo: miljardin säästöt vuodessa tulossa kokoomukselta

Vierailija
24.09.2022 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009091955.html

Uskaltaako koskea asumistukeen, joka rahasampo sijoittajille?! Tilanne on muutenkin äärimmäisen epävarma taloudessa. Työttömiltä ja sairailta tietysti leikataan.

Kommentit (319)

Vierailija
221/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydäänkö ensi talvena Lapissa katsomassa köyhiä eläkeläisiä tai Malagassa?

Vierailija
222/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat eivät saa mitään tukia

Perheelliset rikkaat saavat lapsilisää.

Ja ansiosidonnaista äitiyspäivärahaa + vanhempainrahaa + sairauspäivärahaa + työttömyyskorvausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotuksesta. Valtio saa eniten verotuloja liikevaihdosta, käytännöstä alv:sta. Seuraavaksi eniten tuloja tulee ansiotulo- ja pääomaverotuksesta. Kolmanneksi eniten valmisteverotuksesta.

Suurin tulo, eli alv, on reilu kaikille. Kun ostaa kallista, maksaa veroa enemmän. Kun ostaa halvempaa, maksaa vähemmän.

Jos ansiotulojen verotusta pienennetään kaikilta, tulee se takaisin suurempiana alv: n osuutena, kun ostovoima kasvaa. Valtion kannattaisi tarttua tähän vaihtoehtoon.

Vierailija
224/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydäänkö ensi talvena Lapissa katsomassa köyhiä eläkeläisiä tai Malagassa?

Ylläksellä olisi se yksi köyhien ravintola.

Vierailija
225/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoluetuet pois kaikilta. Samoin kansanedustajien sopeutumiseläkkeet.

Edustajien määräksi riittää 100 edustajaa. Heille avustajat kullekin, joiden palkka on kolmannes edustajan paikasta. Noista alkaa syntyä säästöä.

Kannatan kyllä sitä, että asumistukea ei pidä myöntää omistusasujille. Periaatteen tulee olla, että vain vuokralla asujat saavat asumistukea jos kriteerit täyttyvät. Omistusasumista ei pidä tukea asumiatuella.

Puoluetuen poisto altistaisi helposti korruptiolle.

100 edustajaa liian vähän, koska Suomi on maantieteellisesti aika iso alue. Pitää saada riittävä alueellinen edustavuus.

1. kauden edustajilla menee yleensä koko kausi siihen, että edes oppivat talon tavoille. Vasta 2. kaudella yleensä pystyvät johonkin järkevään työhön Eduskunnassa.

Vierailija
226/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljardin? Eihän se riitä edes sairaanhoitajien palkankorotusta kattamaan.

Vierailija
227/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelataksi on kiva, sillä pääsee lääkäriin 25 eurolla yhteen suuntaan vaikka 60 km ja puoliso voi mennä uudella Mersulla mökille sillä aikaa.

Kelataksissa ei ole tulorajaa eikä omaisuusrajaa. Eläkeläisillä on paljon lääkärikäyntejä.

Sinulta käy työstä tämä eläkkeistä ja eläkeläisistä jauhaminen. Niputat heidät kaikki varakkaiksi, joilla on millä mällätä.

-Eläkkeensaajien keskimääräinen kokonaiseläke oli 1 784 euroa kuukaudessa vuonna 2021.

Noin puolella eläkeläisistä eläke oli alle 1 500 euroa kuukaudessa. Naisista 54 prosentilla ja miehistä 39 prosentilla eläke oli alle 1 500 euroa. Yli 3 000 euron eläkettä sai yhdeksän prosenttia eläkkeensaajista.

Eläketurvakeskus

Vierailija
228/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelataksi on kiva, sillä pääsee lääkäriin 25 eurolla yhteen suuntaan vaikka 60 km ja puoliso voi mennä uudella Mersulla mökille sillä aikaa.

Kelataksissa ei ole tulorajaa eikä omaisuusrajaa. Eläkeläisillä on paljon lääkärikäyntejä.

Sinulta käy työstä tämä eläkkeistä ja eläkeläisistä jauhaminen. Niputat heidät kaikki varakkaiksi, joilla on millä mällätä.

-Eläkkeensaajien keskimääräinen kokonaiseläke oli 1 784 euroa kuukaudessa vuonna 2021.

Noin puolella eläkeläisistä eläke oli alle 1 500 euroa kuukaudessa. Naisista 54 prosentilla ja miehistä 39 prosentilla eläke oli alle 1 500 euroa. Yli 3 000 euron eläkettä sai yhdeksän prosenttia eläkkeensaajista.

Eläketurvakeskus

Lehdessä on juttu kuinka eläkeläiset on rikkain sukupolvi ja näkee sen asunnoista, mökeistä, autoista, matkustamisesta, parturikäynneistä.

