Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex mieheni oli narsisti pääsin eroon

Vierailija
14.10.2024 |

Nosti aluksi korokkeelle, kohteli kuin prinsessaa. Sitten vähitellen alkoi kylmää-kuumaa -kausien vuorottelu. Päivin ja öin pommitti viesteillä ja vaati loputonta huomiota. Olin lopulta aivan uupunut univajeesta. Henkilö oli aluksi ns.liian hyvää ollakseen totta. Olo hänen lähellään oli epätavallisen tuntuista. Kaikki asiat olisi pitänyt tehdä hänen mielensä mukaan. Manipulointia ja vähättelyä sekä loukkaantuneen esittämistä. Loputtomia luontoretkiä ja retkeilyä harrasti. Kaikki päättyi hänen pettämiseensä, aloitti samaan aikaan suhteen toisen kanssa ja sama käytöskaava näytti toistuvan. Onneksi pääsin eroon, mutta vaati paljon narsistiseen käytökseen perehtymistä jotta ymmärsin kaiken mistä oli kyse.  

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteilta puuttuu empatiakyky. Toiset ihmiset ovat vain esineitä ja hyödykkeitä heille. 

Vierailija
2/74 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöisen tunnistaminen on vaikeaa ja vielä vaikeampaa jos ehtii rakastua. Siksikin narsisteillä on usein kova kiire alussa hurmata toinen ennenkuin outo käytös tulee ilmi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko palomies

Vierailija
4/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistista eroon pääseminen voi olla vaikeaa. Onneksi on olemassa tukikanavia mistä saa apua ja tukea. Eri kaupungeissa on myös tukiryhmiä tähän. 

Vierailija
5/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljelläänkö tätä narsisti termiä vähän liian usein nykyään? 

Vierailija
6/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismia on eriasteista, siksi selkeät ohjeet kuinka joka tilanteessa toimia ovat vaikeita.  Kuitenkin jos olet selkeästi narsistisen ihmisen talutusnuorassa: katkaise nuora ja juokse!

Rikot itseäsi jos jäät rinnalleen,  ja parantuminen kestää kauan, joksus koko loppuiän.

Lue vaikka aluksi NUT lehteä netissä.

Vierailija
7/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuushäiriöisen tunnistaminen on vaikeaa ja vielä vaikeampaa jos ehtii rakastua. Siksikin narsisteillä on usein kova kiire alussa hurmata toinen ennenkuin outo käytös tulee ilmi. 

Tästä olen hieman erimieltä varsinkin narsistin kohdalla. Se outo käytös tulee esille aina juurikin siinä alussa ja se käytös on niin teennäistä, että se lähinnä naurattaa. Narsisti valitsee uhrinsa tarkoin, epävarmuus, jne ovat myös melko näkyviä piirteitä. 

Vierailija
8/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viljelläänkö tätä narsisti termiä vähän liian usein nykyään? 

Narsisti on muotisana, joksi voi kuulla nimitettävän yhtä jos toistakin ärsyyntymiseen asti. Yllättävää onkin, että lievät narsistiset piirteet ovat yleisiä. Voidaan sanoa, että jokaisessa meissä on eriasteisia narsistisia piirteitä, sillä niiden kirjo on laaja. Yksi ilmaisee narsisminsa avoimesti, toinen tekee sen piilossa, vähän itseltäänkin.

Narsismin ääripäissä ovat mahtaileva, hyökkäävä, kaikkivoipainen julkinarsisti ja epäitsekäs ja mielistelevä piilonarsisti. Marttyyrius on myös yksi narsismin piirre.

Vierailija
9/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen hieman erimieltä varsinkin narsistin kohdalla. Se outo käytös tulee esille aina juurikin siinä alussa ja se käytös on niin teennäistä, että se lähinnä naurattaa. Narsisti valitsee uhrinsa tarkoin, epävarmuus, jne ovat myös melko näkyviä piirteitä. 

Moni ns uhriksi joutunut on tämän myös allekirjoittanut, kaikki oli liian hyvin alussa ollakseen totta. Mulla ei pitäisi pokka, jos joku tulisi iso ruusukimppu kädessä noutamaan Porschella ekoille treffeille ja palvoisi toisena päivätyönään vaikka ei edes tunne minua. Liian kiire siihen rakkauteen ei ole koskaan hyvä merkki, oli sitten julki- tai piilonarsisti. 

Vierailija
10/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuvat "pelastavalta enkeliltä" jos oma tilanne on sekaisin muista syistä.  joku toinen ikäänkuin ottaa kopin ja alkaa johtaa.  Siinä on vähän aikaa ennenkuin alkaa huomata: ojasta allikkoon on sittenkin totta. Naiset varsinkin, varokaa ja olkaa hereillä.

Vierailija
11/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ns uhriksi joutunut on tämän myös allekirjoittanut, kaikki oli liian hyvin alussa ollakseen totta. Mulla ei pitäisi pokka, jos joku tulisi iso ruusukimppu kädessä noutamaan Porschella ekoille treffeille ja palvoisi toisena päivätyönään vaikka ei edes tunne minua. Liian kiire siihen rakkauteen ei ole koskaan hyvä merkki, oli sitten julki- ta

Jos janoat kehuja, läheisyyttä, jne . . . meno hoitoon. 

Vierailija
12/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun heille se valhe on totta, ja se valhe on ympäröity, pienillä totuuksilla...

Tuo on syy juosta. Et voi muuttaa häntä joka ei koe mitään syytä muuttua.

Vierailija
13/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin aloitus alkoi lauseella, Nosti aluksi korokkeelle, kohteli kuin prinsessaa. Voiko klassisempaa alkua ollakaan? Narsistisessa suhteessa on usein on kaksi aikuista lasta joiden säröt osuvat kipeästi yhteen. Toinen oikeuttaa, toinen alistuu. Toinen on alitajuisesti jäänyt kiinni ajatukseen, että turvaa ja läheisyyttä olisi tarjolla, kunhan toinen vain muuttuu.  

Vierailija
14/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ns uhriksi joutunut on tämän myös allekirjoittanut, kaikki oli liian hyvin alussa ollakseen totta. Mulla ei pitäisi pokka, jos joku tulisi iso ruusukimppu kädessä noutamaan Porschella ekoille treffeille ja palvoisi toisena päivätyönään vaikka ei edes tunne minua. Liian kiire siihen rakkaute

Jos janoat kehuja, läheisyyttä, jne . . . meno hoitoon. 

Niin, mieti kumpi haluat olla prinsessa vai aikuinen nainen. 

Vierailija
15/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas nainen joka keskittyy väärään asiaan. Mikä teki sinusta uhrin? Vinkkinä, se ei ole sukupuolesi. 

Vierailija
16/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit lankaan että komea mies olisi hyvä kumppani mutta se olikin jännämies narsisti. Niin siinä usein käy että nainen ihastuu miehen ulkonäköön ja mies onkin täysi paska sitten.

Vierailija
17/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ns uhriksi joutunut on tämän myös allekirjoittanut, kaikki oli liian hyvin alussa ollakseen totta. Mulla ei pitäisi pokka, jos joku tulisi iso ruusukimppu kädessä noutamaan Porschella ekoille treffeille ja palvoisi toisena päivätyönään vaikka ei edes tunne minua. Liian kiire siihen rakkauteen ei ole koskaan hyvä merkki, oli sitten julki- ta

Ja kiire naimisiin on kiire saamaan toisen omaisuus itselleen ja omistaa uhrinsa kokonaan ja eristämään muista.

Vierailija
18/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuvat "pelastavalta enkeliltä" jos oma tilanne on sekaisin muista syistä.  joku toinen ikäänkuin ottaa kopin ja alkaa johtaa.  Siinä on vähän aikaa ennenkuin alkaa huomata: ojasta allikkoon on sittenkin totta. Naiset varsinkin, varokaa ja olkaa hereillä.

Kyllä, itselle kävi juuri noin keskellä elämän kriisiä. Viime hetkellä hyväksyin, mistä oli kyse ja pakenin. En ilmeisesti ollut ihan niin syvällä kriisissä, kuin mitä tämä mies luuli.

Vierailija
19/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hoettiin suhteen alussa kuunka minä olen hänen kultansa ja rakkaansa. Se kuulosti romanttiselta enkä ajatellut koko asiaa tarkemmin kunnes mieheltä lipsahti, että haluaa aina omistaa naisen. Se särähti korvaani ja aloin miettimään, mutta rakastuneena sitä ohittaa ns.varoitusmerkit. 

Vierailija
20/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi matkia pukeutumistyyliäni ja hän halusi, että pukeudumme samanlaisesti. Ikäänkuin olisin ollut osa häntä itseään, en erillinen ihminen. Kopioi myös muutenkin tekemisiäni ja esim.tietyllä murteella kirjoittamistani tai sanontoja joita käytin viesteissä miehelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi