Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petteri Orpo: miljardin säästöt vuodessa tulossa kokoomukselta

Vierailija
24.09.2022 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009091955.html

Uskaltaako koskea asumistukeen, joka rahasampo sijoittajille?! Tilanne on muutenkin äärimmäisen epävarma taloudessa. Työttömiltä ja sairailta tietysti leikataan.

Kommentit (319)

Vierailija
261/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus yksityistää kaiken veden, sähkön, varmaan myös sairaanhoidonkin...

Sitten taas ihmetellään miten ne hinnat karkaa käsistä.

Toinen Kokoomuksen inhokkiryhmä on työttömät joita aletaan välittömästi rangaista jos ilmainen 9 euron työ kiinnosta.

Joten miettikää tarkkaan kevään vaaleissa ketä äänestätte.

Naiset eivät saa edes parturirahaa. Ankaria miehiä.

Tiettyjen puolueiden miehiä pidetään määräävinä ja ankarina, samoin kuin tietyissä ammateissa toimivia miehiä.

Naisena pelkään noita miehiä.

Kotona joutuisi tekemään koko ajan kotitöitä ettei ole lusmu.

Tietyissä ammateissa miehillä on tiettyjä oikeuksia ja naisena jäisi alakynteen.

Kotona ei voisi olla eri mieltä mistään.

Nytkin jos noita tiettyjä miehiä näkee niin pitää olla koko ajan hiljaa, niille ei voi puhua mitään.

Niillä on aina vain negatiivista sanottavaa. Kuka sellaisen kanssa haluaa asua.

Vierailija
262/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan työmarkkinatuella 540 netto kuukaudessa + kulukorvaus 9 euroa työpäivä saa lainaa perikuntien taloihin, kun eläkeläisiä on 1 600 000.

Työikäisiä on vähemmän.

MISTÄ lähtien 1,6 miljoonaa on ENEMMÄN kuin 3,42 miljoonaa? Työikäisiä on tuo 3,42 miljoonaa Suomessa.

Ei ole, osa on lapsia.

Luotan kyllä Tilastokeskuksen lukuihin PALJON enemmän kuin random av-mamman väitteeseen että eläkeläisiä olisi enemmän kuin työikäisiä.

Suomen väkiluku on 5 555 577, eli pyöreät 5,56 miljoonaa. Siitä vähennetään 1,6 miljoonaa. , jää jäljelle 3,96 miljoonaa. Ja SINÄ väität että työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä, eli maksimissaan 1,5 miljoonaa. Näin ollen lapsia olisi 2,46 miljoonaa...

Jep jep...

Missä se paljon puhuttu lapsipula on kun niitä on reilusti enemmän kuin työikäisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut joskus noiden tiettyjen miehien sanovan positiivista työttömästä naisesta.

Itse en ikinä. Pelottavia ihmisiä.

Koskaan et kuule, että työtön on palkkatuella tehnyt jotain työtä ja kehuja siitä.

Vierailija
264/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä edelleenkään verojen keventäminen EI OLE ANTAMISTA.

Miten meneekään tunteisiin. Näen silmissäni minä-minä-minä-porvarilapsen, joka ei suostu antamaan karkeistaan mitään kaverille, koska MINÄ ja nämä kuuluu MINULLE. Näinhän tämä joukko on kasvatettu ja kultalusikalla syötetty. Säästetty lapsilisät ensiasuntoa varten, hyvä siitä lähteä sitten seuraavat asunnot sijoittelemaan. Omalla työllä muka - ja pah!

EN ANNA!

MINUN!

MINÄ!

Kyse ei ole ANTAMISESTA vaan VÄKISIN VIEMISESTÄ. koittakaa ymmärtää ero. Kyllä minun tienaamat rahat kuuluvat minulle ja minä päätän itse mitä niillä teen. Jos minulta viedään väkisin hieman vähemmän kuin aikaisemmin, ei minulle ole mitään annettu. Ja miljoonani olen ihan itse omalla työlläni ja sijoituksillani tehnyt, vaikka sitä on todellakin koitettu kampittaa...

Sikaporvari sitten leikkaa itse itsensä syövän tai hoitaa muut sairaudet! Rakenna ja ylläpidä tiet itse. Älä kaipaa poliisilta tai palokunnalta apua onnettomuuksissa. Sikaporvari hoitaa ja kouluttaa myös lapsensa itse täysi-ikäiseksi asti. Hän hoitaa myös vanhuksensa loppuun asti itse.

terveydenhuolto, minun osuus 3099 €/vuosi. (sisält

Infrastruktuurin ylläpito, minun osuus 135 €/vuosi.

Poliisi ja palokunta, minun osuus 510 €/vuosi.

Koulutus, minun osuus 2446 €/vuosi.

Sosiaaliturva 10458 €/vuosi (sisältää siis paljon muutakin kuin "vanhuksieni" hoidot).

Yhteensä siis 16648 €/vuosi.

Mitä ne ylimääräiset kymmenet tuhannet maksetut verot ovat kuin ryöstöä minulta. Oman osani olen tuolla noin 17k€ kattanut.

Missäköhän mielikuvitusmaailmassa tämäkin ihminen elää?

Luvut ovat kuule ihan virallisista luvuista veronmaksajien toimesta laskettu. Yllätyitkö kuinka vähän noihin hehkutettuihin asioihin menee?

Öhö-öhö! SINÄ ET VALITSE, MIHIN VALTIO RAHANSA KÄYTTÄÄ! Ja mitä ihmettä puhut omasta osuudesta, kun et mitään maksa?!?

Miten niin en maksa. Juurihan sanoin ETTÄ MAKSAN MONINKERTAISESTI SEN MIKÄ REILU OSUUS OLISI. Reilu osuus on se että maksan sen summan mikä laskennallisesti yhden henkilön osuus kuluista on.

Vierailija
265/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan työmarkkinatuella 540 netto kuukaudessa + kulukorvaus 9 euroa työpäivä saa lainaa perikuntien taloihin, kun eläkeläisiä on 1 600 000.

Työikäisiä on vähemmän.

MISTÄ lähtien 1,6 miljoonaa on ENEMMÄN kuin 3,42 miljoonaa? Työikäisiä on tuo 3,42 miljoonaa Suomessa.

Ei ole, osa on lapsia.

Luotan kyllä Tilastokeskuksen lukuihin PALJON enemmän kuin random av-mamman väitteeseen että eläkeläisiä olisi enemmän kuin työikäisiä.

Suomen väkiluku on 5 555 577, eli pyöreät 5,56 miljoonaa. Siitä vähennetään 1,6 miljoonaa. , jää jäljelle 3,96 miljoonaa. Ja SINÄ väität että työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä, eli maksimissaan 1,5 miljoonaa. Näin ollen lapsia olisi 2,46 miljoonaa...

Jep jep...

Missä se paljon puhuttu lapsipula on kun niitä on reilusti enemmän kuin työikäisiä?

Laskitko esim. kotiäidit, vammaiset jne.?

Vierailija
266/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut joskus noiden tiettyjen miehien sanovan positiivista työttömästä naisesta.

Koskaan et kuule, että työtön on palkkatuella tehnyt jotain työtä ja kehuja siitä.

Mikä on miehi?

Vierailija
267/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on miehi?

Miesten.

Oletko joku pilkunnussija miesjohtaja?

Vierailija
268/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaisittain taas äärimmäisen tyhmää politiikkaa. Säästöjä, leikkauksia, yksityistämistä ja samaan aikaan veronalennuksia rikkaimmille, lisää yritystukia. Miksi kokoomus, kun kerran niin pätevä talouspuolue on, ei kerro, miksi kokoomus ei lisää valtion tuloja miljardilla vuodessa?

Vierailija
269/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työikäisiä on vähemmän.

Ei ole, osa on lapsia.

Jep jep...

öö... täh. kun puhutaan IÄSTÄ, niin EI sillä ole mitään väliä onko äiti, sinkku, vammainen, urheilija jne.

työIKÄISET on Suomen suurin ryhmä iän perusteella.

Vierailija
270/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus antaisi niille joilla jo on, on tarpeeksi tai liikaa.

Siksi ajatteleva ihminen ei koskaan tue Kokoomusta.

Miksi monet korkeasti koulutetut ihmiset sitten äänestävät Kokoomusta?

https://www.vaalitutkimus.fi/report/raportti/puolueiden-aanestajat/

- SDP:n kannatus on vuoden 2019 vaalien jälkeen suurinta matalammin koulutettujen keskuudessa

- Perussuomalaiset sai suurimman osan (22 %) keskiasteen koulutuksen suorittaneiden äänestäjistä ja sai Kokoomuksen jälkeen toiseksi eniten ääniä (18 %) ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneilta äänestäjiltä.

- Kokoomus (25 %) ja Vihreät (20 %) ovat suosituimpia korkeasti koulutettujen keskuudessa.