Jos on köyhä niin sen pitäisi näkyä myös.

Ja kummasti moni asuu vuokralla asunnossa minkä omistaja on eläkkeellä.

Vierailija
229/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläketurvakeskus

+ leskeneläkkeet.

Vierailija
230/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennäänkö ensi kesällä karavaanari alueelle katsomaan köyhiä eläkeläisiä.

Vierailija
231/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kokoomus ottaa dmarit hallitukseen, Marin joutuu ehkä uutena vv-ministerinä perustelemaan ja toteuttamaan leikkaukset :)

Se olisi ihan oikein. Marin voisi ottaa vastuun vv-salkusta. Olisi paljon haastavampaa kuin loputtomien rahahanojen aukaisu joka suuntaan.

Tuosta nyt tulisi loputon sarja showta jossa mariini ei mitenkään saa jotain sovittua leikkausta toteutettua ja lopulta uhriutuu isoon ääneen somessa että kokoomus pakottaa leikkaamaan vaikka hän kaikkensa teki ollakseen leikkaamatta.

Melkein helpompaa kun ei edes mene tuollaiseen pelleilyyn mukaan ollenkaan eli demarit oppositioon. 

Jos Marin on samassa hallituksessa Kokoomuksen kanssa, niin hän ei käyttäytyisi tuolla tavalla. Ei kuulu hänen tyyliinsä. Mutta en usko, että on kiinnostunut vv-ministerin salkusta. Se menisi sitten Lindtmanille samoin kuin puolueen puheenjohtajuus. Marin voisi olla esim. ulkoministerinä eikä ottaisi kantoja varmaan lainkaan sisäpolitiikkaan julkisesti.

Jos demarit ovat sinipunahallituksen kakkospuolue, he joutuvat valitsemaan valtionvarainministerin ja ulkoministerin salkkujen kanssa. Se hallituksen kolmospuolue pääsee sitten valitsemaan kolmantena. Toki jos Kokoomus saisi todella ison vaalivoiton, se voi esittää muitakin vaatimuksia kuin pääministerin paikan tuossa ministerien salkkujaossa.

Vierailija
232/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus antaisi niille joilla jo on, on tarpeeksi tai liikaa.

Siksi ajatteleva ihminen ei koskaan tue Kokoomusta.

Miksi monet korkeasti koulutetut ihmiset sitten äänestävät Kokoomusta?

https://www.vaalitutkimus.fi/report/raportti/puolueiden-aanestajat/

- SDP:n kannatus on vuoden 2019 vaalien jälkeen suurinta matalammin koulutettujen keskuudessa

- Perussuomalaiset sai suurimman osan (22 %) keskiasteen koulutuksen suorittaneiden äänestäjistä ja sai Kokoomuksen jälkeen toiseksi eniten ääniä (18 %) ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneilta äänestäjiltä.

- Kokoomus (25 %) ja Vihreät (20 %) ovat suosituimpia korkeasti koulutettujen keskuudessa.

Vierailija
233/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät eläkeläiset menevät kesämökille ja käyvät Malagassa.

Vierailija
234/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoluetuet pois kaikilta. Samoin kansanedustajien sopeutumiseläkkeet.

Edustajien määräksi riittää 100 edustajaa. Heille avustajat kullekin, joiden palkka on kolmannes edustajan paikasta. Noista alkaa syntyä säästöä.

Kannatan kyllä sitä, että asumistukea ei pidä myöntää omistusasujille. Periaatteen tulee olla, että vain vuokralla asujat saavat asumistukea jos kriteerit täyttyvät. Omistusasumista ei pidä tukea asumiatuella.

Johdossa olevia puolueita tuettaisiin pimeästi lahjuksilla. Firmat haluaa etuja.

Pienet puolueet ei pääsisi esille.

Kun ei ole puoluetukia, niin kukin puolue pääsee estradille siten, että kerää itse lahjoituksina varat, joilla toimii. Noinhan kuulema toimivat uskonlahkot, jotka eivät kuulu luterilaiseen kirkkoon. Kerätään kannattajilta varat.

Aivan hyvin voivat kerätä itse varat ja järjestää keräyksiä, lahjoituksia ja kampanjoita jne.

Eihän ne pienet puolueet saa nytkään puoluetukea, jos eivät ole eduskunnassa. Suomessa on liikaa puolueita. Parikymmentä ja olemme vain n 5,5 miljoonan kansa. Kertoo hyvin suomalaisten perus luonteista että mikään ei ole hyvä ja pitää vääntää hiuksia halki suurin piirtein. Piilossa olevaa skitsofreniaa.

Vierailija
235/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläketurvakeskus

Lehdessä on juttu kuinka eläkeläiset on rikkain sukupolvi ja näkee sen asunnoista, mökeistä, autoista, matkustamisesta, parturikäynneistä.

