Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi kaunein koirarotu? Entä rumin? Entäs suosikkirotusi?

Vierailija
30.04.2010 |

Itse olen aina rakastanut suomenajokoiria, rakkaus kyseiseen rotuun syttyi jo pikku kakarana, kun sedälläni oli todella ihana ajokoira narttu, todella ihana otus.

Eli suosikkirotuni on ehdottomasti tuo ajokoira. Lisäksi tykkään nöffeistä, berneistä, sprinkuista, beagleista, basseteista, huskeista (nämä ovat oikeastaan kakkosena), doppereista, alaskanmalamuuteista, bordereista ja russeleista.

Kaunein rotu on mielestäni irlannin setteri (se punainen). Westie tulee hyvänä kakkosena ja afgaanin vinttikoira tulee hyvänä kolmosena.

Rumin, mm. Niitä on monta, MOPSI (sori kaikki mopsien omistajat! Mutta tuo on kyllä niin ruma otus kuin olla ja voi), se kyömykuono pittbull (se "tappajakoira", joka on suurimmassa osassa maata laiton koirarotu), buldoggi (vaikka muuten tykkäänkin kyseisestä rodusta, mutta se lyttykuono on karsee), whippet (vinttarit on muuten kivoja otuksia, mutta whippetit näyttää ihan koiramaailman anorektikoilta), bordeuxin doggi (?) on myös karseen näköinen, naama on yhtä ruttua, samoin karvattoamt koirat (harjis ym.) on myös karsean näköisiä. Kyllä koirille (ja kissoille, rotille ja marsuille) kuuluu karvat.

Kommentit (196)

Vierailija
121/196 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on englanninsetteri. Kaunis on myös hyvässä turkissa oleva suomenpystykorva. Rumimpia ovat lyhytkuonoiset rodut joilla on pullottavat silmät, esim bulldoggi tai mopsi, karvaton koira on myös aika kamala....

Vierailija
122/196 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat minun suosikit! :)

Aivan ihania koiria ?

Rumaa koiraa en ole vielä nähnyt, ja toisekseen, olen huono muistamaan rotuja :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/196 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinttikoirat (ei afgaani) ja pienet mulkosilmäiset kuten mopsi. Olen myös kyllästynyt mm.suomen pystykoiraan. Täysin karvattomat koirat ovat myös melko vastenmielisiä minun mieleeni :/

Kauneimpia sulavalinjaiset karvalliset koirat eli irlanninsetteri, pk. collie jne.

Vierailija
124/196 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rumin bokserit yms.

Suosikkirotuni on ehdottomasti tuo siperianhusky!

Vierailija
125/196 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mielikuvana ja ulkonäöltä. Ite en sellasta kyllä ottais kun haukkuvat niin kauheesti. Koirakirjoja selailemalla olen nyt tykästynyt suomenlapinkoiraan. Kaikkein kauneimmat koirat on usein sekarotuisia.

Vierailija
126/196 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Tosa inu ja se on mielestäni ehdottomasti ihanin ja paras perhekoira! :) Ja kaunis on myös, vaikka kaikkia nuo ruttunaamat ei tunnu miellyttävän :D Tykkään isoista koirista, pienen kanssa ei pysty riehumaan samalla tavalla. Ainoo miinus on että sotkua tulee aivan jumalattomasti, sitä kuolan määrää ei voi kuvailla..

Vierailija
127/196 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

italian vinttikoira rumin

polski owczarek podhalanski on ehdoton suosikkini

Vierailija
128/196 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunein on havannankoira ja rumin pittbulli tai boxeri. Kaikki saavat itse päättää mikä se kaunein on!

Vierailija
129/196 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni Samojedi oli pentuna aivan ihana valkoinen karvapallo nappisilmineen, Samojedi on upea aikuisenakin. Isot koirat ovat enemmän makuuni, kuten Bernhardilainen ja Englannin lammaskoira.

Irlannin susikoira ei ole kaunis, samoin vinttikoirat.

Vierailija
130/196 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumimpia ovat kiinalainen harjakoira ja bullterrieri. Kaunein ja oma suosikkini on berninpaimenkoira.

Vierailija
131/196 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2010 klo 19:42"]

englannin buldoggi ja shihahuat on rumimpia ja kaunein beuceron.

[/quote]

Opettele edes kirjoittamaan.

Vierailija
132/196 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyttynaamat on poikkeuksetta niitä vähemmän kauniita ja kauniita on melkein kaikki muut.

Vierailija
133/196 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita tai näyttäviä ovat minusta villakoira, saluki, mali, faaraokoira, punainen setteri (en ikinä muista onko se nyt irlannin vai englannin) papillon, suomen pystykorva, husky sekä airedalen ja irlannin terrieri. Eli aika monesta erilaisesta pidän. Näistä villakoira on kuitenkin "omin" rotu.

En pidä liioitellun karvaisista, lyhytjalkaisista, ruttuisista, raskaista, lättäkuonoisista ym roduista. Kaikki molossit on oikeastaan rumia, paitsi boxeri.

Vierailija
134/196 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaunein+parhain rotu on karjalankarhukoira. Suomalainen, kaunis saloseutujen rotu, jossa elää pala koskematonta erämaata. Rumaa koiraa ei edes ole..

Vierailija
135/196 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan kaikkia koiria. Häseltejiä, kuolaavia ja haisevia.

Jos pitää valita, niin kaunein koira on husky. Rumin saluki.

Vierailija
136/196 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunein ulkonäöltään ja luonteeltaan (koulutus on kaiken a ja o) on lyhytkarvainen chihu. Myös corgi (pembroke) on aivan valloittavan iloisen näköinen. Ja bullterrieri on rumuudessaan jo äärettömän kaunis. Varsinkin jos sattuu olemaan musta täplä silmän ympärillä. :D Pidän myös mopseja ja ranskanbulldoggeja aivan ihanan näköisinä, mutten ehkä lyttynaamaista itse ottais monien perinnöllisten sairauksien vuoksi.

Oikeastaan ainoat koirat mitkä nyt tulee mieleen joiden ulkonäöstä en pidä on erilaiset vinttikoirat. Ne näyttävät kaikki koiramaailman anorektikoilta. :D vaikka olisi pitkäkin karva. Silloin niistä tulee mieleen joku anorektikkomalli joka koikkelehtii menemään.

Vierailija
137/196 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunein rotu on ehdottomasti samojedi, ja suosikkini myös. Muita kauniita koiria ovat akitat, karjalankarhukoirat, suomenpystykorvat, colliet, huskyt ja alaskanmalamuutit.

Rumimpia ovat juurikin kaikki nämä äärijalostetut. Tiedätte (toivottavasti) kyllä.

Älkää hankkiko näitä sairaita koiria itsellenne.

Vierailija
138/196 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneimmat ovat nartut vaaleat ja aprikoosit villakoirat (trimmattuna upeaan muotoon) ja kauniisti laitettu pinkin ponnarit päähän. Villakoirissakin joillain hieman oudompia kasvoja, mutta pääosin kaunottaria ovat. Kyllä sen on huomannut miten uros koirien päätkin kääntyvät kun mennään ohi kaunottareni kanssa.

Dalmatialaiset ovat toisiksi kaunein rotu. Todella upea turkki ja ruumiinrakenne!

Rumia sitten ovatkin kaikki muut rodut.

Vierailija
139/196 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunein: siperianhusky

Suosikki: samojedinkoira ja hokkaido

Rumin: griffoni ja napolinmastiffi

Vierailija
140/196 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kaikkein kamalampia on wippetit (mahdetaankohan kirjoittaa tuonne päinkään) ja kaikki vinttikoirat, huh, kuinka kaameita. Luonne tietty ratkaisisi jos nyt pakko olis tuollanen kotiin ottaa. Kauneimpia koiria on villakoirat, hirmu suloisia, eikä ole ykköspaikkaa menettänyt, vaikka tunnen melko monta kusipäistäkin villakoiraa. Madridin on yleensä upeita, mutten sellaista ottaisi. Jos koiran nyt hankkisin, ottaisin kuitenkin paimenkoirien sekoituksen, jonkun hassun keskikokoisen sekarotuisen.