Mikä on mielestäsi kaunein koirarotu? Entä rumin? Entäs suosikkirotusi?
Itse olen aina rakastanut suomenajokoiria, rakkaus kyseiseen rotuun syttyi jo pikku kakarana, kun sedälläni oli todella ihana ajokoira narttu, todella ihana otus.
Eli suosikkirotuni on ehdottomasti tuo ajokoira. Lisäksi tykkään nöffeistä, berneistä, sprinkuista, beagleista, basseteista, huskeista (nämä ovat oikeastaan kakkosena), doppereista, alaskanmalamuuteista, bordereista ja russeleista.
Kaunein rotu on mielestäni irlannin setteri (se punainen). Westie tulee hyvänä kakkosena ja afgaanin vinttikoira tulee hyvänä kolmosena.
Rumin, mm. Niitä on monta, MOPSI (sori kaikki mopsien omistajat! Mutta tuo on kyllä niin ruma otus kuin olla ja voi), se kyömykuono pittbull (se "tappajakoira", joka on suurimmassa osassa maata laiton koirarotu), buldoggi (vaikka muuten tykkäänkin kyseisestä rodusta, mutta se lyttykuono on karsee), whippet (vinttarit on muuten kivoja otuksia, mutta whippetit näyttää ihan koiramaailman anorektikoilta), bordeuxin doggi (?) on myös karseen näköinen, naama on yhtä ruttua, samoin karvattoamt koirat (harjis ym.) on myös karsean näköisiä. Kyllä koirille (ja kissoille, rotille ja marsuille) kuuluu karvat.
Kommentit (196)
Ihan ulkonäön perusteella kaunein koira on mun mielestä villakoira, mutta ei missään näyttelyleikkauksessa, vaan lyhyemmällä turkilla. Tykkään myös bordercollieista, ausseista, saksanpaimenkoirista (niistä terverakenteisista, ei luisuselistä) ja valkoisista paimenkoirista. Rumia koiria ei mun mielestä ole, joskaan lyttynaamat ei niin viehätä. Tärkeintä koirassa on kuitenkin luonne ja terveys, ei ulkonäkö. Itsellä keskikokoinen villakoira ja bordercollie, molemmat tietty maailman söpöimmät ja ihanimmat karvakasat :D
Kauneimpia ovat perhoskoirat ja mopsi. Rumimpia on jotkut terrierit mutta en nyt äkkiseltään muista rotuja.
Villakoirat ovat kauneimpia, en edes ymmärrä miksi joku ottaa ruman koiran?! Samaa mieltä edellisen kirjottajan kanssa, muut koirat mitääsanomattomia.
Vastaan nyt tähän palstaan, vaikka se onkin jo ihan vanha.
Mielestäni KAUNEIMPIA koiria ovat kaikki luonnollisen näköiset koirat; huskyt, alaskanmalamuutit, koirasudet ja esim. jämtlanninpystykorvat,
Minulle koiran kauneus ei tarkoita näyttävää turkkia, ja muuta ulkomuotoa, vaan susimaista ulkomuotoa. Esim. huskyllä on mielestäni koiramaailman kaunein naama <3
Lähes kaikki koirat ovat kauniita. Yllä mainitut ovat mielestäni kaikkein kauneimpia, mutta muutkin koirat ovat kauniita. Lukuunottamatta; mopsi, englanninbulldoggi, napolinmastiffi, bordeauxindoggi, shar pei, jne.
Eli pidän lähes kaikkien koirien ulkonäöstä, paitsi äärimmäisten lyttykuonoisten, yms.
Tykkään nimen omaan pystykorvakoirista, joilla yleensäottaen kauniit kasvot kuten suomenpystykorva, karjalankarhukoira, husky, lapinporokoira ja lapinpystykorva ym. Ihmettelen, miten ihmiset suosivat rumiluksia... onkohan totta sanonnassa, että isäntä alkaa muistuttaa omistajaansa...onneksi meillä oli ihana kauniskasvoinen sekarotuinen pystykorva!
Kaunein on Berninpaimenkoira, rumin Shar Pei.
Suomenlapinkoirat ovat ulkonäöltään ja luonteeltaan pelkkää rakkautta... :D itse en taas "suden" näköisistä välitä.
Shetlanninlammaskoiria ja suomenpystykorvia ihailen aina, kun niitä näen. Pitbulleja en ihaile.
Kaunein on kääpiöpinseri(ni), koska ne ovat pienestä koosta huolimatta koira näköisiä. Jotkut tulleet kysymäänkin että onko tuo dobermanni. Kääpiöpinseri on loistava vahti, on vahva ja silti samaan aikaan sylikoira. Pistää jopa vanhempieni dobermannin ja sukulaisen labbiksetkin järjestykseen. Rumin koira on mielestäni bullterrieri mikä on eri asia kuin pitbull. En tykkää bullterriereiden kuonon muodosta yhdisyettynä niihin silmiin. Chihuahuakin kuuluu myös niihin rumiin ja varsinkin jos on ne silmät, jotka meinaa tippua päästä ja on lähes kalju.
Kaunein on ehdottomasti havannankoira, hieman trimmattuna, pitkäkarvainen menee vähän epäsiistiksi. Minulla on itselläni todella kiltti chihuahua, sattui kerrostaloon sopiva yksilö, joka ei paljon pidä melua itsestään. Varmaan täydellisin olisi Havannan ja chihun risteytys. Pieni koko on kätevä, Havanna taas on kaunis ja hurmaava rotu.
Kaunein Saluki
Suosikki Labbis monikäyttöisyytensä vuoksi
Rumin pedlingtonin terrieri vaikkei sekään ole ruma
Kaunein on sileäkarvainen noutaja. Upean näköinen koira!
En sanoisi koiraa tai kissaa rumaksi, vaan persoonallisen näköiseksi. Hyvännäköisiä koiria ja myös kissoja on paljon. Itsellä ei ole kokemusta rodusta, mutta Airedalen terrieri on hauskan näköinen.
americanpitbullterrieri kaunein. chihuahua rumin, koska näyttää siltä kuin silmät ovat pullistuneet ulos päästä, sama mopsilla.
Paimenlinjainen lapinkoira on kaunein. Pystykorvarodut yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
kauneimpiin/kivoihin kuuluvat: rottweiler, saksanpaimenkoira, mopsi, Englannin ym bulldogit...
Rumiin tms joista en ulkonäöllisesti pidä: vinttikoirat, suomenpystykorva... rotua en nyt muista mutta se pienen pieni koira jolla ei ole laisinkaan karvoja, paitsi päässä sellainen harjanomainen karvoitus kuin leijonalla...
mulla se on juuri toisin päin.
rottweiler, saksanpaimenkoira, mopsi, Englannin ym bulldogit. on rumimpia ja vinttikoirat kaikista kauneimpia ja parhaita suomenpystykorva ei myöskään hieno ole mutta se "pienen pieni koira jolla ei ole laisinkaan karvoja, paitsi päässä sellainen harjanomainen karvoitus kuin leijonalla" tarkoitat varmaan kiinanharjakoiraa, enkä siitäkään pidä. Mutta rakastan irlanninsusikoiria ihan hitosti.
Millainen ihminen pitää lyttykuonoista koiraa kauniina? Varmaan samanlainen, joka ihailee entisajan kiinalaisnaisten typistettyjä jalkoja.
Rääkkäys ja kärsimys on ilmeisesti joidenkin mielestä kaunista.
Tykkään lyhytkarvaisista roduista mitkä eivät kuolaa ja joilla on pystykorvat. Oma koira on sellainen ja rakastan sitä, että perskarvoissa roiku mitään ylimääräistä eikä korvat tulehdu jatkuvasti ja kerää hiivaa. Haisee koiralta vain pienen hetken sadelenkin jälkeen. Muutoin ihanan vienon myskin tai pocornin tuoksuinen <3
Punainen Irlannisetteri kaunein, kakkosena afgaani.Rumaa koiraa ei oo olemassakaan!
Näteimpiä ovat pystykorvat, alkukantaiset rodut ym.
Rumia on kiharaturkkiset -ja löysänahkaiset rodut ja kaikki muutkin äärimmilleen vedetyt