Jos on köyhä niin sen pitäisi näkyä myös.

Ja kummasti moni asuu vuokralla asunnossa minkä omistaja on eläkkeellä.

Eläkeläisillä tämä köyhyys tuntuu olevan eri käsite kuin nuorilla.

Jos eläkeläinen on pienituloinen niin hän ei ota 100 euron permanenttikiharoita ja omista asuntoa ja mökkiä.

Vierailija
236/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ottaa köyhiltä ja antaa rikkailta- asumistukea ja työttömyystukea pienennetään ja verotusta, jolla siirretään rahaa köyhiltä rikkaille.

Älkää köyhät äänestäkö kokoomusta tai persuja!

Jotta hyvinvointivaltio olisi mahdollinen, sen rahoituspohjan tulee olla kunnossa. Nykyinen hallitus on lisäännyt huolettomasti velanottoa muunkin kuin koronan ja Ukrainan sodan takia. Niinpä seuraava hallitus joutuu tekemään niitä menoleikkauksia, jotta julkinen talous saadaan tasapainoon. Vasemmistopopulisteja ei kiinnosta talouden pitkäaikaisempi suunnittelu vaan vain rahan jakaminen.

Mieluummin annetaan rahaa ihmisille, jotka eivät muuten selviäisi kuin pienelle prosentille jo muutenkin umpirikkaita! Suurin osa asuu muualla kuin Kauniaisssa ja Westendissä, joihin kokoomus satsaa.

Mikä se 500 euron sähköauto tuki on ja entä verovähennys, kun ottaa siivoojan kotiin?

verovähennys EI ole tuki. ja mikä ihmeen 500 euron "sähköauto tuki".

Ei tuollaista olekaan. Ja jos se on vain rikkaille niin paljonko omaisuutta pitää olla että siihen on oikeutettu. Muutenhan se EI ole rikkaiden tuki.

Vierailija
237/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus antaisi niille joilla jo on, on tarpeeksi tai liikaa.

Siksi ajatteleva ihminen ei koskaan tue Kokoomusta.

Yhä edelleenkään verojen keventäminen EI OLE ANTAMISTA.

Rikkaiden verojen keventäminen on ANTAMISTA! Sitä paitsi, kun rikkailla on rahaa, ja köyhillä ei ole kuin kurjuutta, niin kapitaali kertyy rikkaille ja köyhien kurjistuminen jatkuu!

Ei ole. Antaminen on jotain jossa tulee saajalle jotain. Veroja keventämällä meille rikkaille ei tule valtiolta päin pennin jeniä. Meiltä vain RYÖSTETÄÄN VÄHÄN VÄHEMMÄN.

Mikä pelle olet! Verotus ei ole ryöstämistä! Muuten: kukaan ei Suomessa usko libertalismiin!

Kyllä muuten on.

Verotus on syntynyt siten että kirkko ja hallitsijat ovat päättäneet alkaa ryöstää rahaa ja tarvikkeita muilta rahoittaakseen oman pröystäilynsä.

Miten äärettömän tietämätön olet! Tuo ei ole verotuksen alku! Et ole sitten lukenut edes pop-antropologiaa!!!

ai ei vai.

... antoivat alkusysäyksen ihmiskunnan
ensimmäisen verottajan eli papiston tarpeet pitää temppelien tulot ja

menot järjestyksessä.11
Kristillinen kirkko alkoi pakkoverottaa alamaisiaan jo 400-luvul-

la. 12 Kymmenysten perustana oli Mooseksen laki.13 Moosesta itseään

pidetään merkittävänä veropakolaisena; hänhän aikoinaan johdatti

juutalaiset pois ankarasti verottavasta Egyptistä.

.....

Ja kukahan egyptissä verotti? oiskohan ollut faarao.

Oletko aivan imbesilli? Tutkimus on edennyt näistä luuloista!

Vierailija
238/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meneekään tunteisiin. Näen silmissäni minä-minä-minä-porvarilapsen, joka ei suostu antamaan karkeistaan mitään kaverille, koska MINÄ ja nämä kuuluu MINULLE. Näinhän tämä joukko on kasvatettu ja kultalusikalla syötetty. Säästetty lapsilisät ensiasuntoa varten, hyvä siitä lähteä sitten seuraavat asunnot sijoittelemaan. Omalla työllä muka - ja pah!

EN ANNA!

MINUN!

MINÄ!

Kyse ei ole ANTAMISESTA vaan VÄKISIN VIEMISESTÄ. koittakaa ymmärtää ero. Kyllä minun tienaamat rahat kuuluvat minulle ja minä päätän itse mitä niillä teen. Jos minulta viedään väkisin hieman vähemmän kuin aikaisemmin, ei minulle ole mitään annettu. Ja miljoonani olen ihan itse omalla työlläni ja sijoituksillani tehnyt, vaikka sitä on todellakin koitettu kampittaa...