Sinua siis ihmetyttää, että kultapossukerhon jäsenet kouluttavat jälkeläisiään?

Vierailija
271/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työikäisiä on vähemmän.

Ei ole, osa on lapsia.

Jep jep...

öö... täh. kun puhutaan IÄSTÄ, niin EI sillä ole mitään väliä onko äiti, sinkku, vammainen, urheilija jne.

No, puhutaan sitten työssäkäyvistä. 90 000 työtöntä on työkokeiluissa jne. eikä saa lainaa.

Vierailija
272/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaisittain taas äärimmäisen tyhmää politiikkaa. Säästöjä, leikkauksia, yksityistämistä ja samaan aikaan veronalennuksia rikkaimmille, lisää yritystukia. Miksi kokoomus, kun kerran niin pätevä talouspuolue on, ei kerro, miksi kokoomus ei lisää valtion tuloja miljardilla vuodessa?

Naisten pitää tehdä ilmaiseksi töitä, eivät ole ansainneet parturikäyntejä tai meikkejä. Kertoo paljon tietyn puolueen ajatuksista naisista.

Vierailija
273/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitää tehdä ilmaiseksi töitä, eivät ole ansainneet parturikäyntejä tai meikkejä. Kertoo paljon tietyn puolueen ajatuksista naisista.

Pitää varoittaa tytärtä ja tämän ystäviä.

Vierailija
274/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meneekään tunteisiin. Näen silmissäni minä-minä-minä-porvarilapsen, joka ei suostu antamaan karkeistaan mitään kaverille, koska MINÄ ja nämä kuuluu MINULLE. Näinhän tämä joukko on kasvatettu ja kultalusikalla syötetty. Säästetty lapsilisät ensiasuntoa varten, hyvä siitä lähteä sitten seuraavat asunnot sijoittelemaan. Omalla työllä muka - ja pah!

EN ANNA!

MINUN!

MINÄ!

Kyse ei ole ANTAMISESTA vaan VÄKISIN VIEMISESTÄ. koittakaa ymmärtää ero. Kyllä minun tienaamat rahat kuuluvat minulle ja minä päätän itse mitä niillä teen. Jos minulta viedään väkisin hieman vähemmän kuin aikaisemmin, ei minulle ole mitään annettu. Ja miljoonani olen ihan itse omalla työlläni ja sijoituksillani tehnyt, vaikka sitä on todellakin koitettu kampittaa...

Sikaporvari sitten leikkaa itse itsensä syövän tai hoitaa muut sairaudet! Rakenna ja ylläpidä tiet itse. Älä kaipaa poliisilta tai palokunnalta apua onnettomuuksissa. Sikaporvari hoitaa ja kouluttaa myös lapsensa itse täysi-ikäiseksi asti. Hän hoitaa myös vanhuksensa loppuun asti itse.

terveydenhuolto, minun osuus 3099 €/vuosi. (sisält

Infrastruktuurin ylläpito, minun osuus 135 €/vuosi.

Poliisi ja palokunta, minun osuus 510 €/vuosi.

Koulutus, minun osuus 2446 €/vuosi.

Sosiaaliturva 10458 €/vuosi (sisältää siis paljon muutakin kuin "vanhuksieni" hoidot).

Yhteensä siis 16648 €/vuosi.

Mitä ne ylimääräiset kymmenet tuhannet maksetut verot ovat kuin ryöstöä minulta. Oman osani olen tuolla noin 17k€ kattanut.

Missäköhän mielikuvitusmaailmassa tämäkin ihminen elää?

Luvut ovat kuule ihan virallisista luvuista veronmaksajien toimesta laskettu. Yllätyitkö kuinka vähän noihin hehkutettuihin asioihin menee?

Öhö-öhö! SINÄ ET VALITSE, MIHIN VALTIO RAHANSA KÄYTTÄÄ! Ja mitä ihmettä puhut omasta osuudesta, kun et mitään maksa?!?

Miten niin en maksa. Juurihan sanoin ETTÄ MAKSAN MONINKERTAISESTI SEN MIKÄ REILU OSUUS OLISI. Reilu osuus on se että maksan sen summan mikä laskennallisesti yhden henkilön osuus kuluista on.

Niin. Sinä et päätä, mikä on "reilu osuus". Miten muuten muka maksaisit?

Vierailija
275/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työikäisiä on vähemmän.

Ei ole, osa on lapsia.

Jep jep...

No, puhutaan sitten työssäkäyvistä. 90 000 työtöntä on työkokeiluissa jne. eikä saa lainaa.

Työssäkäyviäkin on enemmän kuin eläkeläisiä. Työssäkäyviä on tilastokeskuksen mukaan 2,44 miljoonaa.

Vierailija
276/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan juteltu myös, miksi tietyissä ammateissa olevia miehiä ei kannata ottaa esim. avioerot vaikeita ja riitaisia. Tytär kertoo muille nuorille naisille.

Vierailija
277/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN ANNA!

MINUN!

MINÄ!

Sinulta siis viedään  v ä k i s i n  jotain? Tuntuu varmaan pahalta. Että miljoonasi revitään käsistäsi. Sinun miljoonasi. Sinun. Miten epäoikeudenmukainen tämä yhteiskunta onkaan, eikö totta?

Vakavasti puhuen tuosta  t y ö s t ä  , jolla olet miljoonasi hankkinut, niin hmm. - mikä nyt sitten on työtä.

Ajattele, joku toinen myös paiskii niska limassa työtä, mutta hädin tuskin tulee sillä toimeen saatikka elättää perheensä. Ihan hän saattaa olla sinun yrityksesi työntekijä, tai isäukkosi yrityksen työntekijä. HÄN paiskii työtä, jotta omistaja rikastuu. Eikö myös HÄNEN kuuluisi saada säällinen korvaus uhrauksestaan?

Ja koska et suostu maksamaan hänelle säällistä palkkaa, joutuu hän tukeutumaan asumistukeen, jota sinä niin kovasti vastustat. Hän on myöskin sen verran pienituloinen - vaikka paiskii töitä, tekee pitkää päivää - että hänen lapsensa ovat  k u n n a l l i s e s s a päivähoidossa , hän käyttää  j u l k i s t a  terveydenhoitoa ja  k a u p u n g i nkirjastosta hakee hän hakee luettavansa ja sivistää näin itseään y h t e i s i s t ä verovaroista maksetulla kirjastoaineistolla.

Kerro minulle, minkälainen on sinun ihanneyhteiskuntasi, onko se sellainen, jossa jokainen hoitaa vain oman tonttinsa eikä mitään kerätä yhteiseen kassaan yhteiseksi hyödyksi?

Miten jotkut suhtautuvat niin traumaattisesti ja vauhkosti ajatukseen "yhteinen"?

Parjaavat valtiota, kuin se olisi kirosana.

Valtio olemme ME.

Yhdessä.

Ei vaan että joku tolkku noissa veroissakin pitäisi olla. Paras veromalli olisi suhteellinen veromalli, jossa pääomatuloja ja palkkatuloja ei eroteltaisiin. Tämä suhteellinen vero olisi tolkun tasolla (vaikka 20%). Valtio ja kunnat keskittyisi vain ja ainoastaan ydintehtäviinsä. Valtion menoista on leikattavissa miljardeja ilman että ydintehtävien hoito vaarantuisi (turvallisuus, terveys, koulutus ja perustason sosiaalituki).

Ja... Sitten olisi ihmisiä kadulla kuolemassa.

Miksi olisi?

Koska sinä veisit tuet!

Vierailija
278/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työikäisiä on vähemmän.

Ei ole, osa on lapsia.

Jep jep...

Työssäkäyviäkin on enemmän kuin eläkeläisiä. Työssäkäyviä on tilastokeskuksen mukaan 2,44 miljoonaa.

Työssäkäyvistä osa palkkatuella, nolla-sopimuksilla, osa-aikatöissä, työkokeiluissa, kuntouttavassa työtoiminnassa. Eivät saa lainaa perikuntien asuntoon joten saat pitää perimäsi sähkölämmitteisen asunnon.

Vierailija
279/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työikäisiä on vähemmän.

Ei ole, osa on lapsia.

Jep jep...

Työssäkäyvistä osa palkkatuella, nolla-sopimuksilla, osa-aikatöissä, työkokeiluissa, kuntouttavassa työtoiminnassa. Eivät saa lainaa perikuntien asuntoon joten saat pitää perimäsi sähkölämmitteisen asunnon.

Lämpötila pitää olla 12 tai muuten vakuutus ei korvaa vesivahinkoa.

Tosin vanhoja putkia ei korvata esim. 1970-luvun muutenkaan.

Vierailija
280/319 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan juteltu myös, miksi tietyissä ammateissa olevia miehiä ei kannata ottaa esim. avioerot vaikeita ja riitaisia. Tytär kertoo muille nuorille naisille.

Luettiin tuo juttu missä oli nuo ammatit minkä miehillä vaikeimmat avioerot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi