Petteri Orpo: miljardin säästöt vuodessa tulossa kokoomukselta
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009091955.html
Uskaltaako koskea asumistukeen, joka rahasampo sijoittajille?! Tilanne on muutenkin äärimmäisen epävarma taloudessa. Työttömiltä ja sairailta tietysti leikataan.
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä edelleenkään verojen keventäminen EI OLE ANTAMISTA.
Miten meneekään tunteisiin. Näen silmissäni minä-minä-minä-porvarilapsen, joka ei suostu antamaan karkeistaan mitään kaverille, koska MINÄ ja nämä kuuluu MINULLE. Näinhän tämä joukko on kasvatettu ja kultalusikalla syötetty. Säästetty lapsilisät ensiasuntoa varten, hyvä siitä lähteä sitten seuraavat asunnot sijoittelemaan. Omalla työllä muka - ja pah!
EN ANNA!
MINUN!
MINÄ!
Miksi kenenkään pitäisi antaa OMALLA TYÖLLÄ ansaitusta, sellaiselle joka ei ole koskaan työtä edes tehnyt?
Ei pidäkään antaa mutta esim.opiskelijat,vammaiset ja vanhukset on elätettävä. Rahaa ei tule antaa enää elämäntapatyöttömille ja niitähän riittää.
Minun eläkkeellä olevilla vanhemmilla on omakotitalo ja 2 mökkiä, kyllä ne on verovaroista maksettava juu.
Leskeneläkettäkin voisi pikkuisen nostaa, kun ulkomaille pitää päästä, kun mökkikausi loppuu. On lomaosake Malagassa.
Ihanasti lentokone täynnä eläkeläisiä. Onneksi tulee 1600 netto eläkkeeseen korotus tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään pitäisi antaa OMALLA TYÖLLÄ ansaitusta, sellaiselle joka ei ole koskaan työtä edes tehnyt?
Onpas sulla käsitys työttömistä. Oletan, että heitä tarkoitat.
Koskaan tehneet töitä?
Työttömällä saattaa olla pitkäkin työura takanaan - pitempi kuin esim. sinulla - mutta on kenties joukkoirtisanomisen kohteena ollut ja viisikymppisenä ei yhtä haluttua työvoimaa kuin nuoremmat.
Kaikki eivät pääse osingoille - kirjaimellisesti - äidinmaidossa. Täytyy yrittää pärjätä palkkatyöllä, jota elämänvarrella löytyy vaihtelevin menestyksin ja eripituisin jaksoin. Työsuhteiden välissä täytyy jotenkin elää, milläpäs köyhä muulla kuin työttömyyskorvauksella. Siitäkö olet niin kovasti käärmeissäsi? Tuskin monikaan työtön sinun miljooniasi kadehtii, elämä on useammallekin opettanut realiteetteja kantapään kautta sekä myös - onneksi - tyytymistä vähään. Monellekin riittäisi säännölliset kohtuulliset palkkatulot, joilla elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meneekään tunteisiin. Näen silmissäni minä-minä-minä-porvarilapsen, joka ei suostu antamaan karkeistaan mitään kaverille, koska MINÄ ja nämä kuuluu MINULLE. Näinhän tämä joukko on kasvatettu ja kultalusikalla syötetty. Säästetty lapsilisät ensiasuntoa varten, hyvä siitä lähteä sitten seuraavat asunnot sijoittelemaan. Omalla työllä muka - ja pah!
EN ANNA!
MINUN!
MINÄ!
Ei pidäkään antaa mutta esim.opiskelijat,vammaiset ja vanhukset on elätettävä. Rahaa ei tule antaa enää elämäntapatyöttömille ja niitähän riittää.
Minun eläkkeellä olevilla vanhemmilla on omakotitalo ja 2 mökkiä, kyllä ne on verovaroista maksettava juu.
Leskeneläkettäkin voisi pikkuisen nostaa, kun ulkomaille pitää päästä, kun mökkikausi loppuu. On lomaosake Malagassa.
Ihanasti lentokone täynnä eläkeläisiä. Onneksi tulee 1600 netto eläkkeeseen korotus tammikuussa.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia. Kyllä noista 4,9 miljardin työttömyyskorvauksista voisi hiukan leikata. Ei se kasvava työttömän lapsi talvitakkia tarvitse.
Malagaan pitää rahaa saada eläkeläisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN ANNA!
MINUN!
MINÄ!
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia. Kyllä noista 4,9 miljardin työttömyyskorvauksista voisi hiukan leikata. Ei se kasvava työttömän lapsi talvitakkia tarvitse.
Malagaan pitää rahaa saada eläkeläisille.
Ja talvella on Lapissa lomaosake myös.
Pitää taas säästää, sillä kohta pukkaa taas kertaluontoista eu tukipakettia.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat eivät saa mitään tukia
Perheelliset rikkaat saavat lapsilisää.
Paljonkohan työmarkkinatuella 540 netto kuukaudessa + kulukorvaus 9 euroa työpäivä saa lainaa perikuntien taloihin, kun eläkeläisiä on 1 600 000.
Työikäisiä on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan työmarkkinatuella 540 netto kuukaudessa + kulukorvaus 9 euroa työpäivä saa lainaa perikuntien taloihin, kun eläkeläisiä on 1 600 000.
Työikäisiä on vähemmän.
Eläkeläisiä on 1 600 000 ja työttömiä on
300 000. Työttömät on se menoerä.
Kodinhoitaja on ilmainen, ei sille palkkaa verovaroista makseta
Ja mites hoitokodit. Sillä 1000 netto eläkkeellä maksaa hoitajan palkan aamuvuoroon, iltavuoroon ja yövuoroon + vapaapäivät, sekä kiinteistön hoitokodin vakuutukset, ruoat, veden, sähkön, lämmityksen, hoitotarvikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työikäisiä on vähemmän.
Eläkeläisiä on 1 600 000 ja työttömiä on
300 000. Työttömät on se menoerä.Kodinhoitaja on ilmainen, ei sille palkkaa verovaroista makseta
Ja mites hoitokodit. Sillä 1000 netto eläkkeellä maksaa hoitajan palkan aamuvuoroon, iltavuoroon ja yövuoroon + vapaapäivät, sekä kiinteistön hoitokodin vakuutukset, ruoat, veden, sähkön, lämmityksen, hoitotarvikkeet.
Hoitajan palkka on 300 euroa. 1000 euron eläkkeellä saa 3 hoitajaa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Se teidän valtio meneisi konkurssiin hetkessä kun kukaan siellä ei tee töitä.
Mistä niin päättelet, että valtiossa ei kukaan tekisi töitä?
Ehkäpä hyperrikaat sieltä puuttuisivat, mutta kuka heitä terveessä taloudessa kaipaakaan. Ja harvoin he sen varsinaisen tuottavan ja yhtesikunnallisesti hyödyllisen työn missään tekevät.
Puoluetuet pois kaikilta. Samoin kansanedustajien sopeutumiseläkkeet.
Edustajien määräksi riittää 100 edustajaa. Heille avustajat kullekin, joiden palkka on kolmannes edustajan paikasta. Noista alkaa syntyä säästöä.
Kannatan kyllä sitä, että asumistukea ei pidä myöntää omistusasujille. Periaatteen tulee olla, että vain vuokralla asujat saavat asumistukea jos kriteerit täyttyvät. Omistusasumista ei pidä tukea asumiatuella.
Suomelta hävisi monta miljardia uniper-sotkussa. Miksei syylliset kustanna?
Vierailija kirjoitti:
Puoluetuet pois kaikilta. Samoin kansanedustajien sopeutumiseläkkeet.
Edustajien määräksi riittää 100 edustajaa. Heille avustajat kullekin, joiden palkka on kolmannes edustajan paikasta. Noista alkaa syntyä säästöä.
Kannatan kyllä sitä, että asumistukea ei pidä myöntää omistusasujille. Periaatteen tulee olla, että vain vuokralla asujat saavat asumistukea jos kriteerit täyttyvät. Omistusasumista ei pidä tukea asumiatuella.
Johdossa olevia puolueita tuettaisiin pimeästi lahjuksilla. Firmat haluaa etuja.
Pienet puolueet ei pääsisi esille.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa ensi vaaleissakin että Kokoomus on työväenpuolue.
Jyrki & Alexander duohan teki oikein hyvää tulosta, molemmilla on nyt ihan kiva duuni, eikä maksanut kuin muutaman miljardin suomalaisille.
Paitsi Jykä palasi häntä koipien välissä takas maitojunalla ja on nyt Sitrassa jossain kovatuloisissa suojatyöhommissa.
Kelataksi on kiva, sillä pääsee lääkäriin 25 eurolla yhteen suuntaan vaikka 60 km ja puoliso voi mennä uudella Mersulla mökille sillä aikaa.
Kelataksissa ei ole tulorajaa eikä omaisuusrajaa. Eläkeläisillä on paljon lääkärikäyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Kelataksi on kiva, sillä pääsee lääkäriin 25 eurolla yhteen suuntaan vaikka 60 km ja puoliso voi mennä uudella Mersulla mökille sillä aikaa.
Kelataksissa ei ole tulorajaa eikä omaisuusrajaa. Eläkeläisillä on paljon lääkärikäyntejä.
Kun katto tulee täyteen niin pääsee ilmaiseksi. Verorahoista maksetaan toki taksikuskille rahat.
Osa ajaa maaseudulla työkseen kelataksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katto tulee täyteen niin pääsee ilmaiseksi. Verorahoista maksetaan toki taksikuskille rahat.
Kelataksi vie maaseudulta yliopistosairaalaankin yli 100 km. Maksaa 25 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelataksi vie maaseudulta yliopistosairaalaankin yli 100 km. Maksaa 25 euroa.
Tämä on se maailma mistä Helsinkiläiset on pihalla.
Ja maaseudulla on kiva, kun taksi hakee lapset kouluun kotipihasta. Ei maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Entäs yrittäjien verovähennykset tai maatilan esim. traktoreista, puimureista?
Mielestäni maataloutta pitää tukea huoltovarmuuden takaamiseksi. Nyt jo energia-kriisissä nähtiin, millaisia mittavia ongelmia syntyy, jos ja kun olemme suurelta osin muiden maiden varassa.