Sinulta siis viedään  v ä k i s i n  jotain? Tuntuu varmaan pahalta. Että miljoonasi revitään käsistäsi. Sinun miljoonasi. Sinun. Miten epäoikeudenmukainen tämä yhteiskunta onkaan, eikö totta?

Vakavasti puhuen tuosta  t y ö s t ä  , jolla olet miljoonasi hankkinut, niin hmm. - mikä nyt sitten on työtä.

Ajattele, joku toinen myös paiskii niska limassa työtä, mutta hädin tuskin tulee sillä toimeen saatikka elättää perheensä. Ihan hän saattaa olla sinun yrityksesi työntekijä, tai isäukkosi yrityksen työntekijä. HÄN paiskii työtä, jotta omistaja rikastuu. Eikö myös HÄNEN kuuluisi saada säällinen korvaus uhrauksestaan?

Ja koska et suostu maksamaan hänelle säällistä palkkaa, joutuu hän tukeutumaan asumistukeen, jota sinä niin kovasti vastustat. Hän on myöskin sen verran pienituloinen - vaikka paiskii töitä, tekee pitkää päivää - että hänen lapsensa ovat  k u n n a l l i s e s s a päivähoidossa , hän käyttää  j u l k i s t a  terveydenhoitoa ja  k a u p u n g i nkirjastosta hakee hän hakee luettavansa ja sivistää näin itseään y h t e i s i s t ä verovaroista maksetulla kirjastoaineistolla.

Kerro minulle, minkälainen on sinun ihanneyhteiskuntasi, onko se sellainen, jossa jokainen hoitaa vain oman tonttinsa eikä mitään kerätä yhteiseen kassaan yhteiseksi hyödyksi?

Miten jotkut suhtautuvat niin traumaattisesti ja vauhkosti ajatukseen "yhteinen"?

Parjaavat valtiota, kuin se olisi kirosana.

Valtio olemme ME.

Yhdessä.

Ei vaan että joku tolkku noissa veroissakin pitäisi olla. Paras veromalli olisi suhteellinen veromalli, jossa pääomatuloja ja palkkatuloja ei eroteltaisiin. Tämä suhteellinen vero olisi tolkun tasolla (vaikka 20%). Valtio ja kunnat keskittyisi vain ja ainoastaan ydintehtäviinsä. Valtion menoista on leikattavissa miljardeja ilman että ydintehtävien hoito vaarantuisi (turvallisuus, terveys, koulutus ja perustason sosiaalituki).

Ja... Sitten olisi ihmisiä kadulla kuolemassa.

Vierailija
239/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meneekään tunteisiin. Näen silmissäni minä-minä-minä-porvarilapsen, joka ei suostu antamaan karkeistaan mitään kaverille, koska MINÄ ja nämä kuuluu MINULLE. Näinhän tämä joukko on kasvatettu ja kultalusikalla syötetty. Säästetty lapsilisät ensiasuntoa varten, hyvä siitä lähteä sitten seuraavat asunnot sijoittelemaan. Omalla työllä muka - ja pah!

EN ANNA!

MINUN!

MINÄ!

Kyse ei ole ANTAMISESTA vaan VÄKISIN VIEMISESTÄ. koittakaa ymmärtää ero. Kyllä minun tienaamat rahat kuuluvat minulle ja minä päätän itse mitä niillä teen. Jos minulta viedään väkisin hieman vähemmän kuin aikaisemmin, ei minulle ole mitään annettu. Ja miljoonani olen ihan itse omalla työlläni ja sijoituksillani tehnyt, vaikka sitä on todellakin koitettu kampittaa...

Eläkeläisiä on 1 600 000. Katsotaan kuinka paljon työkokeilijat maksavat perikuntien talosta. Paljonko saa 700 eurolla lainaa. Työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä.

Onneksi vakuutus ei korvaa vesivahinkoa, jos talossa ei ole vähintään 12 astetta lämmintä. Sama mökeissä.

Mökeissä missä on sisävessa pitää olla 12 astetta lämmintä muuten voi tulla vesivahinko ensi talvena.

En ole koskaan pitänyt 12 astetta mökissäni! Jotain 3-5. Ja nyt alan laittaa jäätymisenestoainetta pyttyyn!

Vierailija
240/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheelliset rikkaat saavat lapsilisää.

Kyse oli RIKKAIDEN tuista. ei PERHEELLISTEN.

eli se ensimmäinen rikkaiden tuki kiitos. ja se omaisuuraja kans minkä jälkeen sitä alkaa saamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä