Kassin sisältöä näyttämään pyytänyt kassahenkilö ja vartija saivat pitkän nenän
Kassa halusi että näytän hänelle kassini sisällön. Sanoin, että en ole vienyt mitään ja että en luovu oikeuksistani ja näytä kassini sisältöä. Kassa soitti vartijan paikalle. Sanoin vartijalle saman.
"Kyllä sinun nyt on näytettävä..."
- Ei ole. Ota selvää oikeuksistasi.
"Soitan poliisit paikalle jos et näytä"
- Soita. Minulla on aikaa.
Poliisit tuli 45 minuutin päästä paikalle.
Poliisi vartijalle ja kassalle: "Onko joku nähnyt asiakkaan vievän tavaraa maksamatta kassan ohi?"
Vartija: "Ei ole."
Kassa: "Ei ole."
Poliisi minulle: "Tämä oli tässä. Voit jatkaa matkaasi."
Kyllä, olisin voinut näyttää kassiani. Periaatteessa en kuitenkaan lähde tähän leikkiin, jossa kaupan henkilökunta ja vartijat ohittavat asiakkaiden oikeuksia, koska eivät tiedä mitä saa tehdä. ja mitä ei.
Kommentit (925)
Vierailija kirjoitti:
Nää höyrypäät täällä ei nyt millään käsitä, että sitä kassia voi vain avata sen verran että vain kassahenkilö näkee, mitä kassissa on. Nää meinaa, että koko kassin sisältö täytyisi levittää siihen kassalle ja sitten esitellä tavaroitaan kaikille, jotka siinä paikalla on. Henkilökunnalle ja muille asiakkaille.
Juu ja kaikilla pitäisi olla täysi oikeus mennä kauppoihin varastelemaan. Siihen ei saa kukaan puuttua tai heidän oikeuksiaan on loukattu verisesti.
Ap ei rikkonut lakia. Kassa ja vartija olisivat sen tehneet. Mitään epäselvää tässä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Nää höyrypäät täällä ei nyt millään käsitä, että sitä kassia voi vain avata sen verran että vain kassahenkilö näkee, mitä kassissa on. Nää meinaa, että koko kassin sisältö täytyisi levittää siihen kassalle ja sitten esitellä tavaroitaan kaikille, jotka siinä paikalla on. Henkilökunnalle ja muille asiakkaille.
Juu ja kaikilla pitäisi olla täysi oikeus mennä kauppoihin varastelemaan. Siihen ei saa kukaan puuttua tai heidän oikeuksiaan on loukattu verisesti.
Niinpä, tietysti pitää saada varastaa, koska kauppias tienaa niin paljon ja minä en!!! Saatana!!!!
Kyllä se kassin näyttämisen pyytäminen melko mielivaltaista on. Minulta on vain yhden kerran pyydetty kassin näyttämistä kun olin kaupassa yhdessä ulkomaalaisen henkilön kanssa. Olen nyt yli 50-vuotias eikä koskaan ennen ole käynyt näin. Enkä koskaan ole mitään varastanut. Ihan normaali asiallisen, siistin ja tyylikkään näköinen suomalainen olen. Jos joku vielä pyytää kassia näyttämään niin vaadin poiisit paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja kaikilla pitäisi olla täysi oikeus mennä kauppoihin varastelemaan. Siihen ei saa kukaan puuttua tai heidän oikeuksiaan on loukattu verisesti.Ap ei rikkonut lakia. Kassa ja vartija olisivat sen tehneet. Mitään epäselvää tässä ei ole.
Otahan lääkkeesi, vit un tyhjäpäinen jankutijankutiääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjällä on myös oikeus valita asiakkaansa. Tämmöinen omista oikeuksistaan kiinni pitävä asiakas kävisi minun kaupassani vain kerran.
Syrjintää. Et voi estää ketään tulemasta kauppaasi sen takia, että hän pitää kansalaisoikeuksistaan kiinni.
Ei ole syrjintää, koska kysymyksessä ei ole ikä, sukupuoli, uskonto, ihonväri jne. Kysymyksessä on vain äärimmäisen hankala asiakas, jota ei tarvitse palvella. Kauppa voi myös esim. vaatia, että asiakkuuden ehtona on se, että laukut jätetään lokeroon tai näytetään kassalla. Jos tähän ei suostu, voidaan kieltäytyä palvelemasta.
seuraavaksi valitat koti oloja ja koulu kiusaamista josta sinun rikollinen kaupoista varastaminen johtuu kas kun ette valita hirveistä paska tatuoinneistanne ruhoissanne
Ilmielävä Karen! Luulin näitä olevan vain Jenkkilässä, mutta ovat näköjään lähteneet leviämään luontaisilta asuinalueiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko narkkari, juoppo, ym... ? Normi ihmisiä ei kytätä kassalla.
No höpö höpö! Eräissä maissa esimerkiksi riittää se, että minulla on iso käsilaukku mukanani. Vaikka kulkisin perheen kanssa ja pukeudumme kaikki siististi, niin tietyissä paikoissa vartija suorastaan hönkii niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja kaikilla pitäisi olla täysi oikeus mennä kauppoihin varastelemaan. Siihen ei saa kukaan puuttua tai heidän oikeuksiaan on loukattu verisesti.Ap ei rikkonut lakia. Kassa ja vartija olisivat sen tehneet. Mitään epäselvää tässä ei ole.
Taidat olla vartija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjäpää taidat olla itse kerran mikä vaan mutu on mielestäsi parempi peruste toimia kuin laki.
me muut maksetaan kirjoitti:
seuraavaksi valitat koti oloja ja koulu kiusaamista josta sinun rikollinen kaupoista varastaminen johtuu kas kun ette valita hirveistä paska tatuoinneistanne ruhoissanne
Aloittaja ei ole varas, ei ollut varastanut mitään. Onko syy kotioloissasi tai kiusaaamisessa kun et ymmärrä lukemaasi?
Kirjoitusasusta päätellen olet työtön mielenterveyskuntoutuja, joka tuskin maksaa veroja.
ei kannata tuossa kaupassa enää käydä, olet ikuisesti saanut nyt sekä hankalan asiakkaan että varkaan leiman. lakia noudatit joo, mutta riippuu sinusta oliko tämä seuraukset huomioon ottaen sen arvoista.
Kyllä kaupasta pitää saada varastaa ja poliisit larppaa hyviksiä telkkariohjelmissa, oikeasti kytät ja vartijat on paskaidiootteja. Ja jos olet eri mieltä niin tilaan sulle raiskauksen deeb webistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja kaikilla pitäisi olla täysi oikeus mennä kauppoihin varastelemaan. Siihen ei saa kukaan puuttua tai heidän oikeuksiaan on loukattu verisesti.Niinpä, tietysti pitää saada varastaa, koska kauppias tienaa niin paljon ja minä en!!! Saatana!!!!
Kuka tässä on mitään varastanut?
Kauppias ei voi mielivaltaisesti rikkoa asiakkaan yksityisyyttä muiden asiakkaiden rikkeiden vuoksi. Ihan kuin minua ei voi esim sakottaa sen takia että joku toinen kuitenkin ajaa ylinopeutta. Vaikea konsepti, ymmärrän, mutta jos aikasi pureksit niin ehkä menee läpi.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitusasusta päätellen olet työtön mielenterveyskuntoutuja, joka tuskin maksaa veroja.
Eli ap:n kanssa samaa porukkaa? Kyllä mt-kuntoutujistakin osa osaa kirjoittaa hyvin. Ja työssäkäyvistä veronmaksajista osa ei.
Kaikki ei kuule ole ihan noin mustavalkoista. 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MTV uutisoi tällä viikolla, että kauppojen varkaushävikki on 1,5 miljoonaa euroa joka päivä ja yhtenä ratkaisuna esitettiin harkittavaksi Ruotsissa jo käytössä olevaa yrityslähestymiskieltoa. Haluaako ap tänne sellaisen?
Haluatko tänne vartijoita ja poliiseja, jotka tekevät mitä haluaa ja rikkovat lakia miten haluavat?
Miten tämä liittyy kommentoimaasi uutiseen? Jos päivittäin varastetaan 1,5 milj. edestä niin mitä ap:n ja hänen käytöstään ymmärtävien mielestä asialle pitäisi tehdä? En ymmärrä miksi haluatte päästä näpäyttämään kaupan kassaa ym. Työtään ihmiset vaan tekevät ja varastetun omaisuuden kulut siirtyy suoraan kaikkien asiakkaiden maksettavaksi kohoavina hintoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vartija.
Vainoharhainenkin olet näköjään lisäksi.
En ole vartija, vaan sen kaupan kauppias, jossa kävit näyttämättä laukkuasi.
😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kassin näyttämisen pyytäminen melko mielivaltaista on. Minulta on vain yhden kerran pyydetty kassin näyttämistä kun olin kaupassa yhdessä ulkomaalaisen henkilön kanssa. Olen nyt yli 50-vuotias eikä koskaan ennen ole käynyt näin. Enkä koskaan ole mitään varastanut. Ihan normaali asiallisen, siistin ja tyylikkään näköinen suomalainen olen. Jos joku vielä pyytää kassia näyttämään niin vaadin poiisit paikalle.
Jotenkin en usko, kuten aiemmin totesin kahdeksankymmentä luvulla kassien näyttäminen oli ihan normi toimenpide, et ottaisi sitä noin vakavasti, jos olisit tuolloin käynyt kaupoissa.
Kiusa se on pienikin kiusa.