Mikä on mielestäsi kaunein koirarotu? Entä rumin? Entäs suosikkirotusi?
Itse olen aina rakastanut suomenajokoiria, rakkaus kyseiseen rotuun syttyi jo pikku kakarana, kun sedälläni oli todella ihana ajokoira narttu, todella ihana otus.
Eli suosikkirotuni on ehdottomasti tuo ajokoira. Lisäksi tykkään nöffeistä, berneistä, sprinkuista, beagleista, basseteista, huskeista (nämä ovat oikeastaan kakkosena), doppereista, alaskanmalamuuteista, bordereista ja russeleista.
Kaunein rotu on mielestäni irlannin setteri (se punainen). Westie tulee hyvänä kakkosena ja afgaanin vinttikoira tulee hyvänä kolmosena.
Rumin, mm. Niitä on monta, MOPSI (sori kaikki mopsien omistajat! Mutta tuo on kyllä niin ruma otus kuin olla ja voi), se kyömykuono pittbull (se "tappajakoira", joka on suurimmassa osassa maata laiton koirarotu), buldoggi (vaikka muuten tykkäänkin kyseisestä rodusta, mutta se lyttykuono on karsee), whippet (vinttarit on muuten kivoja otuksia, mutta whippetit näyttää ihan koiramaailman anorektikoilta), bordeuxin doggi (?) on myös karseen näköinen, naama on yhtä ruttua, samoin karvattoamt koirat (harjis ym.) on myös karsean näköisiä. Kyllä koirille (ja kissoille, rotille ja marsuille) kuuluu karvat.
Kommentit (196)
Siinä yhdistyy suloinen ulkonäkö ja mahtava luonne!
hirvikoira on kaunein ja suosikkini. Rumin on laatikkopää koukkuhammasterrieri.
Vuonna 2009 Suomen kuudenneksi suosituin koirarotu oli kääpiösnautseri. Silti täällä kukaan ei ole vielä maininnut sitä. Missään mielessä.
Minä olen siis ensimmäinen, jonka mielestä kääpuösnautseri on kaunein rotu :) ilmeikäs ja komea.
- saluki
- sileäkarvainen noutaja
- irlanninsetteri
Upeimpia rotuja ovat beauceron ja rhodesiankoira.
Jos joku ruma täytyy mainita, niin basset hound, siinä on kaikki mennyt pieleen.
Amstaffi, pittbull, rotwailer, dobermanni :) Upeita koiria kaikki.
rumin: karvaton kiinanharjakoira ja bassetit, ruttunokkaiset, roikkuvanahkaiset
suosikkirotu: tanskalaisruotsalainen pihakoira ja borderterrieri, norwitchinterrieri!
Suosikkirotuni on musta labbis.
on samojedi ja se on muutenkin suosikkirotuni. Rumimpia ovat karvattomat koirat ja liian ruttuiset koirat joilla on hehtaarin verran liikaa nahkaa
siis kiiltävän musta, oikealla karkealla karvalla varustettu linjakas Suursnautseri.
Rumimpia mopsi, englanninbuldokki
Mutta kaikki ne haisevat pahalle. Siksi suosin kissoja.
Jos joskus pääset haistamaan, niin haistappa whippettiä, ei haise ei!
Ei edes märkänä haise koiralle.
Rumimpia... Liiaksi jalostetut, kuolaavat, lyttynaamaset.
Jos rotuja pitäs sanoa, bokserit, rotikat, idiootin näköiset noutajat, (moni näyttää todellakin siltä, kun yksi herne sinkoilisi aivoissa edes takas, piu piu piu...)
Löytyshän noita.
Kauniinpia, monet vinttikoirat, bedlingtonin terrieri (ovat todella symppiksen näköisiä), karkeakarvaisia paimenkoiria (hollannin- ja lakenois), sheltit, näitäkin löytyy.
Onneksi todellakin on valinnan varaa. Toivottavasti ihmiset ottaisivat myös muutakin huomioon koiraa hankkiessaan, kun pelkän ulkonäön.
Mun mielestä lyttykuonot ovat söpöjä ja suloisin niistä on ranskis!
rumin amerikancockerspanieli ja mopsi(molemmat osastossa pilalle jalostetut).
Vaikuttaa kuitenkin ihan siltä, kuin asialla olisi viisitoistakesäinen tyttö, joka siellä kirjoittelee? Vai 12-vuotias?
mutta kyllä walesinsprinkku vie ykköstilan sen upean värisen ja kiiltävän silkkisen turkin vuoksi. Spanieleista muutenkin tykkään, walesi on vähänkuin sirompi versio englanninspringeristä, joka myös upea. Sileäkarvainen noutaja myös ylväs ja upea rakenteinen.
Rumia ovat karvattomat ja ällöt pit bullit yms. Karvattomat koirat on kuin rottia. Lisäksi kaikki pelkkää luuta ja nahkaa olevat rodut on rumia.
Rottweilerit, staffit ja muut lyttykuonot sekä "pelottavan" näköisiksi jalostetut koirat ovat järjestään todella rumia.
kauniita rotuja on mm. afgaani, pun. irlanninsetteri, cavalier, pointteri, gordoninsetteri, akita, berni, suursnautseri
Rumia mm. parson, shar pei, perunkarvaton, englanninbulldoggi, staffit, bullterrieri, bedlingtoninterrieri, dandiedinmontinterrieri, italianvinttikoira
Minusta Shar pei on niin rumankaunis, että se viehättää.
Chihuahua on ihania! Ne on terveitä ja vaikka ne on pieniä niitä ei voi verrata hiiriin. Niillä on ihanan luonne niinkun näyräkoirilla. Spanielit kuuluu kans kauneimpiin koiriin, vaikka onkin jo sairaaksi jalostettuja, harmi.
Terrierit on "rakkeja", rumia ja kaikki mun tapaamat haisee ja räksyttää meidän pikku spanielia lenkillä. Ei pahalla jos pidätte itse terriereistä, mä vaan en kestä niitä.
Meillä on westie, joka ei hauku toisia koiria - mutta lenkillä tulee vastaan usein spaniel, joka räksyttää ja räksyttää ja hermostuu, kun ei saa meidän koiraa räksyttämään. Meidän "rakki"terrieri ei välitä ko. räksyttäjästä.
Nämä teidänkin asuinalueen "rakit" olisi varmaan kivoja terrierejä, jos niitä olis koulutettu.
ehdottomasti greyhound. Rumia koiria ei olekkaan, mutta en ottaisi tanskandogia,papillonia enkä cavaljeria.